Kamalimmat tyylimokat mihin olet sortunut? Vaatteet, meikki, hiukset.
Itselläni rastat joita ei huollettu mitenkään, kasvoivat toisiinsa kiinni ja näyttivät tosi epäsiisteiltä. Voisinpa sanoa että olin 14v, mutta olin 20v... Sitten pois nypittyjen kulmien päälle m-kirjaimen muotoiset kulmat mustalla kulmakynälla ( 15-30 vuotiaana) , lommoposket tummanruskealla luomivärillä ja valkoinen kynsilakka..
Kommentit (91)
Neonvärit teininä 80-90 - lukujen vaihteessa, voi hyvä luoja sentään... En ollut todellakaan innostunut, kun niitä joku aika sitten alkoi taas näkyä.
Käytin pyöräilyshortseja normaalien housujen alla ja ne meni välillä rullalle, niin että reisissä näkyi ne rullautuneet lahkeet housujen läpi. Vähän härski katsoa vanhoja kuvia kun näkee ne rinkulat.
Käytin joskus liian pieniä stringejä. Voitte kuvitella miltä tuntui. Nykyisin käytän vain ihania mummoalkkareita <3
Vakkari baarihousut mulla oli mustat tuulihousut :D Onneks tyyli vähän kehittyny sen koomin
Vierailija kirjoitti:
Käytin joskus liian pieniä stringejä. Voitte kuvitella miltä tuntui. Nykyisin käytän vain ihania mummoalkkareita <3
Oi kyllä. Muistiini on ikuisesti syöpynyt se hetki, kun koukun käytävällä yritin nostaa hametta, mutta otinkin vahingossa kiinni myös liian pienistä stringeistäni ja nykäisin oikein kunnolla ylös. Näin elämäni vilistävän kuvina silmissä.
T: mummolagootti
Siniset farkut, sininen farkkupaita ja sininen farkkutakki olivat yhdessä melkoinen tyylimoka.
Valkoiset farkut joiden lahkeet revitty auki ja levennetty kukallisella kankaalla, tiukka sinapinkeltainen poolo, koulun kässätunnilla tehty liivi kiiltävää kulta/musta-kuvioista kangasta, valkoiset peruslenkkarit, sininen farkkutakki, pinkki bandana kaulaan kolmionmuotoiseksi huiviksi, hiukset kiinni isolla kukallisella kangasdonitsilla, otsahiukset tupeerattu pystyyn ja käännetty sivuun , naamassa paksu kerros valkoista puuteria ilman meikkkivoidetta tai kosteusvoidetta alla, mustaa ripsiväriä tikkusuorissa ripsissä, ei kulmakynää. Valtavat punaiset 80-luvun silmälasit. Selässä ruskea nahkapaloista tehty reppu.
Tässä tyypillinen look, jossa Titta noin 15 vee lähti kouluun 90-luvun puolessa välissä. Onneksi kukaan muukaan ei osannut meikata ja samat lenkkarit ja farkkutakit oli kaikilla.
Ah, olin teini ihanalla 2000-luvun alkupuolella.
*Liian tumma Dream matte mousse jota olin ilmeisesti säilyttänyt väärin, koska se oli myös jotenkin paakkuista. Pienestä viikkorahasta kun ostin niin sitä piti säästellä eli levitin vain naamaan, kaulasta viis
*Krepatut yliblondatut hiukset
* "Seksikkäitä" playboypupu-toppeja tai muuten ylipieniä toppeja joissa luki jotain huisin älykästä, kuten 99% angel
*Chocher-kaulakoru
*Turkoosi silmämeikki, paakkuripset ja "kissamaiset" kajal-rajaukset ohimoille saakka
*Peitepuikkoa huulissa
*Kajalilla piirretyt puoliympyrät kulmina
*Ohuet ylisuuret räikeät muoviset korvarenkaat ja naparengas
Lopputulos oli jotakuinkin tällainen:
(Pahoittelen psykoottista katsetta, paint ei ole ystäväni tänään)
Vierailija kirjoitti:
*Liian tumma Dream matte mousse jota olin ilmeisesti säilyttänyt väärin, koska se oli myös jotenkin paakkuista. Pienestä viikkorahasta kun ostin niin sitä piti säästellä eli levitin vain naamaan, kaulasta viis
* "Seksikkäitä" playboypupu-toppeja tai muuten ylipieniä toppeja joissa luki jotain huisin älykästä, kuten 99% angel
*Chocher-kaulakoru
*Turkoosi silmämeikki, paakkuripset ja "kissamaiset" kajal-rajaukset ohimoille saakka
*Peitepuikkoa huulissa
Kun katson luokkakuvaani kasilta, vuonna 2002, suurimmalla osalla tytöistä oli tuo luukki minä mukaanlukien :D Kyllä, olen harkinnut niiden kuvien polttamista mutta kai niissä on jonkinlaista huumoriarvoa kuitenkin.
Resuinen hippivaihe jota kesti 15vuotiaasta lähes 30vuotiaaksi, ei ihme että oli vaikea saada poikakaveria, töitä ja myymäetsivät olivat kovin kiinnostuneita.. puolustuksena voin sanoa, että hippeyden lisäksi olin pahasti masentunut.
- Ei meikkiä ja olen tälläinen kalkkilaivan kapteeni jolla aina olleet mustat silmänaluset.
- Dreadit, tuttavallisemmin rastat jotka otin kun luulin niitä helpoiksi. En käynyt edes moneen päivään suihkussa, kun ajattelin ettei rastoja tarvitse pestä! Päähän tuli hilsettä, rastoihin kerääntyi töhnää ja haisin.
- Lempihousuni olivat löysät, oliviinvihreät kangashousut joissa oli hirveästi taskuja ja jotka valuivat aina alas, sai nykiä niitä jatkuvasti mutta kun olivat niin rennot !
- Likaiset, linttaan astutut valkoiset tennarit joita pidin kunnes hajosivat jalkoihin ja niiden jälkeen puukenkä-vaihe, kolina vain kävi kun painelin mustilla hollannikkailla.
- Violetti hapsuponcho, jota pidin päällystakkina.
- Kaulassa varmaan viidet eriväriset puuhelmet ja pään ympärillä ruskea nahkanauha.
- Vihreä kangaslaukku jossa oli tummemmanvihreä ham pun lehden kuva ja pinssejä.
- Likainen nenärengas, ei ole hyvä idea ottaa nenälävistystä jos allerginen nuha ja muutenkin käy suihkussa kaksi kertaa kuussa..
- Halusin tatuoinnin ja kaverin kaveri teki irvokkaan hymyilevän auringon olkapäähäni. Olin vielä pitkään sitä mieltä että se oli hieno!
En yhtään ihmettele ihmisten strereotypioita haisevista rastapää-hipeistä jos sattuivat törmäämään minuun ... anteeksi.
Lilat tai mustat collegehousut yhdistettynä ruskeaan nahkatakkiin ja purjehduskenkiin, tämä ihastuttava combo oli näköjään mieleeni 80-90-lukujen taitteessa (teiniajan valokuvista päätellen). Lukion ykkösellä kävin ottamassa tuolloin niin muodikkaan käkkäräpermiksen puolipitkiin hiuksiin, frisyyri sopi "loistavasti" vielä lapsenpyöreisiin kasvoihin :D Satunnaisia näppyjä peiteltiin Clearasilin puikolla, joka hapettui kasvoilla ihan oranssiksi.. Muistan muuten vieläkin miltä peitepuikko tuoksui - tai oikeastaan haisi - sellaiselta rasvaiselta ja vähän tunkkaiselta.
13-vuotiaana kampaaja leikkasi mulle kananhanuritukan, vaikken sellaista pyytänyt. Siihen aikaan oli muotia ja koko kampaamon emänniltä löytyi sama kampaus mustana tai punamustana Käytin pipoa monta viikkoa, ja tämä olikin ainoa tyylimoka josta en voi syyttää itseäni... 15-vuotiaana hommasin rastat, jotka oli onneksi vain kolmisen vuotta päässä. Mulla on tosi ohuet hiukset, joten ihan pöljiltähän ne näytti ja päänahka paistoi läpi. Tuohon tietty jotain puuhelmiä ja peace-kaulakoruja yhdistettynä. Teininä en sortunut mihinkään noloihin muotimokiin, mutta vaatteeni olivat aina ihan kamalat. Niitä hommattiin kirpparilta, tilattiin ellokselta, saatiin käytettyinä ja äiti teki, jos uutena ostettiin niin äiti päätti. Mulla ei ollut mitään tyylitajua, ja monet vaatteet ei istuneet päälle tai sopineet yhteen, tätä on vaikea kuvailla mutta muistan mm. valkoruskeat leveälahkeiset ruutuhousut ja vaaleanpunaisen fleecehupparin. Meikki oli hirveää 2000-luvun taitteen turailua, kajalia ympäriinsä, vaalean sävyistä huulipunaa ja kauhea akne tietenkin. Joskus menin kouluun ruskeissa sienikuvioisissa yökkärihousuissa kun oli niin mukavat, ja silloin olin jo 20-vuotias.
2000 luvulla, ne irralliset kananfileet ei aina pysyneet vauhdissa mukana ja välillä sojottivat kaula-aukosta ja kainalosta pihalle.
Niin matalavyötäröiset farkut 2000-luvun alussa, että alushousut paistoivat istuessa. Kaikilla muillakin nuorilla tosin siihen aikaan stringit paistoi kun vähänkin kumartui.
Liian tumma meikkivoide ja siihen päälle finnien peitoksi liian vaalea peitepuikko. Näytin jonkin sortin spitaaliselta.
Vierailija kirjoitti:
*Chocher-kaulakoru
*Peitepuikkoa huulissa
Oliko kenelläkään ikinään sopivan sävyista matte moussea? Meidän koulussa kaikki kulkivat naamat ruskeina ja kaulat kalmankalpeina.
Ja musta tuntuu, että se tökötti meni aina paakuille, ihan sama miten sitä säilytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Chocher-kaulakoru
*Peitepuikkoa huulissa
Oliko kenelläkään ikinään sopivan sävyista matte moussea? Meidän koulussa kaikki kulkivat naamat ruskeina ja kaulat kalmankalpeina.
Ja musta tuntuu, että se tökötti meni aina paakuille, ihan sama miten sitä säilytti.
Mä en käyttäny matte moussea. Käytin Lumenea, tosin sitäkin aluksi varmaan liian tummana ennen kuin julkaisivat ne kaikista vaaleimmat sävyt.
Joskus lukioikäisenä 2000-luvun alussa olin kaverin häissä pitkässä farkkuhameessa ja Adidaksen superstareissa, yläosana sentään kauluspaita.
Yläasteella pidin chokeria pitkään sen jälkeen, kun aika oli siitä jättänyt ja korukin alkoi vihertää.
Etuhiusten kasvatus lukiossa oli tuskaa, en osannut tehdä niille muuta kuin läntätä koko reuhkan (paksut ja kiharat hiukset) pinnillä sivulle ja toivoa parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylioppilaskuvani ovat vieläkin mielestäni oikein hyvin onnistuneet, mutta ainoa asia, mitä nykyään niistä näen, on silikoniset, "huomaamattomat" rintsikan olkaimet.
Kaverillani on hääkuvassa nämä "huomaamattomat" olkaimet.
Omissa ylioppilasjuhlissani viiletin rintsikat vilkkuen.. =D Hups.
Kaverillani on hääkuvassa nämä "huomaamattomat" olkaimet.