Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tää jo keskusteltu: Aleksin kaksi raskautta Aleksi elää kolmen miehen perheessä. Hän on synnyttänyt lapsen molemmille kumppaneilleen......

Kommentit (267)

Vierailija
81/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse HSn artikkelia lukemaan, kun en ole tilaaja, mutta:

- polyamorisissa perheissä on lapsilla usein useampia turvallisia ja luotettavia aikuisia. Tämä pikemminkin vahvistaa kuin huonontaa lapsen kasvumahdollisuuksia. Onhan ennen maalla perheeseen saattanut kuulua miehen vanhemmat ja naimattomat sisarukset, eikä tämäkään malli ole mitenkään vaarantanut lapsen kehitystä. Se, kuka aikuisista harrastaa seksiä kenenkin kanssa on aikuisten oma yksityisasia.

- translaki tosiaan vaatii steriliyttä ennen sukupuolen virallista korjausta, mutta se ei vaadi pysyvää steriliyttä. Voihan henkilö ottaa spermaa tai munasoluja talteen ennen sukupuolen korjaukseen liittyviä hoitoja/ leikkauksia. Näitä ei vaadita hoidoissa hävitettäväksi.

- transihmisten kehodysforian taso vaihtelee. Osalle voi olla hyvin tärkeää viedä kaikki hoidot loppuun ja osalle riittää, että ulkonäkö vastaa sen verran kokemaansa sukupuolta, että kadulla ja kaupan kassalla tulee puhuteltua oikealla sukupuolittuneella termillä. Kaikille ei ole niin tarkkaa, mitä sieltä housuista tai helman alta löytyy, niitä kun harvemmin esitellään julkisesti tai sosiaalisissa tilanteissa

- ihminen voi päättää kestää ikävää kehonkuvaa väliaikaisesti jonkin omasta mielestään suuremman tavoitteen, kuten lapsen eteen. Eivät kaikki (cis-)naisetkaan pidä kehonkuvansa muutoksesta raskausaikana, mutta he hyväksyvät sen välttämättömänä ikävänä asiana lapsen saadakseen

Hirveän tuomitseva ilmapiiri tällä palstalla, mutta kai se niin on, että ne, joilla tämä herättää voimakkaita tunteita, kommentoivat ja ne, joille asia on ok, eivät edes vaivaudu avaamaan ketjua.

Vierailija
82/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että kaikki jotka jaksaa kritisoida muiden tällaisia valintoja ei ole käynyt elämässä vielä tarpeeksi pohjalla keskittyäkseen tärkeämpiin asioihin.

Minä taas olen sitä mieltä, että nämä jotka haluavat sekoilla sukupuolensa kanssa, eivät ole vielä elämässään kohdanneet oikeita ongelmia, joten ovat keksineet tehdä ongelman omasta sukupuolestaan.

Veikkaan että useimmilla tällaisilla "trans"ihmisillä on curlingvanhemmat. Ovat aina saaneet elämässä kaiken mitä keksivät haluta pyytää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta saa kuvan, että kolmen miehen perheessä yksi heistä on synnyttänyt kahdelle muulle lapsen. Toivottavasti lapsista tulee hyviä journalisteja, koska heistä tuntuu olevan kova pula.

Vierailija
84/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla hieman sekaisin. Ensin minulla oli äiti joka minut synnytti. Sitten äiti muuttui isiksi ja nyt minulla ei ole enää äitiä kun minulla on 3 isiä ja heidän isipuolisonsa.

Vierailija
85/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuvio on ihan ok, jos itse on maksanut harrastuksensa.

Vierailija
86/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika jännä, että miten transmies pystyy henkisesti raskauteen. Siis kun niillä on valtava kehodysformia, ja yleensä ne haluaa genitaalikirurgiasta lähtien kaikki mahdolliset leikkaukset. Että miten sitä yhtäkkiä pystyykin hyppäämään siihen inhoamaansa sukupuoleen, ja olemaan raskaana useampaankin otteeseen. 

Tätä olen itsekin ihmetellyt. Raskaana oleminen on ehdottomasti naisellisinta mitä voi olla, ja ruumillisinta myös. Pistää miettimään sitä kehodysforian aitoutta...

Vierailija
87/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, että jos tämä on asiallinen aihe, niin miksi Hesari on kokonaan poistanut kommentointimahdollisuuden. Joka jutussa on muuten olemassa kommentointi, tässä ei.

Aihe on asiallinen, mutta kuten tästäkin keskustelusta huomaamme, kommentoijat eivät ole. HS ei varmaan halua älytöntä öyhöttäjäjoukkoa kommenttipalstalleen. Ymmärrän täysin.

Mitä asiallista tässä aiheessa muka on. Epänormaalia touhua kaikenkaikkiaan, eihän siitä muuten olisi juttuakaan tehty.

Ai ihminen on "öyhöttäjä" kun vastustaa tällasta friikkisirkusta julkisessa terveydenhuollossa.. jaaha. Minusta terveydenhuollon pitäisi keskittyä sairaiden parantamiseen, eikä narsistien kehomuokkaukseen.

Vierailija
88/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääse HSn artikkelia lukemaan, kun en ole tilaaja, mutta:

- polyamorisissa perheissä on lapsilla usein useampia turvallisia ja luotettavia aikuisia. Tämä pikemminkin vahvistaa kuin huonontaa lapsen kasvumahdollisuuksia. Onhan ennen maalla perheeseen saattanut kuulua miehen vanhemmat ja naimattomat sisarukset, eikä tämäkään malli ole mitenkään vaarantanut lapsen kehitystä. Se, kuka aikuisista harrastaa seksiä kenenkin kanssa on aikuisten oma yksityisasia.

- translaki tosiaan vaatii steriliyttä ennen sukupuolen virallista korjausta, mutta se ei vaadi pysyvää steriliyttä. Voihan henkilö ottaa spermaa tai munasoluja talteen ennen sukupuolen korjaukseen liittyviä hoitoja/ leikkauksia. Näitä ei vaadita hoidoissa hävitettäväksi.

- transihmisten kehodysforian taso vaihtelee. Osalle voi olla hyvin tärkeää viedä kaikki hoidot loppuun ja osalle riittää, että ulkonäkö vastaa sen verran kokemaansa sukupuolta, että kadulla ja kaupan kassalla tulee puhuteltua oikealla sukupuolittuneella termillä. Kaikille ei ole niin tarkkaa, mitä sieltä housuista tai helman alta löytyy, niitä kun harvemmin esitellään julkisesti tai sosiaalisissa tilanteissa

- ihminen voi päättää kestää ikävää kehonkuvaa väliaikaisesti jonkin omasta mielestään suuremman tavoitteen, kuten lapsen eteen. Eivät kaikki (cis-)naisetkaan pidä kehonkuvansa muutoksesta raskausaikana, mutta he hyväksyvät sen välttämättömänä ikävänä asiana lapsen saadakseen

Hirveän tuomitseva ilmapiiri tällä palstalla, mutta kai se niin on, että ne, joilla tämä herättää voimakkaita tunteita, kommentoivat ja ne, joille asia on ok, eivät edes vaivaudu avaamaan ketjua.

Polyamorisissa suhteissa lapset usein nimenomaan stressaantuvat aikuisten määrästä ja partnerit saattavat vaihtua nopeasti, joka horjuttaa lasten turvallisuudentunnetta. Polyamorisissa perheissä lapset ovat myös kokeneet mustasukkaisuutta, kun äiti osoittaa enemmän huomiota partnerilleen kuin lapselle. Lapsella ei ole niin kehittynyttä ajattelukykyä, että kykenisi ymmärtämään monimutkaisia tunneympäristöjä ja ihmissuhteita. Lisäksi omassa kokemuksessani polyamorinen elämäntyyli tuntuu houkuttelevan ihmisiä, joilla tunne-elämä ei tunnu olevan kovin tasapainoinen alkujaankaan. Polyamorisissa suhteissa kasvaneilta en ole koskaan kuullut mitään hyvää sanottavaa kokemuksestaan, toistuvana teemana juurikin stressaava kasvuympäristö.

Translaki puolestaan ei vaadi pysyvää steriiliyttä vaan hormonituotannon loppumisen, joka saavutetaan hormonilääkityksellä. Kuka tahansa transhenkilö voi kuitenkin lopettaa hormonilääkityksen kesken kaiken esimerkiksi terveysongelmien vuoksi, tai halutessaan jälkikasvua. Kun lääkitys lopetetaan, hormonitoiminta palaa ennalleen. Minkäänlaisia leikkauksia ei edellytetä. Transaktivistit suoraansanoen valehtelevat väittäessään että Suomi vaatii peruuttamatonta steriiliyttä.

Ja kehodysforiaan liittyen, miksi esimerkiksi pienistä rinnoista tai lihavasta vatsasta kärsivälle ei myönnetä yhteiskunnan piikkiin kauneusleikkauksia, mutta transihmisen kehodysforia on jollain tapaa erityistä ja vakavastiotettavaa? Psykoosia pitäisi hoitaa asianmukaisella terapialla ja lääkityksellä, ei silpomisella.

Vierailija
89/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se teidän persettä hiertää, miten muut ihmiset elävät elämänsä? Tosi ahdasmielistä väkeä täällä...

No hel#etti hiertää se jos yhteiskunnan varoja käytetään tällaisten pöpipäiden mielen oikkuihin!! Jos on itse maksanut joka pennin niin mikäs siinä, mutta se ei kyllä mielisairautta poista.

Vierailija
90/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa hyvät ihmiset kaikkien kukkien kukkia. Niin kauan kun sinua tai ketään ei satuteta, asia on hyväksyttävä. Jos joku saa vaurioita, sitten ei.

He varmaan selittävät lapsilleen sopivassa iässä millaisia perhemalleja on ja kuinka he vanhempina edustavat marginaalia ja kuina lapsella on oikeus valita mikä tahansa elämäntyyli.

Kuten raamatussakin sanotaan on rakkaus se suurin ja tärkein voima. Sanotaan myös, että Jumala on rakkaus. Mainitaan myös, että synnitön heittäkööt ensimmäisen kiven. 

Minä olen ihan umpihetero, mutta en silti koe olevani oikeutettu tuomitsemaan muiden rakkauden muotoa. Tässä pahassa maailmassa on paljon pahempiakin juttuja kuin tällainen. Kritisoikaa niitä ja käyttäää energianne sen pahuuden poistoon. 

Trans- ja "sukupuolen moninaisuus" -propagandan levittämisessä on kyse huomattavasti isommista yhteiskunnallisista asioista kuin "annetaan kaikkien kukkien kukkia" -ajattelusta. Kysehän on totuuden muuntelusta ja koko yhteiskunnan taivuttamisesta valheessa elämiseen ja siitä seuraaviin järjettömyyksiin ja mm. naisten oikeuksien polkemiseen. Esimerkkejä elävästä elämästä:

Yliopiston opettaja saa potkut JA joutuu valtaisan raivon ja lynkkaamisen kohteeksi, kun ei suostu käyttämään opiskelijoista näiden itse määrittelemiä keksittyjä persoonapronomineja he/she:n sijaan

Naiset kokevat valtavasti seksuaalista ahdistelua sukupuolineutraaleissa pukutiloissa, mutta eivät uskalla valittaa mihinkään ahdasmielisiksi transfoobikoiksi leimautumisen pelossa

Miehet vievät naisten pisteet ja sijat urheilussa (esim. juoksu)

Kyse on siis varsin orwellmaisen yhteiskunnan rakentamisesta, jossa tietyt sanat ja jopa ajatukset ovat pahoja ja kiellettyjä, vaikka ovatkin totta ja tosia (kuten nyt vaikka se, että miestä kuvaava 3. persoonan pronomini on englanniksi "he").

Sanoilla hallitaan ajattelua ja muokataan todellisuuttamme, joten kannattaa miettiä tarkkaan miten paljon valheita, sensuuria ja vääristelyä itse kukin haluaa maailmaamme istuttaa.

Vierailija
91/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi olla hieman sekaisin. Ensin minulla oli äiti joka minut synnytti. Sitten äiti muuttui isiksi ja nyt minulla ei ole enää äitiä kun minulla on 3 isiä ja heidän isipuolisonsa.

juu ja ne kaikki ovatkin naisia joilla on joku tekokalu housuissa.

Vierailija
92/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sarjakuristajana tunnettu Jukka Lindholm on transseksuaali.

Vierailija
93/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oikeasti transhoidot läpikäynyt on lisääntyntymiskyvytön hoitojen seurauksena. Siksi puhe esim. transihmisten "pakkosteriloinnista" on järjenvastaista - transihminen ei kykenisi lisääntymään vaikka haluaisi.

Vierailija
94/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni on homo ja ovat miesystävänsä kanssa saaneet 3 lasta lesboparin kanssa. Hyvin järjestetty systeemi jossa lapset 6, 9 ja 13v voivat erittäin hyvin. Lapset vuoroviikkoina vanhempiensa luona ja asuvat lähes naapurissa. Eli kokemusta on ollut seurata erilaista perhettä läheltä.

Olen hyvin suvaitsevainen ja avarakatseinen ihminen, jota ei erilaisuus hätkähdytä juurikaan.

Kuitenkin täytyy myöntää, että artikkelin luettuani olin järkyttynyt. Tuli huoli lasten tulevaisuudesta, onko tällainen polyamoria jossa sukupuolia vaihdettu kovin tasapainoinen koti lapsille. Jäi melko negatiivinen kuva tästä kuviosta.

Homous ja lesbous ovatkin ihan luonnollisia asioita, trans-sekoilut ei. Näille ihmisille ei riitä lesboilu eikä edes kolmen kimppa, pitää muuttua "miehiksi" mutta vähän synnytellä siinä samalla.

Nii-in. Vanhastaan homoliike puolsi homojen ja lesbojen oikeutta elää rauhassa ja olla mitä ovat. Nykyään hlbtqwertyzx...-liikkeen asiana on pakottaa koko muu maailma tunnustamaan, että jotkut mt-ongelmaiset yksilöt ovat jotain muuta kuin ovat.

Vierailija
95/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tällaselle transtrendille pitäisi saada loppu laillisesti. 

Enää ei tunnu onnistuvan kun on annettu pikkusormi ja vaativat kokoajan lisää ja lisää "oikeuksia". Mihin tämä kaikki johtaa, ei ainakaan mihinkään hyvään. Esim transnaiset eivät ole naisia vaan miehiä, jotka ovat helvetin pelottavia ja uhkaavia oikeita naisia kohtaan, hyvin usein. On tultu siihen, että feikkinainen saa vaatia pääsyä naisten pariin, esim pukuhuoneisiin jne, ja siitä harvoin mitään hyvää on seurannut kun hormoneita itseensä pumpannut korsto silikonitisseillä saa raivarit ja haluaa harrastaa "kissatappelua", koska on katsellut liikaa tositv:tä. Kaksi kertaa isompi leikkinainen sitten hakkaa oikean naisen muusiksi ja nainen kuolee, sitten feikkinainen alkaa vaatia että häntä kohdellaan naisena ja hänen kuuluu päästä naisvankilaan,, siellä tämä mörssäri jatkaa tuhojaan ja naisvihassaan riehuu kuin mielipuoli jne. Tämä on ihan todellisuutta jo, ei fantasia.

Vierailija
96/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa hyvät ihmiset kaikkien kukkien kukkia. Niin kauan kun sinua tai ketään ei satuteta, asia on hyväksyttävä. Jos joku saa vaurioita, sitten ei.

He varmaan selittävät lapsilleen sopivassa iässä millaisia perhemalleja on ja kuinka he vanhempina edustavat marginaalia ja kuina lapsella on oikeus valita mikä tahansa elämäntyyli.

Kuten raamatussakin sanotaan on rakkaus se suurin ja tärkein voima. Sanotaan myös, että Jumala on rakkaus. Mainitaan myös, että synnitön heittäkööt ensimmäisen kiven. 

Minä olen ihan umpihetero, mutta en silti koe olevani oikeutettu tuomitsemaan muiden rakkauden muotoa. Tässä pahassa maailmassa on paljon pahempiakin juttuja kuin tällainen. Kritisoikaa niitä ja käyttäää energianne sen pahuuden poistoon. 

Trans- ja "sukupuolen moninaisuus" -propagandan levittämisessä on kyse huomattavasti isommista yhteiskunnallisista asioista kuin "annetaan kaikkien kukkien kukkia" -ajattelusta. Kysehän on totuuden muuntelusta ja koko yhteiskunnan taivuttamisesta valheessa elämiseen ja siitä seuraaviin järjettömyyksiin ja mm. naisten oikeuksien polkemiseen. Esimerkkejä elävästä elämästä:

Yliopiston opettaja saa potkut JA joutuu valtaisan raivon ja lynkkaamisen kohteeksi, kun ei suostu käyttämään opiskelijoista näiden itse määrittelemiä keksittyjä persoonapronomineja he/she:n sijaan

Naiset kokevat valtavasti seksuaalista ahdistelua sukupuolineutraaleissa pukutiloissa, mutta eivät uskalla valittaa mihinkään ahdasmielisiksi transfoobikoiksi leimautumisen pelossa

Kyse on siis varsin orwellmaisen yhteiskunnan rakentamisesta, jossa tietyt sanat ja jopa ajatukset ovat pahoja ja kiellettyjä, vaikka ovatkin totta ja tosia (kuten nyt vaikka se, että miestä kuvaava 3. persoonan pronomini on englanniksi "he").

Sanoilla hallitaan ajattelua ja muokataan todellisuuttamme, joten kannattaa miettiä tarkkaan miten paljon valheita, sensuuria ja vääristelyä itse kukin haluaa maailmaamme istuttaa.

Muutenkin nyt on vallalla sellainen merkillinen ajattelutapa, että tieteelliset tosiasiat saavat väistyä kun jokin sorretuksi itsensä kokeva ryhmä tarpeeksi ulisee ja vinkuu ja keksii uudissanoja. Tarve keksiä uusia sanoja ilmiön kuvaamiseen on yleensä aika varma merkki siitä ettei ilmiö ole tosiasiassa olemassa -vrt. feministien keksimät tekosanat kaikille niille ikäville tavoille millä mies voi naista katseellaan alistaa. (Poikkeuksena tietysti tilanne jossa vaikka matemaattisesti eli aukottomasti osoitetaan että on pakko olla olemassa vielä yksi alkeishiukkanen, nimetäänpä se Higgsin bosoniksi.)

Biologiassa naaras on se jolla on isommat sukusolut ja uroksen sukusolut ui. Hyvin yksiselitteistä. Anomalioita tietysti aina on, mutta ne täytyy nimenomaan ymmärtää sellaisiksi, ei miksikään "uudeksi normaaliksi".

Vierailija
97/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Simoine de Beauvoir tiesi, että naiseksi ei synnytä, naiseksi tullaan. Tämä tarkoittaa sitä että naisen ruumis ei riitä, vaan naiseksi täytyy kasvaa. Tämä sukupuoleen kasvamisen kokemus puuttuu transihmisiltä, mikä tulee niille ilmeisesti yleensä aikamoisena järkytyksenä: kovalla rahalla ja vaivalla ja terveys uhraten hommataan halutun sukupuolen värkit, mutta tajutaan sitten että oho, en olekaan nainen. Ei ole mitään yhteistä kokemuspintaa muiden naisten kanssa. Ei ole pikkutyttönä kuullut mitään "tyttö ei käytä tuollaisia sanoja/älä istu jalat levällään" -kehoituksia. Ei tiedä miltä tuntuu jännittää ensimmäisiä kuukautisia, ei tiedä millaiset on "eeppiset yllätysmenkat", ei tiedä millaista on jännittää raskaustestin tulosta (molempiin suuntiin!), ei tiedä millaista on kun setämiehet kourii esipuberteettisia rinnanalkujasi, ei tiedä mitään siitä vallantuneesta minkä nuori näpsäkkä nainen saa baarin tanssilattialla -tai toisaalta siitä surusta kun kauneus alkaa lakastua. Tai millaista on pelätä kun kävelee yksin baarista kotiin -tai toisaalta tietää, että jos läsnä vaan on miehiä, voit luottaa täysin siihen että jos jotain tapahtuu, sinusta huolehditaan.

Naiseksi (tai mieheksi) kasvaminen on toisaalta hidasta sopeutumista ruumiillisiin muutoksiin ja ruumiin reaktioihin. Toisaalta se on sopeutumista yhteiskuntaan ja ympäristöön. Ja tyttö- ja poikalapset vielä nykyäänkin elää täysin eri todellisuudessa. Pojilta siedetään sellaista käytöstä mitä tytöiltä ei ja päinvastoin. Koska yhteiskunta on synnytyslaitokselta saakka niin vahvasti sukupuolittunut (mikä on nisäkkäille täysin luonnollista), ei ole mahdollista yhtäkkiä aikuisena hypätä sen toisen sukupuolen nahkoihin. Vaikka nykyään sukupuolen sisällä on todella paljon liikkumavaraa käytöksen ja pukeutumisen suhteen, se naiseksi tai mieheksi kasvaminen on kuitenkin täysin erilainen prosessi.

Vierailija
98/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin nyt on vallalla sellainen merkillinen ajattelutapa, että tieteelliset tosiasiat saavat väistyä kun jokin sorretuksi itsensä kokeva ryhmä tarpeeksi ulisee ja vinkuu ja keksii uudissanoja. Tarve keksiä uusia sanoja ilmiön kuvaamiseen on yleensä aika varma merkki siitä ettei ilmiö ole tosiasiassa olemassa -vrt. feministien keksimät tekosanat kaikille niille ikäville tavoille millä mies voi naista katseellaan alistaa. (Poikkeuksena tietysti tilanne jossa vaikka matemaattisesti eli aukottomasti osoitetaan että on pakko olla olemassa vielä yksi alkeishiukkanen, nimetäänpä se Higgsin bosoniksi.)

Biologiassa naaras on se jolla on isommat sukusolut ja uroksen sukusolut ui. Hyvin yksiselitteistä. Anomalioita tietysti aina on, mutta ne täytyy nimenomaan ymmärtää sellaisiksi, ei miksikään "uudeksi normaaliksi".

Ohiksena, mitä ovat nuo feministien keksimät tekosanat katseella alistamiselle?

Vierailija
99/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö joka haluaa tehdä jotain niinkin naisellista kuin synnyttää, on nainen, ei mies. Koska miehet eivät synnytä. Maailmassa ei ole yhtäkään miestä, joka olisi synnyttänyt. Ei muuta sanottavaa.

Vierailija
100/267 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tässä ja vastaavissa kuvioissa ei häiritse mikään muu kuin väite "suomalainen mies on synnyttänyt jo kaksi lasta".

Jos väite kuuluisi "suomalainen, itsensä mieheksi mieltävä transseksuaali on synnyttänyt jo kaksi lasta", en vaivautuisi edes lukemaan, koska asia ei ole mielestäni mullistava eikä enää edes mielenkiintoinen. Mutta tässähän Hesarin artikkelissa on kysymys: provosoidaan ihmiset lukemaan, jotta mainostajilta saadaan rahaa.

Kun kommenttiosio kuitenkin on tänään poistettu ja koko kommentointijärjestelmä pilattu, luen Hesarista enää vain ne uutiset, joita voi kommentoida nimimerkillä. Työni vuoksi en voi ilmaista mielipiteitäni muutamista asioista, joista Hesarin toimittajat tekevät vain äärimmäisen väritettyjä artikkeleita. Katselen uudistusta viikon pari ja sitten jatkan tilaustani tai en jatka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi