Tulevaisuuden ahdistus, nainen 45 v
Ikää alkaa tulemaan ja silloin tällöin on tunne, että en nauti elämästäni. Esikoinen on kohta muuttamassa kotoa, kaksi alakoululaista on kotona vielä 10 vuotta.
Mies on ja ihan ok, pientä sanomista ja etääntymistä 20 yhteisen vuoden jälkeen toki on. Muutama hyvä ystävä on, mutta mitään laajaa ystäväpiiriä en tällä paikkakunnalla ole onnistunut luomaan. Muutenkin täällä pienen kaupungin lähiössä ahdistaa. Lapsilla on harrastuksia ja muutamia hyviä kavereita.
En kuitenkaan osaa nähdä tulevsisuuttani täällä. Kun esikoinen muuttaa isoon kaupunkiin opiskelemaan, haluaisin vain tehdä samoin. Muuttaa ja aloittaa alusta isossa kaupungissa. Rakentaa elämäni uudelleen, enkäpä paremmin.
Töissä käyn, ihan ok toimistotyö. Ei mitään varsinaista menestyksekästä uraa, vaan satsasin enemmän lapsiin ja perheeseen miehen tehdessä uraa. Mutta mitäs nyt? Jotenkin tyhjä olo vain...
Kommentit (9)
Sitä pitäisi kysyä itseltään, että kuka minä olin ja mitä olen nyt.
Itelläkin kriisi menossa, kun lapset eivät enää määritä kaikkea tekemistäni, ja tämä hyvällä tavalla. Pitää vaan tajuta että puoli elämää on vielä edessä (meidän suvussa naiset ei jouda kuolemaan ennen kuin 90 on mittarissa) ja se tarkoitus tulee löytää uudelleen.
Mulla on hyvä, antoisa harrastus, ajattelin vähän lisäkoulutusta, avoimen kursseja tulee suoritettua huvikseen.
45-vuotta, lapset nuoria aikuisia, toinen asuu enää kotona. Sairastan vaikeasti.
En hetkeäkään mieti tulevaisuutta sen enempää kuin menneisyyttäkään. Tämä meni näin.
Olisin halunnut rakastaa enemmän, tulla rakastetuksi. Muu on merkityksetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on tyhjä olo. Täytän syksyllä 46v ja yksi kouluikäinen lapsi. Naistenvaivat alkaneet vaivaamaan ja ehkä kohdunpoisto edessä. Miehen kanssa oltu vasta 13v mutta ei mitään rakkautta tai seksiä ole. Mies on äreä ja erektiovaikeuksinen vaikka on minua nuorempi. En oikein tiedä, mitä tässä tekisi.
Vie lääkäriin hakemaan testoa?
Vai onko tämä sitä, että suhde tuntuu tyhjältä? Ei sen suurempia riitoja ole, mutta eipä juuri suurta rakastumisen tunnettakaan. Laimealta tuntuu vaikka seksiä kyllä on säännöllisesti ja se on ihan hyvää. Enemmän ehkä ahdistaa telkkarintäytteiset arki-illat ja ”mitäs nyt tehtäis”-olo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vai onko tämä sitä, että suhde tuntuu tyhjältä? Ei sen suurempia riitoja ole, mutta eipä juuri suurta rakastumisen tunnettakaan. Laimealta tuntuu vaikka seksiä kyllä on säännöllisesti ja se on ihan hyvää. Enemmän ehkä ahdistaa telkkarintäytteiset arki-illat ja ”mitäs nyt tehtäis”-olo.
Ap
Mitäs jos hankkisitte yhteistä, hauskaa tekemistä? Tehkää ukkosi kanssa jotakin mukavaa yhdessä, niin tyhjyyden tunne unohtuu. Nyt sinulla on varmaan aikaa, voit käyttää sitä miehesi kanssa johonkin yhteiseen, kivaan harrastukseen. Mielialasi paranee, yhteisyyden tunteenne paranee, seksikin voi tuntua hauskemmalta ja kivemmalta.
Lapsethan ovat vain lainassa, joten totta kai he lähtevät kotoa pois. Se tyhjä olo täytyisi vain jotenkin täyttää, eikä yleensä hedelmällisin vaihtoehto ole totaalinen irtiotto, vaan elämän kehittäminen kohti parempaa suuntaa niistä lähtökohdista, jotka ovat olemassa jo. Yhteisen rakkauden tunteen voi myös opetella löytämään uudelleen.
Minä olen myös 45 v mutta sairaudet rajoittaa liikaa elämää, tulevaisuutta ei pysty suunnittelemaan. Osin siitä syystä olen myös jumissa rakkaudettomassa liitossa. Kunhan lapset saisi kasvatettua aikuiseksi tässä kodissa, sen jälkeen ei niin väliä mitä tapahtuu.
Tuo kuuluu ihan normaaliin miesten ja naisten ikääntymiseen. Ei mitään ihmeellistä Ap, monella naisella on oikeasti paljon huonommin asiat
Minä 49. Lapset lähteneet. Miehen kanssa ihan mukavaa ja leppoista, yhteistä tekemistä riittää ja uusiakin harrastuksia on keksitty. Vaihdoin työpaikkaa ja se toi uutta energiaa ja toki haasteitakin. Yritän elää tätä päivää huomista myös vähän suunnitellen.
Mullakin on tyhjä olo. Täytän syksyllä 46v ja yksi kouluikäinen lapsi. Naistenvaivat alkaneet vaivaamaan ja ehkä kohdunpoisto edessä. Miehen kanssa oltu vasta 13v mutta ei mitään rakkautta tai seksiä ole. Mies on äreä ja erektiovaikeuksinen vaikka on minua nuorempi. En oikein tiedä, mitä tässä tekisi.