Tätäkö nykyajan deittailu siis todella on: tapailumies menee tänään toisen naisen kanssa treffeille
Erosin alkuvuodesta pitkästä parisuhteesta ja latasin suurin epäilyin Tinderin kevättalvesta. Nyt noin neljän viikon ajan olen ollut tapailu/seksisuhteesta tosi kivan ja ennen kaikkea hyvännäköisen ja fiksun miehen kanssa. Hänellekin vasta tulee alle vuosi avioerosta ja ollaan puhuttu, että kumpikaan meistä ei tässä vaiheessa ole vielä valmis uuteen avioliittoon tai edes vakavaan suhteeseen. Mutta viime viikkojen ajan ollaan oltu tosi tiiviisti yhteydessä, meillä on hauskaa, koko ajan puhuttavaa ja seksissä ollaan samalla aaltopituudella. Hän nauttii sinkkuelämästä huonon parisuhteen jälkeen ja suon sen hänelle, olen itsekin samassa tilanteessa. Siten ei olla käyty sitä keskustelua, että onko meidän suhde nyt ”virallinen” seurustelusuhde tms. Epämuodollista tapailua, hyvää seksiä, pientä ihastusta ja vipinää puolin ja toisin.
No nyt mies muina miehinä kuitenkin vähän vahingossa puhelimessa lipsautti, että on tänään viemässä toisen (ilmeisesti myös Tinderissä tavatun) naisen treffeille. En halunnut kuulostaa takertuvalta, joten en pystynyt sanomaan miehelle, että mitä hel*ettiä. Mies ehkä vaistosi hämmennykseni, sillä hän selitteli jotain poikamieselämästä ja sitten selvällä tekosyyllä lopetti puhelun (”kuuluvuus huono”, joo niin varmaan 4g verkossa Helsingissä).
Tavallaan oon sitä mieltä, että eihän me olla todellakaan sovittu mistään seurustelusta, sen puoleen ihan ok, jos mies tosiaan deittailee vaikka kymmentä samaan aikaan. Toisaalta tuntuu pahalta, sillä meillä oli mielestäni oikeasti tosi kivaa kemiaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla. Mutta tämäkö on siis nykyajan Tinder-deittailukulttuuria ja ihan normaalia? Täytyy varmaan käydä miehen kanssa se keskustelu, että montako meitä tapailunaisia hänellä oikein on. Toisaalta tiedän, että kiinnostukseni häneen taitaa aika lailla romahtaa tuon keskustelun jälkeen. Jos näen hänen valehtelevan, kiinnostus loppuu. Toisaalta jos hän rehellisesti kertoo, että tapailee muitakin, loppunee kiinnostus siltikin.
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa mies soitti minulle minuutti sitten. Puhelinkeskustelumme ovat aina olleet flirttailevan myönteisiä, nyt mies kuulosti selvästi erilaiselta, alkuun jopa ärtyneeltä. Edellisen puhelun hän oli siis lopettanut ”huono kuuluvuus, palataan myöhemmin” syyllä muutama tunti sitten, sitä ennen möläytettyään siis vahingossa niistä toisista treffeistä. Nyt hän (vähän kireän oloisesti) sanoi, että on siis menossa syömään toisen naisen kanssa ja halusi varmistaa, että onhan se minulle ok. Sanoin että joo, eihän me seurustella. Sitten mies jatkoi, että hänellä on elämässä nyt niin paljon kaikkea muuta avioeron jälkeen, ettei hän oikeasti pysty vakavaan parisuhteeseen vielä muutamaan vuoteen. Varmisteli, että onhan se minulle edelleen ok. Sanoin, että ymmärrän mitä mies tarkoittaa. Sitten, inhottavana lopputäkynä, hän heitti, että ”eihän sitä tiedä, vaikka me parin vuoden kuluttua asuttaisiinkin onnellisesti yhdessä mutta nyt en pysty sitoutumaan keneenkään”.
Myönnän; olen pettynyt ja harmittaa. Toi viimeinen kommentti on nyt selkeä manipuloivan pleijerin merkki.
ApManipuloiva pleijeri ei pelaa suorilla korteilla vaan pyörittää useita naisia löysässä hirressä. Mies oli harvinaisen rehellinen ja kertoi ettei aio ja pysty seurustelemaan vakavasti. Hatunnosto hänelle.
Mies ei ole luvannut mitään, joten älä suutu mutta älä jää myöskään roikkumaan häneen. Harmitus on luonnollinen tunne koska ehdit ihastua häneen mutta ei se velvoita miestä mihinkään. Voin ymmärtää tunteesi koska kiinnyn itse jos harrastan seksiä useamman kerran saman ihmisen kanssa. Sellaisia me naiset ollaan.
Kyllähän tääkin yrittää roikottaa "ehkä sitten parin vuoden päästä..." Nyt sanot sille ap, että miten olis ei koskaan. Uutta matoa koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän menit osaksi sen kermamiehen haaremia. "Kemiaa" tuntuu nyt muutenkin naisilla aina löytyvän helpommin näiden alfamiesten kanssa. Ja hommassahan on pohjimmiltaan siitä kyse, että siihen parhaaseen 10% kuuluva kermapoju voi sanoa ja toimia lähes miten tahansa ja naisilla on pikkuhousut heti märkinä.
Totta kai sitä kemiaa löytyy, koska kemia tehdään, eihän se taivaasta tipahda. Ja nämä miehet keskittyvät luomaan sitä.
Vertaus. Nainen odottaa sinua kotiin verkkareissa ja hiukset takkuponnarilla ja ensimmäiseksi valittaa viemättömästä roskapussista. Nainen odottaa sinua kotiin laittautuneena hyvännäköiseksi. Suutelee sinua, ehdottaa että lähdette viettämään mukavaa iltaa kaupungille ja sen jälkeen tiedossa hyvää seksiä, jossa hän on aktiivinen. No, missä sitä kemiaa syntyi ja luotiin?
Takkuponnarit ja pieruverkkarit ovat arkea. Todellinen rakkaus on arkielämää, ja kemia on jotain mikä on eikä sitä voi luoda väkisin. Tottakai pitää pitää ulkonäöstään huolta ja varata aikaa yhdessäoloon, mutta kyllä tuo käsityksesi kemiasta ei nyt kyllä ole kemiaa vaan joku 50-luvun amerikkalainen kotirouvaidylli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko nyt vaikka näin, että naisten ei kannata tehdä samoja palveluita miehille ilmaiseksi, mistä jotkut fiksummat naiset veloittavat ihan mukavan summan rahaa, seksiä kannattaa pihdata siihen asti että ollaan suhteessa. Naisen alapää on menettänyt arvonsa näillä seksisovelluksilla, kun aina löytyy joku ilmaiseksi antava.
Miten ihmeessä tämä kommentti on saanut yläpeukkuja? Eli oikeastiko jotkut on sitä mieltä, ettei nainen saisi nauttia tasaveroisesta maksuttomasta seksistä fyysisesti vetovoimaisen miehen kanssa? Koska kuten aiemmin kirjoitin, kyllä tässä on ollut kyse myös siitä, että minä olen SAANUT hyvää seksiä siinä missä hänkin. Erona tosin taisi olla se, että mulla tunteet tuli mukaan kuitenkin eri tavalla mitä miehellä. Tai uskon, että mies on/oli varmaan jollain tasolla muuhun ihastunut (mm monta kertaa päivässä soittelee ja laittaa viestiä), mutta ehkä hänellä on henkinen kapasiteetti sellainen, että voi olla samaan aikaan ihastunut useampaan. Mulla näemmä näin ei ole.
ApEi sulle ainakaan hyvin käynyt, kun yritit nauttia seksistä komean miehen kanssa ilman sitoumuksia. Voi niin tehdä nykypäivänä kyllä, jos vaan oma tunne-elämä sen kestää!
No ei käynytkään, on tosi ahdistunut olo joka tavallaan helpottaa kun voin kirjoittaa tänne ja lukea muiden inhorealistinen osuvia kommentteja. Ystäviltäni tulisi epärealistista tukea tyyliin ”kyllä se tajuaa, miten huippu tyyppi olet, eikä kohta halua tapailla enää muita”. Siten kaikessa kauheudessaan tämä av on varsinaista realiteettiterapiaa. Tosin myönnän, että avasin viinipullon ja aion juoda tänään elämäni ensimmäiset kalsarikännit. Piti mennä lenkille raittiiseen ilmaan, mutta valitsin nyt tämän palstailun ja tissuttelun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko nyt vaikka näin, että naisten ei kannata tehdä samoja palveluita miehille ilmaiseksi, mistä jotkut fiksummat naiset veloittavat ihan mukavan summan rahaa, seksiä kannattaa pihdata siihen asti että ollaan suhteessa. Naisen alapää on menettänyt arvonsa näillä seksisovelluksilla, kun aina löytyy joku ilmaiseksi antava.
Miten ihmeessä tämä kommentti on saanut yläpeukkuja? Eli oikeastiko jotkut on sitä mieltä, ettei nainen saisi nauttia tasaveroisesta maksuttomasta seksistä fyysisesti vetovoimaisen miehen kanssa? Koska kuten aiemmin kirjoitin, kyllä tässä on ollut kyse myös siitä, että minä olen SAANUT hyvää seksiä siinä missä hänkin. Erona tosin taisi olla se, että mulla tunteet tuli mukaan kuitenkin eri tavalla mitä miehellä. Tai uskon, että mies on/oli varmaan jollain tasolla muuhun ihastunut (mm monta kertaa päivässä soittelee ja laittaa viestiä), mutta ehkä hänellä on henkinen kapasiteetti sellainen, että voi olla samaan aikaan ihastunut useampaan. Mulla näemmä näin ei ole.
Ap
Ihastuneelta vaikuttaminen, ja soittelu ja tekstittely onnistuu useita naisia pyöritteleviltäkin. Ehkä se ei sitten ole ihastusta naiseen, vaan loputonta ihastumisen tunteen hakemista tai iloa siitä että taas lohkesi. Toistuvat yhteydenototkin on järjellä perusteltavissa: jos toinen on ihastunut, niin ei se soitto tai viesti paljoo aikaa vie. Jos sillä saa ees hetkeks hyväksi todetun panon takaisin niin silloin se on maksanut itsensä takaisin.
Naiset, älkää tapailko tinderin kautta niitä komeimpia miehiä, he ovat joko pelimiehiä, heillä on pieni muna tai joku muu pahasti häiritsevä ongelma. Ja olen siis nainen ja kerron tämän oman kokemuksen perusteella😄 Keskitason miehet ovat minusta parhaita.
Vierailija kirjoitti:
"Kumpikaan meistä ei ole vielä tässä vaiheessa valmis -- edes vakavaan suhteeseen." Siinähän se tuli. Sinä odotit jo nyt enemmän eli liikaa.
Juuri näin. You can't have your cake and eat it too.
Ymmärrän kyllä että asia tuntuu ikävältä, mutta jos miehen kanssa on sovittu, ettei mitään vakavaa ole suhteesta tulossa, niin hän on ihan vapaa tapailemaan muitakin. 77
Turha uskotella itselleen mitään. Esim. että mies on ihastunut eikä hänellä ole muita.
Aivan oikeasti nykyään sovitaan milloin laitetaan Tinder pois ym.
Niin paljon on panokavereita ym, että asiat tarvi puhua selviksi.
Tilanne miehelle ok, naiselle ei enää. No paska säkä.
Lisäksi ap ei edes puhu miehelle rehellisesti mistään - toiveistaan, ajatuksistaan.
Kuulostaa, että mies haluaa lopettaa koko homman. Miksi muuten edes kertoisi treffeistään?
Unohda. N
Mutta eikös se ole jo paljon että "ollaan seksissä samalla aaltopituudella". Kuhan pääsee käsiraudoista irti ennen työpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi sulle ainakaan hyvin käynyt, kun yritit nauttia seksistä komean miehen kanssa ilman sitoumuksia. Voi niin tehdä nykypäivänä kyllä, jos vaan oma tunne-elämä sen kestää!
No ei käynytkään, on tosi ahdistunut olo joka tavallaan helpottaa kun voin kirjoittaa tänne ja lukea muiden inhorealistinen osuvia kommentteja. Ystäviltäni tulisi epärealistista tukea tyyliin ”kyllä se tajuaa, miten huippu tyyppi olet, eikä kohta halua tapailla enää muita”. Siten kaikessa kauheudessaan tämä av on varsinaista realiteettiterapiaa. Tosin myönnän, että avasin viinipullon ja aion juoda tänään elämäni ensimmäiset kalsarikännit. Piti mennä lenkille raittiiseen ilmaan, mutta valitsin nyt tämän palstailun ja tissuttelun.
Ap
Ainoa, millä saat tuon selville, on sanoa miehelle, että sinä ihastuit ja olit rakastumassa ja aloit haluta enemmän. Mutta koska sitä ei ole saatavilla, jatkat matkaa ja sitten sinulta nollakontakti mieheen. Sitten jos mies tajuaa ja yrittää saada sinut takaisin, asettelet rehellisesti ja selvästi ehdot omalta puoleltasi. Mies sitten asettuu niihin tai ei.
Ei taida olla ihan riittävää kypsyyttä suhteeseen, jos ei uskalla puhua suoraan. Niin niitä väärinkäsityksiäkin syntyy.
Mies on ihastunut, mutta pitää jääräpäisesti kiinni lupauksestaan olla sitoutumatta liian nopeasti uudelleen. Aika moni eronnut vannoo pitäytyvänsä ainakin yhden kesän sinkkuna.
Auta miestä siis ymmärtämään, että teidän jutussanne on jotain specialia (jos näin siis on): Jatka miehen tapailua, mutta treffaile itsekin muita ja anna miehen huomata se. Tuo kuitenkin aina ilmi, että hänessä on sitä jotain ja teidän treffailunne on erilaista kuin toisten kanssa. Pyri myös tukemaan miestä vanhan suhteen asioiden henkisessä selvittelyssä. Ole myös ystävä, älä pelkkä pano.
Jos suhteessanne on todella sitä jotain, se kestää kyllä toisten treffailut. Nyt kun tiedät miehen tapailevan muita, pystyt paremmin lukemaan tilannetta. Huomaat kyllä jos sinusta tulee vain yksi muiden joukossa hänelle. Jos näin käy, lopeta hänen tapailunsa välittömästi.
Luulen että lopputulos olisi ollut sama meni sä nkyyn tai ei. Tämä mies on vasta eronnut ja haluaa tapailla niin monta naista kuin ehtii kunnes joku vie jalat alta. Mutta koska hän ei voi tietää vielä tuleeko ap:ta parempi niin hän haluaa vielä pitää tämäänkin varalla.
Jos olisin ap en suostuisi kyllä enää tapaamaan. Sittenhän vinkuu perään jos on vinkuakseen. Miehet eivät kuitenkaan kestä yksinoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä Tinderiä ja deittailukulttuuria, jos valitset tyhmästi
Jaa tyhmästi valittu? Mies on mukava, fiksu, hyvännäköinen, sanavalmis ja meillä on fyysistä vetovoimaa. Ei kai ole ihme, että olen hänestä kiinnostunut. Toki olen ymmärtänyt, ettei puolin tai tosin tässä olla menossa naimisiin, kunhan tapaillaan ja nautitaan toistemme seurasta. En siten ymmärrä, miten valintani olisi tyhmä. Hämmästelen vaan tätä, että miehelle ei siis riitä yksi hyvä tapailusuhde, pitää olla useampiakin.
Mies selvästi sanoi sinulle, ettei ole tuoreen eron jälkeen valmis vakavampaan parisuhteeseen, mutta sinä et sitä ymmärrä/hyväksy jostain syystä. Ajattelit ehkä että olet jotenkin erilainen ja käännät miehen pään. Jos ottaa koville, ehdota miehelle että tapaatte taas vuoden parin päästä ja katsotte, jos mies on sitten valmis johonkin vakavampaan?
Tämä on aika tyypillinen ap:n selittelyversio. Totuus on taatusti jotain muuta. Muutama kuukausi erosta ja hirveä kiima päällä. Sitten tapaa fiksun miehen, joka haistaa laastarisuhteen, mutta päättää armosta antaa vähän hoitoja, kun ap niitä jalat levällään anoo. Sitten järki kuitenkin palaa miehen päähän ja alkaa etsimään tosissaan parisuhteeseen tähtääviä naisia. Fiksusti kertoo asiasta ap:lle.
Sitten ap tulee ja "avautuu" täällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä kommentti on saanut yläpeukkuja? Eli oikeastiko jotkut on sitä mieltä, ettei nainen saisi nauttia tasaveroisesta maksuttomasta seksistä fyysisesti vetovoimaisen miehen kanssa? Koska kuten aiemmin kirjoitin, kyllä tässä on ollut kyse myös siitä, että minä olen SAANUT hyvää seksiä siinä missä hänkin. Erona tosin taisi olla se, että mulla tunteet tuli mukaan kuitenkin eri tavalla mitä miehellä.
Ap
Se pieni ero riitti siihen, että sinulle tuli paha mieli.
Mutta - älä jää tätä yhtä tapausta märisemään, äläkä nyt ajattele, että "henkiseen hyvinvointiisi tuli takapakkia", kuten kirjoitit. Okei, virhettä ei saa tekemättömäksi, mutta opit jotain itsestäsi.
Nyt vähän fiksumpana jatkat elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa tyhmästi valittu? Mies on mukava, fiksu, hyvännäköinen, sanavalmis ja meillä on fyysistä vetovoimaa. Ei kai ole ihme, että olen hänestä kiinnostunut. Toki olen ymmärtänyt, ettei puolin tai tosin tässä olla menossa naimisiin, kunhan tapaillaan ja nautitaan toistemme seurasta. En siten ymmärrä, miten valintani olisi tyhmä. Hämmästelen vaan tätä, että miehelle ei siis riitä yksi hyvä tapailusuhde, pitää olla useampiakin.
Mies selvästi sanoi sinulle, ettei ole tuoreen eron jälkeen valmis vakavampaan parisuhteeseen, mutta sinä et sitä ymmärrä/hyväksy jostain syystä. Ajattelit ehkä että olet jotenkin erilainen ja käännät miehen pään. Jos ottaa koville, ehdota miehelle että tapaatte taas vuoden parin päästä ja katsotte, jos mies on sitten valmis johonkin vakavampaan?
Olet varmaan osin oikeassa, ehkä alitajuisesti takaraivossani oli tuo toive. Mutta että kun mies olisi saanut heti alussa suustaan sen, että aikoo sitten tapailla muitakin. En oikeasti tajunnut, että siihen ihastumiseen tai ihastumiseen esittämiseen nähden tapailisi muita.
Ap
AP, älä tissuttele liikaa, kännissä arvostelukykysi pettää ja todellinen takapakki henkisesti olisi känniviestit/puhelut miehelle.
Jos olisin sinä, en ottaisi nyt mitään kontaktia mieheen. Voi hyvin olla ettei hänkään ota enää yhteyttä sinuun ja koko juttu oli siinä. Jos kuitenkin ottaa, olisin rehellinen. Kertoisin suoraan, että olen ihastunut mieheen ja tuntui ikävältä että hän haluaa jatkaa toisten tapailua. Sitten katsoisin mitä mies vastaa ja miten siitä eteenpäin, eli olisiko hyvästit vai jatkatteko tapailua (jos mieskin siis haluaa tapailla ainoastaan sinua). Älä kuitenkaan jää odottelemaan miehen yhteydenottoa, jota ehkä ei koskaan tule, vaan katsele muita miehiä jos / sitten kun siltä tuntuu.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Tinder on panosovellus. Koska tämä menee naisille jakeluun?
Koska naisille on muka mikään mennyt jakeluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan osin oikeassa, ehkä alitajuisesti takaraivossani oli tuo toive. Mutta että kun mies olisi saanut heti alussa suustaan sen, että aikoo sitten tapailla muitakin. En oikeasti tajunnut, että siihen ihastumiseen tai ihastumiseen esittämiseen nähden tapailisi muita.
Ap
Etkös sinä tuossa yllä kirjoittanut, että kumpikin olette sanoneet toisillenne, ettette ole valmiita vakavaan seurusteluun.
Siinä on minun nähdäkseni jätetty ovi auki muiden tapailulle, puolin ja toisin.
Normaalia liukuhihnadeittailua tinderissä. Naisillakin saattaa olla kolmet treffit samalle päivälle.
Ei sulle ainakaan hyvin käynyt, kun yritit nauttia seksistä komean miehen kanssa ilman sitoumuksia. Voi niin tehdä nykypäivänä kyllä, jos vaan oma tunne-elämä sen kestää!