Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oikeesti Suomessa eläminen on tehty mahdottomaksi. Ei täällä enää voi elää edes keskituloisena koulutettuna ihmisenä :(

Vierailija
06.05.2019 |

Kaikki maksaa ihan saatanasti!

Sähkö, vesi, ruoka, auto, bensa, lasten harrastukset KAIKKI

Kommentit (460)

Vierailija
301/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuka tahansa suomalainen kuvittelee elämänsä olevan vaikeaa, niin ei kyllä tiedä maailmasta mitään.

Vierailija
302/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tonnin vuokra on paljon 1900 eurosta, jos on lapsia, mutta ei niitä tukia silti ole varaa tiputtaa vain siksi ettei työssäkäyviä vitutta isi, eikä se heidän elintasoaankaan nosta. Paras neuvo on muuttaa halvempaan kuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin 1700 e käteen, olisi se yli kolme kertaa enemmän kuin mitä työttömänä saan. Tuohon palkkaan saanee asumistukeakin, jos on lapsia. Eli jos kolminkertainen tuloero ei ole paljon, niin palkkojahan on varaa alentaa?

Etkö saa nyt asumistukea? En jaksa vängätä täällä enää. Tämä työttömien ruikutus ei liity aiheeseen joka oli se että keskiluokka on ahtaalla. Kommentoin siihen alunperin kertomalla että saan 300 enemmän kuin työttömänä opiskelleena kokopäivätyötä tekevänä ja että työttömien naapureiden elintaso on sama kuin minulla. Kyllä, tukia on varaa alentaa tai palkkoja nostaa. Työnteon kuuluu olla aina selvästi kannattavampaa kuin esim sinun elämäntapasi. Ei huvittaisi mennä huomenna töihin kello 7 kun elintaso ei eroa työttömästä

Työnteko on kyllä monesti kannattavampaa, vaikka se rahassa näkyisinkin "vain" satasina parempana palkkana. Kerryttäähän se mm. työeläkettä, puhumattakaan mielenterveyden ylläpitämisestä ja syrjäytymisen ehkäisystä. Noilla ei teille ole ilmeisesti mitään arvoa? No, itselle on. Pidän myös työstäni, sekä työympäristöstäni.

Vierailija
304/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa sosiaalietuudet on Romanian tasolla, niistä ei siis ole irrotettavaa keskiluokan palkkoihin. Turhaa siis koko ajan nillittää työttömien etuuksista, jos omana ongelmana on liian pieni palkka. Miksette nillitä suuryritysten veronkierrosta, korruptiosta jne, miksi teitä tyydyttäisi se kun naapurilla vaan menisi vielä huonommin?

Suomen ongelma on se, että pienituloiset saavat liian vähän mutta tulonsiirroista osa menee keski- ja isotuloisille. Esimerkiksi ansiosidonnaisiin päivärahoihin ja koulutustukiin katto jo vähän yli tuhanteen euroon, kiitos. Ja jos jostakin on vähentämistä, ei sen tarvitse keskiluokan palkkoihin mennä vaan peruskoulun, terveydenhuollon ja vanhuspalveluiden tukemiseen.

Onko niillä pennuilla pakko olla monta kallista harrastusta? Standardit ovat nykyään älyttömän korkealla.

Ansiosidonnaisissa etuuksissa on jo nyt tosi rankka leikkuri. Kaikki maksavat esim työttömyysvakuutusmaksuja yhtä ison prosenttiosuuden palkasta, mutta mitä isompi palkka, sitä vähemmän saa työttömyyskorvausta, koulutusrahaa, jne suhteessa palkkaan. Esim pienellä palkalla ansiosidonnaista saa noin 50% aiemmasta palkasta, kun taas keskituloinen saa vain 30% palkasta. Kaipaamasi leikkuri toimii siis jo, ja on jo nykyisellään hyvin epäreilu. Ei ole mitään syytä enää jyrkentää sitä entisestään.

Vierailija
305/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy verottaa kovaa, että saadaan kanien lailla sikiävät kehitysmaalaiset elintasopakolaiset elätettyä.

Vierailija
306/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali, vali, vali. Olette saaneet liika ilmaiseksi. Kun nyt pitäisi maksaa, niin ette osaakaan hallita talouttanne. Olen ollut aina keskituloinen enkä ole koskaan nähnyt nälkää tai joutunut kerjuulle, kun rahat loppuvat. Aina on jäänyt säästöönkin. Jää nyt eläkkeestäkin, vaikka tulot laskivat selvästi eläköitymisen myötä.

Vierailija
307/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin lähes mitä tahansa että pystyisin tekemään töitä, olen läpi käynyt useamman kirurgisen toimenpiteen tuloksetta. Rakastin työtäni ja mulle työyhteisö oli todella tärkeä. Se että menetin työkykyni on ollut elämäni suurin kriisi.

Vierailija
308/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä jonkun mielestä 1900 euroa käteen on "melkein sama" kuin 500 euroa käteen, mikä on siis tuo lto:n ja minun tulojen määrä???

Ei jumalauta mitä porukkaa!!!! Etkö saa asumistukea tai tt tukea, onko sinulla lapsia? Minulle jäi lapsen kanssa tt tuki normi elu 860 ekk vuokran jälkeen nyt jää 1100 ekk vuokran jälkeen!!! Jos olet sinkku saat 500 tt tukea vuokran jälkeen eli vähemmän kuin yh. Mutta se yh saa vain n 300 e asumiskulujen jälkeen vähemmän kuin 1900 töissä tienaava asumiskulujen jälkeen ja tässä tapauksessa vuokrat ovat yhtä suuret. Onko tarpeeksi selvästi kerrottu? Ei kukaan ole väittänyt sinun 500 olevan sama kuin 1900. Tuskin majsat 1050 e vuokraa 500 euron tuellasi?

Vierailija
309/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota ottamaan 1000 euron vuokrakämppää tai ostamaan satojentuhansien arvoisen luokaakin.

Näistä hyötyy vain rakennusfirmat ja vuokranantajan.

Vierailija
310/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä jonkun mielestä 1900 euroa käteen on "melkein sama" kuin 500 euroa käteen, mikä on siis tuo lto:n ja minun tulojen määrä???

Ei jumalauta mitä porukkaa!!!! Etkö saa asumistukea tai tt tukea, onko sinulla lapsia? Minulle jäi lapsen kanssa tt tuki normi elu 860 ekk vuokran jälkeen nyt jää 1100 ekk vuokran jälkeen!!! Jos olet sinkku saat 500 tt tukea vuokran jälkeen eli vähemmän kuin yh. Mutta se yh saa vain n 300 e asumiskulujen jälkeen vähemmän kuin 1900 töissä tienaava asumiskulujen jälkeen ja tässä tapauksessa vuokrat ovat yhtä suuret. Onko tarpeeksi selvästi kerrottu? Ei kukaan ole väittänyt sinun 500 olevan sama kuin 1900. Tuskin majsat 1050 e vuokraa 500 euron tuellasi?

En saa asumistukea, ei ole lapsia.

Vierailija
311/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa olen ihmetellyt monet kerrat! Saan sentään satasen enemmän kuin sinä kun mulla on kaksi lasta (jotka hankittu silloin kun olin töissä). En tajua miten tämän palstan "matemaatikkojen" mukaan 600€ on melkein sama kuin 1900€.

Olisiko siitä 1900 eurosta vähennetty asumiskulut, villi veikkaus👍 ja jos saat vain 600 kahden lapsen kanssa hae tt tukea, yhdenkin lapsen kanssa kuuluu jäädä asumiskulujen jälkeen 860 e. Vai maksatko 600 eurolla vuokraa 1050 e?

Vierailija
312/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tilanteesi paranisi sillä, että naapurit saisi vähemmän tukea kuin nyt? Tulet siis nykyisin ihan hyvin toimeen, mutta ongelma on naapurien saama tuki, vai?

Vierailija
313/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae asumistukea, 500 nettotuloilla kuuluu sitä saada. Ellet ole opiskelija joka saa halpaa lainaa.

Vierailija
314/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tilanteesi paranisi sillä, että naapurit saisi vähemmän tukea kuin nyt? Tulet siis nykyisin ihan hyvin toimeen, mutta ongelma on naapurien saama tuki, vai?

Kyllä. Olen ainoa työssäkäyvä koko lähitaloissa. Riippumatoassa downshiftaavat ärsyttävät.

Vierailija
315/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki ei ole tuloa...

Vierailija
316/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae asumistukea, 500 nettotuloilla kuuluu sitä saada. Ellet ole opiskelija joka saa halpaa lainaa.

Asun vanhempien luona, joten en saisi asumistukea.

Vierailija
317/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900 vastaan 494 no on siinä 1400 eroa. 

Vierailija
318/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa sosiaalietuudet on Romanian tasolla, niistä ei siis ole irrotettavaa keskiluokan palkkoihin. Turhaa siis koko ajan nillittää työttömien etuuksista, jos omana ongelmana on liian pieni palkka. Miksette nillitä suuryritysten veronkierrosta, korruptiosta jne, miksi teitä tyydyttäisi se kun naapurilla vaan menisi vielä huonommin?

Suomen ongelma on se, että pienituloiset saavat liian vähän mutta tulonsiirroista osa menee keski- ja isotuloisille. Esimerkiksi ansiosidonnaisiin päivärahoihin ja koulutustukiin katto jo vähän yli tuhanteen euroon, kiitos. Ja jos jostakin on vähentämistä, ei sen tarvitse keskiluokan palkkoihin mennä vaan peruskoulun, terveydenhuollon ja vanhuspalveluiden tukemiseen.

Onko niillä pennuilla pakko olla monta kallista harrastusta? Standardit ovat nykyään älyttömän korkealla.

Ansiosidonnaisissa etuuksissa on jo nyt tosi rankka leikkuri. Kaikki maksavat esim työttömyysvakuutusmaksuja yhtä ison prosenttiosuuden palkasta, mutta mitä isompi palkka, sitä vähemmän saa työttömyyskorvausta, koulutusrahaa, jne suhteessa palkkaan. Esim pienellä palkalla ansiosidonnaista saa noin 50% aiemmasta palkasta, kun taas keskituloinen saa vain 30% palkasta. Kaipaamasi leikkuri toimii siis jo, ja on jo nykyisellään hyvin epäreilu. Ei ole mitään syytä enää jyrkentää sitä entisestään.

Mitä ihmettä horiset? 30 % palkasta ei todellakaan pidä paikkaansa. Alle kolmen tonnin tuloilla jää todellakin käteen yli 30 %. Mikä ihmeen leikkuri?

Pointti on se, että kenenkään ei kuulu saada yhteiskunnalta yli 1000-1500 euroa käteen vaikka palkka olisi ollut 10000 euroa kuussa. Ne rahat tarvitaan oikeasti pienituloisille.

Vierailija
319/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen ainoa työssäkäyvä koko lähitaloissa. Riippumatoassa downshiftaavat ärsyttävät.

Ok, no eikö olisi helpompaa muuttaa esim taloon, jossa kukaan muu lisäksesi ei saa asumistukea, jolloin voisit itse olla se jota muut paheksuu?

Vierailija
320/460 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa olen ihmetellyt monet kerrat! Saan sentään satasen enemmän kuin sinä kun mulla on kaksi lasta (jotka hankittu silloin kun olin töissä). En tajua miten tämän palstan "matemaatikkojen" mukaan 600€ on melkein sama kuin 1900€.

Olisiko siitä 1900 eurosta vähennetty asumiskulut, villi veikkaus👍 ja jos saat vain 600 kahden lapsen kanssa hae tt tukea, yhdenkin lapsen kanssa kuuluu jäädä asumiskulujen jälkeen 860 e. Vai maksatko 600 eurolla vuokraa 1050 e?

Maksan säästöistäni joiden vuoksi en tt-tukea saisi vaikka olisin yh! Miinukselle menee joka kuukausi, kiitos kysymästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme