Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kootaan Mandela-efektejä (myös suomalaisia)

Vierailija
07.05.2019 |

Olen ihan varma, että se pinkki suklaapatukka oli nimeltään Suffeli Puffeli. Muistan kun lapsena isäni vei minut lentokentälle ja antoi minulle Suffeli Puffeli -patukan. Nyt se on nimeltään muka Suffeli Puffi??

Mitä muita näitä on?

Kommentit (365)

Vierailija
321/365 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, mutta luulin 22 vuotta, että sen laulajan nimi on Barbara Streisand.

Hui! Määkin olen luullut! Ja kuullut. Mutta se on Barbra Streisand.

Vierailija
322/365 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin juuri, että ”tyköistyvä” on väärin kirjoitettu ja että oikea muoto on ”tyköistuva”. Väitän törmänneeni tuohon oikeaan kirjoitusmuotoon vasta nyt, eikä sen sanominenkaan tunnu oikealta, ”tyköistyvä” soljuu suussa paremmin.

Ai niin, lisäksi vannon, että Frasierin isän näyttelijä John Mahoney kuoli jo kerran ennen ”oikeaa” kuolemaansa 2018. Luin hänen kuolinuutisensa paria vuotta aikaisemmin ja mietin silloin pitkään, miten loistava hahmo hänellä olikaan ja muita asioita, joita en olisi miettinyt kenestäkään muusta näyttelijästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/365 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin juuri, että ”tyköistyvä” on väärin kirjoitettu ja että oikea muoto on ”tyköistuva”. Väitän törmänneeni tuohon oikeaan kirjoitusmuotoon vasta nyt, eikä sen sanominenkaan tunnu oikealta, ”tyköistyvä” soljuu suussa paremmin.

Ai niin, lisäksi vannon, että Frasierin isän näyttelijä John Mahoney kuoli jo kerran ennen ”oikeaa” kuolemaansa 2018. Luin hänen kuolinuutisensa paria vuotta aikaisemmin ja mietin silloin pitkään, miten loistava hahmo hänellä olikaan ja muita asioita, joita en olisi miettinyt kenestäkään muusta näyttelijästä.

Hahmotatko mistä tuo sana koostuu? "Tykö" ja "istuva", eli siis vaate istuu erittäin vartalonmyötäisesti. Eli "tyköistyvä" ei siis ole edes oikea sana, olet aina lukenut sen väärin koska sisäinen käsityksesi sanasta on ollut eri. Ei siis ole mikään muuttunut tuon sanan suhteen. Hyvä esimerkki siitä, miten oikeasti voi nähdä jonkun asian väärin vaikka vuosikausia eikä siinä ole mitään yliluonnollista.

Vierailija
324/365 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhässä tää , Kyllä niitä Puffeli patukoita oli missä oli pieniä karamellirakeita päällä , muuten aika samoja kun suffelitkin, eikä siinä ole Nelssonilla mitään tekemistä piste....

Vierailija
325/365 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tuo Pikachu-keskustelu. Ihmiset sanoo, että muistaa LAPSUUDESTAAN että Pikachulla oli musta hännänpää. Muistatte varmasti monia asioita lapsuudesta väärin. Nörttinä, joka on ollut kiinnostunut Pokémoneista koko ikänsä tähän päivään asti, voin vakuuttaa ettei Pikachulla ole koskaan ollut mustaa hännänpäätä. Sen hännän tyvi on ruskea, joissain kuvissa mahdollisesti musta. Pichulla on kokonaan musta häntä. Sen lisäksi Simpsoneissa on ollut pätkä, jossa hahmot ovat pukeutuneet animehahmoiksi, Maggie on Pikachu ja sillä on musta hännänpää, joko copyrightin takia tai sitten Simpsoneiden piirtäjät muistaa itse väärin. Tämä on voinut sekoittaa muitakin ihmisiä, jotka eivät ole palanneet Pokémoneihin sen lapsuutensa jälkeen.

Nörtti on puhunut.

Vierailija
326/365 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisi erilliseen biisitopicciin, mutta sivuaa tätäkin ketjua niin pistetään tänne. 

Vahvasti muistan, että 90-luvun lopulla kun maikkari mainosti tuolloin ohjelmistoaan niin taustalla olisi kuulunut jokin tuon ajan Suomi-iskelmä minkä kertosäkeessä laulettiin "En siis tule illalla enkä edes aamuyöstä, minne olen matkalla, sinne sinä et voi tulla" Pitkään olen pähkäillyt mikä kappale tämä oli, mutta kukaan ei tunnu tunnistavan eikä muistavan ja tämä on piinannut minua kiusallisesti jo vuosikaudet. Olen kysynyt tutuilta eivätkä tunnista, olen laittanut radioille viestiä eri ohjelmiin kuten kadonneisiin levyihin eikä ole tullut vastausta ja keskustelupalstoja olen pommittelut tuloksetta, mutta ei ole osattu sanoa missään mitään tästä kappaleesta. 

Pistänyt miettimään, että oliko tuollainen kappale joskus vai olenko nähnyt vain hyvin todentuntuista unta. Niin ja ei ole tuottanut googlettaminenkaan tulosta. Jos tämmöinen kappale on olemassa ja jos joku tunnisti niin saa vapaasti päästä minut reilut 20 vuotta kestäneestä piinasta. 

Laita ihmeessä kysymys kysy.fi -palveluun! Sieltä vastataan mitä ihmeellisimpiin kysymyksiin nopeasti ja asiantuntevasti, itsekin sain sieltä vastauksen kun muistin todella epämääräisen ja vaillinaisen säkeen eräästä runosta, jonka olin kaiken lisäksi muistanut ja kuvaillut väärin, mutta niin vain löytyi vastaus, mistä runosta oli kyse! Tiedonhaun ammattilaiset vastaavat.

Myös sinne olen laittanut tämän kysymyksen, mutta ei osattu vastata sielläkään. Tämä on jäänyt minulle suureksi mysteeriksi tämä kappale ja jos en ole nähnyt unta niin toinen vaihtoehto on sitten se, että kyseinen kappale oli vain tuota mainospätkää varten tehty ja esittäjä siksi jäänytkin tuntemattomaksi. Vahvasti kappale kuitenkin pyörii edelleen mielessäni. 

Tiedätkö, tuo laulunpätkä jäi itselle pyörimään päähän. Melodia on ihan kielen päällä, mutta ihan kuin sanat menisivät vähän erillä tavalla.

Lisää kohtalotovereita. Muistan tosiaan vain kertosäkeen ja se menee mielessäni noin. Sitten en ole satavarma oliko se jonkun mainoksen taustamusiikki vai oliko oikein erillinen musiikkivideo joka joskus maikkarin mainoskatkojen aikana pyöri. Kanavalla kun oli joskus varsinkin kesäaikaan tapana esittää musiikkivideoitakin mainoskatkoilla. Sen muistan myös, että noihin aikoihin pyöri paljon se Anna Erikssonin Kesä yhdessä mainostauoilla tai illemmalla ohjelmiston päätteeksi. 

Wanha ketju, mutta menköön.. Mun mielestäni tuo biisi oli Anna Erikssonin "Kesä hengittää", jossa lauletaan "kuule kuinka kesä hengittää..", se soi kesällä 1997 esitetyn Suomen kaunein kunta -kilpailusarjan taustamusiikkina ja mielestäni muutenkin tosiaan Maikkarin omien mainoskatkojen yhtedessä.

Mutta aiheesta sen verran, että itselläni on samankaltainen muistikuva..olin kesällä 1990 tietokoneleirillä ja mun mielestäni silloin pyöri biisi, jossa laulettiin jotenkin näin: "Tapiolaa en tuntenut vieläkään.... ei ollut nii-iin, tykkään susta vieläkii-iin, pidä musta tiukkakkin tiukemmin kii - ja takapenkillä suudeltiin".

Esittäjäksi laittaisin Samuli Edelmannin , mutta Samulin tuotannosta ei löydy vastaavaa biisiä enkä netistä löydä em. lyriikoillakaan mitään. Kuitenkin voisin vannoa, että tuollainen biisi on ollut olemassa, ja mielestäni kuulin sen silloin aikoinaan radiosta useammankin kerran. Onkohan tämä vain oma (vale)muistikuvani..?

Vierailija
327/365 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappaleeen nimi on Outi - Samuli Edelmann

Vierailija
328/365 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös muistan Mandelan kuolemasta kertovat otsikot joskus aikojen takaa. Tosin en kyllä 60-luvulta vaan myöhemmin, että olisi kuollut vankilassa.

Muutama vuosi sitten sain pääni ihan sekaisin kun katsoin youtubesta näitä mandelaeffect -juttuja. Niissä joku kertoi teorian, että useat maailmat yhdistyvät ja sitä kautta erilaiset rinnakkaistodellisuudet, niin silloin osalla on yksi muisto ja toiset muistaa saman asian toisella tavalla.

Joku on miettinyt sitäkin että voiko näillä cernin törmäyttimillä olla jotain tekemistä näiden juttujen kanssa, koska ennen kun se helvetinkone käynnistettiin niin tässä maailmassa oli jotain järkeäkin. Nyt on nämä mandelaeffectit, trump presidenttinä ja muuta ihan älytöntä. Ihan kuin osa porukasta eläisi jotain pelletodellisuutta eikä näkisi esm. trumpin läpi että mikä se oikeasti on. Mun yksi työkaveri meinasi seota sinä päivänä kun trump julistettiin presidentinvaalien voittajaksi, ei uskonut sitä todeksi. Itse vaan ajattelin, että nyt on yhdysvaltalaisten syväjoki-esitys täydellinen.

Ja samaa näytelmää jatketaan nyt Putinin suunnalta, ihan kuin osa maailmaa olisi tullut ihan hulluksi. Tuntuuko muista siltä?

Vierailija
329/365 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös muistan Mandelan kuolemasta kertovat otsikot joskus aikojen takaa. Tosin en kyllä 60-luvulta vaan myöhemmin, että olisi kuollut vankilassa.

Muutama vuosi sitten sain pääni ihan sekaisin kun katsoin youtubesta näitä mandelaeffect -juttuja. Niissä joku kertoi teorian, että useat maailmat yhdistyvät ja sitä kautta erilaiset rinnakkaistodellisuudet, niin silloin osalla on yksi muisto ja toiset muistaa saman asian toisella tavalla.

Joku on miettinyt sitäkin että voiko näillä cernin törmäyttimillä olla jotain tekemistä näiden juttujen kanssa, koska ennen kun se helvetinkone käynnistettiin niin tässä maailmassa oli jotain järkeäkin. Nyt on nämä mandelaeffectit, trump presidenttinä ja muuta ihan älytöntä. Ihan kuin osa porukasta eläisi jotain pelletodellisuutta eikä näkisi esm. trumpin läpi että mikä se oikeasti on. Mun yksi työkaveri meinasi seota sinä päivänä kun trump julistettiin presidentinvaalien voittajaksi, ei uskonut sitä todeksi. Itse vaan ajattelin, että nyt on yhdysvaltalaisten syväjoki-esitys täydellinen.

Ja samaa näytelmää jatketaan nyt Putinin suunnalta, ihan kuin osa maailmaa olisi tullut ihan hulluksi. Tuntuuko muista siltä?

Pellemaailma on kyllä totta, mutta se näkyy juuri tuossa että Trumpia pidettiin jonain saatanan ruumiillistumana jolla oli ties mitä kansanmurhasuunnitelmia omaa kansaansa kohtaan ja ties mitä. Sisi väki ihan oikeasti uskoi, että Trump on jotenkin normaalia pahempi tapaus. Eipä tuo ihmekään, kun valtamediat olivat täysin mukana pelletouhussa.

Vierailija
330/365 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pellemaailma on kyllä totta, mutta se näkyy juuri tuossa että Trumpia pidettiin jonain saatanan ruumiillistumana jolla oli ties mitä kansanmurhasuunnitelmia omaa kansaansa kohtaan ja ties mitä. Sisi väki ihan oikeasti uskoi, että Trump on jotenkin normaalia pahempi tapaus. Eipä tuo ihmekään, kun valtamediat olivat täysin mukana pelletouhussa.

Tilanne olisi vielä tämänhetkistä pahempi, jos Trump olisi vallassa.

Vierailija
331/365 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne olisi vielä tämänhetkistä pahempi, jos Trump olisi vallassa.

Sitähän emme voi tietää, vaikka olisi parempi. Trumpilla oli Putinin kanssa aika hyvät välit ja toisaalta taas Trumpista hehkui se, että on valmis puuttumaan asioihin voimalla tarvittaessa. Putin kunnioittaa sellaista, kun taas Biden on vain heikko ja seniili vasemmistovässykkä.

Vähän luulen kyllä, että Putin on päättänyt lähteä tuolle polulle riippumatta siitä, kuka Yhdysvalloissa on vallassa.

Vierailija
332/365 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita jotka muistaa että Stockmann lopetti?

Vierailija
333/365 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on monella.

Persut eivät olleet hallituksessa päättämässä kansan kurjistamisesta.

Vierailija
334/365 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulttiboisissa se "asianajotoimisto"-sketsi, jossa naamaripäinen Kalliala heiluu lakikirjan kanssa ja käskee neuvottoman miehen (Petelius) menemään "Pärnäsen korjaamolle-molle-molle". Lapsena oli aina viikon kohokohta kun Pulttarit tuli tv:stä, ja tämä oli yksi (monista) suosikkisketseistäni, joka toistui lähes samanlaisena monessa jaksossa. Olin varma, että hahmojen nimet ovat Veikko Kikkelsblad ja Olli Kuuppa.

Myöhemmin olen katsonut koko sarjan alusta loppuun useaankin otteeseen dvd:ltä, ja joka ainoassa kohtauksessa, jossa nämä hahmot esiintyvät, ne ovat nimeltään Veikko Kilkenblad ja Olli Kuhta.

Onko muita, jotka muistavat noiden hahmojen nimet olleen Veikko Kikkelsblad ja Olli Kuuppa? Entä onko muita Pulttiboisiin liittyviä mandela-efektejä?

Vierailija
335/365 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoinfarkti oli joskus aivoinfrakti.

Vierailija
336/365 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulttiboisissa se "asianajotoimisto"-sketsi, jossa naamaripäinen Kalliala heiluu lakikirjan kanssa ja käskee neuvottoman miehen (Petelius) menemään "Pärnäsen korjaamolle-molle-molle". Lapsena oli aina viikon kohokohta kun Pulttarit tuli tv:stä, ja tämä oli yksi (monista) suosikkisketseistäni, joka toistui lähes samanlaisena monessa jaksossa. Olin varma, että hahmojen nimet ovat Veikko Kikkelsblad ja Olli Kuuppa.

Myöhemmin olen katsonut koko sarjan alusta loppuun useaankin otteeseen dvd:ltä, ja joka ainoassa kohtauksessa, jossa nämä hahmot esiintyvät, ne ovat nimeltään Veikko Kilkenblad ja Olli Kuhta.

Onko muita, jotka muistavat noiden hahmojen nimet olleen Veikko Kikkelsblad ja Olli Kuuppa? Entä onko muita Pulttiboisiin liittyviä mandela-efektejä?

Pesonen ja Sojakka olivat joskus Pesonen ja Sujakka!

Vierailija
337/365 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pelottava mutta kiehtova aihe.

Vierailija
338/365 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chevrolet oli aikoinaan Chervolet.

Vierailija
339/365 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumle-karkit olivat joskus Dumble-karkkeja. Eikö vain?

Vierailija
340/365 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite muistan kuinka Los Angeles oli mun lapsuudessa Los Angels.