Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hohhoijakkaa. Taas Väestöliiton mukaan se, että naiset ei nää perheitä arjessaan vähentää lisääntymistä

Vierailija
12.05.2019 |

Mitenköhän kauan tuota jaksetaan toitottaa, että lapsien haluamattomuus olisi aina jokin väärinymmärrys? Miten vakavasti voi ottaa tutkimuslaitoksen, joka ei mieti ulkoisten tekijöiden vaikutusta yhteiskunnassa niinkin merkittävään asiaan kuin lisääntymiseen?

Kommentit (225)

Vierailija
81/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kyllä perheitä ja niiden näkeminen on vaikuttanut hyvin voimakkaasti siihen, että en ainakaan toistaiseksi ole lisääntynyt. Loputonta univelkaa, taistelua, riitelyä, isän häviää työelämään ja haukkuu lastensa äidit, äidit tekee kotona ja työelämässä kaiken yrittäen pitää epätoivoisesti perhekulissia koossa samalla kun mies lepäilee milloin missäkin. Omalle elämälle saa heittää täysin hyvästit ja kaikki syyllistävät pelkästään äitejä ihan kaikesta lapsiin ja kotiin liittyvistä asioista.

Kumma juttu ettei lasten tekeminen oikein innosta.......

Vierailija
82/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten edellisen sukupolven stressi vaikuttaa epigeneettisesti, tai varhaislapsuuden lamakokemukset? Miten paljon miehet väistelevät lapsenhankintaa ja puhuvat prismaperheistä?

Väestöliitto vaikuttaa joltain katukuvaa tarkkailevalta tyypiltä, joka on keksinyt jonkun oman selityksen mikä ei perustu mihinkään muuhun kuin johdateltuun, yhteen haastatteluun jota on tulkittu väärin.

Kysykää 30+ vuotiailta älkääkä miltään lapsiteineiltä, miksi ne ei halua lapsia.

Tässä maassa selvitään sodista, mutta lama saa meidät stressaantumaan niin paljon, että kuolemme sukupuuttoon. Uskoo ken tahtoo.

Ei ole mitään tarvetta "uskoa", kaikki tietää että pitkäaikainen, hetkeksikään hellittämätön näköalattomuus, tilanne jolle ei ole parantumista (sodassa tapahtuu RADIKAALI toivontakaisinsaaminen, joka kaikissa maissa on manifestoitunut syntyvyyden räjähtämisenä) aiheuttaa ihmisissä jopa älykkyysosamäärän laskua. Ei sellaisessa tilanteessa innostuta mistään perheistä, kunhan otetaan nautinnot nopeasti jostain mistä saadaan.

Meidän pitää nousta uudestaan ja potkia Suomen sisäiset ja ulkoiset viholliset kuoppiin niin voimme elää rauhassa.

Tässä hyvä esimerkki siitä neljänneksestä, joka äänestää perussuomalaisia. Kuka tuollaisen kahelin kanssa miettisi sekuntiakaan edes treffeille lähtemistä, saati perheen perustamista? Johonkin Isis-imaamiin verrattavissa oleva sekopää.

Veikkaanpa että kaverilla on kotona lapsikatras, onpahan ainakin näkökulmaa ja asennetta. Monet naiset tykkää, maailma on ihmeellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien motiiveja halutaan lapsellistaa. Puhutaan vastuuttomuudesta, nuoruuden pitkittymisestä ja bilettämisestä. Perheellinen ehkä luulee, että kaikki lapsettomat ovat samanlaisia kuin he itse olivat joskus ennen lapsia. Ihminen kasvaa, kehittyy ja kypsyy ilman niitä lapsiakin. Perheellinen ei vain enää pysty erottamaan omaa kasvua perheellistymisestä

Ajattelen että jos elämä olisi hyvää ja ennustettavaa niin sitten voisi tehdä lapsen. Koska silloin elämästä tulisi varmaan myös aika arkista ja tylsää. Lapsiperhe-elämä olisi uusi hieno elämänvaihe. Mutta nyt kun pitää samaan aikaan opiskella, tehdä pätkää, kevytyrittäjyyttä ja sitten vielä muuttaa työn perässä niin mä vaan yritän pysyä mukana. Ei puhettakaan että pystyis ees huonekasvia hankkimaan saati lasta. En tunne itseäni vastuuttomaksi tai nuoruuteni pitkittäjäksi. Tunnen itseni stressaantuneeksi ja velvollisuudentunteiseksi.

Että en halua lapsia, koska ei kai kukaan halua itselleen mitään mikä on käytännössä mahdotonta? Jos ois vakityö niin sitten ne lapsihalut vois herätä. En halua lapsia mutta tuntuu että se ei tavallaan ole oma päätös.. Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan?

Paitsi käytännössä.

Mitä tarkoitat?

Lapsettomat ovat lähes aina lapsellisia.

Koskeeko tämä lisääntyneitä, joissa joko jompikumpi vanhempi tai molemmat ovat kyvyttömiä huolehtimaan jälkikasvustaan?

Vierailija
84/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei haluta myöntää faktoja eikä puhua asioista oikeilla nimillä.

Tänä päivänä naiset ovat jo niin fiksuja ja oman arvonsa tuntevia että eivät halua alistua enää äideiksi. Ovat siis äänestäneet jaloillaan ja se on todella hienoa.

En tiedä, onko se niin hienoa, mutta en ainakaan näe, että tässä koskaan kehitys enää taaksepäin menee. PAITSI jos annamme uskonnolle valtaa.

Vierailija
85/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syntyvyyden väheneminen on aina naisten syytä?

No jos niitä lapsia alkaisi yhtäkkiä tulla enemmän, ei niistä ainakaan miehiä myöskään kiiteltäisi.

Vierailija
86/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taidan olla ainoa ketjussa joka on samaa mieltä väestöliiton kanssa. Näin nuorempana lapsettomia pareja ja sinkkuja enkä nähnyt heidän elämäänsä kovinkaan erikoisena. Lasten hankkimatta jättäminen ei tullut mieleenkään. Lähipiirin lapsiperheet olivat tietysti kiireisiä ja oli ongelmiakin,mutta lapset toivat oman elämänsä ja itse näin sen hienona. Onneksi sain useitakin lapsia ja valinta oli kohdallani oikea.

Lapsiperheen pyöritys on vaativaa ja monet välttelevät sitä ehkä juuri vaativuuden vuoksi. Ei kaikista ole siihen ja nykyään saa onneksi elää kuten haluaa.

Vierailija
87/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin vaikea uskoa, miten väestöliitto ei ole esim. perehtynyt muiden maiden lapsettomuuden nousuun, kuten vaikka Japanin tai Etelä-Korean. Me olemme yksi laji, ihminen, ja lisääntymishaluttomuuden syy on takuulla joku muu kuin se, että näyttääpä perhe-elämä inhalta. Se voi olla seurauksena varsinaisesta syystä, mutta syy se ei vaan jumalauta ole.

Terveisin evoluutiobiologi

Luonto on tehnyt lisääntymistoiminnasta ihmiselle (ja oletettavasti eläimille?) miellyttävää ja nautinnollista puuhaa. Miellyttävyys ja nautinto katoavat, kun on pullautettu tarpeeksi lapsia maailmaan. Sen seurauksena myös koko lisääntymistoiminta lakkaa. Ihminen on oppivainen eläin (oppi erityisesti mallista, katselemalla perheitä ympärillään), ja siksi hän estää raskautumisen, jotta voi jatkaa nautintopuolta.

Vierailija
88/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika työläältä alkaa vaikuttaa kun vähänkään seuraa uutisia. Päiväkodit ja koulut homeessa, päivähoitopaikkaan voi olla 1,5 tuntia suuntaansa. Mitään palveluja ei ole, joka puolella kaikki vain kyttää, valvoo ja vaatii.

Vierailija
89/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin vaikea uskoa, miten väestöliitto ei ole esim. perehtynyt muiden maiden lapsettomuuden nousuun, kuten vaikka Japanin tai Etelä-Korean. Me olemme yksi laji, ihminen, ja lisääntymishaluttomuuden syy on takuulla joku muu kuin se, että näyttääpä perhe-elämä inhalta. Se voi olla seurauksena varsinaisesta syystä, mutta syy se ei vaan jumalauta ole.

Luonto on tehnyt lisääntymistoiminnasta ihmiselle (ja oletettavasti eläimille?) miellyttävää ja nautinnollista puuhaa. Miellyttävyys ja nautinto katoavat, kun on pullautettu tarpeeksi lapsia maailmaan. Sen seurauksena myös koko lisääntymistoiminta lakkaa. Ihminen on oppivainen eläin (oppi erityisesti mallista, katselemalla perheitä ympärillään), ja siksi hän estää raskautumisen, jotta voi jatkaa nautintopuolta.

Tuollahan nimenomaan ei muhinoida. Se ei enää kiinnosta nuoria vaan he haluavat tehdä muuta. Roikkua somessa?

Vierailija
90/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No taidan olla ainoa ketjussa joka on samaa mieltä väestöliiton kanssa. Näin nuorempana lapsettomia pareja ja sinkkuja enkä nähnyt heidän elämäänsä kovinkaan erikoisena. Lasten hankkimatta jättäminen ei tullut mieleenkään. Lähipiirin lapsiperheet olivat tietysti kiireisiä ja oli ongelmiakin,mutta lapset toivat oman elämänsä ja itse näin sen hienona. Onneksi sain useitakin lapsia ja valinta oli kohdallani oikea.

Lapsiperheen pyöritys on vaativaa ja monet välttelevät sitä ehkä juuri vaativuuden vuoksi. Ei kaikista ole siihen ja nykyään saa onneksi elää kuten haluaa.

Olet samaa mieltä koska olet itse halunnut lapsia? Eli siis miksi olet samaa mieltä, vaikka sinulla ei ole lapsien haluamattomuudesta mitään kokemusta? Koska sinusta on kiva ajatella että olet vähän ahkerampi kuin moni muu? Mä olen saattohoitanut äitini, enkä näe että ihmisen elossapitäminen olisi sen kummempaa kuin kuoleman porteille vieminen; pidä puhtaana, anna ruokaa ja ole vierellä. En silti halua lapsia.

Ei millään pahalla, mutta mieti nyt itsekin että kannattaako olla jostain asiasta samaa mieltä siksi että se tuntuu itsestä jotenkin vatsanpohjaa kutittelevan kivalta vaihtoehdolta kun saa itsensä vähän ylentää.

Vierailija
91/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollahan nimenomaan ei muhinoida. Se ei enää kiinnosta nuoria vaan he haluavat tehdä muuta. Roikkua somessa?

Kyse on lisääntymishaluttomuudesta, ei seksihaluttomuudesta.

Vierailija
92/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet samaa mieltä koska olet itse halunnut lapsia? Eli siis miksi olet samaa mieltä, vaikka sinulla ei ole lapsien haluamattomuudesta mitään kokemusta? Koska sinusta on kiva ajatella että olet vähän ahkerampi kuin moni muu? Mä olen saattohoitanut äitini, enkä näe että ihmisen elossapitäminen olisi sen kummempaa kuin kuoleman porteille vieminen; pidä puhtaana, anna ruokaa ja ole vierellä. En silti halua lapsia.

Ei millään pahalla, mutta mieti nyt itsekin että kannattaako olla jostain asiasta samaa mieltä siksi että se tuntuu itsestä jotenkin vatsanpohjaa kutittelevan kivalta vaihtoehdolta kun saa itsensä vähän ylentää.

En ole kai ylentänyt itseäni,kuten eivät lapsettomatkaan ylennä itseään. Olen kasvanut pitkäaikaissairaassa konkurssiperheessä ja myös hoitanut ja saattanut molemmat vanhemmat hautaan. Pointti oli se että elämässä on valtavasti tekemistä ja sietämistä. Perhearki ja ongelmat kauhistuttavat monia koska,luullakseni,eivät ole ennen kohdanneet niitä tai ei ole mallia siitä hyvästä perheestä. On ok sanoa että vain haluaa helpomman elämän ja siksi valitaan lapsettomuus,koska ainakin sen voi valita.

Vierailija
93/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on lisääntymishaluttomuudesta, ei seksihaluttomuudesta.

Ei nuorilla ole enää seksihalujakaan.

Vierailija
94/225 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lisääntymistäni on vähentänyt opiskelut, työtilanne, pätkäsilppu ja kaikki varmuuden puute. Miten voisin edes harkita uusien velvollisuuksien hankkimista jos tiedän tuloni vain 6kk ajalle. Asuntolainaa maksetaan 20 vuotta ja lapsi roikkuu nilkassa saman ajan, minä en tällä hetkella edes tiedä mistä saan tuloja kesäkuun jälkeen.

Olisi kiva mennä naimisiin, olla asumatta kaupungin vuokrakuutiossa, hankkia lapsia ja elää keskiluokkaisen näköistä elämää. Toista on kuitenkin monien nykyisten pari/kolmekymppisen elämä, kuten omani. Vuokrakuutio, kissa, alipalkatut pätkätyöt 6kk pätkissä.

Vierailija
95/225 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto!

Vierailija
96/225 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yhden, kun en ollut nähnyt minkälaista elämä vauvan tai pikkulasten kanssa on. No nyt tiedän, eikä toista tule. :D

Vierailija
97/225 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totaalisen kyllastynyt kuulemaan, etta lapsettomuus johtuu enimmakseen vain itsekkaista syista. Paatos olla hankkimatta lapsia on joka tavalla kaikkein tarkimmin punnitsemani paatos, jonka olen koskaan tehnyt elamassani.

Vierailija
98/225 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, asia on päinvastoin. Lähipiirissäni on lapsiperheitä, ja sitä myötä minulle on valjennut etten koskaan hanki omia lapsia. Ei ole mun juttuni.

Vierailija
99/225 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen näkökulmasta perheellistyminen ei tarjoa mitään muuta kuin maksajan roolin. Joten ei ihmekään ettei huvita alkaa työmuurahaiseksi.

Ihan samaa se kuule tarjoaa meille naisille, työtä ja rahanmenoa. Ex maksaa 200e/kk elatusmaksuja, pitää lapsia päivän tai kaksi viikossa. Sanoisin että noissa asioissa ainakin pääsee minua helpommalla, yritäppä itse toteuttaa kuvio missä olet läsnä lapsille (esim. työajan lyhennys) ja samalla tienaa lähes yksin kaikki se raha mitä niiden elättämiseen tarvitaan.

Sanonut olen että lapsia saa ottaa koska vaan ja olla niiden kanssa muutenkin kuin mitä tapaamissopimus sanoo. Ehkä kerran on sellaista oma-aloitteisesti ehdottanut. Ja kun kuuntelen muiden eronneiden tilanteita, niin oma exä näyttää osallistuvan keskimäärin tarkasteltuna hyvin. Ei se miesten panostus perhe-elämään vieläkään naisten tasolle riitä.

T. Kahden äiti

Vierailija
100/225 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa se kuule tarjoaa meille naisille, työtä ja rahanmenoa. Ex maksaa 200e/kk elatusmaksuja, pitää lapsia päivän tai kaksi viikossa. Sanoisin että noissa asioissa ainakin pääsee minua helpommalla, yritäppä itse toteuttaa kuvio missä olet läsnä lapsille (esim. työajan lyhennys) ja samalla tienaa lähes yksin kaikki se raha mitä niiden elättämiseen tarvitaan.

Sanonut olen että lapsia saa ottaa koska vaan ja olla niiden kanssa muutenkin kuin mitä tapaamissopimus sanoo. Ehkä kerran on sellaista oma-aloitteisesti ehdottanut. Ja kun kuuntelen muiden eronneiden tilanteita, niin oma exä näyttää osallistuvan keskimäärin tarkasteltuna hyvin. Ei se miesten panostus perhe-elämään vieläkään naisten tasolle riitä.

T. Kahden äiti

Mitä hittoa? Olet eronnut miehestä, kynit ruokkoa ja sitten vielä kehtaat marista ettei osallistu tarpeeksi? Ette te mikään perhe enää ole, sinä olet perheenne hajottanut -kuten naiset aina- joten elä nyt sen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan