Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä vikaa siinä on ettei ole käynyt kouluja/on perus duunari?

Vierailija
10.05.2019 |

Jos käy kuitenkin töissä. Tuntuu että se on jotenkin outoa tai halveksuttavaa olla kaupan kassalla, tehdastyössä, siivoojana tai jossakin muussa työssä johon ei välttämättä tarvitse koulutusta.
Ei kaikki haaveile menestyksestä tai hienosta urasta, joillekin riittää ihan perusjutut, katto pään päällä, ruokaa jääkaapissa jne.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En arvosta. Ilmaisen koulutuksen maassa matala koulutus kertoo lähes aina ihmisen alhaisesta sivistystasosta ja kykenemättömyydestä loogiseen ajatteluun. Miksi kukaan tyytyisi peruskoulutukseen? Mitä se antaa ihmiselle? Missä on kunnianhimo? Missä on älyllinen kiinnostus laajempiin kokonaisuuksiin?

En ymmärrä.

Ihana provo, mutta jos joku on kiinnostunut vaikkapa filosofiasta ja lueskelee sitä vapaa-ajallaan eli tavallaan on kunnianhimoinen oppimaan lisää aiheesta, josta on kiinnostunut, niin yleisesti kuitenkin kunnianhimoisuus yhdistetään siihen, että haluaa edetä urallaan tai töissä ja näin ollen tällainen henkilö ei ole muiden silmissä kunnianhimoinen.

Kunnianhimoisuudeksi ei myöskään katsota sitä, että olet vaikkapa pk-yrittäjä, vaikka tekisit paljon töitä, elättäisit itsesi ja alaisesi ja siinä pienessä mittakaavassa arvostettu. Sellaista kuitenkin monen tavallinen elämä on.

Vierailija
22/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sen verran hitaasti kehittynyt ett ei hätää, vaikka onhan se noloa että vaalitulokset on mitä on, menestys on kaukainen termi. Tästä voi myös päätellä hyvät ja huonot puolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä duunari on kultakimpale. Ajatelkaa vaikka hyvää kirvesmiestä, mitkä taidot hänellä. Duunarina oleminen ei poissulje laajaa maailmankatsomusta ja sivistystä ja estetiikan tajua.

Harvinaisia ne sivistyneet duunarit, itse olen tavannut tähän mennessä yhden. Kyllä koulutuksen laiminlyönti yleensä kielii laiskuudesta ja tyhmyydestä, amis edes pitäisi jaksaa suorittaa loppuun. Mutta sitäkään eivät viitsi tehdä.

Vierailija
24/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä peruskoulun jälkeen on jokin koulutus käytävä loppuun. Jos mietit peruskoulun varaan rakentuvaa sivistystä, niin aika ohueksi osaaminen ja ymmärrys ympäröivästä maailmasta jää. Millainen maa Suomi olisi, jos koulutukseen ei täällä satsattaisi vaikka 15 vuoteen?

Koulutus on lisäksi Suomessa ilmaista, muualla suurin osa vanhemmista säästää lastensa kouluttautumiseen, ja vanhempaa, joka ajattelee lastensa pärjäävän mäkkärin kassalla eläkeikään asti, pidetään huonona vanhempana. Duunarin hommissa ei sinänsä ole mitään vikaa, sivistymättömyydessä ja haluttomuudessa kehittää itseään on vikaa.

Koulutushan ei ole missään päin maailmaa ilmaista. Se maksaa aina. Se on sitten eri asia, kuka sen laskun maksaa ja millä tavalla. Suomessa sen maksavat työssäkäyvät aikuiset verorahoilla. Itseään voi muuten kehittää muuallakin kuin koulun penkillä. 

Vierailija
25/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät ihmiset menevät töihin nuorena

T. Ikuinen opiskelija

Vierailija
26/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään halveksittavaa! Tosin koulunkäynti ei estä olemasta perusduunari. Itsellä yliopistotutkinto, ja teen työtä duunarina. Enkä ole ainut.

Vierailija
27/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En arvosta. Ilmaisen koulutuksen maassa matala koulutus kertoo lähes aina ihmisen alhaisesta sivistystasosta ja kykenemättömyydestä loogiseen ajatteluun. Miksi kukaan tyytyisi peruskoulutukseen? Mitä se antaa ihmiselle? Missä on kunnianhimo? Missä on älyllinen kiinnostus laajempiin kokonaisuuksiin?

En ymmärrä.

Ihana provo, mutta jos joku on kiinnostunut vaikkapa filosofiasta ja lueskelee sitä vapaa-ajallaan eli tavallaan on kunnianhimoinen oppimaan lisää aiheesta, josta on kiinnostunut, niin yleisesti kuitenkin kunnianhimoisuus yhdistetään siihen, että haluaa edetä urallaan tai töissä ja näin ollen tällainen henkilö ei ole muiden silmissä kunnianhimoinen.

Kunnianhimoisuudeksi ei myöskään katsota sitä, että olet vaikkapa pk-yrittäjä, vaikka tekisit paljon töitä, elättäisit itsesi ja alaisesi ja siinä pienessä mittakaavassa arvostettu. Sellaista kuitenkin monen tavallinen elämä on.

niin..olen sivistynyt yrittäjä..teen valtavasti töitä...haluan että yritys menestyy..kiva kuulla että en ole kunnianhimoinen

niin ja en kehuskele rahoillani..olen vieläpä vaatimatonkin:)

Vierailija
28/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ikuinen opiskelija

Ilman niiden tyhmien ihmisten maksamia verorahoja sinäkään et voisi opiskella. Sinunkin olisi mentävä nuorena töihin. 

Vierailija
29/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ikuinen opiskelija

öööh..jos en olisi mennyt töihin..niin mitä sitten?

Kotoa potkaistiin ulos 15-16 vuotiaana..

pakko oli..mut tyhmä en silti ole.

Vierailija
30/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni duunari on merkittävästi sivistyneempi ja älykkäämpi kuin akateemiset. Ei sivistystä ja älyä koulutuksella saa.

Ei edes sillä duunarin koulutuksella saa älyä. Lukio on itsessään sivistävä koulutus, monet yliopiston alat ovat sivistäviä, ja sieltä valmistuu kielitaitoisia oman alansa asiantuntijoita.

Mitä on sivistys? Jos siihen kuuluu hyvä yleissivistys ja käytöstavat, niin ne yleensä ovat korkeakoulutetuilla amiksia paremmin hallussa.

Vierailija
31/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille "sivistyneille" akateemisille kelpaa yllättävän hyvin "sivistymättömien" duunarien tekemä työ. Mahtaisi olla mukavaa, jos duunarit yhtäkkiä lakkaisivat olemasta. Siinä menisi tohtoriherralla/rouvallakin sormi suuhun, kun sähköt ei toimisi, viemäri olisi tukossa jne. 

Vierailija
32/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä duunari on kultakimpale. Ajatelkaa vaikka hyvää kirvesmiestä, mitkä taidot hänellä. Duunarina oleminen ei poissulje laajaa maailmankatsomusta ja sivistystä ja estetiikan tajua.

Harvinaisia ne sivistyneet duunarit, itse olen tavannut tähän mennessä yhden. Kyllä koulutuksen laiminlyönti yleensä kielii laiskuudesta ja tyhmyydestä, amis edes pitäisi jaksaa suorittaa loppuun. Mutta sitäkään eivät viitsi tehdä.

No yleensäkin ihmisistä suurin osa on aika tyhmiä, oli koulutus mikä hyvänsä. Ei varmaan aivoissa ole mitään vikaa, eivät vaan jaksa ajatella omilla aivoillaan yhtään mitään, mistään ei ole mitään kunnon mielipidettä. Korkeampi tutkinto tulee sillä kun jaksaa istua tarpeeksi pitkään koulunpenkillä, normaalilla aivotoiminnalla varustettu yksilö pääsee läpi lukemalla ajatuksen kanssa ne materiaalit ja kuuntelemalla vähän luennoilla.

Suurimpaan osaan ammatteja ei tarvittaisi korkeakouluja, mm. lääkärit, insinöörit ja lakimiehet tarvitsevat jotka joutuvat ahtamaan päähänsä todella paljon tietoa ja heidän pitää myös osata soveltaa sitä tietoa käytännössä. 

Vierailija
33/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään halveksittavaa! Tosin koulunkäynti ei estä olemasta perusduunari. Itsellä yliopistotutkinto, ja teen työtä duunarina. Enkä ole ainut.

Sulla ei ole kompetenssia johtaa, vaikka päätä on; monella ikuinen ongelma.

Vierailija
34/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kouluttauduin sairaanhoitajaksi koska ajattelin myös varmaa työllistymistä. Mä törmäsin hirveesti siihen että SH:n hommaa pidettiin duunarinhommana. No jos se sitä on niin olkoon, mä arvostan itse kaikkia duunareita. Jos joku halveksii esim.laitoshuoltajia meillä töissä niin suutun. Ilman heitä ei meidän duuneista tule mitään.

Vierailija
35/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni duunari on merkittävästi sivistyneempi ja älykkäämpi kuin akateemiset. Ei sivistystä ja älyä koulutuksella saa.

Ei edes sillä duunarin koulutuksella saa älyä. Lukio on itsessään sivistävä koulutus, monet yliopiston alat ovat sivistäviä, ja sieltä valmistuu kielitaitoisia oman alansa asiantuntijoita.

Mitä on sivistys? Jos siihen kuuluu hyvä yleissivistys ja käytöstavat, niin ne yleensä ovat korkeakoulutetuilla amiksia paremmin hallussa.

Ei minulle ainakaan yliopistossa käytöstapoja opetettu. Ihan duunariäidiltäni ja duunari-isältäni ne opin. Mitä tulee yleissivistykseen, sitä voi kehittää ilman kouluakin. Suomessa lapset opetetaan jo peruskoulussa lukemaan, joten on täysin mahdollista opiskella mitä tahansa ilman ensimmäistäkään yliopistotutkintoa. Moni akateeminen vain kuvittelee, että ainut sivistyksen mittari on korkeakoulututkinto. Näin oli ehkä 1800-luvulla, kun tiedonkulku oli heikkoa ja kouluttamattomilla ei ollut mahdollisuuksia poistua kotinurkiltaan. Mutta nykyisin elämme ihan eri aikoja. Suomessa lähes jokaisella on mahdollisuus päästä kirjastoon ja nettiin, joissa on lähes rajattomat mahdollisuudet opiskella mitä ikinä mieli tekee. 

Vierailija
36/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun ihmisiä, jotka ei osaa lukea muuta kuin seiskalehteä. Toisaalta en arvosta myöskään ihmistä joka hankkii akateemisen ammatin vain rahan ja tittelin kiilto silmissä.

On sellaisessa akateemisessa pummissakin jolla on neljä humanistista tutkintoa tokijotain vikaa.

Vierailija
37/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jagex kirjoitti:

Halveksun ihmisiä, jotka ei osaa lukea muuta kuin seiskalehteä. Toisaalta en arvosta myöskään ihmistä joka hankkii akateemisen ammatin vain rahan ja tittelin kiilto silmissä.

On sellaisessa akateemisessa pummissakin jolla on neljä humanistista tutkintoa tokijotain vikaa.

Paras kommentti vauva.fi:ssä.

Vierailija
38/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunareissa ei ole mitään vikaa. Päinvastoin. Arvostan ihmistä jolla on ammattiylpeyttä, tekee mitä tekee työkseen. Akateeminen olen mutta varmaan 80% työ ja seuraelämän kumppaneistani on ns. duunareita, osa fiksumpia kuin minä.

Vierailija
39/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset käytöstavat ruokkii vääränlaista auktoriteettiongelmaa, josta ylin johto, puhumattakaan hallituksen jäsenet DEMOKRATIASSA hyötyvät, eli uskaltakaa sanoa niille junantuomille westendiläisille että älkää ahnehtiko kaupunkilaisilta.

Vierailija
40/66 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä minun mielestäni mitään vikaa olekaan. Usein vaan duunareiden omista puheista voi aistia alemmuuden monia muita kohtaan, mikä on ihan turhaa. Ja vain he ymmärtävät asioiden todellisen laidan tässä maailmassa ja tekevät ”oikeaa” työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi