Kukaan ei ole kommentoinut laihtumistani (lähes 10kg poissa)
Olen laihtunut helmi-maaliskuun vaihteesta tähän päivään mennessä lähes 10kg. KUKAAN ei ole huomannut asiaa tai ainakaan sanonut minulle mitään, eikö ole omituista? No, ok, äitini huomasi, mutta sitä ei lasketa :)
En ollut mitenkään ihan hurjassa kunnossa, että sillä selittyisi. Mitat nyt 170cm/72kg. Edelleen toki on pudotettavaa painoa ja ennen lapsia painoon matkaa 7 kiloa, mutta SILTI - eikö muka lähes 10 kilon muutos hyppää silmille?
Kommentit (26)
Kommentteja saadaksesiko laihdutit? Mitä väliä muiden mielipiteillä on? Laihdutin minäkin 10 kg, mutta ei minua kiinnosta, mitä mieltä muut siitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Harmi, kyllä lähipiiriltä kaipaisi positiivista palautetta kun siihen on aihetta.
Mutta mä onnittelen sua, vau! Miten onnistuit pudottamaan kilot? Lähtötilanteesi ei ollut kovin paha ja aika lyhyessä ajassa tippunut. Mulla ei vaan homma luista, monta kuukautta jo yrittänyt syödä terveellisesti ja liikkua enemmän mutta aina tulee joku tekosyy herkutella liikaa.. vain pari kiloa on tippunut. Jaa vinkkisi? :) t. 175 cm/91 kg
Kiitos kauniista sanoistasi :)
Kyllä minäkin olen lasten jälkeen taistellut painoni kanssa sen hievahtamattakaan :( Ihan hirveäähän se on. Lähtötilanne oli alunperin 83kg, josta sain tiristettyä väkisin pari kiloa ja siihen tyssäsi. Sitten aloitin uudelleen ja jätin pois:
- sokerit
- viljat
- tärkkelyksen
- maitotuotteet (paitsi juusto)
Ekan 8vk aikana en juuri jaksanut urheilla, kävin lenkeillä, siinä kaikki. Sitten alkoi tapahtua. Paino humpsahti nelisen kiloa muutaman ekan viikon aikana, sen jälkeen maltillisemmin. Pyrin pitämään kalorit 1800/pvä, urheilupäivinä syön enemmän. Nälkä oli alussa kova, mutta käytin näitä:
- vihreä tee
- kuplavesi
- rajattomasti vihreitä vihanneksia ja paprikaa/tomaattia
- makean himoon pensasmustikoita / mansikoita
Minulla ongelma oli aineenvaihdunnan jumittaminen hormoneista (synnytykset/imetykset) johtuen. Sain sen käyntiin tällä tavalla sekä lisäämällä liikuntaa.
Sä pystyt siihen, tsemppiä <3 Ekat 2vk pahimmat, sitten se alkaa sujua.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni järkyttyy aina, jos joku sanoo, että hän on laihtunut. Luulee, että joku sairaus on iskenyt. Hän pitääkin laihtumista sairauden osoituksena.
Onko hänellä muita pakkoneuroottisia oireita / fobioita?
Mua ärsytti amiksessa (oli ikähaarukka 25-50v) kun minä laihduin vuoden sisään 25kg ja kaverini laihtui 4kg.
Niin kaveria kehuttiin, kuinka upeeta ja ei hänen tarvitse laihduttaa. Mutta näyttää tosi upealta.
Sitten mua ei huomattu yhtään.. olin siis laihduttanut itseni lihavasta normaalipainoiseksi.
Kaveri vaan tokas joku päivä ettei oo nähnyt mulla farkkuja ennen.
Ensinnäkään en katso ihmistä niin, että huomaisin painoa tai muutoksia. Kerran olen kyllä ystävääni onnitellut raskaudesta, mutta hän olikin vain lihonut, joten sen jälkeen olen ollut varovaisempi.
Jos siis haluat kehuja, niin sanopa asiasta itse!
Tämä on kaksipiippuinen juttu. Itsekin muutaman kilon pudottaneena tavallaan toivon, että joku huomaisi ja saisi positiivista palautetta. Toisaalta mun kroppa ja sen kurvit eivät kenellekään muulle kuulu.