Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40 vuotias pitkäaikaistyötön. Suunnitelma B

Vierailija
13.05.2019 |

Noniin en tule työllistymään lukuisista haastatteluista huolimatta ja nyt olen ollut jo niin pitkään 3v työttömänä ettei tule edes kutsuja haastatteluun.

Pitääkö tässä alkaa opiskelemaan uuteen ammattiin vai mitä te tekisitte? 25 v työelämää jäljellä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin vielä 55-vuotiaana uuden ammatin(rekrykoulutus) ja työllistyin. Älä menetä toivoasi!

Älä vaan kerro alaa tai vaadittuja ominaisuuksia alalle.

Vaaditut ominaisuudet ovat tietysti niin haastavat, ettei niistä kukaan normaali ihminen selviä. Ainoastaan poikkeusyksilöt kykenevät työllistymään nyky-yhteiskunnassa.

Vierailija
22/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä muutakin hommaa kun hakea paskaduuneja rötösherrojen vilunkiyrityksistä. Rahan valtaan ei tarvitse alistua. On olemassa muunkinlaista valtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu, sh, joku vastaava koulutus ja takas töihin. Kyllä se siitä.

Vierailija
24/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskellessa joutuisi elämään opintolainalla ja jos ei työllisty sittenkään on kuitenkin velka joka on mennyt ruokaan.

Tuskin ap joutuisi opintotuelle +lainalle jos opiskelee ammattiin joka työllistää hyvin. Tällöin varmasti puolletaan työttömyysturvalla opiskelua. Toki jos opiskelisi jotain afrikkalaisten rumpusoittimien valmistusta niin siihen ei varmaan rahoitusta heruisi.

Vierailija
25/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yli 50v. ja työttömyyttä takana 3vuotta. Tänä keväänä sain työpaikan. Työnantaja ei katsonut ikääni,vaan persoonaani. Ihana työ, toki raskasta, kun joutuu ikäisenäni opettelemaan uusia asioita, mutta kyllä löytyy vielä työnantajia, jotka eivät ylenkatso ikää eikä työttömyyttä. Älkää luovuttako. Tsemppiä!

Mille alalle työllistyit?

Olen myös yli 50 ja ollut kohta 3 vuotta työttömänä. En odota työllistyväni enää.

Vierailija
26/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta. Et ole yksin. Meitä on monia. Työttömyysetuudellakin voi opiskella esimerkiksi avoimia opintoja siten, että opintoja on iltaisin alle 5 op/kk. Päivisin voi tehdä töitä, jos niitä saa, vaikka satunnaisesti. Kaikki on plussaa. Kysy osa-aikatöitä työpaikoista. Saat jalan oven väliin. :-)

Vierailija
27/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-Palveluista kannattaa kysyä ammatinvalintapsykologille pääsyä. Sieltä minunkin uusi ura urkeni. Olen ammatin vaihtaja.

Vierailija
28/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yli 50v. ja työttömyyttä takana 3vuotta. Tänä keväänä sain työpaikan. Työnantaja ei katsonut ikääni,vaan persoonaani. Ihana työ, toki raskasta, kun joutuu ikäisenäni opettelemaan uusia asioita, mutta kyllä löytyy vielä työnantajia, jotka eivät ylenkatso ikää eikä työttömyyttä. Älkää luovuttako. Tsemppiä!

Onnea työpaikasta! Onko sulla joku muistisairaus vai miksi puhut ikäisistäsi kuin 80v vanhuksista? Yleensä 50 v oppimiskyvyssä ei iän takia ole ongelmaa?

Vierailija
29/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei saisi sanoa, mutta minä en opiskelisi uutta ammattia enää nelikymppisenä. Tyytyisin olemaan työtön. 

Hyväksyisit loppuelämän vähävaraisena?

Vierailija
30/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele edes sivutoimisesti. Esim. Avoimessa yliopistossa. Kun työnantaja kysyy mitä olet tehnyt työttömänä, sinulla on vastata jotain konkreettista.

Suosittelen hakemaan myös Sarasen tarjoamille työllistymiskursseille.

