Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat tyylimokat mihin olet sortunut? Vaatteet, meikki, hiukset.

Vierailija
12.05.2019 |

Itselläni rastat joita ei huollettu mitenkään, kasvoivat toisiinsa kiinni ja näyttivät tosi epäsiisteiltä. Voisinpa sanoa että olin 14v, mutta olin 20v... Sitten pois nypittyjen kulmien päälle m-kirjaimen muotoiset kulmat mustalla kulmakynälla ( 15-30 vuotiaana) , lommoposket tummanruskealla luomivärillä ja valkoinen kynsilakka..

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnunpesäksi tupeeratut hiukset ja naaman puuterointi valkeaksi.

Vierailija
2/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tummalla ja huonosti piirretyt kulmat. Liian tumma meikkivoide (tietysti äidiltä lainattuna, noin 14-vuotiaana). Toppi t-paidan päällä 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leggingsit ja tatskat.

Vierailija
4/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyshortsit bilevaatteina. 90-luvulla se tuntui ihan hyvältä idealta.

Vierailija
5/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ollut 80-luku. Toppauksia toppausten päällä, olkatoppauksia siis joka puserossa ja takissa :D

Vierailija
6/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa parikymppisenä leikkautin hiukseni todella lyhyiksi ihan kertaheitolla, sitä ennen oli hiukset alaselkään asti. Ne lyhyet eivät sopineet mulle todellakaan ollenkaan, näytin ihan 12v pojalta, hiukset menivät tasaisesti pitkin päätä eikä niitä saanut laitettua yhtään mitenkään. Opin siitä kerrasta, kasvati. vaivalla hiukset takaisin enkä enää koskaan leikkauta lyhyitä hiuksia vaikka eläisim satavuotiaaksi.

Vierailija
7/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ollut 80-luku. Toppauksia toppausten päällä, olkatoppauksia siis joka puserossa ja takissa :D

Mun mielestä ei voi puhua tyylimokasta jos on noudattanut muodissa olevaa tyyliä, vaikka se tyyli nykypäivän näkökulmasta näyttäisikin aivan kamalalta.

Vierailija
8/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet jotka ei sovi vartalolleni. Vieläkin joskus tulee sorruttua näihin, kun on vaikea löytää sopivia. Muodin puolesta muistan muutamat aivan järjettömän matalat lantiofarkut 00-luvulta 😂 Mulla on leveä ja korkea lantio ja korkea vyötärö, joten sellaiset oli juuri päinvastaiset kuin ne jotka minulle sopivat.

Vierailija
9/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä yksi (normaalipainoinen) nainen oli järkeili että vaatteet mitkä saa päälle = on sitä kokoa.

Hänellä aina paidat ja housut oli suorastaan ratkeamispisteessä, 38 kokoisena siis kiskoi koon 34 paitoja päälleen jne.

Joutui aina istuessaan avaamaan housut ja silleen..

En tajua miksi teki niin, oli kuitenkin ihan normaalipainoinen ja ei muuten tuonut sitä kokoaan esille kun vain jos oltiin shoppailemassa niin kyseli tyyliin XS kokoa tai 34. Jos kävi kokeilemassa jotain niin siinä yhteydessä saattoi sanoa että ei sovi ja pyysi tuomaan suurempaa. Ja kun oli hyvä, oikean kokoinen vaate niin jätti kuitenkin ostamatta. Ja sit kiskoi niitä kittanoita makkarankuoria päälleen..

Vierailija
10/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleista vaalein meikkivoide kiinnitettynä paksulla kerroksella puuteria niin, että taatusti ei naama kiiltänyt. Siihen aikaan ei poskipunia, varjostuksia tai korostuksia harrastettu, joten naama oli maidonvaalea pannukakku.

Vierailija
11/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä innostuin kokeilemaan vintage tyylistä kampausta: victory rollsit..

Pari vuotta sitten kun oli kaveripiirissä pienoinen pin up tyyli hittinä..

Sain aikaseksi 2 pyörrettä jotka oli kuin tuulitunnelit eli eli vain reiät niissä. Oikeaoppisesti ne pitäsi "sulkea" eli ei näy läpi...

Ja mulla olisi riittävästi hiuksia niiden tekoon. En vaan osaa vaikka kuin katson ohjeita. Enkä kyllä enää jaksa yrittääkään....

Vierailija
12/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Paksu kerros valkoista puuteria pyöreässä' naamassa, tuolloin 90luvulla ei mitään contoureita harrastettu joten naama oli järkyttävä vitivalkoinen pallo.  

- Pikimustat hiukset joissa maantien värinen juurikasvu näytti pälvikaljulta.

- Napapaita, farkkusortsit ja sukkahousut.

- Siilitukka tämän pallonaaman kanssa, näytin rumalta lepakolta.

- Festareilla otettu, myöhemmin  mustasta ruman vihreäksi haalistunut liskotatuointi jota katselin 17 vuotta kunnes viimein sain hommattua peitekuvan päälle.

- Iso ruutuhuivi, ns palestiinalaishuivi kesälläkin kaulassa helletopin kaverina.

Vierailija
13/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, en saa lainattua viestiä ilman sisäänkirjautumista .O

No kuitenkin, ap, monille tulee yllätyksenä etteivät rastat ole helpot!  Ns "vauvavaihe" on pahin ja vaati huolot kolmen kuukauden välein, huoltojen välilläkin rastoja täytyy pyöritellä. 

Vierailija
14/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Heroin chic-lookki ysärillä, olin pahasti ylipainoinen joten lommoposkiseksi meikattu pärstä näytti kummalliselta

-  Rastat koska olin taidelukiossa ja tunsin rastojen kuuluvan asiaan, päänahka paistoi ja päätä kutitti ja kiristi, lisäksi näytin typerältä

- Musta liehuva villakangasviitta jonka löysin kirppikseltä , pitkä musta hame ja äitini punaiset nahkasaappaat jostain 60-luvulta, kuulostaa ehkä tyylikkäältä mutta olin rastapäinen läski joka lompsi niillä kengillä oudosti

- Kulmakarvojen värittäminen pinkillä huultenrajauskynällä

- Silloisen poikakaverin minulle ilmaiseksi tekemät, typerät ja tökeröt tatuoinnit kuten "Pelle Miljoona", Come as you are ", rauhan merkki ja pentagrammi..

- Kaksi toppia päällekkäin ja tissivyö, teinipissityyli jonka minä yli 20 vee jostain syystä omin

Tuntuu, ettei nykyinen Crocsit & meikitön naama- look näytä yhtään pahalta noihin verrattuna :D

'

Vierailija
15/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmnkin perus, liian tumma ja paksu meikkivoide.

Vierailija
16/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun kulmakarvat, eli nypittiin kulmat ihan ohueksi, ja piirrettiin päälle vielä ohuet viivat. Näytän kaikissa vanhoissa valokuvissa hämmästyneeltä sirkuspelleltä niiden puolikaaren muotoisten viivojen kanssa. Pahinta tässä on vielä se, että kulmakarvojen kasvu tyrehtyi tietyistä paikoista kokonaan, eli karvat eivät kasvaneet kunnolla takaisin monen vuoden nyppimisen jälkeen.

Vierailija
17/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaskengät verkkarien kanssa on perusjuttuni.

Vierailija
18/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet jotka ei sovi vartalolleni. Vieläkin joskus tulee sorruttua näihin, kun on vaikea löytää sopivia. Muodin puolesta muistan muutamat aivan järjettömän matalat lantiofarkut 00-luvulta 😂 Mulla on leveä ja korkea lantio ja korkea vyötärö, joten sellaiset oli juuri päinvastaiset kuin ne jotka minulle sopivat.

Hyvin matalat farkut eivät sovi kenellekään. 

Vierailija
19/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelija 2000-luvun alussa. Tuon aikaiset bilekuvat ovat aika kauheaa katsottavaa: Keltaiseen taittuva blondattu tukka, ohuiksi nypityt kulmakarvat, vaaleanviolettia luomiväriä koko luomella, reilusti vaaleanpunaista huulikiiltoa, rengaskorvikset, satiinitoppi, minihame, leveä vyö, saappaat ja minikokoinen käsilaukku. Ehkä nämä joskus alkavat näyttää nostalgisilta samalla tavalla kuin muutkin menneiden vuosikymmenien tyylit.

Vierailija
20/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaukseen lähinnä liittyvät eli esim. liian tumma/vaalea meikkivoide, kulmien liioitteleva meikkaus kynällä, pienehköjen silmien pienentäminen entisestään tummalla sisäkajalilla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän