Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat tyylimokat mihin olet sortunut? Vaatteet, meikki, hiukset.

Vierailija
12.05.2019 |

Itselläni rastat joita ei huollettu mitenkään, kasvoivat toisiinsa kiinni ja näyttivät tosi epäsiisteiltä. Voisinpa sanoa että olin 14v, mutta olin 20v... Sitten pois nypittyjen kulmien päälle m-kirjaimen muotoiset kulmat mustalla kulmakynälla ( 15-30 vuotiaana) , lommoposket tummanruskealla luomivärillä ja valkoinen kynsilakka..

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun kulmakarvamuoti oli nyppiä kulmat lähes pois ja piirtää tilalle hyvin ohuet puolikaaret, menin tietysti tähän mukaan vielä mustalla kulmakynällä vaikka olen kalpea blondi. Bootsit ja nappiverkkarit oli ihan kelpo asu niin kouluun kuin bileisiinkin, ja yläosana tietysti pilotti.

2000-luvulla oli edelleen ne ohuet kulmakarvat ja  lisänä pään kokoiset ohuet korvarenkaat,  pitkä tiukka farkkuhame ja narutoppi jonka alta loistivat iloisesti rintsikoiden olkaimet.

Vierailija
22/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleista vaalein meikkivoide kiinnitettynä paksulla kerroksella puuteria niin, että taatusti ei naama kiiltänyt. Siihen aikaan ei poskipunia, varjostuksia tai korostuksia harrastettu, joten naama oli maidonvaalea pannukakku.

Voi luoja, joo... Mulka sama. Hirveänä haamuna on tullut kuljettua👻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin mokani pari kk sitten, räikeää poskipunaa aivan liikaa yli 50 v naisen poskilla, kyllä hävettää vieläkin että tuli lähdettyä liikenteeseen sillä naamalla. Onneksi oli punamustavalkoinen isokuvioinen huivi kaulalla, toivon et se vei enemmän huomiota kuin punaiset kirkuvat posket. Tosin ystävä ainakin kiinnitti enemmän huomion niihin poskiin.

Vierailija
24/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se kylähullu-transu on on, Markku tms... no kuitenkin , meikkityylini teini-iän ensi vuosina oli samaa tyyliä kuin kys herralla: Mustat ohuet kulmat kuin Mäkkärin puolikaari, pinkit poskipunat läikkinä keskellä poskia , mustat paksut kajalit alaluomella. Intoa oli enemmän kuin taitoa. Hiuksiakin piti väkisin blondata, vaikka lopputulos oli lähinnä kissanpissa. Näytin 12-15 vuotiaana todella karsealta, eikä tuon ajan muoti-ilmiöt parantaneet vaikutelmaa, farkkuhaalarit poolon päällä, muovitutteja kaulassa ja korvissa, bandanat " fritsuliinat"kaulassa!

Vierailija
25/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

blondattu tukka, punainen huulipuna, puuteroitu naama, halvat mustat silmämeikit. Oksettava suomineito lookki.

Vierailija
26/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Heroin chic-lookki ysärillä, olin pahasti ylipainoinen joten lommoposkiseksi meikattu pärstä näytti kummalliselta

-  Rastat koska olin taidelukiossa ja tunsin rastojen kuuluvan asiaan, päänahka paistoi ja päätä kutitti ja kiristi, lisäksi näytin typerältä

- Musta liehuva villakangasviitta jonka löysin kirppikseltä , pitkä musta hame ja äitini punaiset nahkasaappaat jostain 60-luvulta, kuulostaa ehkä tyylikkäältä mutta olin rastapäinen läski joka lompsi niillä kengillä oudosti

- Kulmakarvojen värittäminen pinkillä huultenrajauskynällä

- Silloisen poikakaverin minulle ilmaiseksi tekemät, typerät ja tökeröt tatuoinnit kuten "Pelle Miljoona", Come as you are ", rauhan merkki ja pentagrammi..

- Kaksi toppia päällekkäin ja tissivyö, teinipissityyli jonka minä yli 20 vee jostain syystä omin

Tuntuu, ettei nykyinen Crocsit & meikitön naama- look näytä yhtään pahalta noihin verrattuna :D

'

Mikä on tissivyö?

