Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini sanoi: "Eihän kukaan nyt toisten lapsista tykkää!"

Vierailija
10.05.2019 |

Mitä mieltä? Pidättekö vain omistanne?

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden, jotka vieraat lapset jättävät aivan kylmäksi tai eivät pidä niistä, ei olisi pitänyt hankkia omiakaan. Äidillisyyden puutetta.

Vierailija
42/138 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä oli kissa. Tykkäsin siitä aina enemmän kuin naapurin kissasta. Jokainen tykkää omistaan enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden, jotka vieraat lapset jättävät aivan kylmäksi tai eivät pidä niistä, ei olisi pitänyt hankkia omiakaan. Äidillisyyden puutetta.

Ei ole siitä kysymys. Kysymys on biologiasta , kiintymyksestä

Vierailija
44/138 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan omia lapsiani, pidän siskoni lapsista ja muista lähipiirin lapsista. Muihin suhtaudun neutraalisti. Mutta myönnän että on olemassa ihmisiä, joista en lainkaan pidä ja joiden olemuksessa jokin nostaa niskavillat välittömästi pystyyn. Näitä on sekä lapsissa että aikuisissa, usein ovat suulaita ja epäkohteliaita säheltäjiä.

Vierailija
45/138 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole siitä kysymys. Kysymys on biologiasta , kiintymyksestä

Kysymys on persoonallisuudesta.

Vierailija
46/138 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä itse ole äiti, mutta haluaisin olla tulevaisuudessa. Tykkään vaan lähisukulaisten lapsista, muut on ärsyttäviä eivätkä ole söpöjä. Kai tuo jonkinlaista biologiaa on? Siis että tykkään lapsista, joissa näen tuttuja piirteitä.

Vierailija
47/138 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oma lapsi tai lapsenlapsi kuuluu mennä aina naapurin, sukulaisen tai tutun lapsen edelle.

Ei tietenkään silloin jos on kyse vääryydestä.

Mutta jollei oma lapsi ole tärkeintä, niin mikä on. Tai isovanhemmille tärkeitä oman lapsen lapset eivät muut.

Kaikki lapset ansaitsevat omat vanhempansa jotka välittävät juuri heistä eniten.

Uusioperheillä on ihan omat haasteet.

Totta kai omat lapset ovat ykkösiä, sitä ei tässä ihmetelty. Vaan sitä, että jotkut jopa inhoavat vieraita lapsia. Se on hyvin outoa ja kylmää.

Vierailija
48/138 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut, etten voisi pitää muidenkin lapsista. Kaikki lasten ystävät ja kaverit ovat aina olleet meille tervetulleita ja yhtä arvokkaita kuin omamme. Heitä on ruokittu samalla kuin omiakin, jos heillä on ollut nälkä ja annettu läheisyyttä ohimennen halaten.

Lapseni ovat jo aikuisia ja heillä omia lapsia, mutta heillä tuntuu olevan sama tyyli kuin lapsuudenkodissaan: jaetaan rakkautta ja ruokaa, jos tarvetta on. Olen tyytyväinen lapsiini ja heidän puolisoisiinsa.

Vierailija
49/138 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki pikkulapset on ihania ja söpöjä palleroita. Tietysti omiin lapsiin on se tunneside, mutta kyllä kaikki pienokaiset on hellyyttäviä ja rakastettavia.

Vierailija
50/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikki pikkulapset on ihania ja söpöjä palleroita. Tietysti omiin lapsiin on se tunneside, mutta kyllä kaikki pienokaiset on hellyyttäviä ja rakastettavia.

Sinulla onkin normaali hoivavietti. Ne, joiden mielestä vieraat vauvat tai pikkulapset eivät ole yhtään söpöjä tai hellyyttäviä ovat luonnottomia.

Vierailija
51/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Omituista ajatella, etten pitäisi jostain ihmisryhmästä kategorisesti. Enhän sano, etten pidä keski-ikäisistä naisista tai vanhoista miehistä tai vaikka sairaanhoitajaopiskelijoista. Jokainen on yksilö, myös lapset. On mukavia lapsia, on ärsyttäviä lapsia ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
52/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole omia lapsia, enkä niitä halua, mutta pääsääntöisesti kyllä pidän (toisten) lapsista. Poikkeuksia toki on ja kaikkien kanssa ei kemiat natsaa, ihan kuten aikuistenkin kanssa. Työskentelen myös lasten parissa, ja pidän asiakaslapsistani aidosti.

Olen huomannut, että tuntemattomat lapset ärsyttävät enemmän. Esim. naapurin muksut raastoivat hermojani kunnes tutustuin perheeseen paremmin. Sama toistuu kun aloittaa uudessa lapsiryhmässä, niin ensimmäinen kuukausi tuntuu että onpa yhdentekeviä tyyppejä. Kun lapset oppii tuntemaan, heitä saattaa ajatella toisinaan vielä usean vuoden päästä.

Ehkä mulla on kyky muodostaa tunneside isoon kasaan lapsia kun ei ole omia?

Vierailija
53/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä söpömpi lapsi, sitä helpommin siedän häntä. Ja toisinpäin.

Omia tietysti rakastaa yli kaiken.

Vierailija
54/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tykkää ihmisistä jotka ei pidä lapsista. Minusta sellaisissa ihmisissä on jotain todella epämiellyttävää ja luotaantyöntävää.. sama koskee ihmisiä jotka ei pidä eläimistä. 

Itse pidän yleisesti lapsista ja usein kiinnynkin muiden lapsiin; olen lastenhoitaja ja paljon tekemisissä lasten kanssa. Omat on luonnollisesti rakkaimpia. 

Vierailija
55/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noteeraa muiden lapsia. Eivät aiheuta minussa mitään tuntemuksia. Ehkä enemmän ärsytystä jos kiukuttelevat ja itkevät kaupoissa ym.

Joskus huomaan esim kaupoissa äidit puhuvat lapsilleen huomiota herättävästi ja yrittävät että muutkin huomaisivat kuinka ihana lapsi minulla on. Mutta ei kiinnosta.

Omat lapset <3

Vierailija
56/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset käyttäytyvät huonosti vieraita ihmisiä kohtaan. Tuijottavat, arvostelevat ääneen tai kaivavat nenää tai muuta ällöä. Isommat lapset voivat olla todella pirullisia. Tietysti sellaiset ovat ärsyttäviä. Varsinkin kun samalla äiti vaan hymyilee vieressä ja ihastelee eikä käy mielessäkään että opettaisi ihmisten tavoille.

Vierailija
57/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen komentin jälkeen.. aiotko kutsua ystäväsi kotiisi lastesi ollrssa paikalla?

Itse etsisin uusia ystäviä.

Vierailija
58/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa että noin moni äiti ei tykkää toisten lapsista. Minä olen vela ja tykkään kuitenkin lähes kaikista lapsista.

Tämä, usein ihmettelen miten maailmassa juuri ne fiksuimmat ja parhaiten vanhemmiksi sopivat eivät halua lisääntyä.

Vierailija
59/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain narsistista ihmisissä, jotka pitävät vain omista lapsistaan. Nähdäänkö heidät vähän niinkuin jonain oman itsen jatkeena, omaisuutena ja saavutuksena.

Vierailija
60/138 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset käyttäytyvät huonosti vieraita ihmisiä kohtaan. Tuijottavat, arvostelevat ääneen tai kaivavat nenää tai muuta ällöä. Isommat lapset voivat olla todella pirullisia. Tietysti sellaiset ovat ärsyttäviä. Varsinkin kun samalla äiti vaan hymyilee vieressä ja ihastelee eikä käy mielessäkään että opettaisi ihmisten tavoille.

Heikkopa on itsetuntosi kun et pienen lapsen totuutta kestä ja se että lapsi on kasvattamaton on sinun mielestäsi lapsen vika?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan