Tätäkö nykyajan deittailu siis todella on: tapailumies menee tänään toisen naisen kanssa treffeille
Erosin alkuvuodesta pitkästä parisuhteesta ja latasin suurin epäilyin Tinderin kevättalvesta. Nyt noin neljän viikon ajan olen ollut tapailu/seksisuhteesta tosi kivan ja ennen kaikkea hyvännäköisen ja fiksun miehen kanssa. Hänellekin vasta tulee alle vuosi avioerosta ja ollaan puhuttu, että kumpikaan meistä ei tässä vaiheessa ole vielä valmis uuteen avioliittoon tai edes vakavaan suhteeseen. Mutta viime viikkojen ajan ollaan oltu tosi tiiviisti yhteydessä, meillä on hauskaa, koko ajan puhuttavaa ja seksissä ollaan samalla aaltopituudella. Hän nauttii sinkkuelämästä huonon parisuhteen jälkeen ja suon sen hänelle, olen itsekin samassa tilanteessa. Siten ei olla käyty sitä keskustelua, että onko meidän suhde nyt ”virallinen” seurustelusuhde tms. Epämuodollista tapailua, hyvää seksiä, pientä ihastusta ja vipinää puolin ja toisin.
No nyt mies muina miehinä kuitenkin vähän vahingossa puhelimessa lipsautti, että on tänään viemässä toisen (ilmeisesti myös Tinderissä tavatun) naisen treffeille. En halunnut kuulostaa takertuvalta, joten en pystynyt sanomaan miehelle, että mitä hel*ettiä. Mies ehkä vaistosi hämmennykseni, sillä hän selitteli jotain poikamieselämästä ja sitten selvällä tekosyyllä lopetti puhelun (”kuuluvuus huono”, joo niin varmaan 4g verkossa Helsingissä).
Tavallaan oon sitä mieltä, että eihän me olla todellakaan sovittu mistään seurustelusta, sen puoleen ihan ok, jos mies tosiaan deittailee vaikka kymmentä samaan aikaan. Toisaalta tuntuu pahalta, sillä meillä oli mielestäni oikeasti tosi kivaa kemiaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla. Mutta tämäkö on siis nykyajan Tinder-deittailukulttuuria ja ihan normaalia? Täytyy varmaan käydä miehen kanssa se keskustelu, että montako meitä tapailunaisia hänellä oikein on. Toisaalta tiedän, että kiinnostukseni häneen taitaa aika lailla romahtaa tuon keskustelun jälkeen. Jos näen hänen valehtelevan, kiinnostus loppuu. Toisaalta jos hän rehellisesti kertoo, että tapailee muitakin, loppunee kiinnostus siltikin.
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät saa olla miehiä? Tutkitusti heillä on vähemmän tunteita, eli seksiä ja yhdessäoloa voi olla ilman seurustelusuhdetta. Omakin mies on sanonut ettei koe rakkauden tunteita minua kohtaan seksin aikana. Muunlaista läheisyyttä meillä on paljon ja sen sanoo herättävän helliä tunteita, mutta seksi on vain suoritus (vaikka olemme toistemme ensimmäiset, eli ei ole kokenut pelimies).
Ja sua ei haittaa olla näin tunteettoman miehen kanssa sängyssä? Olen aivan sanaton. Kyllä miehillä on tunteet.
On meillä tunteet ja minäkin olen parantumaton romantikko. Silti minullakaan ei seksin aikana rakkaani kanssa ole rakkaus päällimmäisenä tunteena, vaan ihan vain himo. Et ole tainnut käydä vielä syventäviä opintoja miehistä?
Miehissä on eroja. Mun miehellä ei edes seiso, jos suhteessa on muuten ongelmia. Sit taas kun menee hyvin ja fiilikset on rakkaudelliset, innokkaampaa ja kiimaisempaa saa hakea. Sanoo ettei oo koskaan kyennyt tunteettomaan seksiin. Tiedän toki että on keskimääräistä miestä herkkiksempi ja että oon tosi onnekas nainen.
Kyllä minäkin tuon tunnistan, pitäähän suhteessa asioiden olla kunnossa että vehkeet pelaavat. Mutta itse siinä seksin aikana ei siltikään kyllä mitkään rakkaudet ole päällimäisenä mielessä, vaikka ne jossain takaraivossa tietysti ovat aina. Aivot eivät siis sano "minä rakastan sinua" vaan "minä haluan sinua" juuri siinä hetkessä.
Jos sen ajattelee noin, niin mitä erityistä mieheyteen liittyvää tuossa nyt on?
No ei olekaan. Ilmeisesti ei vaan ymmärretty nyt toisiamme, tai sitten vastakumppani on tosiaan sitä mieltä että seksin aikana on miehellä rakkaus päällimmäisenä ajatuksena. En tiedä onko naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä Tinderiä ja deittailukulttuuria, jos valitset tyhmästi
Jaa tyhmästi valittu? Mies on mukava, fiksu, hyvännäköinen, sanavalmis ja meillä on fyysistä vetovoimaa. Ei kai ole ihme, että olen hänestä kiinnostunut. Toki olen ymmärtänyt, ettei puolin tai tosin tässä olla menossa naimisiin, kunhan tapaillaan ja nautitaan toistemme seurasta. En siten ymmärrä, miten valintani olisi tyhmä. Hämmästelen vaan tätä, että miehelle ei siis riitä yksi hyvä tapailusuhde, pitää olla useampiakin.
Tietääkö ap nyt itsekään, mitä haluaa? Ei mitään seurustelua eikä sitoutumista, kunhan tapaillaan. No miksei ap:kin toimi samoin, siis sitoudu ja seurustele vaan kunhan tapailee miestä? Niinhän mieskin tekee ja asiasta on yhdessä jopa sovittu ("ollaan puhuttu, että kumpikaan meistä ei tässä vaiheessa ole vielä valmis uuteen avioliittoon tai edes vakavaan suhteeseen"). Ap ei kuitenkaan ole ilmeisesti ymmärtänyt, mitä tarkoittaa tapailu kun samaan aikaan sopii miehen kanssa tapailusta eikä sitoutumisesta ja kun mies sitten tekee niinkuin on sovittu, ap käyttäytyy kuin kyseessä olisi vakituinen seurustelu/parisuhde.
Ap ja mieshän tapailevat ja muuta ei ap:n mukaan halutakaan, joten missä on ongelma? Siinä kun ap olettaa seurustelevansa vaikka onkin sopinut tapailusta ja mies sitten toimii sovitun mukaisesti? Tai miehen pitäisi käyttäytyä kuin seurusteleva vaikka hänelle nimenomaan on toitotettu ja sovittu, että ei mitään seurustelua vaan tapailua vaan?
Ongelmahan tässä on se, että eri ihmiset ymmärtää tapailun ja seurustelun eri tavoin. Ja tapailussa on eri asteita. Monille seksi on raja. Kun tapailussa siirrytään siihen, jätetään muut tapailukumppanit pois. Silti sitä ei sanota seurusteluksi. Tapailun ja seurustelun raja voi liittyä suhteen julkisuuteen.
Eikä nyt kiitos vänkäyksiä siitä että miten kuvasin tapailun ja seurustelun eroa on väärin kuvattu. JOTKUT ymmärtää sen noin ja toiset toisin. Tärkeintä kai olisi että ihmiset joita asia koskettaa kommunikoisivat siitä, miten kumpikin asiat ymmärtää.
Minusta taas tapailussa ei ole mitään asteita, tapailu on tapailua ja sellaisena pysyy ellei muutu seurusteluksi. Seksi taas on omalla kaistallaan noista riippumatta, eikä se vaikuta sitoutumisasteeseen. Ymmärrän toki, että joillekin seksi merkitsee jo itsessään jonkinlaista sitoutumista. Luulisi kuitenkin, että tällaisella parilla on keskenään selkeä käsitys siitä, missä mennään, mutta eipä näköjään aina ole.
Vierailija kirjoitti:
turpaan saanut kirjoitti:
Itse, kun miehenä pyrin 2005-2011 aikoihin tutustumaan naisiin, niin jouduin toteamaan, että naisilla oli aina monta miestä samaan aikaan kierroksessa ja, että naisen kesyttäminen sitoutumaan itseen oli täysin mahdotonta. Oli jopa hyvin vahvana sellaista kulttuuria, että mies, joka vaatii naista sitoutumaan itseensä, on sairaalloisen mustasukkainen psykopaatti. Päätin sitten luovuttaa koko hommasta ja lakkasin olemasta naisten kanssa missään tekemisissä.
Toki tuota tekee sekä miehet että naiset. Ei se minusta ole mikään sukupuolesta kiinni oleva toimintatapa, vaan osa tätä nykyajan deitrailukulttuuria. Ennen vain pelimiehet ja-naiset toimi noin, mutta nykyään niin tekevät myös ne jotka etsivät vakavampaa suhdetta. Myös erilaiset tosi-tv formaatit vahvistaa sitä mielikuvaa että voi deittailla moni yhtäaikaa ja valkata vaihtoehdoista sen parhaan. Irl tosin luu jää usein valkkaajan käteen.
Mielestäni Suomen takapajaisuus ja se että kylässä on ollut tasan yksi tai kaksi mahdollista kumppaniehdokasta on tehnyt meidän treffailukulttuurista sisäänpäin lämpiävän.
Niin Pohjois- kuin Etelä-Amerikassa sekä myöskin lähempänä eli Etelä- tai Keski-Euroopassa on jengii enemmän ja näin ollen treffailu sanan varsinaisessa merkityksessä usean kanssa samaan aikaan on ollut mahdollista eikä siinä ole ollut mitään väärää vaan sehän on juurikin treffailun tarkoitus - tutustua paremmin ennen varsinaista sitoutumista. Ja huom! seksistä ei nyt ole kyse vaan tutustumisesta, meillä vaan ollaan aina niin tuppukyläläisiä että tiedetään asianomaisia paremmin mikä on suhteen tila.
Olisi kiva siirtää Suomi 2020-luvulle joita Tukholma ja Tallinna edustaa helposti.
Olisko oikeasti aika siirtyä uudelle vuosituhannelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole millään muotoa pelimies, mutta olen päässyt seuraamaan aitiopaikalta kuinka homma toimii. Long story short, tarjoan firman kautta palveluita joita käyttää moni hyvin menestynyt ja kuuluisakin heppu. Koska vaitiolovelvollisuus, itse en tästä mainetta saa. Mutta monista asiakkaista on tullut kavereita.
Eri miehille on ihan eri säännöt. Mä olen mies jonka kanssa ollaan vain jos annan selkeät todisteet siitä että nyt ollaan tosissaan eikä pelailla. Mutta ne pari naista jotka on olleet musta kiinnostuneita parisuhdemielessä, on olleet valmiita "antautumaan" näille suosituille miehille ehdoitta. On ollut ihan näiden heppujen päätetttäviss mitä ne naiselta haluaa ja milloin, ei ole vaadittu sitoutumista tai edes hyvää käytöstä.
Siinä tulee aika kyyniseksi naisten kanssa. En ole siinä pisteessä että alkaisin valehtelemaan, mutta pikku hiljaa alan tajuta miksi aika moni mies on.Ja peliin kuului myös se, että ne naiset joita nuo menestyvät miehet haluaisi parisuhteeseen, ei usein huoli heitä. Monet menestyvät miehet itkee sitä miten naiset on katalia eikä oikeasti heistä oo kiinnostuneita, ovat vain maineen perässä. Ja ne jotka ei oo sen perässä katsoo sitä miestä ihan vaan miehenä ja toteaa ettei kannata tavoitella.
Tuota en ole huomannut. Kyllä nuo heput on pääsääntöisesti saaneet parisuhteeseen sen jonka halusivatkin. Kuulostaa joltain palstastoorilta jolla yritetään selitellä että maailma on reilu ja suositut miehet jää ilman parisuhdetta kun tavikset löytää onnensa.
Ei kukaan saa ketä tahansa, koska jokaisella naisella on omat dealbreakerinsa ja ne on yksilökohtaisia. Esimerkiksi jotkut naiset eivät oikeasti halua miestä jolla on ollut lukuisia kumppaneita, menneisyys ei anna silloin syytä olettaa hyvää sitoutumishalua naiseen tai lapsiin ja arvot ovat liian erilaiset.
Enpä ole vielä tavannut naista, joka alkaisi jotain edellisten kumppaneiden lukumäärää tivaamaan. Ei normaaleja ihmisiä tuollaiset asiat kiinnosta.
Perustele mikä sellasesta naisesta epänormaalin, joka ei halua kovin jumalatonta laumaa höylännyttä kumppaniksi? On äijällä melkoinen viruskirjasto kannettavana jos puoli kylää on n*ssinut.
Viruksista vain herpes ja HIV jäävät pysyvästi elimistöön, kaikki muu hoidetaan lääkekuurilla pois. Vaikea on saada kirjastoa kasaan reippaallakaan menolla. Jos on tarkka, niin ei saa koskaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
No, te ette ole sopineet seurustelusta..miehellä on oikeus, kuten sinullakin, tapailla muita. Ei se tarkoita, ettei olisi tunteita hänelläkään..miehet pystyvät tähän, kuten osa naisista. Ei se ole kivaa, mutta aikaslailla nykydeittailun pelin henkeä on että monta voi olla kierroksessa. Kertyyhän sovellukseen matcheja, tiedän yhden poliisin joka sanoi aina: "Tinderin laulavan" ja "Käyn moikkaas Tinderiä", näki ja pani monia sieltä, kunnes tapasi jonkun ja sitoutui..hän sanoi että ei sitoudu tai etsi vakavaa. Miksi olet ymmälläsi - jos et itsekään hae vakavaa juuri nyt?
En itse tekisi noin ja tapailinkin todella kilttiä miestä (ei pysty kirjoittelemaan usean kanssa edes), joka ei tykkää roikkua somessa muutenkaan. Eli tällaisiakin on..hiljainen oli ja kipinää riitti. Kiltti mies ei tarkoita ettei se vaikka tekisi sun eteen asioita tai miellyttäisi sängyssä ;). Ehkä seuraa voi löytää muualtakin kuin sieltä, tai sitten pitää asennoitua että deittisovellus on mitä on ja siellä liikkuu kaikenlaista käyttäjää: pettäjää, kimppaseuran hakijoita, vakavan parisuhteen etsijää, playereita, hulluja whatever.
Suosittelen tosiaankin suuntaamaan katseen ihan oikeaan elämään, eikä laittaa kaikkea jonkun deittisovelluksen varaan. Kärsivällisyyttä se skouttaaminen saattaa vaatia..voi olla että löytyy joku kenen kanssa kemiat mätsää ja voitte tapailla (minusta siihen pitäisi sisältyä muutakin kuin seksiä) ja tutustua rauhassa.
En usko että kukaan on pelkästään deittisovelluksen varassa, vaan lisäksi on tietysti silmät auki tuolla liikkuessa koko ajan. Nämä eivät sulje toisiaan pois, vaan yhdessä parantavat mahdollisuuksia huomattavasti. Ilman Tinderiä ei saisi mistään pieraistua 50 seuraa etsivää sinkkunaista kerralla tähtäimiin, siihen menisi luonnonmenetelmällä vuosikausia. Onhan niitä varmaan jatkuvasti ympärillä, mutta kun se ei tule ilmi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse, kun miehenä pyrin 2005-2011 aikoihin tutustumaan naisiin, niin jouduin toteamaan, että naisilla oli aina monta miestä samaan aikaan kierroksessa ja, että naisen kesyttäminen sitoutumaan itseen oli täysin mahdotonta. Oli jopa hyvin vahvana sellaista kulttuuria, että mies, joka vaatii naista sitoutumaan itseensä, on sairaalloisen mustasukkainen psykopaatti. Päätin sitten luovuttaa koko hommasta ja lakkasin olemasta naisten kanssa missään tekemisissä.
Toki tuota tekee sekä miehet että naiset. Ei se minusta ole mikään sukupuolesta kiinni oleva toimintatapa, vaan osa tätä nykyajan deitrailukulttuuria. Ennen vain pelimiehet ja-naiset toimi noin, mutta nykyään niin tekevät myös ne jotka etsivät vakavampaa suhdetta. Myös erilaiset tosi-tv formaatit vahvistaa sitä mielikuvaa että voi deittailla moni yhtäaikaa ja valkata vaihtoehdoista sen parhaan. Irl tosin luu jää usein valkkaajan käteen.
