Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisen antaisit itse päättää esim. pipon ja sormikkaiden tarpeesta?

Vierailija
15.05.2019 |

Jos nyt ei ole kyse siis mistään pakkaskelistä vaan tällaisesta kevätsäästä, jolloin ei oikeasti ole mitään paleltumisvaaraa. Minusta se kuulostaa vähän hassulta, kun yks tuttu vielä niiden 9-vuotiaalle käskee, että nyt pitää laittaa pipo ja sormikkaat vaikka ulkona on jo aika lämmintä eikä lapsi itse halua. Eikö riittäisi, että ne on mukana ja laitetaan sitten, jos rupeaa paleltamaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni yli 40-vuotias voi itse päättää laittaako pipon ja sormikkaat.

Vierailija
2/10 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun poika muuttaa naisen kanssa yhteen luovutan päätösvallan uudelle naiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisen käsken ottaa ne mukaan jos arvioin että niitä saattaa tulla ikävä. Mutta en minä kuitenkaan ole vahtimassa onko ne päällä, niin turha pakottaa ja yllyttää kapinoimaan.

Vierailija
4/10 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun poika muuttaa naisen kanssa yhteen luovutan päätösvallan uudelle naiselle.

Samoilla linjoilla!

Vierailija
5/10 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme tiedä, jos vaikka aiemmin lapsi on sanonut palelleensa, kuin noita ei puettu. Esim. meillä lapsi sotki pari kertaa pihalla lapasensa kuraan vaikka lupasi, että ei tee mitään kurajuttuja. Kun sitten seuraavalla kerralla käskin laittamaan lapasten päälle kurarukkaset, vaikka ei olisi halunnut, ap olisi varmaan ihmetellyt ja kirjoittanut tänne...

Vierailija
6/10 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväthän on vähän hankala, kun näyttää lämpimältä, mutta voi silti olla aika viileä. Ohut pipo ja käsineet tuskin haittaa mitään, joten miksei niitä voisi varmuuden vuoksi laittaa?

Vierailija
7/10 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eskariin menevä saa ihan itse arvioida. Käy aamulla ennen lähtöä ulkona ja pohtii millaiset ulkovaatteet laittaa. Olen itse kamala vilukissa ja lapsi taas hikoaa helposti. En pysty arvioimaan hänen vaatteiden tarvetta yhtään. Hän hikoilee lämpötiloissa, jossa minä vielä palelen.

Vierailija
8/10 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmevuotias saa päättää näillä keleillä laittaako sormikkaat vai ei. Piposta ei saa päättää.

Hienosti osaa sanoa jos haluaakin sormikkaat vaikka ensin on kieltäytynyt, ei yhtään tykkää kylmästä.

Vierailija
9/10 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pakottivat 12-vuotiaaksi saakka. En tosin käyttänyt niitä enää täytettyäni 8. Viisastuin viimein 40-vuotiaana.

Vierailija
10/10 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskarilainen päättää itse. Toki puutun asiaan jos pakkasella olisi menossa lippis päässä pihalle, tällaista ei kylläkään tapahdu koskaan. Parempi kun ei anna kapinointiin aihetta vaan antaa vastuuta ja mahdollisuuden päättää itse. Näin lapsi ei sitten pihalla pue kamppeita pois päältä kun silmä välttää.