Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätäkö nykyajan deittailu siis todella on: tapailumies menee tänään toisen naisen kanssa treffeille

Vierailija
11.05.2019 |

Erosin alkuvuodesta pitkästä parisuhteesta ja latasin suurin epäilyin Tinderin kevättalvesta. Nyt noin neljän viikon ajan olen ollut tapailu/seksisuhteesta tosi kivan ja ennen kaikkea hyvännäköisen ja fiksun miehen kanssa. Hänellekin vasta tulee alle vuosi avioerosta ja ollaan puhuttu, että kumpikaan meistä ei tässä vaiheessa ole vielä valmis uuteen avioliittoon tai edes vakavaan suhteeseen. Mutta viime viikkojen ajan ollaan oltu tosi tiiviisti yhteydessä, meillä on hauskaa, koko ajan puhuttavaa ja seksissä ollaan samalla aaltopituudella. Hän nauttii sinkkuelämästä huonon parisuhteen jälkeen ja suon sen hänelle, olen itsekin samassa tilanteessa. Siten ei olla käyty sitä keskustelua, että onko meidän suhde nyt ”virallinen” seurustelusuhde tms. Epämuodollista tapailua, hyvää seksiä, pientä ihastusta ja vipinää puolin ja toisin.

No nyt mies muina miehinä kuitenkin vähän vahingossa puhelimessa lipsautti, että on tänään viemässä toisen (ilmeisesti myös Tinderissä tavatun) naisen treffeille. En halunnut kuulostaa takertuvalta, joten en pystynyt sanomaan miehelle, että mitä hel*ettiä. Mies ehkä vaistosi hämmennykseni, sillä hän selitteli jotain poikamieselämästä ja sitten selvällä tekosyyllä lopetti puhelun (”kuuluvuus huono”, joo niin varmaan 4g verkossa Helsingissä).

Tavallaan oon sitä mieltä, että eihän me olla todellakaan sovittu mistään seurustelusta, sen puoleen ihan ok, jos mies tosiaan deittailee vaikka kymmentä samaan aikaan. Toisaalta tuntuu pahalta, sillä meillä oli mielestäni oikeasti tosi kivaa kemiaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla. Mutta tämäkö on siis nykyajan Tinder-deittailukulttuuria ja ihan normaalia? Täytyy varmaan käydä miehen kanssa se keskustelu, että montako meitä tapailunaisia hänellä oikein on. Toisaalta tiedän, että kiinnostukseni häneen taitaa aika lailla romahtaa tuon keskustelun jälkeen. Jos näen hänen valehtelevan, kiinnostus loppuu. Toisaalta jos hän rehellisesti kertoo, että tapailee muitakin, loppunee kiinnostus siltikin.

Kommentit (558)

Vierailija
81/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te teette tästä ihan turhan vaikeaa.

Jos aloittaja luulikin, ettei etsi vakavaa suhdetta, mutta pelimiesliikkeistä kuultuaan tutkiskeli tunteitaan ja totesi, että asia häiritsee, niin sitten se häiritsee. Tunteetkin muuttuvat ja se on sallittua eikä tulevaisuutta tarvitse osata ennustaa.

Nyt sanot vielä treffikumppanille tämän ihan ääneen, jolloin kummankaan ei tarvitse arvuutella

Vierailija
82/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sinkku n.12 vuotta sitten. Ei ollut vielä tinderiä mutta vastaavia seuranhakupalveluita netissä. Kyllä tapailin jopa samana päivänä eri miehiä ja oli samaan aikaan useampi joiden kanssa pidin yhteyttä. Sitä ennen olin 10 vuotta yhdessä Ex:n kanssa ja tuon jälkeen olen taas ollut mieheni kanssa sen 12 vuotta. Muutaman kuukauden jatkoin tuota. Ei voi löytää sitä prinssiä jos ei tapaile ensin sammakoita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa mies soitti minulle minuutti sitten. Puhelinkeskustelumme ovat aina olleet flirttailevan myönteisiä, nyt mies kuulosti selvästi erilaiselta, alkuun jopa ärtyneeltä. Edellisen puhelun hän oli siis lopettanut ”huono kuuluvuus, palataan myöhemmin” syyllä muutama tunti sitten, sitä ennen möläytettyään siis vahingossa niistä toisista treffeistä. Nyt hän (vähän kireän oloisesti) sanoi, että on siis menossa syömään toisen naisen kanssa ja halusi varmistaa, että onhan se minulle ok. Sanoin että joo, eihän me seurustella. Sitten mies jatkoi, että hänellä on elämässä nyt niin paljon kaikkea muuta avioeron jälkeen, ettei hän oikeasti pysty vakavaan parisuhteeseen vielä muutamaan vuoteen. Varmisteli, että onhan se minulle edelleen ok. Sanoin, että ymmärrän mitä mies tarkoittaa. Sitten, inhottavana lopputäkynä, hän heitti, että ”eihän sitä tiedä, vaikka me parin vuoden kuluttua asuttaisiinkin onnellisesti yhdessä mutta nyt en pysty sitoutumaan keneenkään”.

Myönnän; olen pettynyt ja harmittaa. Toi viimeinen kommentti on nyt selkeä manipuloivan pleijerin merkki.

Ap

Miksi sanoit että joo? Olisit kertonut jo suoraan että on ok, mutta tämä loppui nyt silti tähän, eikä "onnellisesti yhdessä" tule tapahtumaan. En nyt usko tätä juttua.

Koska en pysty sanomaan miehelle sitä. Ihmettelen itsekin, että tunteita on mulla mukana paljon enemmän mitä luulinkaan. Suoraan sanomisen sijaan taidan vaan jatkossa jättää vastaamatta soittoihin ja viesteihin, tai ihan vaan blokata kännykästä. Myönnän, että on passiivis-aggressiivinen tapa toimia.

Ap

Vierailija
84/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa mies soitti minulle minuutti sitten. Puhelinkeskustelumme ovat aina olleet flirttailevan myönteisiä, nyt mies kuulosti selvästi erilaiselta, alkuun jopa ärtyneeltä. Edellisen puhelun hän oli siis lopettanut ”huono kuuluvuus, palataan myöhemmin” syyllä muutama tunti sitten, sitä ennen möläytettyään siis vahingossa niistä toisista treffeistä. Nyt hän (vähän kireän oloisesti) sanoi, että on siis menossa syömään toisen naisen kanssa ja halusi varmistaa, että onhan se minulle ok. Sanoin että joo, eihän me seurustella. Sitten mies jatkoi, että hänellä on elämässä nyt niin paljon kaikkea muuta avioeron jälkeen, ettei hän oikeasti pysty vakavaan parisuhteeseen vielä muutamaan vuoteen. Varmisteli, että onhan se minulle edelleen ok. Sanoin, että ymmärrän mitä mies tarkoittaa. Sitten, inhottavana lopputäkynä, hän heitti, että ”eihän sitä tiedä, vaikka me parin vuoden kuluttua asuttaisiinkin onnellisesti yhdessä mutta nyt en pysty sitoutumaan keneenkään”.

Myönnän; olen pettynyt ja harmittaa. Toi viimeinen kommentti on nyt selkeä manipuloivan pleijerin merkki.

Ap

Jos sinusta oikeasti tuo ei ole ok, nyt pinnistelet itsesi kanssa, ettet anna periksi. Toteat vaan miehelle, että etsii sinut sitten parin vuoden päästä ja kysyy treffeille, mikäli vielä silloin olet vapaana ja sinua kiinnostaa. Jos noin nopeasti lähtee menemään pieleen, ei tulevaisuus vaikuta kovin valoisalta. 

Vierailija
85/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pata kattilaa... Ethän itsekään ollut ollenkaan rehellinen, täällä palstalla itket kuinka mies kehtaakin, ja sitten hänelle sanot että all fine. Valepukki! Opettele ensin itse rehelliseksi ennen kuin tuomitset muita - mieshän tässä vaikuttaa suoraselkäisemmältä teistä kahdesta!

Vierailija
86/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä suhteet juurikin saadaan pidettyä kevyellä tasolla, että avoimesti kerrotaan siitä mitä muita suhteita on koko ajan meneillään. Silloin ei vahingossakaan lipsahda liian vakavaan suhteeseen ja suhdeshoppailua voi jatkaa. Nuoret sitoutuu juurikin tällaiseen suhdepeliin. Ei sillä mihinkään perheen perustamiseen tähtääviin suhteisiin edes pyritä. Jokaisesta suhteesta poimitaan rusinat ja sitten taas uuteen.

Vierailija
87/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sanoit että joo? Olisit kertonut jo suoraan että on ok, mutta tämä loppui nyt silti tähän, eikä "onnellisesti yhdessä" tule tapahtumaan. En nyt usko tätä juttua.

Koska en pysty sanomaan miehelle sitä. Ihmettelen itsekin, että tunteita on mulla mukana paljon enemmän mitä luulinkaan. Suoraan sanomisen sijaan taidan vaan jatkossa jättää vastaamatta soittoihin ja viesteihin, tai ihan vaan blokata kännykästä. Myönnän, että on passiivis-aggressiivinen tapa toimia.

Ap

Jos et pysty sanomaan, laita tekstari. Äläkä mielistele liikaa sitä miestä, mielellään yhtään. Laitat vaan, että tarkemmin mietittyäsi tuollainen kuvio ei ole sinulle ok ja toivotat hänelle hyvää deittailumenestystä. Näin osoitat oman arvosi ja omat arvosi. 

Vierailija
88/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon tapailija itse koko ajan vaihtaa miestä kuin paitaa, ja aina on eri tarina, jossa vika on miehessä. Popparit esillä täällä!

Vierailija
89/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luonnollista että asia konkretisoituu kun se tulee ihan käytännössä eteen. Silloin myös selviää mitkäs ne tunteet nyt olivatkaan. Ettekö ole katsoneet romanttisia komedioita? Luultavasti se mieskään ei olisi innosta hihkunut jos ap olisi muista miehistään kertoillut. Eikä ennenkään muutaman viikon seurustelun jälkeen yleensä sovittu asioista vaan tunnusteltiin varovasti ollaanko samalla aalonpituudella ja tässä ei nyt oltu.

Vierailija
90/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta tämäkö on siis nykyajan Tinder-deittailukulttuuria ja ihan normaalia?"

Ei ole normaalia, mutta nuo on juuri niitä pelimiehiä joiden kanssa naisilla on kemiaa ja kipinää.

Jos alentaisit pinnallisia kriteerejä niin saisit luotettavan parisuhdemiehen, mutta sitten ei olisi kipinää :(

No höpö nyt, kyllä mulla (ja aika monella muullakin) on kemiaa ja kipinää miehen kanssa, joka on oikein hyvä "parisuhdemies" ja sitoutunut pelkästään muhun, eikä pyöritä muita naisia.

Ja ap:lle, itse kyllä olen sitä mieltä, että jos jonkun kanssa kunnolla natsaa, ei ole mielenkiintoa sitten deittailla toisia. Tai näin omien kokemusten pohjalta. Jos kevyt suhde on ok niin anna mennä ja nauti kipinästä ja hyvästä seksistä ja hauskanpidosta, mutta jos haluat vakavaa suhdetta tuon miehen kanssa, tulet vain pettymään.

Vierailija
91/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä suhteet juurikin saadaan pidettyä kevyellä tasolla, että avoimesti kerrotaan siitä mitä muita suhteita on koko ajan meneillään. Silloin ei vahingossakaan lipsahda liian vakavaan suhteeseen ja suhdeshoppailua voi jatkaa. Nuoret sitoutuu juurikin tällaiseen suhdepeliin. Ei sillä mihinkään perheen perustamiseen tähtääviin suhteisiin edes pyritä. Jokaisesta suhteesta poimitaan rusinat ja sitten taas uuteen.

Me ollaan kuitenkin jo 4-kymppisiä, kumpikin tahoillaan pitkässä suhteessa olleita, joten ei tullut mieleen tuo parikymppisten suhdepelaaminen. Etenkin, kun näiden viikkojen aikana mies ei ole ikinä puhunut kenestäkään muusta ja tänään iltapäivällä siis vahingossa möläytti niistä iltasuunnitelmistaan. Hän kertoi suoraan vasta, kun ei ollut pystynyt selittämään itseään ulos tilanteesta. Tämä siis myös sille kommentoijalle, joka siis arvosti miehen suoraselkäisyyttä.

Friends with benfits suhteita mulla on kyllä ollut pari kappaletta nuorempana, mutta silloin kyseessä oli vain seksiä, ei tiivistä ja ihastunutta yhdessäoloa. Ja tässä tapauksessa tuo mies on siis ollut mua kohtaan kovin aktiivinen, innostunut ja ihastuneen oloinen. Siinäkin mielessä tämä koko juttu oli yllättävää.

Ap

Vierailija
92/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ehkä ajattelet että se olisi  jonkinlaista kiristämistä, ajattelet että ehkä hän kuitenkin luopuisi ideasta treffailla muita. Minun mielestäni se ei ole, vaan se on miehellekin hyödyksi, hän on nyt vapaa paneskelemaan sitä toistakin sydämensä kyllyydestä ja voi sinut jättää kalenterista pois, ja ottaa mukaan sen kolmannen, kunnes ehkä löytää sen jonka kanssa haluaa sitoutua.

Kunhan teet selväksi että se on joka tapauksessa juttu näin.

Vierailija
93/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä nyt kyse siitä, että olet yrittänyt tehdä itsestäsi kiinnostavamman miehen silmissä esittämällä modernia naista, joka sallii vapauksia deittikumppanilleen.

Sivusta heitän, että en ihmettele ollenkaan, että monet naiset käyttäytyvät juuri näin. Pitkään kun on ollut vallalla ajatus, että "nainenkin saa harrastaa seksiä ilman sitoumuksia". Eipä siinä, minunkin mielestäni saa. En tuomitse ketään, en edes niitä, joilla on joka päivä uusi mies. Ongelma vain tuntuu olevan, että useimmilla naisilla on kuitenkin tunteet enemmän mukana kuin miehillä. Sitä ei haluta tunnustaa, koska silloin ei mukamas olla enää moderneja naisia. Näin ajaudutaan helposti tilanteisiin, että ensin uskotellaan sekä itselleen että niille miehille, että on ihan ok olla vain kevyessä suhteessa. Kuitenkin sitten surraan, kun mies menee ja tekee, mihin lupa näennäisesti annettiin.

Ei toki koske kaikkia naisia, mutta harmillisen montaa kuitenkin. 

just tätä minäkin ajoin takaa

Vierailija
94/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän et nyt voi olla edes varma, onko tuo ensimmäinen tapaaminen toisten kanssa teidän suhteenne aikana. Luultavasti ei, koska mies on rehellisesti sanonut, ettei halua vakavaa deittailua eli on siinä rehellisesti sinulle kertonut omista tekemisistään. Rakastuneella on yleensä hätä siitä, että menettää toisen ja tarve sitoa hänet tiiviimmin itseensä, silloin keskitytään uuden suhteen rakentamiseen eikä haahuilla siellä ja täällä. 

Vierailija
95/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia kommentteja, mutta näin miehenä olen sitä mieltä että sun olisi pitänyt sanoa suhteen olevan jo vakavampi. Mies luultavasti luulee sinun olevan kevytkenkäinen ja hakee vakavampaa. Jos mulle nainen ei ehdota laittaa tinderit ja ekontaktit piiloon, niin se on merkki ettei vakavampaa ole tiedossa ja ko. naista ei oikea parisuhde kiinnosta. Noh, minun kohdalla tuli selvä viesti että kontaktit pois (2 viikkoa ensitapailun jälkeen) ja että nyt seurustellaan. Ja edelleen seurustellaan, kolmas vuosi alkoi just. M44

Vierailija
96/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva ajatus että pystyis vetämään samalla tyylillä kuin mitä noi pelimiehet tekee. Mutta ymmärrän että ottaa päähän kun käykin näin, kuten ap.lle on nyt käynyt. Paras veto ap.lta ois ollut se, että heti sen kundin treffi-ilmotuksen perään ois kyennyt nopeasti vastaamaan että "Hei, eihän? niin mäkin!! haha! Mihin meette, ettei samaan paikkaan päädytä? " ja nauraa päälle. Olis varmaan siellä toisessa päässä linjaa hymy hyytynyt.

Harvapa on OIKEASTI niin kova luu että pystyy pyörittämään oikeasti vain sänkyhommana suhdetta. Harvempi nainen siihen ainakaan pystyy pidemmän päälle. Ei ainakaan voi ihastua yhtään siihen mieheen, mutta miksi sitten edes harrastais sänkyhommia? En itse naisena kaipaile mitään ukkoa NIIN paljon, että jos ei yhtään ihastuta sen miehen olemus, että vain sen elimen takia haluisin. 

Joo, oon tajunnut että mulle ei todellakaan sovi tollaset pelleilyt, se on parisuhde tai ei mitään ja hyvää jatkoa. 

AP.lle, tsemppiä! Monelle naiselle on käynyt noin! nyt kun tiedät mitä haluat niin voit tehdä toimintasuunnitelman. 

Vierailija
97/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskös se tinteri sit jo latasta

Vierailija
98/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene sinäkin.Miksi tyytyä yhteen tai ensimmäiseen.Muista, että naisella on valta näissä deittailuasioissa.

Vierailija
99/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän toi miehen viimeinen puhelu osoittaa, ettei tilanne ole hänen itsensäkään mielestä ok. Hän ajattelee nyt sanoneensa puhelimessa näin ap:lle suoraan ettei halua tämän kanssa parisuhdetta. Toisin sanoen ei ole riittävän kiinnostunut. Ja on täten vapaa tekemään esim. tämäniltaisen treffinaisen kanssa mitä vaan. Kannattaa ap unohtaa nyt, koska olet selvästi tässä suhteessa heikoilla, koska sinulla on tunteita, miehellä ei sittenkään tarpeeksi.

Vierailija
100/558 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ehkä ajattelet että se olisi  jonkinlaista kiristämistä, ajattelet että ehkä hän kuitenkin luopuisi ideasta treffailla muita. Minun mielestäni se ei ole, vaan se on miehellekin hyödyksi, hän on nyt vapaa paneskelemaan sitä toistakin sydämensä kyllyydestä ja voi sinut jättää kalenterista pois, ja ottaa mukaan sen kolmannen, kunnes ehkä löytää sen jonka kanssa haluaa sitoutua.

Kunhan teet selväksi että se on joka tapauksessa juttu näin.

Taitaa olla, että se sanomisen veisi suhteen finaaliin ja vaikka ap jollain tasolla tiedostaakin sen olevan ohi, ei ole vielä henkisesti valmis lyömään viimeistä naulaa arkkuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan