Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hohhoijakkaa. Taas Väestöliiton mukaan se, että naiset ei nää perheitä arjessaan vähentää lisääntymistä

Vierailija
12.05.2019 |

Mitenköhän kauan tuota jaksetaan toitottaa, että lapsien haluamattomuus olisi aina jokin väärinymmärrys? Miten vakavasti voi ottaa tutkimuslaitoksen, joka ei mieti ulkoisten tekijöiden vaikutusta yhteiskunnassa niinkin merkittävään asiaan kuin lisääntymiseen?

Kommentit (225)

Vierailija
221/225 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei haluta myöntää faktoja eikä puhua asioista oikeilla nimillä.

Tänä päivänä naiset ovat jo niin fiksuja ja oman arvonsa tuntevia että eivät halua alistua enää äideiksi. Ovat siis äänestäneet jaloillaan ja se on todella hienoa.

Jep varsinkin kun se on win win tilanne. Feministit velailee sukupuuttoon, mutta onpahan yksilöiööä yhden sukupolven ajan mukavempaa.

Jokainen nainen on feministi vaikka muuta väittäisi. Minäkin olen ja miehenikin sen tietää ja ynmärtää koska tasavertaisuus on hänelle itsestään selvä asia.

Minulla on mieheni kanssa kaks lasta tottakai, me olemme rakkaat elämänkumppanit ja tärkeimmät asiat toisillemme lastemme lisäksi. Mikä muu tarkoitus täällå olisi olla kuin elää ihanaa elämää rakkaidensa kanssa? Vihako? Toisten sortamiseen keskittyminen?

Elämässä pitää tehdä oikeasti hyvää, vain niin elämä on ollut jonkin arvoista.

Ei feminismi tarkoita perheettömyyttä tai lapsettomuutta.

Kannatatko myös tasa-arvoista asevelvollisuutta ja isien oikeuksia sekä miesten oikeuksia syöpätutkimuksiin vai pelkästään naisten oikeuksia?

Keneltä halukkaalta on evätty se peräsuolitähystys? Vai pitäisikö se tehdä kaikille miehille  vuosittain, koska sinä et kehtaa tulla kaapista?

Vierailija
222/225 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se että nykyään nimenomaan äideille kasataan vastuuta. Koen että vielä 90-luvulla perheissä isät osallistuivat enemmän lastensa arkeen, vaikka isyysloma terminä oli liki tuntematon. Nykyfaijat pitävät isyysvapaat tunnollisesti, mutta käyttävät ne pleikkarin jyystämiseen tai lähtevät kavereiden kanssa pitkille kalastusreissuille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/225 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että se on ainakin joku tekijä..pelot lapsiperhe-elämästä kasvavat suuriksi. Vatvotaan pelkoja koliikeista ja muusta, eikä nähdä, että elämää se on siinä missä muukin. Lasten kanssa tulee huonoja hetkiä, mutta tulee niitä muutenkin.

Sitten koetaan kuitenkin jonkinlaista osattomuutta, kun omia valintoja on määrittänyt pelko.

Itse uskon, että tulevaisuudessa lapsettomuuden katumisesta tulee iso ilmiö. Tietenkään kaikki eivät kadu ja joillekin lapsettomuus on hyvä valinta. Mutta nyt ilmassa on hysteriaa.

Elämässä pitää koko ajan valita kaikenlaista. Kaikkea ei voi saada. Kaikkea ei halua. Sinä olet valinnut ettet muuta Etelänavalle. Tuleekohan sen katumisesta iso trendi?

Ja en ymmärrä että mitä väliä sillä olisi että esim minä katuisin joskus lapsettomuuttani? Mitä sitten? Ei se muuta tämänhetkisiä tunteitani mitenkään. Se on siis täysin epäolennainen seikka. Ainut minkä tiedän, että lapsettomuus ei tapa, olen ollut 33 vuotta onnellinen ilman lapsia joten se on mahdollista ja että jopa lapsensa menettäneet voivat olla onnellisia. Jos kadun niin mitä sitten? En ole rakentanut psyykettäni ja minuuttani ja tulevaisuudenkuvaani lasten varaan. Minä en menetä mitään itsestäni.

Lapsia haluavat luulevat että kaikilla on heidän tunteet, toiveet ja pelot ja sitten niitä projisoidaan oikein huolella.

Uskon että nämä tietyt projisoivat lapsia haluavat luulevat noin, koska ovat ulkoaohjautuvia ihmisiä. He eivät ole missään vaiheessa vakavasti kyseenalaistaneet sovinnaisia valintoja omalla kohdallaan, ja olettavat että telkkarin tarjoama malli on "totuus" josta poikkeamisesta seuraa rangaistus.

Yhtä hyvin voi uskoa, että nämä tietyt lapsia hyihkyvät taas ovat kulloistakin muotia elämäntehtävänään seuraavia ihmisiä, jotka eivät kyseenalaista muodin järkevyyttä omalla kohdallaan saati laajemminkaan. 

Vierailija
224/225 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei haluta myöntää faktoja eikä puhua asioista oikeilla nimillä.

Tänä päivänä naiset ovat jo niin fiksuja ja oman arvonsa tuntevia että eivät halua alistua enää äideiksi. Ovat siis äänestäneet jaloillaan ja se on todella hienoa.

Jep varsinkin kun se on win win tilanne. Feministit velailee sukupuuttoon, mutta onpahan yksilöiööä yhden sukupolven ajan mukavempaa.

Jokainen nainen on feministi vaikka muuta väittäisi. Minäkin olen ja miehenikin sen tietää ja ynmärtää koska tasavertaisuus on hänelle itsestään selvä asia.

Minulla on mieheni kanssa kaks lasta tottakai, me olemme rakkaat elämänkumppanit ja tärkeimmät asiat toisillemme lastemme lisäksi. Mikä muu tarkoitus täällå olisi olla kuin elää ihanaa elämää rakkaidensa kanssa? Vihako? Toisten sortamiseen keskittyminen?

Elämässä pitää tehdä oikeasti hyvää, vain niin elämä on ollut jonkin arvoista.

Ei feminismi tarkoita perheettömyyttä tai lapsettomuutta.

Kannatatko myös tasa-arvoista asevelvollisuutta ja isien oikeuksia sekä miesten oikeuksia syöpätutkimuksiin vai pelkästään naisten oikeuksia?

Alapeukuista päätellen tämän palstan naiset todellakin vihaavat miehiä kun vastustavat näitä asioita.

Palstan naiset eivät vihaa miehiä. He inhoavat palstaúlín taukoamatonta volinaa siitä, kun on epäreilua, että hän ensinnäkään ei saa sitä reikää ja toisekseene saattaa ehkä joutua puoleksi vuodeksi armeijaan, jos äiti ei saa junailtua hänelle vapautusta lättäjalkojen tai -pään takia.

On todella älytöntä vertailla puolen vuoden inttiä raskauteen, synnytykseen ja koko iän kestävään vanhemmuuteen.

Vierailija
225/225 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiluvusta puhuttaessa tuppaa unohtumaan, että jos olisi ollut ehkäisyä tarjolla niin harvanpa meistä mummo tai isomummo olisi synnyttänyt sitä 8-15 lasta... aiemmin oli pakko, kun ei ollut vaihtoehtoja eikä kyselty, että haluaako. Nykyään on onneksi toisin.

Kummallista kuvitella, että lapsettomuus tai pieni lapsiluku on joku moderni haihatus. Menkääpä kyselemään niiltä mummeleilta, että mitä olisivat tehneet, jos. Jopa oma mummoni on kerran lipsauttanut sanaparin "itseaiheutettu keskenmeno", ja sen jälkeen kieltäytyi palaamasta aiheeseen. Hän on ollut lasten (kolme) välillä ainakin kahdesti pitkään sairaalassa. Asuivat uskonnollisella alueella Pohjanmaalla. Onneksi ei nykyään ole enää biologista eikä sosiaalista pakkoa ruveta äidiksi tai synnyttää tolkutonta määrää. Kammottavaa ajatella, mitä moni nainen on Suomessakin saanut sietää ja kestää vielä muutama sukupolvi sitten.

Tämä on niin totta. Minunkin mummolla on 4 lasta, eikä kuulemma olisi halunnut yhtäkään, ei kuulemma edes tykkää lapsista. Mutta ehkäisyä ei tuohon aikaan ollut saatavilla ja seksiinkin oli kuulemma suostuttava silloin kun mies sitä halusi. Mummoni on siis itse kertonut ajatuksiaan minulle. Onneksi en elänyt aikuisena 50-luvulla :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän