Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meijän 8kk ikäinen ei ryömi ei konttaa mut arvatkaas mitä tekee??

Vierailija
22.05.2006 |

kävelee tukea vasten!! jalat vippasee ku ei jaksas oikeen kantaa vielä mutta huutaa ihan kybällä jos sitä ei nosta vaikka sohvaa vasten käveleen!!! hermoja raastavaa!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väittänyt ettei olisi yhteyttä. Kerroin vaan, että meillä eivät ole muut kuin minä kontanneet, eikä ole vaikuttanut oppimiseen. Se väitteessäni pitää kyllä paikkansa myös, että lukihäiriö kulkee usein suvussa ihan konttaamisesta riippumatta.

Vierailija
22/22 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konttaamisella ei ole mitään tekemistä oppimisen kanssa.

Mistä ottaa selvää? Kyllä minä omia vanhempiani uskon. He ovat kertoneet, että sisareni liikkuivat "pyllykyytiä" kuka milläkin tyylillä, mutta eivät kontanneet. Ja sen taas tiedän myös, että lukihäiriöitä ei ole heillä. Eikä muutakaan erityistä ongelmaa. Tai no sekä minä, että sisareni olemme olleet koulussa vähän heikkoja matematiikassa, mutta sekään ei taida riippua konttaamisesta.

Turha tätä on jankuttaa. Asiaa on tutkittu ja selvä syy-yhteys todettu. Kaikki asiantuntijat ovat tästä yksimielisiä. Lukihäiriön ja vuoroliikkeisen liikkumaan oppimisen väliin jäämisen välillä on todettu selkeä yhteys.

Pakko ei ole kontata, vaan tarkoiteteen ylipäänsä jotan vuoroliikkeistä liikkumista, esim. peppukiitämistä. Silläkään ei ole merkitystä, oppiiko lapsi ensin kävelemään ja vasta sitten konttaamaan/peppukiitämään. Oleellista on se, että ylipäänsä jossain vaiheessa oppi.

Ja se että tällainen korrelaatio on todettu, ei tietysti tarkoita sitä, että jokaikinen konttaamaton olisi lukihäiriöinen. Riski on kuitenkin olemassa. (Nää on aina huvittavia. Ei ole olemassa listeria/allergia/keskenmeno tms. riskiä, kun itselle tai naapurin kummin kaimalle ei ole käynyt mitään...)

Uusi tieto minulle. Meidän esikoinen ei koskaan kontannut ja hänellä on lukihäiriö. Lähdenkin etsimään lisätietoa aiheesta Googlen kautta. Kiitos sinulle tästä tiedonjyväsestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme