Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan ei ole kommentoinut laihtumistani (lähes 10kg poissa)

Vierailija
09.05.2019 |

Olen laihtunut helmi-maaliskuun vaihteesta tähän päivään mennessä lähes 10kg. KUKAAN ei ole huomannut asiaa tai ainakaan sanonut minulle mitään, eikö ole omituista? No, ok, äitini huomasi, mutta sitä ei lasketa :)

En ollut mitenkään ihan hurjassa kunnossa, että sillä selittyisi. Mitat nyt 170cm/72kg. Edelleen toki on pudotettavaa painoa ja ennen lapsia painoon matkaa 7 kiloa, mutta SILTI - eikö muka lähes 10 kilon muutos hyppää silmille?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ehkä pelkäävät, että olet sairastunut, eivätkä uskalla kysyä?

Vierailija
2/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluatko että joku kommentoi että olet lihonut?

Mulla ei ole tapana kommentoida kenenkään painoa paitsi jos joku itse kertoo laihtuneensa ja ns avaa keskustelun asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia. Hienoa duunia, noi pudotuksetet eivät ole helppoja💪🏻👊🏻T. Fitnesskisaaja

Vierailija
4/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pitää itse mainita niin alkaa kehuja tulemaan

Vierailija
5/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet saattavat olla kateellisia, eivätkä siksi ole huomaavinaan, että olet laihtunut.

Kyllä 10 kg näkyy olemuksessa ja kasvoissakin.

Hieno homma, kyllä ne loputkin 7 kiloa vielä lähtee. Tsemppiä!

Vierailija
6/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kyllä lähipiiriltä kaipaisi positiivista palautetta kun siihen on aihetta.

Mutta mä onnittelen sua, vau! Miten onnistuit pudottamaan kilot? Lähtötilanteesi ei ollut kovin paha ja aika lyhyessä ajassa tippunut. Mulla ei vaan homma luista, monta kuukautta jo yrittänyt syödä terveellisesti ja liikkua enemmän mutta aina tulee joku tekosyy herkutella liikaa.. vain pari kiloa on tippunut. Jaa vinkkisi? :) t. 175 cm/91 kg

Vierailija
7/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kerran sanoa naapurille, mutta onneksi en sanonut. En tiennyt syytä silloin.

Hänellä oli syöpä ja kuolikin sitten siihen.

En aio kenellekään sanoa tuon kokemuksen jälkeen.

Vierailija
8/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työkaveri kerran kertoi laihtuneensa 5kg niin ei sitä isonkokoisesta (ei siis lihavasta) ihmisestä huomaa. 10kg voi jo huomata, yleensä kasvot vähän kapenevat, mutta ei sitä välttämättä vieressä oleva huomaa. Eihän sitä itsekään huomaa lihomista ennenkuin keväällä toteaa että kas, housut ovat viime kesää kireämmät. Kun kilot levittäytyvät tasaisesti koko kroppaan vähän sinne ja vähän tuonne, niin ei huomaa.

Vierailija
9/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen takia sinä laihdutit, itsesi vai lähipiirin? Nauti itse tuloksistasi ja elä elämää eteenpäin.

Vierailija
10/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu tapoihini kommentoida kenenkään painoa.

Korkeintaan silloin saattaisin sanoa jotain, jos kyseessä olisi minulle todella läheinen ja tietäisin hänellä olevan menossa laihdutuskuuri.

Vierailija
11/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä "hyppää silmille", varsinkin jos on pitkä ihminen kyseessä. Itse olen suakin pidempi, joten kokemusta on. Eri asia, jos laihtuu vaikka 65 kilosta 55 kiloon. Ja läheiset/työkaverit näkee sua päivittäin, niin silmä tottuu ulkomuotoosi.

Eikä laihtumisen kommentointia pidetä kovin tahdikkaana, koska aina on vaarana, että kohde loukkaantuu tai laihtumisen taustalla voi olla ikäviä syitä.

Vierailija
12/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kommentoida kenenkään lihomista tai laihtumista? Minä pidättäydyn kommentoimasta kenenkään ruumiinkuvaa kumpaankaan suuntaan , aina.

Vierailija
13/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on semmoinen homma, että jos sanoo toiselle, että ootko laihtunut, kun näytät niin hyvältä, niin joku tulkitsee sen niin, että olinko sitten ennen ruma...  Ei ihmiset lähde helposti herkkää asiaa kommentoimaan, ellet itse jossain kohdassa "lipsauta", että on kuurit tehonneet. Sitten voivat sanoa, että ajattelivatkin, että ootko laihtunut.

Vierailija
14/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun mainitaan laihtumisesta niin saa haukut että ai olin lihava vai?

Vierailija
15/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama tilanne. Vain lähipiiri, jolle olen projektista kertonut, on kommentoinut. Mutta parempi niin. En itsekään kommentoi kenenkään kehoa. Kuten sanottu, laihtua voi sairaudenkin takia. Eräs leskeksi jäänyt sanoi kerran, että tuntui pahalta, kun ihmiset kehuivat laihtumisesta. Hän ei ollut pystynyt surultaan syömään.

Ota itse laihdutus puheeksi, jos haluat siitä keskustella.

Vierailija
16/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, kyllä lähipiiriltä kaipaisi positiivista palautetta kun siihen on aihetta.

Mutta mä onnittelen sua, vau! Miten onnistuit pudottamaan kilot? Lähtötilanteesi ei ollut kovin paha ja aika lyhyessä ajassa tippunut. Mulla ei vaan homma luista, monta kuukautta jo yrittänyt syödä terveellisesti ja liikkua enemmän mutta aina tulee joku tekosyy herkutella liikaa.. vain pari kiloa on tippunut. Jaa vinkkisi? :) t. 175 cm/91 kg

En ole ap, mutta sinun ongelmasi on "olen yrittänyt" ja "herkuttelen liikaa". Vinkit: lopeta yrittäminen. Jos päätät laihduttaa, niin sitten laihdutat.

Syö ravitsevaa ruokaa ja tarpeeksi rasvaa, jotta herkku- ja höttöhiilarihimo vähenee. Älä osta houkutuksia kotiin.

Selvitä, miksi ylensyöt. Syötkö esim. tylsyyteen tai koska on ollut raskas päivä tai koska joku sanoi jotain ikävää jne. Sitten vain uusia ajatus- ja toimintamalleja tunnesyömisen tilalle.

Kannattaa muutenkin omaksua ajatus, että teet pysyvän muutoksen elämässäsi, ettet liho laihtumiasi kiloja vuoden tai parin sisällä takaisin.

Vierailija
17/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni järkyttyy aina, jos joku sanoo, että hän on laihtunut. Luulee, että joku sairaus on iskenyt. Hän pitääkin laihtumista sairauden osoituksena.

Vierailija
18/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu hyviin tapoihin kommentoida painonpudotusta (tai -nousua), jos ei tiedä varmasti sen olleen tavoitteena. Itselleni kommentit taannoisesta laihtumisestani saivat aidosti pahaa mieltä aikaan, kun syynä oli sairastuminen. Sattui vielä häideni aikaan ja kuulin sitten kommentteja "hääpukuun laihduttamisesta". Totuus oli, että jouduin pienennyttämään ostaessa sopineen puvun ompelijalla. Ei pysynyt muuten päällä.

Tuo keskustelussa esille, että olet laihduttanut niin muut uskaltavat kommentoida. Kyllä 10 kg näkyy.

Vierailija
19/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes haluaisi. Minun oma asiani on, laihdunko vai lihonko.

Vierailija
20/26 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään kehtais sanoa kenellekkään että ootpa laihtunut, koska saattaisi ajatella että olen nähnyt hänet aiemmin lihavana.

Ei kukaan kateellisuuttaan jätä kommentoimatta, vaan kohteliaisuuttaan. Varmasti jotkut selkäsi takana puhuvat että ;"Huomasitko että ap on laihtunut, näytti hyvältä?" Jne.