Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kootaan Mandela-efektejä (myös suomalaisia)

Vierailija
07.05.2019 |

Olen ihan varma, että se pinkki suklaapatukka oli nimeltään Suffeli Puffeli. Muistan kun lapsena isäni vei minut lentokentälle ja antoi minulle Suffeli Puffeli -patukan. Nyt se on nimeltään muka Suffeli Puffi??

Mitä muita näitä on?

Kommentit (365)

Vierailija
261/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5675676 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

We are the champions kappale (Queen).

Ihan varmasti loppuu: We are the champions....of the world.

Paitsi ettei lopu. Tuota of the worldiä ei ole. Mutta olen aika varma että tuo väärä muisto tulee monelle kun kappale soi jonkun ison futis mm:n tai jonkun lopussa ja siinä silloin hoilattiin lopussa tuo of the world. Ehkä. Toivon.

Mutta joka kerta kun kuulen tuon laulun odotan tuota of the world loppua ja sitä ei vaan tule. Laulu loppuu ihan kesken.

Minusta tuo kyllä tulee siinä kappaleessa jossain kohtaa, ei välttämättä lopussa.

"...of the World" lauletaan kohdassa 1:05 ja toisen kerran kohdassa 2:21

Tästä taisi muuten itse Freddie Mercury sanoa, että tuosta biisistä on kaksi eri versiota. Siitä sekaannus.

Vierailija
262/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä tosi hämmentynyt tuosta Bond-jutusta. Kävin katsomassa Youtubesta ja ei tosiaan ollut hammasrautoja, vaikka olisin voinut vannoa niin. Löysin sellaisenkin jutun, että joku oli kysynyt tältä näyttelijältä, että oliko hänellä hammasraudat, niin näyttelijä oli  vastannut, että ei ole koskaan ollutkaan. Mandela- ym. jutut kyllä muistin oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti menikin tarkistukseen, koska mainitsin H i t le rin nimen. Kokeillaan uudestaan. 

Eli olen tähän mandela-efektiin törmännyt täällä palstalla, mutta sitä ei oltu mainittu tässä keskustelussa. Luulin itsekin pitkään, että Aatulla olisi ollut ruskeat silmät, syy selittyy mustavalkoisilla kuvilla ja muistelin että hän olisi ollut kaksinaismoralisti eli kun itse rotuopin mukaan suosi sinisiä silmiä ja vaaleita hiuksia (arjalainen ulkonäkö), niin ei itsekään ollut sen näköinen. 

Mutta Aatulla ilmeisesti oli siniset silmät eikä ruskeat.

Vierailija
264/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 52 osavaltiota voi selittyä jopa vuoden 52 viikolla. Eli luvut ja yhteydet vaan sekaisin

Tätä mietin itsekin, ehkä tulee viikoista. 

Toinen vaihtoehto on, että aina korostetaan kahta viimeksi lisättyä Alaska ja Hawaii. Ehkä siitä tulee mielikuva, että oli 50 osavaltiota ja sitten vielä lisättiin kaksi. 

Vierailija
265/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusiseelanti oli aussin pohjoispuolella

Ei,siellä on Jaava, Indonesia jne. Jotenkin liian lähellä nekin nykykartoissa. Ennen vanhaan Australia kellui ylhäisessä yksinäisyydessään keskellä merta (jos alapuolen Tasmaniaa ei lasketa).

Minäkin muistan joskus katselleeni karttaa ja ajatelleeni, että kyllä tuo Australia on sitten kaukana merellä, ihan yksin ja eristyksissä. No eipäs vain olekaan. Aika monesta väitetystä Mandela-efektistä ajattelen, että ne ovat vain kahden eri asian sekoittumia, joiden avulla ihmisiä onnistutaan hämäämään. 

Vierailija
266/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten Mandela-efekti voisi Nelson Mandelan kohdalla pitää paikkaansa? Hänethän valittiin Etelä-Afrikan presidentiksi ja sai rauhan nobelin. Missä tynnyrissä pitää kasvaa, että noi menee ohi.

Vierailija
267/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tulla antamaan yhden selityksen monopolimiehen monokkelille: Roope-sedän monokkeli, nämä sekoittuvat kun on molemmissa isoista rahamiehistä kyse. 😊 Sitten googletin: Roope Ankalla ole monokkelia...! Juma! Olin ihan varma, että on!!

Roopen habitus on vaihdellut. Yleensä hänellä on sangattomat kakkulat, mutta mm. ensi esiintymisessään (Joulu Karhuvuorella) hänen päässään oli tavalliset lasit.

Ehkä hän on käyttänyt joskus satunnaisesti monokkeliakin.

Vierailija
268/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen Iltalypsyssähän oli stereotyyppinen Elovena-tyttö, "karjakko", jolla oli kansallispuku ja paksut vaaleat letit. Olisiko siinä selitys monen mielikuviin? 

Vierailija
269/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tulla antamaan yhden selityksen monopolimiehen monokkelille: Roope-sedän monokkeli, nämä sekoittuvat kun on molemmissa isoista rahamiehistä kyse. 😊 Sitten googletin: Roope Ankalla ole monokkelia...! Juma! Olin ihan varma, että on!!

Roopen habitus on vaihdellut. Yleensä hänellä on sangattomat kakkulat, mutta mm. ensi esiintymisessään (Joulu Karhuvuorella) hänen päässään oli tavalliset lasit.

Kroisos Pennosella on monokkeli!

Vierailija
270/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroisos Pennosella on monokkeli!

Vaan kun ei ole hänelläkään! Googletin myös Kroisoksen, kuten myös Kulta-Into Piin. 😀 Kellään rikkaista ankoista ei ole monokkelia vakiovarusteena.

Toki varmaan joissain sarjiksissa näillä joillain/kaikilla saattaa joskus esiintyä monokkeli, kuten ylempänä joku kommentoikin, mutta yleisemmin ei. Katsopa Googlen kuvahaun tulos!

Vierailija
271/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli Kaatopaikanmäki mutta onkin Jäätteenmäki...

Kunhan trollaan. Vttu nää teidän jutut on älyttömiä.

Vierailija
272/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Rautahammas-juttu on ihan älytön :D ihan varmasti muistan että sillä tytöllä oli hammasraudat ja että sen takia tunsivatkin vetoa toisiinsa :D samoin muistan tuon Helinä-keijun joka napauttaa sen pisteen siihen iin päälle! Huhhuh :D

Vierailija
273/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael Granlund ei tehnyt kuuluisaa ilmaveiviään mestaruuspelissä vaan aikaisemmassa ottelussa.

Vierailija
274/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

56456 kirjoitti:

Starwars. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Darth Vader ei sano ”Luke I am your father.” vaan “No, I am your father.”

Tämä on yksi kummallisimmista. Dokumenteissa darth vaderia esittänyt näyttelijäkin vetää kohtausrepliikin uudestaan haastattelun yhteydessä ja sanoo luke i am your father mutta leffassa itsessään se menee no, i am your father.

Monet tosifanit ovat menneet tästä suorastaan vihaisiksi.

Tämä on selitetty jo. Kukaan ei ymmärrä jos sanot vain "No, I am your father". Siksi ihmiset ovat itse lisänneet sen Luke-sanan siihen jotta muut ymmärtävät Star Wars -viittauksen ja näin on sitten alkuperäinen repliikki muuttunut ihmisten mielessä toiseksi.

"I'll be back" -lausahdukseen on myös syytä lisätä jotain, että porukka tajuaan sen tulevan Terminator-elokuvista eikä Risto Räppääjästä.

Vierailija
275/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikael Granlund ei tehnyt kuuluisaa ilmaveiviään mestaruuspelissä vaan aikaisemmassa ottelussa.

Muistaako monikin muka tämän väärin? Luulen että aika monelle on jäänyt mieleen että se oli nimen omaan välieräottelu, koska kiekko meni Venäjän Konstantin Barulinin vartioimaan maaliin ja loppuottelussahan vastassa oli Ruotsi. Tästähän on tehty se Mertarannan kyseisen ottelun varsin legendaarisista selostuksista ihan biisikin "Taivas varjele" jossa mainitaan Venäjä useamman kerran :D

Vierailija
276/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta Granlundin maalista on tehty muunmuassa postimerkkikin jossa näkyy venäläispelaaja. Joten ei, en usko että tässä on mitenkään Mandela efektistä kyse...

Vierailija
277/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mona Lisaan liittyy hymyn lisäksi toinenkin mandela-efekti; muistatteko, selvisikö koskaan, kuka mona lisa oli?

Monet muistaa, että tämä on aina ollut mysteeri, eikä vieläkään tiedetä, kuka oli se salaperäinen nainen, josta malaus on tehty.

Wikipediasta kuitenkin selviää, että Mona Lisan henkilölllisyys on tiedetty aina. Wikipediassa kerrotaan naisen oikean nimen lisäksi elämän vaiheet, perhesuhteet ym.

En tiedä oikaisiko tämän joku, mutta henkilöllisyys oli pitkään vahvistamaton. Vasta 2005 selvisi/vahvistui

Vierailija
278/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä outouksista: Ed McMahon ja iso shekkinsä tulivat tunnetuiksi Johnny Carson show’sta. Kaveri lienee tehnyt jotain 10 000 erilaista mainosta jne. Nyt se ei olekaan enää Ed joka ne teki. Forrest Gump sanoo elokuvan suklaakohtauksessa: "Life is like a box of chocolates". Mutta useat muut kivenkovaan väittävät, että alunperin se meni, "life was like a box of chocolates". Sitten, USA:sta löytyy jopa museo, jossa on tallella replika siitä JFK:n nelipaikkaisesta autosta, jossa hänet ammuttiin. Uusimmassa filmissä on kuusi ihmistä autossa.

Tuossa lisää: http://www.thepukki.fi/blog/post/mandela--efekti

Vierailija
279/365 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V-sarjaa näytettiin Suomessa talvella 1988 ja sen näyttäminen jätettiin kesken, kun oli niin pelottava. Saman vuoden kesällä sarja kuitenkin näytettiin loppuun. Tosi monet väittävät, että se näytettiin vasta monia monia vuosia myöhemmin. Höpsis.

Varmaan näytetty 90-luvulla uusintana. Oon nimittäin itse katsonut sitä ala-asteikäisenä ja -88 olin parivuotias.

Vierailija
280/365 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkäsitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jjjjukj kirjoitti:

”Mirror mirror on the wall” EI vaan se on magic mirror on the wall

Tuo on Solid Basesta, ei Mandela effect

Luen ensin mistä on kysymys. Nyt et selvästikään käsitä mistä mandela ekristä on kyse.

Vaikka se alunperin on magic mirror niin se on populäärikulttuurissa ollut aina mirror mirror, siksi ihmiset vain luulee että se on mirror mirror myös sadussa.