Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hohhoijakkaa. Taas Väestöliiton mukaan se, että naiset ei nää perheitä arjessaan vähentää lisääntymistä

Vierailija
12.05.2019 |

Mitenköhän kauan tuota jaksetaan toitottaa, että lapsien haluamattomuus olisi aina jokin väärinymmärrys? Miten vakavasti voi ottaa tutkimuslaitoksen, joka ei mieti ulkoisten tekijöiden vaikutusta yhteiskunnassa niinkin merkittävään asiaan kuin lisääntymiseen?

Kommentit (225)

Vierailija
41/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kaukaa haettua, kun oikea syy on naisten halukkuus ja mahdollisuus kúllíkarusèlliin.

Mitäs muuta incelin päivään?

Vierailija
42/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ei tarvitse enää katsella keskenkasvuista, "perinteistä" miestä, tätähän íncel-ilmiökin on. Ne miehet, jotka etsivät äitiä jäävät yksin ja kuka hullu nyt sellaisen kanssa vielä perheen perustaisi? Lapsiluku pienenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ihmisille vain käy niin kuin muillekin eläimille: kun populaatio kasvaa liian suureksi alkaa populaation harveneminen.

Vierailija
44/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten edellisen sukupolven stressi vaikuttaa epigeneettisesti, tai varhaislapsuuden lamakokemukset? Miten paljon miehet väistelevät lapsenhankintaa ja puhuvat prismaperheistä?

Väestöliitto vaikuttaa joltain katukuvaa tarkkailevalta tyypiltä, joka on keksinyt jonkun oman selityksen mikä ei perustu mihinkään muuhun kuin johdateltuun, yhteen haastatteluun jota on tulkittu väärin.

Kysykää 30+ vuotiailta älkääkä miltään lapsiteineiltä, miksi ne ei halua lapsia.

Tässä maassa selvitään sodista, mutta lama saa meidät stressaantumaan niin paljon, että kuolemme sukupuuttoon. Uskoo ken tahtoo.

Ei ole mitään tarvetta "uskoa", kaikki tietää että pitkäaikainen, hetkeksikään hellittämätön näköalattomuus, tilanne jolle ei ole parantumista (sodassa tapahtuu RADIKAALI toivontakaisinsaaminen, joka kaikissa maissa on manifestoitunut syntyvyyden räjähtämisenä) aiheuttaa ihmisissä jopa älykkyysosamäärän laskua. Ei sellaisessa tilanteessa innostuta mistään perheistä, kunhan otetaan nautinnot nopeasti jostain mistä saadaan.

Meidän pitää nousta uudestaan ja potkia Suomen sisäiset ja ulkoiset viholliset kuoppiin niin voimme elää rauhassa.

Tässä hyvä esimerkki siitä neljänneksestä, joka äänestää perussuomalaisia. Kuka tuollaisen kahelin kanssa miettisi sekuntiakaan edes treffeille lähtemistä, saati perheen perustamista? Johonkin Isis-imaamiin verrattavissa oleva sekopää.

Vierailija
45/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut 1990-luvun laman ja lapsiköyhyyden. En itse vakipaikasta ja yhdestä maisterintutkinnosta huolimatta luota systeemiin niin paljon, että tekisin tänne ehdoin tahdoin lapsen kun mikään ei takaa sitä, että pysyy keskiluokassa.

Vierailija
46/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen ei tarvitse enää katsella keskenkasvuista, "perinteistä" miestä, tätähän íncel-ilmiökin on. Ne miehet, jotka etsivät äitiä jäävät yksin ja kuka hullu nyt sellaisen kanssa vielä perheen perustaisi? Lapsiluku pienenee.

Ota arabimies. Arabit ei sentään heittäydy keskenkasvuisiksi teinipojiksi kuten suomalainen mies vaan tekee omatoimisesti asioita. Poikani eivät ole tulevia juoppoja tai mammanpoikia ja osaavat olla omatoimisia eivätkä kuvittele naisen olevan äitihahmo joka tuo kaiken nenän eteen tekemättä mitään sen eteen.

Vierailija
47/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokainen vastaa itsestään" on ollut kokoomuksen hokema mantra viimeiset 28 vuotta. Viime hallitus sai vapaat kädet toteuttaa oikeistopolitiikkaa, jolloin syntyvyys romahti 150 vuoden takaisten nälkävuosien tasolle. Sattumaako, että syntyvyys romahti samalla vaiko suora seuraus siitä, että kaikkia yhteiskunnan tukia on leikattu, koulujen ryhmäkokoja kasvatettu, vanhuksia tapatettu nälkään ja hoidon puutteeseen, työelämä on kiristynyt niin, ettei mitään varmuutta tulevasta enää ole muilla kuin lääkäreillä.

Mielikuvaa uppoavasta laivasta nimeltä hyvinvointivaltio on tuputettu kansalle jatkuvasti, sillä on perusteltu leikkauksia, syyttelyt ja heikennykset ovat ulottuneet kaiken aikaa yhteiskunnan heikoimpiin, joihin äidit lapsineen lukeutuvat. Ne, jotka eivät halua lapsia itsekkäistä syistä, eivät niitä hanki, oli rahatilanne mikä tahansa. Mutta ne, jotka ovat kahden vaiheilla ja haluaisivat ehkä lapsia, lykkäävät lasten hankintaa parempien aikojen toivossa. Osa hankkii lapsia joka tapauksessa, oli heillä siihen varaa tai ei.

Vierailija
48/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankkisin lapsen, kun voin tehdä mitä tahansa muuta?

Olen töissä lasten ja heidän vanhempiensa parissa päivittäin. Pidän lapsista, enhän muuten olisi tätä alaa valinnut, rakastan pientä serkkutyttöni, jonka kanssa vietän säännöllisesti laatuaikaa, mutta siihen se sitten jää. Rehellisesti, kun olen sen päivän viettänyt lasten kanssa ja se hetki, kun töistä pääsen, astun eteiseeni ja suljen oven perässäni, se hiljaisuus ja rauha, joka laskeutuu ympärilleni sillä sekunilla, mä en vaihtaisi sitä mihinkään. Tarvitsen ja vaadin omaa aikaa, sitä, että saan ne illat olla miten haluan, rauhassa ja tehdä omia juttujani. Jos mulla olisi kotona vastassa odottamassa sama rumba niin musta tuntuu, että ahdistuisin ja masentuisin. En näe itseäni äitinä ja se on ihan fine.

Olet introvertti. Perheellistyminen on ekstroverttien hommaa.

Vierailija
49/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankkisin lapsen, kun voin tehdä mitä tahansa muuta?

Olen töissä lasten ja heidän vanhempiensa parissa päivittäin. Pidän lapsista, enhän muuten olisi tätä alaa valinnut, rakastan pientä serkkutyttöni, jonka kanssa vietän säännöllisesti laatuaikaa, mutta siihen se sitten jää. Rehellisesti, kun olen sen päivän viettänyt lasten kanssa ja se hetki, kun töistä pääsen, astun eteiseeni ja suljen oven perässäni, se hiljaisuus ja rauha, joka laskeutuu ympärilleni sillä sekunilla, mä en vaihtaisi sitä mihinkään. Tarvitsen ja vaadin omaa aikaa, sitä, että saan ne illat olla miten haluan, rauhassa ja tehdä omia juttujani. Jos mulla olisi kotona vastassa odottamassa sama rumba niin musta tuntuu, että ahdistuisin ja masentuisin. En näe itseäni äitinä ja se on ihan fine.

Olet introvertti. Perheellistyminen on ekstroverttien hommaa.

Miksi pitää aina olla saamarin sosiaalinen? Inhoan kaikkea ylisosiaalisuutta, sitä on koulussakin. Tykkään itsenäisemmästä työskentelystä, mutta nykyinen koulujärjestelmä suosii laumautumista, kun taas itse tykkäisin itsenäisemmästä tiedonhausta.

Vierailija
50/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokainen vastaa itsestään" on ollut kokoomuksen hokema mantra viimeiset 28 vuotta. Viime hallitus sai vapaat kädet toteuttaa oikeistopolitiikkaa, jolloin syntyvyys romahti 150 vuoden takaisten nälkävuosien tasolle. Sattumaako, että syntyvyys romahti samalla vaiko suora seuraus siitä, että kaikkia yhteiskunnan tukia on leikattu, koulujen ryhmäkokoja kasvatettu, vanhuksia tapatettu nälkään ja hoidon puutteeseen, työelämä on kiristynyt niin, ettei mitään varmuutta tulevasta enää ole muilla kuin lääkäreillä.

Syntyvyys ei ole nälkävuosien tasolla. Ihan turhaa julkisuudenhakuista iltapäivälehtien propagandaa väittää niin.

Todellisuudessa syntyvyys on nälkävuosien tasoa reilusti alempana. Jos nälkävuosien aikaan 1,5 miljoonaa suomalaista sai aikaan saman verran vauvoja kuin nykyään yli 3,5 kertainen määrä suomalaisia, syntyvyys asukasmäärään suhteutettuna on moninkerroin alhaisempi kuin nälkävuosina. Jos tämä piirrettäisiin tilastoksi, se olisi liian rumaa katsottavaa päättäjille ja siitä ei saisi enää painokelpoisia otsikoita iltapäivälehtiin. Pelkkä absoluuttisen syntyneiden vauvojen määrän tarkastelu sen sijaan on vielä sellainen luku, jonka taivastelu ei vaikuta katastrofaaliselta.

Vierailija
51/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että lapseni jouryu kärsimåän minun stressistäni, köyhyydestä ja mahdollisuuksien puutteesta. Hän jää siis syntymättä.

Vierailija
52/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on päinvastoin: perheiden näkeminen arjessa nimenomaan saa ajattelemaan, että ei kiitos tuota h3lv3ttiä minulle. 

Vierailija
53/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten asemaa työmarkkinoilla on pyritty parantamaan ja on todella hieno asia että kaikilla on mahdollisuus tehdä mitä haluaa. Mutta jos nainen haluaisi hoitaa ja kasvattaa omat lapsensa itse kotona, niin häntä haukutaan loiseksi ja halveksitaan. Ennen oli normaalia että mies elättää perhettään jos nainen tekee ison uhrauksen ja sitoutuu äitiyteen... Miksi on jotenkin arvokasta käydä töissä ja esim. hoitaa muiden lapsia mutta ei saisi jäädä kotiin hoitamaan omia lapsia?

Kuka haluaa tehdä edes lapsia, kun niille ei ole aikaa kaiken työelämän ja muun kiireessä? Lapset vaatii paljon aikaa ja sitoutumista, yksinkertaisesti en koe että olisi mahdollista yhdistää lapsia ja työelämää ilman uupumista. Mielestäni on naisia kohtaan epäreilua että halveksitaan kotiäitejä, mutta samalla halutaan lisätä syntyvyyttä. Jos minä teen joskus lapsia haluan kasvattaa ne itse, hoitaa itse ja en usko että 8h työpäivän jälkeen jaksan/haluan tehdä tuota. Eli joko olen kotona siihen asti kunnes lapset itsenäistyvät tai en tee lapsia. Tällä hetkellä näyttää siltä etten tee lapsia, koska harva mies haluaa elättää vaimonsa joka uhraa työelämänsä yhteisten lasten vuoksi. Ja kotihoidontuki on kuulemma erittäin pieni.

Vierailija
54/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota kun sanotaan ettei voi tehdä lasta kun ei ole vakituista työpaikkaa. Miten siihen tarvitsee vakituista työpaikkaa?? Oltaisiin sieltä töistä vuoden verran lapsen myötä kuitenkin pois. Vauvaan ei mene paljoa rahaa.

Vierailija
55/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota kun sanotaan ettei voi tehdä lasta kun ei ole vakituista työpaikkaa. Miten siihen tarvitsee vakituista työpaikkaa?? Oltaisiin sieltä töistä vuoden verran lapsen myötä kuitenkin pois. Vauvaan ei mene paljoa rahaa.

Ja sitten kun ei ole vauva enää, annetaan pois pitovaikeuksien takia?

Vierailija
56/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin lapsettomana tajuan ettei ajatuskuviosi oikein toimi.

Vierailija
57/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se lapsiperheköyhyys syntyy, ei ole mitään välineitä analysoida omia ja yhteiskunnan tulevaisuudennäkymiä. Sitten tulee ihan yllätyksenä, että kuuteen lapseen kuluu rahaa.

Vierailija
58/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissasi luulet ettei vakituisesta työpaikasta voi saada potkuja?

Vierailija
59/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jos jäisin tässä iässä kotiin vuodeksi niin en saisi enää edes osa-aikaista oman alan työtä. En minä heitä kaivoon peruskoulua, lukiota, yliopistoa ja kaikkea sitä työtä jota olen tehnyt, joka pitää minut kiinnostuneena tästä elämästä kuolemaani saakka, lapsen vuoksi. Anteeksi nyt vain, mutta mielummin mielekäs ja kiinnostava ura ja toimeentulo kuin totaaliseinäänpäin ajo ammatillisesti ja kotiin jumahtaminen köyhänä masentuneena ja katkeana mammelina.

Vierailija
60/225 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin lapsettomana tajuan ettei ajatuskuviosi oikein toimi.

No kerro? Vakituinen voi myös saada potkut, ei se ole mikään tae että ikuisesti on rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä