Siis mitä vikaa siinä on ettei ole käynyt kouluja/on perus duunari?
Jos käy kuitenkin töissä. Tuntuu että se on jotenkin outoa tai halveksuttavaa olla kaupan kassalla, tehdastyössä, siivoojana tai jossakin muussa työssä johon ei välttämättä tarvitse koulutusta.
Ei kaikki haaveile menestyksestä tai hienosta urasta, joillekin riittää ihan perusjutut, katto pään päällä, ruokaa jääkaapissa jne.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Minun silmissäni sivistynyt duunari on arvokas.
Jos ei halua käydä kouluja, duunarilla voisi olla muitakin mielenkiinnon kohteita kuin Temptation Island.
Eli oletat että kouluttamaton ihminen on automaattisesti kiinnostunut vaan jostain temppareista? Ja että koulutetut, sivistyneet ihmiset eivät voi olla kiinnostuneita sellaisesta hömpästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kouluttauduin sairaanhoitajaksi koska ajattelin myös varmaa työllistymistä. Mä törmäsin hirveesti siihen että SH:n hommaa pidettiin duunarinhommana. No jos se sitä on niin olkoon, mä arvostan itse kaikkia duunareita. Jos joku halveksii esim.laitoshuoltajia meillä töissä niin suutun. Ilman heitä ei meidän duuneista tule mitään.
Sama asenne muitakin amk -tutkintoja kohtaan. Itse teen siistiä toimistotyötä liukuvalla työajalla ja saan nettona n. 2200€/kk. Mutta siitä huolimatta olen kuulema "duunari", koska amk.
Teetkö sinä siellä toimistossa jotain suuria keksintöjä vai miksi muka et olisi duunari? Ja kuvitteletko että liukuva työaika on joku ihmeellinen vain sinulle myönnetty erikoisuus? Joo, en tajunnut viestisi pointtia ollenkaan.
Rahallisesti ajateltuna perus duunarina oleminen on paljon parempi vaihtoehto kuin korkeakouluun meneminen. Olettaen siis, että duunari on sähkömies, putkimies, hitsaaja, koneistaja tai rakennusmies. Kyseisen ammatin harjoittajat tienaavat nettona enemmän elämänsä aikana kuin moni korkeakoulutettu ml. DI, varsinkin jos otetaan opintolaina vielä mukaan yhtälöön.
T. DI
Vierailija kirjoitti:
Rahallisesti ajateltuna perus duunarina oleminen on paljon parempi vaihtoehto kuin korkeakouluun meneminen. Olettaen siis, että duunari on sähkömies, putkimies, hitsaaja, koneistaja tai rakennusmies. Kyseisen ammatin harjoittajat tienaavat nettona enemmän elämänsä aikana kuin moni korkeakoulutettu ml. DI, varsinkin jos otetaan opintolaina vielä mukaan yhtälöön.
T. DI
Suomessa ei ole yhtään uskottavaa rikasta, hakeuduitko TKK:lle kenties vääristä syistä?
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, ja esim. putkimiehet, remonttimiehet ja sähkömiehet tienaavat yleensä paremmin kuin suuri osa akateemisesti koulutetuista.
Se on asia erikseen, kun puhutaan siitä, ovatko korkeasti koulutetut älykkäämpiä kuin ei-korkeasti koulutetut. Keskimäärin kyllä, mutta toisaalta monet korkeasti koulutetut ovat aivan kädettömiä käytännön hommissa ja tarvitsevat jonkun ei-korkeasti koulutetun tekemään ne puolestaan.
Heh. Nyt puhuttiinkin kouluttamattomista.
Isäni on entinen sähkömies, koulutettu sellainen. Rakensi myös radioita ym. Kokeile sinäkin.
T. ÄO 130 ilman koulutusta, evvk
Sitten kysellään Vauva-palstalla että kuinka muilla voi olla rahaa asua omakotitalossa, ajaa uusilla autoilla ja matkustaa.