Vierailija
27/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freestyler, jou! Vuosi oli 1999, mulla oli ikää 14vee ja iskin silmäni siihen junassa nyökyttelevään söpöön tyyppiin. Jätkää en voinut saada, mutta rastat sain. Kaveri teki  ja oli omasta mielestäni tosi hottis ne paakut päässä! Lävistyksiä piti myös saada ja lopulta mulla oli puoli naamaa metallissa, huulen päällä kolme ja nenässä 2 ja kulmissa 2.... Huuliin vedin peitepuikkoa ja  silmiin lilaa, kimaltavaa luomiväriä kulmakarvoihin asti.  Farkut oli niin matalat ja tiukat että laihallekin tuli jenkkakahvat ja topin päällä piti olla vyö.

Itkettää ja naurattaa käydä vanhemmilla ja nähdä vanhoja luokkakuvia !  Esim. kasiluokan kuvassa mulla on   sinisestä  harmaaksi haalistuneet  rastat, 2 kulmalävistystä , peitepuikkohuulet  ja ylitiukka keltainen huppari...

Vierailija
28/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Heroin chic-lookki ysärillä, olin pahasti ylipainoinen joten lommoposkiseksi meikattu pärstä näytti kummalliselta

-  Rastat koska olin taidelukiossa ja tunsin rastojen kuuluvan asiaan, päänahka paistoi ja päätä kutitti ja kiristi, lisäksi näytin typerältä

- Musta liehuva villakangasviitta jonka löysin kirppikseltä , pitkä musta hame ja äitini punaiset nahkasaappaat jostain 60-luvulta, kuulostaa ehkä tyylikkäältä mutta olin rastapäinen läski joka lompsi niillä kengillä oudosti

- Silloisen poikakaverin minulle ilmaiseksi tekemät, typerät ja tökeröt tatuoinnit kuten "Pelle Miljoona", Come as you are ", rauhan merkki ja pentagrammi..

- Kaksi toppia päällekkäin ja tissivyö, teinipissityyli jonka minä yli 20 vee jostain syystä omin

Tuntuu, ettei nykyinen Crocsit & meikitön naama- look näytä yhtään pahalta noihin verrattuna :D

'

Mikä on tissivyö?

Eikös se ollut sellainen juuri rintojen alle kiristetty vyö, joka sai rinnat näyttämään suuremmilta. Ja vatsan, jos sellaista vähänkään oli. Teinimuotia 15 vuoden takaa.

Vierailija
29/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen 154-huulipuna ja panda-rajaukset.

Buffalot ja ne Filan kupla-lenkkarit.

Ne kaulaliinoina käytetyt puuhkat.

Vierailija
30/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko ysärillä kun oli muotia (ainakin osalle meistä) sellaisesta vähän kuin sametin ja velourin sekoituskankaasta tehdyt kiiltävät vaatteet? Mikä sen kankaan nimi on? 

No kuitenkin, minulla on sellaisesta kankaasta napapaita ja Adidaksen säämiskäverkkarit. Ja muutama muukin kiiltävä paita, ja tolppakorkoiset valkoiset kengät. Tai sitten Seppälästä ostettuja pikkutuhmalla tekstillä varustettuja paitoja, ja reisitaskuhousut. OMG. Hiukset tietenkin näin: 

https://www.saloniris.com/wp-content/uploads/2018/09/butterfly-clips.jpg tai

näin https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/enhanced/webdr03/2013/4…:*

Kuuntelin kyllä musiikkia ihan laidasta laitaan, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna en ymmärrä, miksi näytin Spice Girlsiltä enkä esim. grunge-tytöltä. Voisi hävettää vähemmän näin aikuisena. Nättihän minä silloin teininä olin, ei siinä, ja kilttikin vielä olin. Ihme tyylin itselleni valitsin. 

Vierailija
31/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Mikä on tissivyö?

Eikös se ollut sellainen juuri rintojen alle kiristetty vyö, joka sai rinnat näyttämään suuremmilta. Ja vatsan, jos sellaista vähänkään oli. Teinimuotia 15 vuoden takaa.

Aa okei, kiitos. 15 vuotta sitten olin itse 20+ ja mulla on mennyt ihan ohi tuollainen. Ehkä hankin kesäksi näin vanhoilla päivilläni :D

Vierailija
32/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset: värjäämällä pilaaminen, väärin hoidetun kiharaisen ja kuivan hiuksen jatkuva suoristaminen, huonokuntoisten hiusten "kasvatus" eli kamalat latvat jatkuvasti. Liian tumma väri ja mallit jotka ei sovi itselle. Muistan myös tehneeni rumia pinnikampauksia, esim. hiukset vedetty kokonaan toiselle puolelle niskan puolelta ja laitettu pinneillä kiinni toispuoleiseksi.

Kulmakarvat: luonnostaan vaalean ihmisen kulmien värjääminen tummiksi kun oli tummat hiukset. Sekä hiusten että kulmien värjääminen olisi saanut jäädä tekemättä... Kamala! Taisi joskus tosin olla tummat hiukset ja värjäämättömät kulmatkin. Joskus myös turhan ohueksi nypityt.

Meikki: meikin pohjustamattomuus rasvoittuvalla iholla, liian tumma ja päivän aikana oranssiksi muuttuva meikkivoide. Puuterin käyttäminen omalla ihollani on aina virhe, siitä ei tule mitään hyvää koskaan. Liikaa ja liian tummaa silmämeikkiä, rajaukset muutenkin aina levisivät kun on todella raskaat yläluomet. Yleensäkin omiin heikkohin meikkaustaitoihin verrattuna liikaa tuotteita, tulos ei koskaan hyvä.

Vaatteet: tissivyön ja fiorella-farkkujen käyttämistä kadun ikuisesti. Paino nousi jossain vaiheessa ja käytin lähinnä jotain leggingsejä ja lyhyehköjä mammatunikoita, näytin ikäistäni vanhemmalta maatuskalta tai joltain maatilan emännältä. Yleinen tyylittömyys, itselle sopimattomien muotihairahdusten tekeminen ja vaatteiden yhteensopimattomuus. Joskus myös liian avonaiset paidat, rintavaon vilkkuminen jos ei kiskonut paitaa koko ajan ylös.

Elämääni on mahtunut paljon hävettäviä tyylimokia, mutta onneksi suunta on parantunut ja tiedän mikä omaan tyyliin ja elämäntyyliin sopii. Nykyään ostan neutraaleja ja istuvia vaatteita jotka kestää aikaa. Pukeudun tilanteeseen sopivalla tavalla ja muutenkin asiallisesti, esim. rintavako ei vilku koskaan vahingossakaan. Hiukset on luonnollisessa värissään ja hyväkuntoiset. Meikkaaminen ja meikit ei erityisesti kiinnosta, mutta kevyt ehostus vähällä vaivalla ja sopivilla tuotteilla tuntuu hyvältä ja piristää ulkonäköä. Kulmakarvoihin ei erityisesti tarvitse kajota, joskus voi nyppiä hajakarvoja.

Vierailija
33/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko ysärillä kun oli muotia (ainakin osalle meistä) sellaisesta vähän kuin sametin ja velourin sekoituskankaasta tehdyt kiiltävät vaatteet? Mikä sen kankaan nimi on? 

No kuitenkin, minulla on sellaisesta kankaasta napapaita ja Adidaksen säämiskäverkkarit. Ja muutama muukin kiiltävä paita, ja tolppakorkoiset valkoiset kengät. Tai sitten Seppälästä ostettuja pikkutuhmalla tekstillä varustettuja paitoja, ja reisitaskuhousut. OMG. Hiukset tietenkin näin: 

https://www.saloniris.com/wp-content/uploads/2018/09/butterfly-clips.jpg tai

näin https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/enhanced/webdr03/2013/4…:*

Kuuntelin kyllä musiikkia ihan laidasta laitaan, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna en ymmärrä, miksi näytin Spice Girlsiltä enkä esim. grunge-tytöltä. Voisi hävettää vähemmän näin aikuisena. Nättihän minä silloin teininä olin, ei siinä, ja kilttikin vielä olin. Ihme tyylin itselleni valitsin. 

Onkohan tuo haeskelemasi kangas nimeltään loimusametti?

Vierailija
34/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju.

Mulla oli teininä vaikka mitä mokia. Eka oli liian lyhyt polkka, sitten pidemmät hiukset mutta koko ajan vaihteli väri, joskus leikkasin itse otsiksen, kulmat nypin liian ohuiksi, liikaa silmämeikkiä yms. Vaatteissa oli vaikka mitä, pissislookia ja myöhemmin ernua (n.2003)

Vierailija
35/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lyhyt mekko koulun juhlissa. Se mikä näyttää hyvältä kesällä Italiassa ei todellakaan näytä hyvältä yläkoulun joulujuhlassa...

t. Keski-ikäinen, ylipainoinen, pattipolvinen ope

Vierailija
36/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummoset on nappaskengät? Koskaan kuullukkaan.

Vierailija
37/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun puolivälissä ainakin liian kireät vaatteet, kaikki paidat järjettömiä makkarankuoria. Tupeerasin myös tukkaa vähän liikaa ja jätin epäsiistin näköiseksi. Mitäs muuta, no piikkikorkosaappaita en enää pukisi arjessa lantiofarkkujen kanssa. :)

Vierailija
38/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin 2000-luvun alussa käytin teininä huuliin meikkivoidetta, koska halusin huulista näkymättömän vaaleat. En laittanut voidetta muualle naamaan kuin huuliin. En ollut kovin hyvä sen levityksessä, ja vaikka sisällä kellertävässä valossa sitä suunympärykseen päätynyttä voidetta ei nähnyt, niin ulkona otetuissa kuvissa näytän suunnilleen siltä, että olen ahmia sikaillut purkillisen meikkivoidetta.

Toinen oli, että minulla oli pesukarhun hännän väriset raitalisäkkeet oman tukan päällä otsatukassa, ja yritin piilottaa sitä kiinnityskohtaa naurettavan isoilla tekokukkaklipseillä keskellä päätä, koska ehdottomasti en halunnut niitä lisäkkeitä oman tukan alle. Googlesta tulee hakusanalla Vanna Venom sellainen tukka, jota kai tavoittelin, mutta äiti ei antanut mennä kampaajalle sen kuvan kanssa, ja jouduin ostamaan lisäkkeitä Cybershopista. Lopputulos oli aika kämänen.

Vierailija
39/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jossain 90-luvun laivamatkakuvissa myös nuo nappiverkkarit, valkoiset pitsiset tolppakorkonilkkurit, lila loimusamettitoppi jonka alla musta t-paita 😄 ruskea tekonahkainen pikkureppu, otsatukkaheitto ja peitepuikkohuulet! Ja vientä oli sillä reissulla 🤣🤣

Vierailija
40/91 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä yksi (normaalipainoinen) nainen oli järkeili että vaatteet mitkä saa päälle = on sitä kokoa.

Hänellä aina paidat ja housut oli suorastaan ratkeamispisteessä, 38 kokoisena siis kiskoi koon 34 paitoja päälleen jne.

Joutui aina istuessaan avaamaan housut ja silleen..

En tajua miksi teki niin, oli kuitenkin ihan normaalipainoinen ja ei muuten tuonut sitä kokoaan esille kun vain jos oltiin shoppailemassa niin kyseli tyyliin XS kokoa tai 34. Jos kävi kokeilemassa jotain niin siinä yhteydessä saattoi sanoa että ei sovi ja pyysi tuomaan suurempaa. Ja kun oli hyvä, oikean kokoinen vaate niin jätti kuitenkin ostamatta. Ja sit kiskoi niitä kittanoita makkarankuoria päälleen..

Arvasin että joku tulee tähänkin ketjuun avautumaan jonkun toisen tyylittömyydestä, vaikka kysymys oli omasta tyylimokasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän