Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivän pettymys

Vierailija
12.05.2019 |

Onhan mulla nyt oikeus olla vähän pettynyt? Meillä on miehen kanssa puoli vuotias tyttö ja tämä on siis minun ensimmäinen äitienpäivä itse äitinä. Niin mitä tekee rakas aviomieheni. Makaa tuolla sängyssä nukkumassa, kun minä nousin ylös vaihtamaan vaippaa ja keittämään aamupuuroa. Sanoin kyllä miehelle, että aiotko nousta tytön kanssa ja vastaus oli vain epämääräinen hymähdys. Oli kyllä selkeästi hereillä. Ja minä siis nousen AINA tuon meidän tytön kanssa. Joka aamu. Oletin kyllä että edes äitienpäivänä olisin saanut jäädä köllimään.

Kommentit (245)

Vierailija
101/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nousin lapsen kanssa, tein aamupalan, laitettiin lahjat valmiiksi.

Herätin ja panin muijaa ja aamupalan jälkeen suihkussa panin vielä uudestaan.

Nyt ollaan pojan kanssa pihalla että muija saa olla rauhassa.

Heräskö se japanin muija?

Vierailija
102/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eepi kirjoitti:

No kuulkaas, minä vietin ensimmäisen äitienpäiväni lukittautuneena saunaan. Mies ei muistanut millään tavalla. Mika Häkkinen voitti formula-kisan ja onnitteli äitiään televisiossa mutta se tollikka meillä ei edes siinä vaiheessa muistanut asiaa. Joten laitoin kylppärin oven lukkoon ja menin saunaan mököttämään. Sen episodin ja jälkiselvittelyjen jälkeen ei ole ikinä äitienpäivä unohtunut meidän perheessä.

Tänä aamuna heräsin 05.30 lähtemään töihin. Minulle oli katettu aamupala-astiat pöytään ja kortti +lahja oli pöydällä. Mun rakkaat!

Minä en ainakaan mitään tollikaksi nimittelyjä ja saunaan telkeytymisiä olisi jäänyt katselemaan. Onneksi sinä olet löytänyt itsellesi tohvelisankarin joka tottelee sinun oikkujasi.

Miehinen mies vauvapalstailee ja nimittelee muita tohvelisankareiksi 😂

Menikö naudalla tunteisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on 34. äitienpäiväni. Yhtä lukuunottamatta minulle on mieheni toimesta tarjoiltu shampanja-aamiainen mansikoiden ja kermavaahdon kera kukkia unohtamatta. Se yksi jäi välistä, kun hän oli matkoilla, mutta silloin laiton ihan itse samanlaisen perinteitä kunnioittaen, koska lapset olivat jo pois kotoa.

Tässä juuri siemailen toista lasillista, aurinko paistaa ja linnut laulavat. Kohta lähdetään toivomaani taidenäyttelyyn ja illalla illallinen ravintolassa paikalla olevien lasten ja puolisoiden kera. Ihana elämä!

Vierailija
104/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi nousta sinun synnyttämää lasta paapomaan? Nyt on sinun päiväsi, hoida hommasi.

Tiedätkö, mistä raskaus alkaa?

Toivottavasti et itse pääse koskaan sitä tekemään.

#äläannaidiootille2019

Tiedän että raskaus alkaa sexistä.

Olen päässyt monet kerrat panemaan sitä ihanan tiukkaa reikää, mutta lapsia ei ole tullut.

No, millaista on olla Teemuna?

Vierailija
105/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi nousta sinun synnyttämää lasta paapomaan? Nyt on sinun päiväsi, hoida hommasi.

Tuo kannattaa muistaa myös isänpäivänä, mitä suotta sitä juhlimaan tai miehen syntymäpäiviä. Juhlikoon mies yksinään ja järjestäköön itse, jos pitää tarpeellisena.

Vierailija
106/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestikko jotkut äidit vaativat palvontaa äitienpäivänä? Täällä maalla äitienpäivä on ihan tavallinen päivä. Elukat ja peltotyöt on hoidettava, ei tulis mieleenkään alkaa vinkua kun miestä ei näy koko päivänä. Lapset istuu trantorissa niin saa siivota rauhassa.

Vierailija
107/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuupahtaneita valkovuokkoja juomalasissa ja onnitteluna pala a4:stä johon tussilla kirjoitettu onnea äiti. Olivat kuulemma tehneet koulussa kortin viimeisen vartin aikana perjantaina, mutta tyttö sanoi että siitä tuli ruma. Jotenkin sööttiä, enkä pettynyt, en kaipaa mitään isompaa härdelliä.

Aamukahvi mulla on joka vkl valmiina, mä olen porukan aamu-unisin. Tänään tarvinnee siivota, eilen en viitsinyt ja villakoirat vilistää jo nurkistaan. Grillataan, jos sää sallii, muuten kokkaan jotain arkisempaa ja grilliausta kokeillaan sitten viikon päästä uudelleen. Mulla taitaa olla äitienpäivä jokapäivä :)

Vierailija
108/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä oli se pettymys osio?

Se, että olet saanut sen lapsen ja sitä pitää hoitaa?

Mun mielestä se suurin pettymys äitienpäivänä on se, ettei ole lasta saanutkaan.

Vierailija
109/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää äitienpäivän uhriutujat ovat kyllä parasta viihdettä.

Vierailija
110/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
111/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama homma täällä kuin Ap:lla. Esikoinen 6 kk vanha, ja ukko kuorsaa edelleen tuolla sängyssä.

Itse keitin kahvit, ja söin palan kakkua jonka itse kävin ostamassa. 

Tosin ainakin minun oma äiti tulee hakemaan, ja mennään isoäidin luokse kahvittelemaan. 

Vierailija
112/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kävi yöllä kaupassa ja toi ruusuilla korostetun pikku kakun Äidille ja kahdenlaisia kukkia. Limevärisen hortensia ja jotain keltaista kukkaa. Keitimme yöllä äitienpäiväkahvit kun tänään mennään äitienpäiväjuhlaan anopin hoivakotiin. Illalla kuoharia autolla ajon takia. Lapsenlapsi tervehti kuvin ja meni toisen mummun luo Kemiin.

Vierailija
113/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kiva MIES

Vierailija
114/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä silloin huomioitiin, kun sitä lasta tehtiin. Pitäisi miehelle sanoa xD

Vierailija
115/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän "en ole äitisi" tyypeille merkitse mitään se että nainen on se joka kantaa lapsen. Miehet, sinun lapsesi. Synnyttää, hoivaa, kasvattaa. Eikö mikään näistä ole teidän mielestä merkityksellistä, tärkeää, asia jota pitäisi kunnioittaa. Äitienpäivä on tärkeä asia, kunnianosoitus äideille. Se että mies ei osallistu äitienpäivän viettoon osoittaa täyttä arvostuksen ja kunnioituksen puutetta. Itse ainakin muistan miestäni, lasteni isää aina isänpäivänä ja kyllä, odotan että hän muistaa minua äitienpäivänä. Ja se pitäisi kyllä tulla jokaiselta mieheltä ihan automaattisesti, ilman erikseen muistuttelua.

Vierailija
116/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei osannut huomioida minun odottamalla tavalla ensimmäistä äitienpäivää. Niinpä annoin selkeät lahja- ja muut toiveet viikkoa ennen toista äitienpäivää. Se meni sitten hyvin. Suu auki vain ja laitat homman toimimaan! Lopeta marttyyrius!

Vierailija
117/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies haluaa leipoa kakun, ja oletti siis että minä olen aamun lasten kanssa ja hän leipoo sen kakun. Ei ilmeisesti jaksanut illalla sitä tehdä. Joku varmaan kirjoittaa kohta, että ihanaa mies leipoo kakun, niin onkin, mutta omana päivänäkään mies saa sen sänkyyn aamulla kahvin kera, kun on saanut nukkua.

En ole kyllä pettynyt, totesin vaan miehelleni, että minä juon kahvin nyt lukien kirjaa sängyssä, että kyllä sinä selviät.

Niin ja esikoinen veti itkupotkuraivarit kun kahvia hain, että kakku on hänelle eikä äidin. Taputin selkään, lohdutin, ja sanoin, että tämä on äitien ja lasten juhla, että se on kaikille.

Meidän arkimeno on semmoista, että äitienpäivänä haluan juoda aamukahvin kirjaa lukien, saada kivan kortin ja kakku on hieno lisä. Muuta ei tarvita, ja tuosta ensimmäisestä pidän kiinni vaikka muu perhe ei sitä ymmärtäisikään. Ihan iloinen olen ja odotan innolla loppupäivää. Olisit ap vaan komentanut miehen ylös.

Mikset kertonut lapselle totuutta: päivä ja kakku ovat äidin, mutta kaikki saavat kakkua maistaa? Lapsen iällä ei väliä, pitää oppia että joku muukin voi joskus olla huomion keskipiste ja lapsi sivustaseuraaja. Noin niitä minäminä-kakaroita kasvatetaan.

Ohis

Vierailija
118/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Olen pettynyt ja vihainen. Hyvää äitienpäivää sulle, olet hyvä äiti <3

Vierailija
119/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tämänkaltaisia miehiä lähinnä säälittävinä. Kyllä lasten äidin muistaminen äitienpäivänä on itsestäänselvyys, ja miehen tulisi olla tukena myös jokaisena muuna päivänä, kuten naisen myös on oltava miehen tukena.

En tiedä, kuinka paljon tällaisia tyyppejä nyt on, mutta kyllä saa haukut antaa.

- M18

Vierailija
120/245 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tämänkaltaisia miehiä lähinnä säälittävinä. Kyllä lasten äidin muistaminen äitienpäivänä on itsestäänselvyys, ja miehen tulisi olla tukena myös jokaisena muuna päivänä, kuten naisen myös on oltava miehen tukena.

En tiedä, kuinka paljon tällaisia tyyppejä nyt on, mutta kyllä saa haukut antaa.

- M18

Älähän kloppi koita opettaa isääs panemaan.