Oletko etsinyt osa-päiväistä työtä? Osapäiväinen työ on ponnahduslauta työn saantiin. Tukien myötä talous ei kaadu osa-aikaiseen työhön.

Vapaaehtoistyö voi kontaktien kautta mahdollistaa työpaikan.

Valmet Automotive kokoonpano tai Salon akkutehdas. Kun saa työpaikan on paremmassa asemassa hakemaan seuraavaa paikkaa.

Kesätyö, äitiyslomasijaisuus - mahdollisuus saada jalka oven väliin.

Vierailija
31/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yli 50 ja ollut kohta 3 vuotta työttömänä. En odota työllistyväni enää.

Mun luokalla oli useampi 5-kymppinen opiskelemassa lähihoitajaksi. Jokainen heistä on työllistynyt.

Vierailija
32/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun luokalla oli useampi 5-kymppinen opiskelemassa lähihoitajaksi. Jokainen heistä on työllistynyt.

Se ei kuitenkaan sovellu kaikille. Jos et pidä ihmisistä ja passaamisesta vaan hermostut sellaisesta ei lähihoitaja varmaankaan ole se ala jolle haluat. Mitä etenemis mahdollisuuksia näet tuossa työssä muutenkin? Eri asiat motivoi eri ihmisiä, toki voi kokeilla sopisiko tämä mutta tuntuu aika hullulta kouluttautua alalle jolle ei usko sopivansa.

Vierailija
33/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan kouluttautumaan hitsaajaksi. Väittävät että on tulevaisuuden ala ja töitä tarjolla enemmän kuin tarpeeksi.

IS: toita tarjolla

Vierailija
34/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan kouluttautumaan hitsaajaksi. Väittävät että on tulevaisuuden ala ja töitä tarjolla enemmän kuin tarpeeksi.

IS: toita tarjolla

Taitaa aika raskasta olla. Itse en pystyisi fyysisesti. Harmi että moni ammatti jossa töitä olisi runsaasti vaatii normaalin fyysisen (toimivan) kropan. Ei voi esim. just nivelrikkoisena tehdä mitään tuollaista 😣

Vierailija
35/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samanikäinen ja työttömyyttä on takana yli kymmenen vuotta yhtäjaksoisesti. Koulutusta ei ole ja työkokemusta vain pätkätöistä. En tule ikinä työllistymään enää, joten annan työmarkkinat suosiolla nuoremmille ja osaavammille. 

No mikset hommaa sitä koulutusta? Hae johonkin sellaiseen koulutukseen minkä omaavista ihmisistä on pula, niin voit työllistyä.

Ai oikein ehkä työllistyn? Kuulostaa todella upealta. 

Työvoimapula on ilmeisesti koodareista, sairaanhoitajista ja ehkä hitsaajista. Millekään noista aloista en sovellu älyllisten tai henkisten ominaisuuksieni takia.

Vierailija
36/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula on ilmeisesti koodareista, sairaanhoitajista ja ehkä hitsaajista. Millekään noista aloista en sovellu älyllisten tai henkisten ominaisuuksieni takia.

Mene vaikka paskakuskiksi kunhan elätät itsesi etkä LOISI!

Vierailija
37/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samanikäinen ja työttömyyttä on takana yli kymmenen vuotta yhtäjaksoisesti. Koulutusta ei ole ja työkokemusta vain pätkätöistä. En tule ikinä työllistymään enää, joten annan työmarkkinat suosiolla nuoremmille ja osaavammille. 

No mikset hommaa sitä koulutusta? Hae johonkin sellaiseen koulutukseen minkä omaavista ihmisistä on pula, niin voit työllistyä.

Musta ei olisi myöskään mihinkään noista hommista. Hankalaa on.

Vierailija
38/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Anna varma työpaikka ja koulutus sekä tarvittavat kortit niin ehkä menenkin.

Vierailija
39/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskele sosiaalityöntekijäksi. Avoimia virkoja on.

Vierailija
40/43 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen tarvitsee kuorma-autokortin eikä kaikki sitä edes saa hankkia, jos on rajoittava sairaus. Mutta kiva jos sinä tiedät firman, jossa ei moisen pikkuasian anneta häiritä palkkaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi