Tätäkö nykyajan deittailu siis todella on: tapailumies menee tänään toisen naisen kanssa treffeille
Erosin alkuvuodesta pitkästä parisuhteesta ja latasin suurin epäilyin Tinderin kevättalvesta. Nyt noin neljän viikon ajan olen ollut tapailu/seksisuhteesta tosi kivan ja ennen kaikkea hyvännäköisen ja fiksun miehen kanssa. Hänellekin vasta tulee alle vuosi avioerosta ja ollaan puhuttu, että kumpikaan meistä ei tässä vaiheessa ole vielä valmis uuteen avioliittoon tai edes vakavaan suhteeseen. Mutta viime viikkojen ajan ollaan oltu tosi tiiviisti yhteydessä, meillä on hauskaa, koko ajan puhuttavaa ja seksissä ollaan samalla aaltopituudella. Hän nauttii sinkkuelämästä huonon parisuhteen jälkeen ja suon sen hänelle, olen itsekin samassa tilanteessa. Siten ei olla käyty sitä keskustelua, että onko meidän suhde nyt ”virallinen” seurustelusuhde tms. Epämuodollista tapailua, hyvää seksiä, pientä ihastusta ja vipinää puolin ja toisin.
No nyt mies muina miehinä kuitenkin vähän vahingossa puhelimessa lipsautti, että on tänään viemässä toisen (ilmeisesti myös Tinderissä tavatun) naisen treffeille. En halunnut kuulostaa takertuvalta, joten en pystynyt sanomaan miehelle, että mitä hel*ettiä. Mies ehkä vaistosi hämmennykseni, sillä hän selitteli jotain poikamieselämästä ja sitten selvällä tekosyyllä lopetti puhelun (”kuuluvuus huono”, joo niin varmaan 4g verkossa Helsingissä).
Tavallaan oon sitä mieltä, että eihän me olla todellakaan sovittu mistään seurustelusta, sen puoleen ihan ok, jos mies tosiaan deittailee vaikka kymmentä samaan aikaan. Toisaalta tuntuu pahalta, sillä meillä oli mielestäni oikeasti tosi kivaa kemiaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla. Mutta tämäkö on siis nykyajan Tinder-deittailukulttuuria ja ihan normaalia? Täytyy varmaan käydä miehen kanssa se keskustelu, että montako meitä tapailunaisia hänellä oikein on. Toisaalta tiedän, että kiinnostukseni häneen taitaa aika lailla romahtaa tuon keskustelun jälkeen. Jos näen hänen valehtelevan, kiinnostus loppuu. Toisaalta jos hän rehellisesti kertoo, että tapailee muitakin, loppunee kiinnostus siltikin.
Kommentit (558)
No jos olette nimenomaan jutelleet sellaista, että suhteenne ei ole vakava ettekä kumpikaan halua siitä mitään vakavaa, niin ei minusta ole väärin että tapaillaan muitakin. Ymmärtäisin sua paremmin, jos ette olisi vielä ehtineet keskustella toiveistanne toistenne suhteen, mutta omien sanojesi mukaan olette nimenomaan sopineet että kyseessä ei ole seurustelusuhde eikä kumpikaan edes halua sellaista. En siis sanoisi että teidän tilannetta kannattaa yleistää koko deittailukulttuuriin, koska te olette sopineet että ette seurustele keskenänne vaan nautitte sinkkuelämästä toisianne tapaillen.
Toki on ymmärrettävää, että tuollaisessa suhteessa ainakin toisella kehittyykin syvempiä tunteita toista kohtaan ja tuolloin pitää itse arvioida, pystyykö enää jatkamaan suhdetta. Mutta sinuna en alkaisi syyttämään miestä nyt siitä, että hän nauttii sinkkuelämästä, kun kerran tähän mennessä olet sen hänelle suonut. Sen voit kyllä sanoa, että sinä toivoisit teidän tapailevan vain toisianne, mies voi sitten itse päättää haluaako hän sitä myös vai ei. Ja jos hän ei sitä halua,sinun pitää päättää pystytkö suomaan hänelle sinkkuelämästä nauttimisen edelleen, vai haluatko sinkkuelämän loppuvan teidän molempien osalta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma mokasi kun sanoit ettet ole valmis vakavaan suhteeseen. Kuka on niin hölmö, että sanoo noin. Se on toiselle tieto, että seksillä mennään.
Mutta toisaalta jos se mies olisi todella ihastunut ja kiinnostunut siitä vakavasta suhteesta ap:n kanssa, ei se noin olisi toiminut. Joten selvä juttu, jos ap toivoo lopulta sitä vakavaa kehittyvän, kannattaa jatkaa matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän naisetkin tekee, etsitään sitä kuuluisaa jykeväleukaa metsästäjänsilmillä sarjadeittaillen
Naisen harvemmin tarvitsee harrastaa lukuisia kertoja seksiä yhden ja saman miehen kanssa tajutakseen, ettei tämä ole jykeväleukainen.
Erosin alkuvuodesta pitkästä parisuhteesta ja latasin suurin epäilyin Tinderin kevättalvesta. Nyt noin neljän viikon ajan olen ollut tapailu/seksisuhteesta tosi kivan ja ennen kaikkea hyvännäköisen ja fiksun miehen kanssa. Hänellekin vasta tulee alle vuosi avioerosta ja ollaan puhuttu, että kumpikaan meistä ei tässä vaiheessa ole vielä valmis uuteen avioliittoon tai edes vakavaan suhteeseen. Mutta viime viikkojen ajan ollaan oltu tosi tiiviisti yhteydessä, meillä on hauskaa, koko ajan puhuttavaa ja seksissä ollaan samalla aaltopituudella. Hän nauttii sinkkuelämästä huonon parisuhteen jälkeen ja suon sen hänelle, olen itsekin samassa tilanteessa. Siten ei olla käyty sitä keskustelua, että onko meidän suhde nyt ”virallinen” seurustelusuhde tms. Epämuodollista tapailua, hyvää seksiä, pientä ihastusta ja vipinää puolin ja toisin.
Tapailumiehen kanssa ei kannata mennä sänkyyn... jos ei halua tavata myös miehen muita tapsilunaisia.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän sanoit, että et halua vakavaa suhdetta ja olitte asiasta yhtä mieltä. Se, jos pitää lopettaa muiden tapailu sinun takia on jo se vakava suhde. Ilmeisesti lähdit leikkiin, poltit näppisi ja nyt on toisen vika, kun oletkin kaikessa hiljaisuudessa muuttanut mielesi siksi, kun yhdessäolo on ollut niin mukavaa.
Se ettei tapailla montaa yhtä aikaa ei ole vakava suhde. Se on vain normaali tapa tutustua ja katsoa tulisiko tästä vakava suhde.
"---ollaan puhuttu, että kumpikaan meistä ei tässä vaiheessa ole vielä valmis uuteen avioliittoon tai edes vakavaan suhteeseen."
"---Hän nauttii sinkkuelämästä huonon parisuhteen jälkeen ja suon sen hänelle, olen itsekin samassa tilanteessa."
"---eihän me olla todellakaan sovittu mistään seurustelusta, sen puoleen ihan ok, jos mies tosiaan deittailee vaikka kymmentä samaan aikaan."
Ei sinusta ota selvää. Lähetät aika ristiriitaisia signaaleja. Kirjoitat yhtä (= mies on vapaa tulemaan ja menemään) ja tarkoitat kuitenkin ihan päinvastaista (=olet ihan raiteiltasi kun noin sitten oikeasti tapahtuukin). Onko tässä nyt kyse siitä, että olet yrittänyt tehdä itsestäsi kiinnostavamman miehen silmissä esittämällä modernia naista, joka sallii vapauksia deittikumppanilleen. Ajatellut, että esittämällä "ei takertuvaa" mies ei vilkuile enää muita, vaan syö kiltisti kädestäsi. Taktiikka ei kuitenkaan ole toiminut toivomallasi tavalla, vaan ihan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta tämäkö on siis nykyajan Tinder-deittailukulttuuria ja ihan normaalia?"
Ei ole normaalia, mutta nuo on juuri niitä pelimiehiä joiden kanssa naisilla on kemiaa ja kipinää.
Jos alentaisit pinnallisia kriteerejä niin saisit luotettavan parisuhdemiehen, mutta sitten ei olisi kipinää :(
Älä nyt viitsi. Minulla on ollut niin alhaalla rima ettei alempana voi olla, ja silti olen huomannut olevani yksi monista, helkkarin monta kertaa.
Siis hetkinen? Sulla on rima niin alhaalla ettei voi alempana enää olla ja silti näillä miehillä on ollut paljon kysyntää. Kuitenkin itse koulutettuna, työssäkäyvänä ja liikunnallisena miehenä saan matcheja todella harvoin, vaikka en nirsoile. Nyt jokin ei mätsää (heh)
ohis
Sama juttu täälläkin, pidän itseäni ihan ok-tavismiehenä mutta en pääse edes treffeille, puhumattakaan mistään monen naisen pyörityksestä samaan aikaan..
Miten te naiset olette noin pihalla?
Et ole yrittänyt päästä treffeille minun kanssani sitten vissiin. Mutta tämä on minun kokemukseni, näin viisikymppiseksi saakka.
Ap, kirjoitit että sinulla on ollut neljän viikon ajan romanssi. Romanssi ei kovin helposti muutu enää seurustelusuhteeksi, koska mies saa niin nopeasti haluamansa ettei koukutu - ja sitten kaipaakin jo vaihtelua. Tapailun tarkoitus on selvittää, haluatko toisen kanssa suhteen ja millaisen: teillä tapailu päättyi romanssiin. Seksisuhteen jatkuminen pidempään kuin 4 viikkoa, ja onko romanssin ohella muita seksisuhteita, on teistä kiinni.
Kuinka monta tällaista ketjua pitää olla ennen kuin naiset tajuavat kupletin juonen?
Näitä on ollut varmaan kymmeniä pelkästään tällä viikolla.
Joo, Tinderissä on komeita miehiä jotka pyörittävät useaa naista.
Joo, se että mies osoittaa halukkuutta/himokkuutta tai kehuu naista ei kerro että mies olisi vakavammin kiinnostunut. Se on rutiini joka suoritetaan jotta saisi p.llua.
Joo, jos et vaadi mieheltä sitoutumista, miehellä ei ole velvollisuutta sitoutua. Seksisuhteessa ei ole yksisuuntaista optiota muuttaa sitä seurustelusuhteeksi kun nainen sellaista haluaa.
Vierailija kirjoitti:
"---ollaan puhuttu, että kumpikaan meistä ei tässä vaiheessa ole vielä valmis uuteen avioliittoon tai edes vakavaan suhteeseen."
"---Hän nauttii sinkkuelämästä huonon parisuhteen jälkeen ja suon sen hänelle, olen itsekin samassa tilanteessa."
"---eihän me olla todellakaan sovittu mistään seurustelusta, sen puoleen ihan ok, jos mies tosiaan deittailee vaikka kymmentä samaan aikaan."
Ei sinusta ota selvää. Lähetät aika ristiriitaisia signaaleja. Kirjoitat yhtä (= mies on vapaa tulemaan ja menemään) ja tarkoitat kuitenkin ihan päinvastaista (=olet ihan raiteiltasi kun noin sitten oikeasti tapahtuukin). Onko tässä nyt kyse siitä, että olet yrittänyt tehdä itsestäsi kiinnostavamman miehen silmissä esittämällä modernia naista, joka sallii vapauksia deittikumppanilleen. Ajatellut, että esittämällä "ei takertuvaa" mies ei vilkuile enää muita, vaan syö kiltisti kädestäsi. Taktiikka ei kuitenkaan ole toiminut toivomallasi tavalla, vaan ihan päinvastoin.
Ota huomioon, että usein naiset sanoo yhtä ja tekee toista. Näin tässäkin tapauksessa.
Mies sanoo sille menevänsä toisen kanssa treffeille.
Minä olisin läimässyt naamalle ja sanonut painu h..vettiin.
kun mies olisi poistunut olisin purskahtanut itkuun.
Oletko ihan kunnossa ...vai oletko varapano...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta tämäkö on siis nykyajan Tinder-deittailukulttuuria ja ihan normaalia?"
Ei ole normaalia, mutta nuo on juuri niitä pelimiehiä joiden kanssa naisilla on kemiaa ja kipinää.
Jos alentaisit pinnallisia kriteerejä niin saisit luotettavan parisuhdemiehen, mutta sitten ei olisi kipinää :(
Älä nyt viitsi. Minulla on ollut niin alhaalla rima ettei alempana voi olla, ja silti olen huomannut olevani yksi monista, helkkarin monta kertaa.
Ihan sama juttu, jos vielä laskisi niin pitäisi jo kaivaa rima hiekkaan. Enka ole tinderissä vaan ihan normielämässä nämä miehet on tullut tavattua.
Ei teininäkään ollut näin pinnallista touhua kuin nykypäivän keski-ikäisillä. Silloin joko oltiin sen yhden kanssa tai sitten oltiin jonkun toisen kanssa mutta ei samaan aikaan ollut useampaa treffikumppania muualla kuin jenkkisarjoissa. Jotenkin tuntuukin, että täällä on nyt napsittu ns rusinat pullasta eli nykyisin tapaillaan kevyesti ja ihan avoimesti useammankin kanssa kuten jenkeissä, mutta täällä ei käydäkään syömässä ja tutustumassa kerran kaksi vaan samantien ollaankin kuin parisuhteessa johon kuulu seksi mutta ei mitään muuta parisuhteeseen kuuluvaa.
En tykkää yhtään.
N43
Uskokaa jo, TAPAILEMINEN ei ole mikään suhde..! Se on joko päättämättömyyttä, tai kauniimpi ilmaisu toisen käyttämisestä panovälineenä. Romanssikin on kauniimpi ilmaisu - ainakin rehellinen.
Kun toista vain "tapailee" eli treffailee eli koittaa saada yhdessäolon tuntumasta jotain tolkkua, niin silloin voi samaan aikaan tapailla niin monta kuin tykkää. Koska treffailu/tapailu ei tosiaan merkkaa vielä yhtikäs mitään. Kilpailu voi olla kova!
Hienoa, että mies on rehellinen.
Ei hän ole kuitenkaan msuunnitellut kanssasi yhteistä tulevaisuutta?
Ei ole mitään aihetta suuttua siitä, että toinen haluaa vaihtaa seksikumppania.
Jos ryhtyy seksisuhteeseen ennen kuin tietää, kuinka tosissaan toinen on, siinä on suurempi riski että tulee pettymys.
nejä viikkoa tapailtu ja nyt kamala hätä ja huoli siitä, että mies deittailee muitakin. Miksei ap:kin tapaile muita, vaan kyhjöttää kotona? Minusta tuo juuri ON hyvin takertuvaa käytöstä.
Nykypäivän naiset on hieman sekaisin rooleistaan... mikä on toisaalta ihan ymmärrettävää.
Olen 35-vuotias ja ollut mieheni kanssa nyt lähes 10 vuotta eli en ole pitkään aikaan elänyt sinkkuna. Tuntuu, että viimeisen kymmenen vuoden aikana deittikulttuuri on muuttunut valtavasti (ehkä ikäkin tosin voi vaikuttaa). Mutta mulla on siis aivan sellainen olo, kuin olisin aikoinaan elänyt sinkkuaikoja jollain eri planeetalla tai vuosisadalla, kun kuuntelen sinkkukavereideni juttuja tänä päivänä. Useamman tapailu yhtä aikaa tuntuu olevan ihan normi ja myös se, että sitten kun ruvetaan tapailemaan yhtä ihmistä sitoutuneemmin ja tiiviimmin ei kuitenkaan seurustella, vaan ns. kevyempää tapailua saattaa kestää vuoden päivät. Tuntui, että tämä päivänä ihmiset eivät halua enää sitoutua kunnolla mihinkään.
Pelimies on pelimies. Totuttele siihen.