Ostaisitko tällaisen "design"-asunnon lähes puolella miljoonalla?
Olen etsimässä mahdollisimman huonokuntoista murjua, jonka remontoisin kodikseni. Tässä olisi ollut sopiva määrä neliöitä ja kuvista katsoin, että on varmaan edullinen, kun on noin käsittämättömän sekava - melkein kuin jokin autotalli tai muu varastotila. Hintaa olikin sitten vähän enemmän kuin arvelin!
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/14942199
Sata tuhatta melkein ottaisin hinnasta pois, jotta uusi omistaja voi maksaa kaiken tuon roinan purkamisen ja hävittämisen, ja rahaa jää vielä aidosti laadukkaaseen remonttiin. Sijaintikaan ei kuitenkaan ole missään Katajanokalla, eikä talo mikään erityisen arvokas jugend-rakennus.
Ihmisillä on joskus kumma käsitys oman kotinsa tyylikyydestä ja arvosta. Vai onko minulla vain ymmärryksessä vikaa?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vielä tietää, mitä ihmettä on tuossa sängyn yläosassa nukkujan pään yläpuolella? Nuo harmaat laatikkomaiset asiat? Jotain kaapistoja? Miten niitä käytetään, sängyssä patjan päällä seistenkö?
Joku luuli minun olevan tämän asunnon myyjä, no en tosiaan ole! :D Olen varmaan henkilökohtaisesti närkästynyt, koska luulin ymmärtäväni jotain suunnittelusta, ja sitten minulle väitetään tämän olevan niin arvokasta suunnittelutyötä että siitä oletetaan ostajan maksavan ylimääräistä.
ap
Mä luulen, että se pukeutumistila on sen sängyn takana. Ylemmät harmaat laatikot ovat kaappeja, joiden ovet ovat toisella puolella, alemmassa on spottivalojen asennukset (ne tarvitsevat tilaa).
Ei siellä mitään pukeutumistilaa ole, sen näkee virtuaaliesittelystä. Se tila on vain tungettu täyteen tavaraa. Jos kaapit avautuisivat takapuolelta, niitä ei saisi käytännössä avattua ollenkaan, koska sängyn taakse ei ole mahdollista mennä.
Asukas on ehkä halunnut tehdä sinne walk in closet -tyylisen ratkaisun, mutta on jättänyt niin vähän tilaa, ettei sinne käytännössä saakaan mitään vaatesäilytystä enää, jos haluaa myös pystyä kävelemään sinne. Sitten tila on vain isketty täyteen harrastuskamaa ja vaatteita. Erittäin epäkäytännöllistä säilytystilana, koska tavaroihin pääsee käsiksi ainoastaan sängyn sivulta.
En pitänyt asunnosta - sekava, ei kodikasta henkeä.
En ostaisi tuota vaivoikseni enkä rempattavaksi. Kun ostan asunnon, sen pitää olla muuttovalmis ja mieluusti upouusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
Tajusit kai että ei sitä asuntoa myydä kalusteineen ja sisustustavaroineen? Eihän tuossa itse asunnossa ollut erikoista kuin ehkä pari tapettia jotka jokainen voi vaihtaa parissa tunnissa.
Tuossa maksaa hyvä ja haluttu sijainti.
Samalla sijainnilla on säännöllisesti tarjolla kämppiä arvotaloista samaan neliöhintaan. Olen seurannut markkinoita jonkin aikaa ja todennut näin olevan. Siltasaaressa ja Hakaniemessä noita arvotaloja on vielä aika tiheässä. Tämä ei sellainen ole. Siis hintaa pitäisi pystyä perustelemaan jollain muulla, ja ilmoitustekstissä tuo peruste näyttäisi olevan, että kyseessä on design-asunto.
Ihmettelen vain, että tällaistako tosiaan on hyvä design.
ap
Onhan tuo arvotalo.
Siinä mielessä ehkä, että ei ole 70-luvulla rakennettu elementtitalo. Mutta yleensä arvotaloilla tarkoitetaan vuosisadan alun tai 1800-luvun lopun koristeellisia taloja, joissa on tätä korkeammat huoneet, suuret, kauniit ja korkeat ikkunat, syvät ikkunalaudat ja patterisyvennykset, jne. Tämä on ihan perus oman aikansa bulkkikerrostalo.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nähdään kuinka stailaus olisi paikallaan.
Avokeittiö, avonaiset hyllyt täynnä krääsää - minulle totaalinen turn off, ja saa koko asunnon vaikuttamaan sekavalta ja sekaiselta.
Tapetti vaihtoon.
Sänkyhökötys merkillinen verhoineen, tuo lisäkuluja lähteä sitä purkamaan ja korjaamaan pintoja. Mitä sen takan on?
Väliseinä kylppärissä ihan turha tilanviejä. Ja musta amme on kamala. En myöskään tykkää tuosta raa’asta maalatusta betonista kylpuhuoneen pinnoitteena.
Lopputulema: en ostaisi tuohon hintaan, koska rahaa palaisi reilusti remonttiin.
Olen juuri myynyt kolme suurin piirtein samanhintaista kaksiota, kaikki rempattuja ja sopivat monien makuun neutraaleilla pintamateriaaleilla, valoisuudella ja hyvällä sijainnilla.
Yleensä sivuutan kaikki asuntoilmoitukset, joissa mainitaan sanat ”yksilöllinen”, ”design”, ”uniikki”, ”persoonallinen” jne.
Keittiö kieltämättä näyttäisi ihan mukiinmenevältä, jos kaikki tuo krääsä olisi laitettu jonnekin piiloon. Keittiön lattiavalintaa en kyllä ymmärrä. Miksi jotkut haluavat väkisin laittaa pieneenkin kämppään useita eri lattiamateriaaleja?
Tuohan on yksiö eikä kaksio. Kaiken huipuksi avokeittiö.
Yhdelle sopiva asunto.
Eipä noissa seinissä ollut mitään designia, ne on myynnissä ei kalusteet.
En maksaisi "yksiöstä" tuollaista hintaa
Mulla oli opiskelijana (vuokra-asuntona) 67 neliöinen kolmio, johon mahtui saunakin. Pohjaratkaisultaan vaikutti näin äkkiseltään fiksummalta kuin tuo, oli sentään ihan kunnon seinät ja väliovi makkarissa.
Kuvissa näytti tuo olohuone ihan pöljältä. Pallotuoli aivan keskellä, sänky(?) seinustalla ja melkein sängynpäätynä pieni televisio yhtä korkealla. Jos istuskelee vaikka kavereineen olkkarissa, sohvalla istujien on mahdotonta tuijotella telkkaria elleivät istu sylikkäin jonossa. Katseet myös suuntautuvat suoraan alkoviin sängylle, kun mitään väliseinää ei ole.
Vähän kotonaan viihtyvälle, ja silloinkin yksinään, tuo olisi kaiketi ihan hyvä ratkaisu. Keittiössä selkeästi myös liian vähän kaappitilaa kun astioita ja kapustoja tarvinnut ripustella seinälle keräämään pölyä. Kiva sitten ottaa käyttöön, huuhtelun kautta.
Hintaan en ota kantaa. Täällä saa tuohon hintaan jo kuuden makkarin omakotitalon allasosastolla ja merinäköalalla, omasta rannasta ja laiturista puhumattakaan. Tuota asuntoa en ostaisi enkä haluaisi moisessa asua vaikka halpa ja hyväkuntoinen olisikin. Ikkunan näkymät myös aivan surkeat, parkkipaikkaa vaiko jotain bussiasemaa se asfalttikenttä oli?
30 000 ilmaa on hintapyynnössä. Itse kyllä tykkään asunnon tyylistä ainostaan inhoan mummommosaiikki parkettia ylikaiken.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vielä tietää, mitä ihmettä on tuossa sängyn yläosassa nukkujan pään yläpuolella? Nuo harmaat laatikkomaiset asiat? Jotain kaapistoja? Miten niitä käytetään, sängyssä patjan päällä seistenkö?
Joku luuli minun olevan tämän asunnon myyjä, no en tosiaan ole! :D Olen varmaan henkilökohtaisesti närkästynyt, koska luulin ymmärtäväni jotain suunnittelusta, ja sitten minulle väitetään tämän olevan niin arvokasta suunnittelutyötä että siitä oletetaan ostajan maksavan ylimääräistä.
ap
Alemmat näytti olevan valaistusta varten, ylempien luulen olevan säilyutystilaa. Vanhoissa kaupunkiasunoissa on yleensä todella surkeat säilytystilat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokeittiö, avonaiset hyllyt täynnä krääsää - minulle totaalinen turn off, ja saa koko asunnon vaikuttamaan sekavalta ja sekaiselta.
Tapetti vaihtoon.
Sänkyhökötys merkillinen verhoineen, tuo lisäkuluja lähteä sitä purkamaan ja korjaamaan pintoja. Mitä sen takan on?
Väliseinä kylppärissä ihan turha tilanviejä. Ja musta amme on kamala. En myöskään tykkää tuosta raa’asta maalatusta betonista kylpuhuoneen pinnoitteena.
Lopputulema: en ostaisi tuohon hintaan, koska rahaa palaisi reilusti remonttiin.
Olen juuri myynyt kolme suurin piirtein samanhintaista kaksiota, kaikki rempattuja ja sopivat monien makuun neutraaleilla pintamateriaaleilla, valoisuudella ja hyvällä sijainnilla.
Yleensä sivuutan kaikki asuntoilmoitukset, joissa mainitaan sanat ”yksilöllinen”, ”design”, ”uniikki”, ”persoonallinen” jne.Keittiö kieltämättä näyttäisi ihan mukiinmenevältä, jos kaikki tuo krääsä olisi laitettu jonnekin piiloon. Keittiön lattiavalintaa en kyllä ymmärrä. Miksi jotkut haluavat väkisin laittaa pieneenkin kämppään useita eri lattiamateriaaleja?
Keittiössä on todennäköisesti ollut joku muovimatto tms alunperin ja se on poistettu. Tuota sormiparkettia ei saa enää mistään, siksi sitä ei ole voinut jälkikäteen asentaa keittiöön. Eli pakkotilanne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli opiskelijana (vuokra-asuntona) 67 neliöinen kolmio, johon mahtui saunakin. Pohjaratkaisultaan vaikutti näin äkkiseltään fiksummalta kuin tuo, oli sentään ihan kunnon seinät ja väliovi makkarissa.
Kuvissa näytti tuo olohuone ihan pöljältä. Pallotuoli aivan keskellä, sänky(?) seinustalla ja melkein sängynpäätynä pieni televisio yhtä korkealla. Jos istuskelee vaikka kavereineen olkkarissa, sohvalla istujien on mahdotonta tuijotella telkkaria elleivät istu sylikkäin jonossa. Katseet myös suuntautuvat suoraan alkoviin sängylle, kun mitään väliseinää ei ole.
Vähän kotonaan viihtyvälle, ja silloinkin yksinään, tuo olisi kaiketi ihan hyvä ratkaisu. Keittiössä selkeästi myös liian vähän kaappitilaa kun astioita ja kapustoja tarvinnut ripustella seinälle keräämään pölyä. Kiva sitten ottaa käyttöön, huuhtelun kautta.
Hintaan en ota kantaa. Täällä saa tuohon hintaan jo kuuden makkarin omakotitalon allasosastolla ja merinäköalalla, omasta rannasta ja laiturista puhumattakaan. Tuota asuntoa en ostaisi enkä haluaisi moisessa asua vaikka halpa ja hyväkuntoinen olisikin. Ikkunan näkymät myös aivan surkeat, parkkipaikkaa vaiko jotain bussiasemaa se asfalttikenttä oli?
Hakanienem tori, ihan siis torikauppa käytössä kuten kauppatorikin.
Vierailija kirjoitti:
Tuota tilaratkaisuakin tosiaan ihmettelin. Tuossa ei näyttäisi olevan oikein mitään ns. kunnollista tilaa. Makuuhuoneen sijaan on ahdas alkovi, jonne saa yksityisyyttä rullaamalla itsensä ja sängyn kiskolla kulkevan verhon sisälle. No okei, voisin hyväksyä tämän ratkaisun, jos sillä olisi saatu sitten olohuoneesta viihtyisä ja tilavan tuntuinen. Mutta eihän tuossa ole oikein kunnon olohuonettakaan. Keittiökään ei mitenkään erityisen tilavalta vaikuta, vaikka oletan siellä olevan paljon säilytystilaa - tosin jos näin on, niin miksi tuota kamaa on noin paljon myös esillä? Kylppärissä jatkuu sama ahtauden tunne, samoin eteisessä oleva vaatehuone tursuaa tavaraa. Sängyn takana oleva "pukeutumistila" on itse asiassa ihan vain hukkatilaa, jonne saa tungettua tavaroita joita ei tarvitse enää ikinä saada otettua sieltä esille.
Kyllä 67 neliöön pitäisi saada aikaiseksi edes yksi tila, joka ei tunnu kamalalta sumpulta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tyypillistä tietyn ihmistyypin tyyliä. Sopii joillekin. Aika tyypillistä noille kulmille. Itse en tykkää.
Millainen ihmistyyppi? Minusta liian kirjava sisustus.
Miksei vaatehuone ole mh:n yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapetti vaihtoon.
Yleensä sivuutan kaikki asuntoilmoitukset, joissa mainitaan sanat ”yksilöllinen”, ”design”, ”uniikki”, ”persoonallinen” jne.Keittiö kieltämättä näyttäisi ihan mukiinmenevältä, jos kaikki tuo krääsä olisi laitettu jonnekin piiloon. Keittiön lattiavalintaa en kyllä ymmärrä. Miksi jotkut haluavat väkisin laittaa pieneenkin kämppään useita eri lattiamateriaaleja?
Keittiössä on todennäköisesti ollut joku muovimatto tms alunperin ja se on poistettu. Tuota sormiparkettia ei saa enää mistään, siksi sitä ei ole voinut jälkikäteen asentaa keittiöön. Eli pakkotilanne.
Saahan hyvänen aika tuollaista täysin perustason kerrostaloparkettia hankittua, jos haluaa. Eri asia on, haluaako.
Vierailija kirjoitti:
Se on Hakaniemen tori :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakanienem tori, ihan siis torikauppa käytössä kuten kauppatorikin.
Se on muuten luksusta. Erinomainen tori ja siinä on myös Hakaniemen halli. Eli upeat mahdollisuudet hyviin ruokaostoksiin.
Näitä kun katsoo, niin huomaa taas, miten upean onnellinen olen omasta asunnostani! Se on oikeasti täydellinen!
Kiitos! Tuo olisi muuten ihanteellinen, mutta väärä rakennusvuosi ja sen myötä talon tyyli.
ap