Kamalimmat tyylimokat mihin olet sortunut? Vaatteet, meikki, hiukset.
Itselläni rastat joita ei huollettu mitenkään, kasvoivat toisiinsa kiinni ja näyttivät tosi epäsiisteiltä. Voisinpa sanoa että olin 14v, mutta olin 20v... Sitten pois nypittyjen kulmien päälle m-kirjaimen muotoiset kulmat mustalla kulmakynälla ( 15-30 vuotiaana) , lommoposket tummanruskealla luomivärillä ja valkoinen kynsilakka..
Kommentit (91)
Se, että menee ilman meikkiä juhliin, on varmaan monen mielestä tyylimoka, mutta tää on minun tyylini, ja siitä en luovu.
n49
Minun pahimmat mokani tapahtui vähän päälle 30-vuotiaana. Lihoin antipsykoottien takia yhtäkkiä 20 kg. Ne teki sellaisen kummallisen pöhön, sormet oli kuin nakit, polvet ei taipuneet jne. En hahmottanut yhtään minkä kokoinen olen.
Joten aloin käyttä Gudrun Sjödénin vaatteita. Otin varmuuden vuoksi aina koon XL tai XXL, kun koin olevani niin iso. Gudrunin vaatteet on siis sellaisia Taiteellinen Tantta -telttoja, jos joku ei tiedä. Niistä voi ottaa kokoa pienemmän kuin mitä muuten käyttää kun ovat enimmäkseen niin kaapumaisia. Varsinkin silloin kymmenkunta vuotta sitten kaikki sen vaatteet oli kauheita lainapeitteitä. Niitä sitten pidin päälläni liian isoina kokoina.
Kaiken lisäksi nuo vaatteet on kalliita ja hämmästyttävän huonolaatuisia. Meni tuhansia euroja tuohon harharetkeen.
Niitä on vaikka kuinka monta... Kananpersehiukset on varmaan ykkönen, eli edestä pitkä liru keskijakauksella ja takaa lyhyeksi kynitty, joka vielä pörrötettiin lakalla pystyyn, pelkästään takaa siis... Tämän kruunasi epäonnistunut hiustenvärjäys oransseilla ja ruskeilla läiskillä.
Myös osittain kokonaan pois nypityt kulmakarvat nousee aika korkealle tällä listalla, eli kulmakarvoissa kaljuja länttejä.
Teininä suosikkivaatteet olivat tuulihousumicmacit, jotka roikkuivat matalalla ja niiden seurana mahdollisimman kireä ja lyhyt yläosa. Hyi tsiisus....
Menin häihin sellainen iso hiushärpäke päässä. En viitsinyt käydä edes kampaajalla, vaan taiteilin laitteen hiuksiin itse ja mielestäni olin oikein chick ja charm. Valokuvissa sitten näkyi lopputulos, ounou.
No nämä kaikki tavalliset eli vääränkokoiset vaatteet, vääränvärinen meikkivoide tai puuteri, itselle sopimaton hiusväri jne.
Itellä oli muutaman kerran koulussa sellaiset hienot meikit joihin kuului kirkkaanturkoosi luomiväri luomesta kulmakarvaan saakka. Sain kehuja mutta aavistin pientä piilokettuilua. Meikkasin aamulla kelmeässä keinovalossa enkä tajunnu, että ei näytä samalta luonnollisemmassa valossa.
Myöhemmin mulla oli lyhyet hiukset ja kasvatin vain otsatukkaa pitkäksi.
Jossain vaiheessa mulla oli kauheasti finnejä ja tökin niiden päälle peitepuikkoa. Sisällä keinovalossa ihan ok. Ulkona naama oli punertavia läikkiä täynnä.
Itse yli 50+eukko. Hiukset harmaantuneet, paksut ja muuten ok. malli. Kyllästyin eräänä päivänä harmaisiin, maantienvärisiin hiuksiin ja ostin kevään kunniaksi marketista vaalennusaineen. Unohdin vaalennuksen liian kauaksi aikaa päähäni.Tuloksena kanariankeltaiset, järkyttävän väriset hiusjuuret. Hävetti mennä töihin. Paniikissa ostin hopeashampoota, mutta ei se auttanut. Näillä narsissin värisillä kutreilla mennään.
Liian tumma huultenrajaus. Siis todella tumma. Vuosi oli 1998 ja kylän cooleimmat mimmit liikkeellä. Muistan kun kaveri meikkasi mut ja totesi että rajaa huulet vähän yli. Muistan vieläkin sen tunteen kun aattelin että missä hitossa se kynä oikein menee! 😀 Kerran oltiin meikattu tosi kauan ja oltiin omasta mielestä ihan megaupeita niin mun iskä repesi ihan täysin nähdessään meidät tai siis meidän huulet! Voi niitä aikoja. Onneksi kehitys on mennyt eteenpäin ja olen nykyään meikkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Höh, en saa lainattua viestiä ilman sisäänkirjautumista .O
No kuitenkin, ap, monille tulee yllätyksenä etteivät rastat ole helpot! Ns "vauvavaihe" on pahin ja vaati huolot kolmen kuukauden välein, huoltojen välilläkin rastoja täytyy pyöritellä.
Aloitusviestiä ei voi lainata, muut voi.
Punaruskeita ja blondeja raitoja vuorotellen hiuksissa.
Olin teininä hyvin puhdasverinen gootti, mutta sitten tuli jonkinlainen hipihkö harha-askel, joka huipentui mummolan tilkkutäkkiä muistuttaviin hameisiin ja ties mihin paisley-laukkuihin. Se vaihe oli kyllä tyylimoka, jota aidosti tuntuu kiusalliselta ajatella. :D
Suunnilleen samaan aikaa olin myös useampaan kertaan vakuuttunut, että vaaleansininen luomiväri kulmakarvoihin saakka on itseasiassa tosi nätti!
Minulla oli joskus 90-luvun alussa trendikäs asu, muistaakseni Vero Modasta ostettu, jossa oli yläosa kuin lantion ylittävä villatakki jossa metallivetoketju ja housut kuin leggarit. Sellaista paksuhkoa tekokuitua jossa oli poikkiraidallinen ornamenttikuviointi, muistutti kalsarikuviointia. Sitä sitten käytin baarissa ylipolvenmokkasaappaiden kanssa.
Ylioppilaskuvani ovat vieläkin mielestäni oikein hyvin onnistuneet, mutta ainoa asia, mitä nykyään niistä näen, on silikoniset, "huomaamattomat" rintsikan olkaimet.
Finnien meikkaamien piiloon teini-iässä. Siis ne oli vielä semmosia puristettuja finnejä, jossa oli rupi päällä. Clearasalin peitepuikolla yritin peittää. Hyvin sulautui naamaan kotona vessan valossa. Kerran katsoin jotain peiliä ulko-ilmassa näyteikkunassa. Kyllä. Naama oli täynnä semmoisia oransseja läikkiä.
Hiusten blondaus vetyperoksidi-blondiksi. Näytti ihan hirveältä! Mutta sitten kun tuli sentin juurikasvu, niin sit näytti oikeastaan ihan siistiltä.
Olen muuten mies ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet jotka ei sovi vartalolleni. Vieläkin joskus tulee sorruttua näihin, kun on vaikea löytää sopivia. Muodin puolesta muistan muutamat aivan järjettömän matalat lantiofarkut 00-luvulta 😂 Mulla on leveä ja korkea lantio ja korkea vyötärö, joten sellaiset oli juuri päinvastaiset kuin ne jotka minulle sopivat.
Hyvin matalat farkut eivät sovi kenellekään.
Katsohan jotain Shakiran vanhoja videoita!
Hyvin matalat farkut sopivat hyvin harvoille - ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet jotka ei sovi vartalolleni. Vieläkin joskus tulee sorruttua näihin, kun on vaikea löytää sopivia. Muodin puolesta muistan muutamat aivan järjettömän matalat lantiofarkut 00-luvulta 😂 Mulla on leveä ja korkea lantio ja korkea vyötärö, joten sellaiset oli juuri päinvastaiset kuin ne jotka minulle sopivat.
Hyvin matalat farkut eivät sovi kenellekään.
Katsohan jotain Shakiran vanhoja videoita!
Hyvin matalat farkut sopivat hyvin harvoille - ikävä kyllä.
Joo, Shakira oli se mun tyyli-ikoni! Käytin myös sellaisia koruja kuin Whenever, whrever-videolla, mutta niitä en edelleenkään pidä noloina.
T. se joka kirjoitti lantiofarkuista. Pikkarit vaan vilkkuivat. Siihen aikaan kun katsoi luokassa istuessaan ympärilleen, puolella tytöistä näkyi persvako :D
Oi, minulla niitä riittää :D
- liian lyhyet hiukset kasvoihini nähden
- lantiofarkut, vaikka minulle sopii paremmin korkeavyötäröiset
- liian pienet vaatteet
- liian kireät vaatteet (vaikka olivat muuten sopivankokoiset, oli sen ajan muoti pukeutua makkarankuoriin)
- otsatukka siinä vaiheessa, kun oli erittäin vahva luonnonkihara ja lopputulos oli aika kauhea :D
Nappiverkkarit, narutoppi , pikkureppu ja jenkkihuivi päässä ! Pisteenä ii:n päälle hiukset joita olin yrittänyt epätoivoisesti vaalentaa joten tulos oli rutikuiva keltaläikikäs, pinkki helmiäinen huulipuna ja kynnet joista jokainen oli lakattu eri sävyllä. Tuossa asussa sitä heiluttiin niin koulussa, pe-iltana baanalla kuin lomareissullakin :O