Hohhoijakkaa. Taas Väestöliiton mukaan se, että naiset ei nää perheitä arjessaan vähentää lisääntymistä
Mitenköhän kauan tuota jaksetaan toitottaa, että lapsien haluamattomuus olisi aina jokin väärinymmärrys? Miten vakavasti voi ottaa tutkimuslaitoksen, joka ei mieti ulkoisten tekijöiden vaikutusta yhteiskunnassa niinkin merkittävään asiaan kuin lisääntymiseen?
Kommentit (225)
Esimerkiksi tällä palstalla kuva lapsiperhe-elämästä on aivan vääristynyt, ja siksi täällä tuleekin aina paha olo. Kaikki tuttavapiirissäni (mukaan lukien oma perheemme) nauttivat lapsistaan, elämä on hauskempaa kuin koskaan ja edelleen touhutaan paljon ja esim. matkustellaan ja syödään ravintoloissa. Korkeintaan elämään on tullut lisää hauskaa puuhaa, lastentapahtumia ym. ja parisuhde on syventynyt aivan toiselle tasolle. Sitten täällä vielä kehdataan haukkua niitä jotka nauttivat lapsistaan ja aliarvioidaan meidän kokemusta perheestä. Kukaan ei saisu väittää ettei perhe-elämä on mukavaa ja onnellista. Mutta äänenhän täällä saa vain valittaa ja kertoa vain kuinka pas kaa kaikki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peterson fanille. Tilastoissa voi näyttää siltä ettei ura ole yhtä tärkeä naisille kuin miehille. Asia vaan on niin että koska miehet ovat itsekkäitä ja haluttomia joustamaan esim omasta urastaan niin kun se lapsi tehdään, jo kun on pakko joustaa ja toimia vastuullisesti ja epäitsekkäästi. Ja tämä jonka ura, haaveet ja elämä joustaa on aina nainen. Itsekkään en nuorena tajunnut, miten typerästi tein ratkaisuja edistää miehen uraa esim asuinpaikasta joustamalla, lisääntyminen oli viimeinen niitti. Takkiin on tullut ammatillisesti, taloudellisesti ja henkisesti. Ainut hyvä puoli on se, että kumppani on sitoutunut ja ymmärtää mitä hänen ja perheen eteen olen tehnyt. Nykyisin naiset ovat fiksumpia ja pitävät kiinni omasta elämästään. Tämähän ei toki miehille olekkaan kivaa.
Kuulostaa varsin materialistiselta. Ja tosiaan jos ja kun tilastot niin näyttävät kuin näyttävät ja nainen ne lapset lopulta synnyttää niin loogista lienee, että juuri nainen keskittyy miestä enemmän lastenhoitoon. Juuri siksi nainen on neuroottinen alunperinkin. Ja agreeable myös. Ominaisuudet nousevat esiin juuri puberteetin myötä kaiken lisäksi eli mItä se sinusta merkitsee?
Jee, neuroottisuusmussuttaja on taas linjoilla. :D Kannattaa käydä joku tilastotieteen kurssi, niin aukenee sullekin ihan uudella tavalla nuo asiat joista jaksat jauhaa.
/112
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta perheellistyminen ei tarjoa mitään muuta kuin maksajan roolin. Joten ei ihmekään ettei huvita alkaa työmuurahaiseksi.
Tiedätkö sanonnan, että , jos pääsee (jostakin asiasta, tälläkertaa siis isyydestä) pelkällä rahalla, pääsee vähällä.
Tällä tarkoitetaan sitä, että jos ei muuta menetä kuin rahaa, menettää itseasiassa todella vähän.
Eli jos miehen elämä jatkuu muuten yhtä helppona senkin jälkeen, kun hänestä on tullut isä uudelle ihmiselle, niin vähälläpä mies isyydestä selviää.
Naiselle äityin merkitsee 9kk odotusta, pahoinvointeineen, painonnousuineen, juoksemista neuvolassa pisteltävänä ja ronkittavana, liikkumista ison mahan kanssa, loppuajasta liitoskohtien löystymisen aiheuttamaa kipua ja sitten kivulla synnyttämistä.
Tämän jälkeen yövalvomista ja imettämistä. Takapuoli revenneenä istumista ja imettämistä jne jne.
Vastuuta uudesta pienestä avuttomasta ihmisestä ja myös sitä rahan menoa.
Ja mitä isommaksi tämä taimi varttuu, sen enemmän huolta/vastuuta/rahanmenoa, mutta myös iloa ja onnea.
Mutta miehelle tämä kaikki on vain huoli rahanmenosta? kukapa meistä haluasi isän, jonka ainoa huoli on se, että lapsi kuluttaa ja siihen joutuu laittamaan rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Jos nuori näkee lapsiperhe-elämää, hän ei enää halua lapsia. Jos ei näe, haluaa.
Itse olen täysin eri mieltä. Olen seurannut läheltä monen lapsiperheen elämää ja päässyt näkemään ne parhaat puolet, rakkauden ja lasten tuoman ilon. Luulen että tämän takia tahdon itsekin useamman lapsen. Lähipiiristä tuntuu, että nämä kaikista vähiten lapsiperheitä nähneet eivät halua lapsia, koska törmäävät lapsiperheisiin prsimassa tai linja-autossa, missä helposti näkyy negatiivinen puoli siitä elämästä.
-N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peterson fanille. Tilastoissa voi näyttää siltä ettei ura ole yhtä tärkeä naisille kuin miehille. Asia vaan on niin että koska miehet ovat itsekkäitä ja haluttomia joustamaan esim omasta urastaan niin kun se lapsi tehdään, jo kun on pakko joustaa ja toimia vastuullisesti ja epäitsekkäästi. Ja tämä jonka ura, haaveet ja elämä joustaa on aina nainen. Itsekkään en nuorena tajunnut, miten typerästi tein ratkaisuja edistää miehen uraa esim asuinpaikasta joustamalla, lisääntyminen oli viimeinen niitti. Takkiin on tullut ammatillisesti, taloudellisesti ja henkisesti. Ainut hyvä puoli on se, että kumppani on sitoutunut ja ymmärtää mitä hänen ja perheen eteen olen tehnyt. Nykyisin naiset ovat fiksumpia ja pitävät kiinni omasta elämästään. Tämähän ei toki miehille olekkaan kivaa.
Nainen muuttuu joten miehenkin pitäisi?
Saattehan te toki toivoa niin mutta se ei ole sen enempää oikein kuin miehen toivominen että olisitte jalat kohti kattoa makkarissa ja tiskaamassa/kokkaamassa keittiössä
Nyt kyllä aliarviot miehiä. Myötähäpeä iskee puolestasi. Vaikka itse olet sovinis-ti ja ajattelet naisista noin, niin voitko uskoa, että kaikki miehet ei ole? Joku mies haluaa ihan oikeasti naisesta tasavertaisen elämänkumppanin, ei seksilelua tai ilmaista piikaa. Joillekin miehille nainenkin on ihminen.
Toki seksi naistenkin mielestä kuuluu elämään ja on mukava jos se puoliso joskus hemmottelee tekemällä ruokaa, mutta ei normaali ihminen ajattele, että ottaa miehen vain sen takia, että se on kulli pystyssä makkarissa ja orjana laittaa ruokaa keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Jos nuori näkee lapsiperhe-elämää, hän ei enää halua lapsia. Jos ei näe, haluaa.
Itse olen täysin eri mieltä. Olen seurannut läheltä monen lapsiperheen elämää ja päässyt näkemään ne parhaat puolet, rakkauden ja lasten tuoman ilon. Luulen että tämän takia tahdon itsekin useamman lapsen. Lähipiiristä tuntuu, että nämä kaikista vähiten lapsiperheitä nähneet eivät halua lapsia, koska törmäävät lapsiperheisiin prsimassa tai linja-autossa, missä helposti näkyy negatiivinen puoli siitä elämästä.
-N23
No jokaisella meistä on silti ihan ensikäden kokemus perhe-elämästä. Jokainen on kuitenkin kasvanut sellaisessa noin ensimmäiset 18v elämästään. Ei perhe ole itselleni mikään mysteeri. Kannattaisi alkaa ymmärtää että ei kaikki haaveile perheestä, matkoista ja iloista perheen kanssa, juhlista ja arjesta.
Tiedän paljon muitakin ihania ja miellyttäviä asioita tässä elämässä jota en aio tavoitella. Kuten viinitilaa Italiassa, hevosta tai puutarhaa.
Kuten tuolla sanotaan, pitäisi jo alkaa tajuta, että jos joku ei tee kuten sinä, se ei tarkoita että olisi ymmärtänyt jotain väärin.
Miesten asenteista, käytöksestä ja lihavuudesta tämä johtuu.
Miksi kukaan nainen ottaisi lisääntymisen riskiä näiden narsististen, naisvihaisten läskimiesten kanssa?
Etenkin kun suistuu yksinhuoltajana köyhyyteen seuraaviksi 18 vuodeksi.
Tämä on henkilökohtainen asia, josta ei pidä tuomioita jakaa etenkään naisille. Miehethän kaikkialla asioita sotkevat ja pilaavat.
Planeetalla on jo tarpeeksi väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien motiiveja halutaan lapsellistaa. Puhutaan vastuuttomuudesta, nuoruuden pitkittymisestä ja bilettämisestä. Perheellinen ehkä luulee, että kaikki lapsettomat ovat samanlaisia kuin he itse olivat joskus ennen lapsia. Ihminen kasvaa, kehittyy ja kypsyy ilman niitä lapsiakin. Perheellinen ei vain enää pysty erottamaan omaa kasvua perheellistymisestä.
Tämä. Yllättävän moni ei näytä lainkaan käsittävän, että on mahdollista olla haluamatta lapsia. Haluttomuus perustaa perhe nähdään väärinkäsityksenä, joka yritetään parhaan mukaan selittää auki ja oikaista. Mikään mitä lapsia haluamaton itse sanoo ei tietenkään kelpaa (halu puuttuu, taloustilanne on huono, ei voi tarjota lapselle haluamaansa elintasoa) vaan kyse on aina siitä että lapseton on jollain tapaa kypsymätön itsekäs tomppeli.
Jos syntyvyyttä haluttaisiin parantaa, pitäisi tukea niitä, jotka haluavat lisää lapsia tai empivät ensimmäistään. Ei siinä ole mitään järkeä että jätetään olemassa olevien lapsiperheiden hätä kuulematta ja vain painostetaan niitä, jotka eivät lapsia alun alkaen ole halunneetkaan.
Ihan tottahan tuo on. Mediakin vaan tuputtaa pillupäiväkirjoja ja dokumentteja sokerideittailusta ja muuta "voimaannuttavaa"
Eikö se ole aina niin, ainakin oman kokemuksen mukaan, että kun nainen ei halua itselleen jotain epäedullista tai ikävää niin nainen on ymmärtänyt väärin. Alkaa ärsytää kun siihen törmää vain enenevissä määrin mitä vanhemmaksi tulee. Ihan kuin viidessäkympissä oleva oikeustoimikelpoinen ihminen tarvitsisi jotain selittämään mitä minä koen ja ajattelen. Ajatten ihan itse ja jos minun ajatukseni ei miellytä niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikeaa löytää kunnollista miestä siihen hommaan ja työelämä on liian epävakaata ja kilpailullista.
Riski päätyä köyhäksi yksinhuoltajaksi on aivan liian suuri, josta johtuen en halua hankkia lapsia. Yhteiskunta, työelämä saatikka miehet eivät ole tukena joten lapsen hankkiminen on aivan liian suuri henkilökohtainen riski.
T Ä M Ä !
Miksi sitten voimaantuneina kerrotte ettei miehiä tarvita mihinkään?
Perustakaa naiskommuuneja jossa tuette toisianne niin ei tarvitse miehiä syyttää asiasta.
Ne hankkii lapsia jotka niitä haluaa. Ne ei hanki jotka ei halua. Ei se mieli muutu vaikka asiasta kuinka jankattaisiin.
Ei todellakaan kiinnosta miehet enää. Suhteessa joutuu lähes aina paapomaan miestä, ikään kuin hän olisi vielä lapsi. Samoin saa kuunnella arvostelua omasta kropasta pyytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei haluta myöntää faktoja eikä puhua asioista oikeilla nimillä.
Tänä päivänä naiset ovat jo niin fiksuja ja oman arvonsa tuntevia että eivät halua alistua enää äideiksi. Ovat siis äänestäneet jaloillaan ja se on todella hienoa.Mikä siinä nyt niin erityisen hienoa on? En minäkään miehenä halua lapsia, enkä ymmärrä, mikä tässä nyt niin hienoa olisi.
Et tietenkään ymmärrä, koska lapsi ei ole miehelle sen kummempi hankinta kuin auto. Nainen taas pilaa kehonsa, eläkkeensä, työuransa, taloutensa ja masennuslääkkeiden syöjistä päätellen myös mielenterveytensä synnytystehtävässään. Mies ei kirjaimellisesti uhraa yhtään mitään lasten eteen ja osallistuminen on täysin vapaaehtoista. On hienoa että naiset ei enää suostu itseään uhraamaan muiden hyväksi vaan ottaa miehen roolin yhteiskunnassa vastuusta vapaana hedonistina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikeaa löytää kunnollista miestä siihen hommaan ja työelämä on liian epävakaata ja kilpailullista.
Riski päätyä köyhäksi yksinhuoltajaksi on aivan liian suuri, josta johtuen en halua hankkia lapsia. Yhteiskunta, työelämä saatikka miehet eivät ole tukena joten lapsen hankkiminen on aivan liian suuri henkilökohtainen riski.
T Ä M Ä !
Miksi sitten voimaantuneina kerrotte ettei miehiä tarvita mihinkään?
Perustakaa naiskommuuneja jossa tuette toisianne niin ei tarvitse miehiä syyttää asiasta.
Sinua ilmeisesti henkilökohtaisesti loukkaa se, kun joku kertoo ettei halua miestä, huutista
On tuossa aloituksessa se ihan hyvä pointti, ettö jos ei lähipiirissä ole lapsiperheitä, käsitys perhe-elämästä perustuu median ja somen "lapset tuhoavat elämäsi" -näkemykseen. Itse sain ainakin ajattelemisen aihetta, kun ystävät alkoivat lisääntyä, ja heidän elämänsä olikin hyvää, mukavaa ja he nauttivat siitä. - lapseton kolmekymppinen
Vierailija kirjoitti:
Ne hankkii lapsia jotka niitä haluaa. Ne ei hanki jotka ei halua. Ei se mieli muutu vaikka asiasta kuinka jankattaisiin.
Paitsi että naiset valittavat että haluaisivat mutteivät löydä sopivaa miestä "jakamaan arkea"
Ongelmana siis että naiset ovat muuttuneet, miehiä taas ei naisten perinteinen rooli kiinnosta joten eivät muutu jollei nainen ole sen arvoinen. Harva on.
Äitiroolin tuputtamisesta tulee hylkimisreaktio, kun ei ole sen tyyppinen ihminen. Että uhrautuisi ja asettuisi sovinistiseen naisen muottiin.
T Ä M Ä !