Mielestäni Suomen takapajaisuus ja se että kylässä on ollut tasan yksi tai kaksi mahdollista kumppaniehdokasta on tehnyt meidän treffailukulttuurista sisäänpäin lämpiävän.
Niin Pohjois- kuin Etelä-Amerikassa sekä myöskin lähempänä eli Etelä- tai Keski-Euroopassa on jengii enemmän ja näin ollen treffailu sanan varsinaisessa merkityksessä usean kanssa samaan aikaan on ollut mahdollista eikä siinä ole ollut mitään väärää vaan sehän on juurikin treffailun tarkoitus - tutustua paremmin ennen varsinaista sitoutumista. Ja huom! seksistä ei nyt ole kyse vaan tutustumisesta, meillä vaan ollaan aina niin tuppukyläläisiä että tiedetään asianomaisia paremmin mikä on suhteen tila.Olisi kiva siirtää Suomi 2020-luvulle joita Tukholma ja Tallinna edustaa helposti.
Tämä. Onhan tässä tapahtunut meillä valtava murros, kun verrataan siihen 50-luvun tuppukylämeininkiin, jossa oli valittava joko Jorma tai Seppo ja mentävä sitten sillä loppuelämä. Lisäksi koko yhteisö kyttäsi kaikkien touhuja ja tiesi kaikkien asiat, oli vain yksi kaava jolla mentiin. Nyt ollaan sitten ihmeissään kaiken tämän vapauden edessä, ei ole ihan ongelmatonta sekään mutta mieluummin näin kuitenkin. Nykyajan Jormia ja Seppoja nyt sitten ketuttaa, kun eivät tule enää valituksi ihan olosuhteiden pakosta, vaan pitäisi olla edukseen muiden joukossa.
yutyutyu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole millään muotoa pelimies, mutta olen päässyt seuraamaan aitiopaikalta kuinka homma toimii. Long story short, tarjoan firman kautta palveluita joita käyttää moni hyvin menestynyt ja kuuluisakin heppu. Koska vaitiolovelvollisuus, itse en tästä mainetta saa. Mutta monista asiakkaista on tullut kavereita.
Eri miehille on ihan eri säännöt. Mä olen mies jonka kanssa ollaan vain jos annan selkeät todisteet siitä että nyt ollaan tosissaan eikä pelailla. Mutta ne pari naista jotka on olleet musta kiinnostuneita parisuhdemielessä, on olleet valmiita "antautumaan" näille suosituille miehille ehdoitta. On ollut ihan näiden heppujen päätetttäviss mitä ne naiselta haluaa ja milloin, ei ole vaadittu sitoutumista tai edes hyvää käytöstä.
Siinä tulee aika kyyniseksi naisten kanssa. En ole siinä pisteessä että alkaisin valehtelemaan, mutta pikku hiljaa alan tajuta miksi aika moni mies on.Ja peliin kuului myös se, että ne naiset joita nuo menestyvät miehet haluaisi parisuhteeseen, ei usein huoli heitä. Monet menestyvät miehet itkee sitä miten naiset on katalia eikä oikeasti heistä oo kiinnostuneita, ovat vain maineen perässä. Ja ne jotka ei oo sen perässä katsoo sitä miestä ihan vaan miehenä ja toteaa ettei kannata tavoitella.
Tuota en ole huomannut. Kyllä nuo heput on pääsääntöisesti saaneet parisuhteeseen sen jonka halusivatkin. Kuulostaa joltain palstastoorilta jolla yritetään selitellä että maailma on reilu ja suositut miehet jää ilman parisuhdetta kun tavikset löytää onnensa.
Ei kukaan saa ketä tahansa, koska jokaisella naisella on omat dealbreakerinsa ja ne on yksilökohtaisia. Esimerkiksi jotkut naiset eivät oikeasti halua miestä jolla on ollut lukuisia kumppaneita, menneisyys ei anna silloin syytä olettaa hyvää sitoutumishalua naiseen tai lapsiin ja arvot ovat liian erilaiset.
Enpä ole vielä tavannut naista, joka alkaisi jotain edellisten kumppaneiden lukumäärää tivaamaan. Ei normaaleja ihmisiä tuollaiset asiat kiinnosta.
Perustele mikä sellasesta naisesta epänormaalin, joka ei halua kovin jumalatonta laumaa höylännyttä kumppaniksi? On äijällä melkoinen viruskirjasto kannettavana jos puoli kylää on n*ssinut.
Viruksista vain herpes ja HIV jäävät pysyvästi elimistöön, kaikki muu hoidetaan lääkekuurilla pois. Vaikea on saada kirjastoa kasaan reippaallakaan menolla. Jos on tarkka, niin ei saa koskaan yhtään mitään.
ot, mut lisää listaas HPV-virukset. HIViä harvemmin kukaan kumin kans saa, mut noissa kahdessakin on ihan kivasti sitä kirjastoo, ja riski kasvaa jos polkee koko kylää läpi. Jos oot loput lapsenuskoisesti parantamassa ab-kuureilla, voi tulla ylläreitä vielä...
Että siltä kantilta epänormaalisti mua ainakin kiinnostas. Harvempi noita pysyviä haluaa, ja kaikki ei välttämättä kerro et sellanen on...
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä stoori nyt sitten päättyi, vieläkö tapailette yms?
Oho, palstailenkohan vähän liikaa kun tämä viikko sitten aloittamani ketju löytyi nyt taas uusimmista!?!
Mutta mulle tämä ketju oli oikein silmiä avaavaa luettavaa. Tapaillaan miehen kanssa edelleen, viimeksi keskiviikkona. Seksi on parasta ikinä ja fyysinen vetovoima välillämme on valtava. Ke-to yön vietimme yhdessä ja seksin jälkeen unisena ennen nukahtamistaan mies mumisi, että "miksi sä et voi olla mun tyttöystävä". Muistuttelin hänelle, että eihän hän ole valmis oikeaan suhteeseen eikä me edes kunnolla tunneta toisiamme. Aamulla mies oli tosi hellä ja romanttinen, mutta ei palattu enää seurusteluasiaan.
Tänään olen ollut koko päivän ensin töissä ja sitten ystävien kanssa, mies soitteli aamulla kun ei muistanut, että olen aamuvuorossa. Sen enempää en tiedä, ehkä hän on tänään illalla menossa treffeille, baariin, terassille yms. Itse aion vaan olla kotona ja levätä, en edes jaksaisikaan nähdä häntä tänään. Toisin kuten viikko sitten, en tänään aio stressata miehen suunnitelmia. Ketjun myötä sisäistin, että jos haluan jatkaa hyvää seksisuhdetta miehen kanssa, en voi kiintyä häneen tunnetasolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä stoori nyt sitten päättyi, vieläkö tapailette yms?
Oho, palstailenkohan vähän liikaa kun tämä viikko sitten aloittamani ketju löytyi nyt taas uusimmista!?!
Mutta mulle tämä ketju oli oikein silmiä avaavaa luettavaa. Tapaillaan miehen kanssa edelleen, viimeksi keskiviikkona. Seksi on parasta ikinä ja fyysinen vetovoima välillämme on valtava. Ke-to yön vietimme yhdessä ja seksin jälkeen unisena ennen nukahtamistaan mies mumisi, että "miksi sä et voi olla mun tyttöystävä". Muistuttelin hänelle, että eihän hän ole valmis oikeaan suhteeseen eikä me edes kunnolla tunneta toisiamme. Aamulla mies oli tosi hellä ja romanttinen, mutta ei palattu enää seurusteluasiaan.
Tänään olen ollut koko päivän ensin töissä ja sitten ystävien kanssa, mies soitteli aamulla kun ei muistanut, että olen aamuvuorossa. Sen enempää en tiedä, ehkä hän on tänään illalla menossa treffeille, baariin, terassille yms. Itse aion vaan olla kotona ja levätä, en edes jaksaisikaan nähdä häntä tänään. Toisin kuten viikko sitten, en tänään aio stressata miehen suunnitelmia. Ketjun myötä sisäistin, että jos haluan jatkaa hyvää seksisuhdetta miehen kanssa, en voi kiintyä häneen tunnetasolla.
Ap
Tai sitten jatkatte hyvää seksisuhdetta seurustelusuhteessa? Vaikuttaa vahvasti siltä, että molemmilla olisi tunteita ja kiinnostusta pidemmälle, mutta oman menneisyytensä takia ei uskalla heittäytyä van odottaa toisen tekevän sen. Sen sijaan etsii toisen sanoista ja teoista koko ajan syytä siihen, miksi ei voi edetä pidemmälle, miettimättä omia tekojaan/sanojaan ollenkaan. Ehkä tosiaan parempi, että jätätte tunteet pois ja parantelette omia haavojanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin Pohjois- kuin Etelä-Amerikassa sekä myöskin lähempänä eli Etelä- tai Keski-Euroopassa on jengii enemmän ja näin ollen treffailu sanan varsinaisessa merkityksessä usean kanssa samaan aikaan on ollut mahdollista eikä siinä ole ollut mitään väärää vaan sehän on juurikin treffailun tarkoitus - tutustua paremmin ennen varsinaista sitoutumista. Ja huom! seksistä ei nyt ole kyse vaan tutustumisesta, meillä vaan ollaan aina niin tuppukyläläisiä että tiedetään asianomaisia paremmin mikä on suhteen tila.Olisi kiva siirtää Suomi 2020-luvulle joita Tukholma ja Tallinna edustaa helposti.
Tämä. Onhan tässä tapahtunut meillä valtava murros, kun verrataan siihen 50-luvun tuppukylämeininkiin, jossa oli valittava joko Jorma tai Seppo ja mentävä sitten sillä loppuelämä. Lisäksi koko yhteisö kyttäsi kaikkien touhuja ja tiesi kaikkien asiat, oli vain yksi kaava jolla mentiin. Nyt ollaan sitten ihmeissään kaiken tämän vapauden edessä, ei ole ihan ongelmatonta sekään mutta mieluummin näin kuitenkin. Nykyajan Jormia ja Seppoja nyt sitten ketuttaa, kun eivät tule enää valituksi ihan olosuhteiden pakosta, vaan pitäisi olla edukseen muiden joukossa.
Jormia ja Seppoja ketuttaa, koska tämä massiivinen valinnanvapaus on tehnyt naisista käytöstapoja omaamattomia prinsessoja. Sovitaan treffit ja sitten nainen haihtuu kuin pieru saharaan eikä viesti enää mitään. Mitäpä niistä miehistä kun aina riittää uusia jonoon. Jossain vaiheessa vaan saattaa tulla pää vetävän käteen.
Vierailija kirjoitti:
yutyutyu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ot, mut lisää listaas HPV-virukset. HIViä harvemmin kukaan kumin kans saa, mut noissa kahdessakin on ihan kivasti sitä kirjastoo, ja riski kasvaa jos polkee koko kylää läpi. Jos oot loput lapsenuskoisesti parantamassa ab-kuureilla, voi tulla ylläreitä vielä...
Että siltä kantilta epänormaalisti mua ainakin kiinnostas. Harvempi noita pysyviä haluaa, ja kaikki ei välttämättä kerro et sellanen on...
HPV:tä on tosiaan niin monenmuotoista, että käytännössä meistä valtaosalla on sellainen jossain muodossa vaikka emme sitä mistään tiedäkään. Jos se on herpestä aiheuttavaa tyyppiä, niin on aika härskiä olla kertomatta siitä, mutta kyllähän sitäkin tapahtuu. Pitäisi vaan suojata, suojat, suojata. Ja toki jos pystyy pitämään kumppanimäärän pienenä, niin onhan riskit pienemmät, ei siitä mihinkään pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jormia ja Seppoja ketuttaa, koska tämä massiivinen valinnanvapaus on tehnyt naisista käytöstapoja omaamattomia prinsessoja. Sovitaan treffit ja sitten nainen haihtuu kuin pieru saharaan eikä viesti enää mitään. Mitäpä niistä miehistä kun aina riittää uusia jonoon. Jossain vaiheessa vaan saattaa tulla pää vetävän käteen.
Joo, no kuspäitähän tulee aina olemaan molemmissa sukupuolissa.
HPV voi saada varmaan vähintään sata erilaista tartuntatyyppiä, Herpes ryhmän viruksia paljon jotka eivät taida pois lähteä elävästä ihmisestä, HSV1, HSV2, VZV, EBV CMV, HHV8,
hepatiitti b, c, tippuri klamydia kuppa sankkeri. Tippuri tutkittu että tarttuisi myös ihan pussaillessa. klamydia tartunnan voi antibiootilla hoitaa mutta osalla puhkeaa reaktiivinen artriitti johon antibiootti ei välttämättä enää auta.
ja onhan noita vaikka mitä, ja aika naiivia kuvitella että just tällä hetkellä maailmanhistoriassa tunnettaisiin kaikki pöpöt. Jokainen pöpö kuormittaa immuunijärjestelmää ja edesauttaa rappioitumista elimistössä. Onhan jo juttua että noi mm. herpesviruksen eri tyypit aiheuttaisivat myös dementiaa. Erilaiset syövät ja terveysvaivat, monessa varmasti taustalla infektio joka heikentää elimistön kykyä pysyä kunnossa.
Mielestäni vastuutonta yhteiskunnan puolelta kannustaa nuoria "turvaseksiin" ja "tutustumaan seksuaalisuuteen vapaasti", kun samaan aikaan ei moni edes tiedä mitä riskejä asiaan liittyyn. Sanotaan että pitää käydä testauttamassa itsensä ennen seksisuhteen aloittamista ja sitten olisi niin vapaata. Siellä ei testata kuin muutama taudinaiheuttaja, ja kaikki sadat mitä onkaan ihmiselle kertynyt aiemmista kontakteista jäävät yhtälailla näkymättömiin paperilla kuin täysin sukupuolielämästä pidättäytyneen antamat tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ok. Tuossa ihminen (myös hänen intimiteettinsä ja bakteerikantansa) on kertakäyttökamaa. Varmaan ihana karkkikauppa ihmiselle joka haluaa tyydyttää tarpeitaan muilka ihmisillä. Mut ihminen ei ole karkki, tyydyke, kertakäyttökama. Vaan on tunteet ja muut. Ja ihan jo seksuaaliterveyden kannalta tuo on hankalaa. Itse olen ainakin niin herkkä, et kun suhde on vakiintunut ja kortsut pois kuvioista, kestää monta kuukautta et kaikki kutinat ja tulehdukset loppuu ja kehoni tottuu miehen bakteerikantaan. Niin suortastaan oksettavaa olisi et tuliaisina olisi ties mitä. Ei tuollaiseen toistenkäyttäjämieheen kannata aikaa tuhlata. Ei kunnioita ja arvosta sua. Jos sellaiseen suhteeseen jää, elämänlaatu romahtaa. Eri tietty jos haluu semmoisen poly-suhteen, vai mitä näitä on
Hahah, minulla on kuule semmoinen sillinhajuinen pimpero että bkteerikantaa varmasti löytyy. Hauska ajatella että saat varmasti kutinaa minun jälkeeni :D t. RivoRiitta45v
Sulla on Rivo Riitta bakteerivaginoosi hoitamatta ei mikään muu. Se ei ole bakteerikanta vaan tulehdustila emättimessä. Hoida se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta tämäkö on siis nykyajan Tinder-deittailukulttuuria ja ihan normaalia?"
Ei ole normaalia, mutta nuo on juuri niitä pelimiehiä joiden kanssa naisilla on kemiaa ja kipinää.
Jos alentaisit pinnallisia kriteerejä niin saisit luotettavan parisuhdemiehen, mutta sitten ei olisi kipinää :(
Älä nyt viitsi. Minulla on ollut niin alhaalla rima ettei alempana voi olla, ja silti olen huomannut olevani yksi monista, helkkarin monta kertaa.
Tämä olisi todella uskottava yskös, jollei esimerkiksi 80 % miehistä olisi rumia naisten mielestä ja melkein 20 % tavallisia.
No jos noin on tosiaan sanonut, niin sitten on vähän hassua kyllä. Jos molemmat ovat vapaita ihmisiä, niin eihän siinä moraalilla ole mitään tekemistä.