Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko tällaisen "design"-asunnon lähes puolella miljoonalla?

Vierailija
06.05.2019 |

Olen etsimässä mahdollisimman huonokuntoista murjua, jonka remontoisin kodikseni. Tässä olisi ollut sopiva määrä neliöitä ja kuvista katsoin, että on varmaan edullinen, kun on noin käsittämättömän sekava - melkein kuin jokin autotalli tai muu varastotila. Hintaa olikin sitten vähän enemmän kuin arvelin!

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/14942199

Sata tuhatta melkein ottaisin hinnasta pois, jotta uusi omistaja voi maksaa kaiken tuon roinan purkamisen ja hävittämisen, ja rahaa jää vielä aidosti laadukkaaseen remonttiin. Sijaintikaan ei kuitenkaan ole missään Katajanokalla, eikä talo mikään erityisen arvokas jugend-rakennus.

Ihmisillä on joskus kumma käsitys oman kotinsa tyylikyydestä ja arvosta. Vai onko minulla vain ymmärryksessä vikaa?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mielestäni todella kallis. Toisaalta sijainti hyvä, toteutuksen kanssa en ole ihan samoilla linjoilla. Liian iso keittiö yksinasuvalle, jopa minulle vaikka tykkäänkin laittaa ruokaa. Makuualkovi on karsea. Pintaremppa pitäisi tehdä, en kestäisi tota tapettia ollenkaan. Ja miten samaan tilaan on voitu laittaa tuollainen tapetti ja se keittiön lattia? Eivät sovi yhteen ollenkaan. 

Mutta siis en ostaisi, koska yksin ei olisi varaa ja yhdessä asuessa pohjaratkaisu ei ole toimiva. 

Vierailija
22/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi enkä tykkää tuollaisesta sisustuksesta ja hinta on yläkanttiin. Mutta ihan ok. Ei tuo ap:n spekseihin kyllä sovi, kun eihän tuo ole huonokuntoinen eikä kannata remontoida. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mihin tuossa on nuo neliöt hukattu. Isoäitini asui 56 neliöisessä 3h+k asunnossa, tuossa pitäisi olla 68 neliötä ja vaikuttaa paljon ahtaammalta.

Keittiö on kyllä ihän järjettömän kokoinen muuhun asuntoon nähden. Ehkä syy on siinä.

Mikä se hässäkkä siinä sängyn takana ja yläpuolella on?

Joo, en ostaisi tuota tuohon hintaan. Asun 1,5h matkan päässä Helsingistä, se riittää. Kotini maksoi puolet tuosta, kokoa on puolet enemmän, on oma piha ja ikkunoista näkyy meri. Ja palvelut kävelyetäisyydellä. Näin on hyvä.

Vierailija
24/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta on sijaintiin nähden ok. Sisustus on ihana, asukkaat ovat tehneet kodista omannäköisen. Keittiö olisi omaan makuuni täydellinen.

Ehkä minä en sitten vain tajua tuon hienoutta. Mitä mieltä olet tuosta sängystä?

ap

Siis sänkyäkö sä olet ostamassa? Ehkä oikotie ei ole sitten oikea paikka katsella.

En, mutta en maksaisi ylimääräistä tuollaisesta sänkyhökkelistä ja mm. kylppärin omituisista seinäkkeistä ja pintamateriaaleista.

ap

Vierailija
25/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten vähemmistössä, mutta minusta tuo on tosi kiva. Voisin hyvin nähdä itseni asumassa tuossa. Eikä hintakaan tuolla sijainnilla ole mitenkään tavaton.

Vierailija
26/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä ihan ok hinta. Asun itse Espoossa ja täälläkin on hävyttömät hinnat uusissa taloissa. 600 000€ Niittykummussa uudessa talossa. Sika hinta.

Vierailija
27/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä roinaa siellä näit? Huonekaluthan ja krääsä ei kuulu kauppahintaan.....

Sijaintihan on loistava, ja näköala merelle. Keittiö oli ok, mutta kummastelen tiskialtaan alla näkyvää sokkelia, mitä hittoa siellä on? Sänkyratkaisu ei ollut minun mieleeni, mutta senhän voi muuttaa. 

ja kylppäri ok myös. En pidä edes kalliina. Ei se myyjä sun remppaasi maksa. Täysin makuasioita. 

Vierailija
28/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tyypillistä tietyn ihmistyypin tyyliä. Sopii joillekin. Aika tyypillistä noille kulmille. Itse en tykkää.

Vierailija
29/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki jos tykkää asua Hakaniemessä.

En kyllä tykkäisi :(

Vierailija
30/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta on sijaintiin nähden ok. Sisustus on ihana, asukkaat ovat tehneet kodista omannäköisen. Keittiö olisi omaan makuuni täydellinen.

Ehkä minä en sitten vain tajua tuon hienoutta. Mitä mieltä olet tuosta sängystä?

ap

Siis sänkyäkö sä olet ostamassa? Ehkä oikotie ei ole sitten oikea paikka katsella.

En, mutta en maksaisi ylimääräistä tuollaisesta sänkyhökkelistä ja mm. kylppärin omituisista seinäkkeistä ja pintamateriaaleista.

ap

Tästä samaa mieltä. Kyllä tuossa hinnassa on lisää tuosta tehdystä rempasta ja kämppään rakennetuista huonekaluista, kuten tuo sänky. Ei mielestäni hyvää makua, mutta sopii tiettyyn genreen hyvin stereotyyppisesti.

Pystyn myyten täysin visualisoimaan sen tyyppisen henkilön, joka tuollaisessa asuu. Sellainen vähän rasittava tyyppi.

Vierailija
31/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sänky oli ainoa, mistä en pitänyt, mutta se asia on helposti muutettavissa. Hassua että jonkun huomio kiinnittyy tuollaiseen yksityiskohtaan, kun ostaessa pitäisi erityisesti tarkastella huonejärjestystä, lattiamateriaaleja sekä keittiön ja kylpyhuoneen toimivuutta. Taidat osalla talokaupoilla vain mielikuvituksessasi?

Vierailija
32/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, Hakaniemi. Ylihintainen. 

Vierailija
33/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo joku AP:n vihamiehen asunto vai miksi tällainen keskustelu kivasta, persoonallisesti sisustetusta asunnosta huippusijainnilla? En minäkään tykkää noista väreistä enkä sänkysysteemistä, mutta se on helppo homma hoitaa pois. Keittiö on ajanmukainen ja toimivan oloinen, ja mulle ainakin plussaa, että se on iso, kun tykkään laittaa ruokaa ja leipoa. Ei se ole mikään suurperheenäitien yksinoikeus harrastukseksi. Makuuhuoneen takana oleva pukeutumistila on kiva.

Ei mulla vaan ikinä tuollaiseen olisi varaa, että sepä siitä. 

Vierailija
34/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TotuusSattuu kirjoitti:

Tajusit kai että ei sitä asuntoa myydä kalusteineen ja sisustustavaroineen? Eihän tuossa itse asunnossa ollut erikoista kuin ehkä pari tapettia jotka jokainen voi vaihtaa parissa tunnissa.

Tuossa maksaa hyvä ja haluttu sijainti.

Samalla sijainnilla on säännöllisesti tarjolla kämppiä arvotaloista samaan neliöhintaan. Olen seurannut markkinoita jonkin aikaa ja todennut näin olevan. Siltasaaressa ja Hakaniemessä noita arvotaloja on vielä aika tiheässä. Tämä ei sellainen ole. Siis hintaa pitäisi pystyä perustelemaan jollain muulla, ja ilmoitustekstissä tuo peruste näyttäisi olevan, että kyseessä on design-asunto.

Ihmettelen vain, että tällaistako tosiaan on hyvä design.

ap

On tuo hyvin tyypillistä designia tietyn ihmistyypin mielestä. 

Vierailija
35/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Tästä samaa mieltä. Kyllä tuossa hinnassa on lisää tuosta tehdystä rempasta ja kämppään rakennetuista huonekaluista, kuten tuo sänky. Ei mielestäni hyvää makua, mutta sopii tiettyyn genreen hyvin stereotyyppisesti.

Pystyn myyten täysin visualisoimaan sen tyyppisen henkilön, joka tuollaisessa asuu. Sellainen vähän rasittava tyyppi.

Minua alkoi kiinnostaa, minkä "genren" ihmiset tällaisesta tykkäävät. Onko tämä siis ihan jokin olemassaoleva tyylisuuntaus? En ole itse koskaan aiemmin törmännyt tällaiseen. Kertoisiko joku lisää?

ap

Vierailija
36/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo joku AP:n vihamiehen asunto vai miksi tällainen keskustelu kivasta, persoonallisesti sisustetusta asunnosta huippusijainnilla? En minäkään tykkää noista väreistä enkä sänkysysteemistä, mutta se on helppo homma hoitaa pois. Keittiö on ajanmukainen ja toimivan oloinen, ja mulle ainakin plussaa, että se on iso, kun tykkään laittaa ruokaa ja leipoa. Ei se ole mikään suurperheenäitien yksinoikeus harrastukseksi. Makuuhuoneen takana oleva pukeutumistila on kiva.

Tuossa taitaa olla se juttu, että tuo sänkyjuttu ja muut kalusteet on rakennettu asuntoon ja sisältyvät haluttaessa kauppaan. Ja niillä taidetaan nostaa hintaa melkoisesti, pelkästä asunnosta tuolla sijainnilla ei saa realistisesti tuota summaa. Eli ymmärrän ap:ta.

Vierailija
37/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan :D

Aivan kauhea pohja, ja neliöitä vaatimattomasti hintaan nähden. Sijainti selittää pyyntihinnan, mutta itse en sijoittaisi tuohon. Ei jatkoon.

Vierailija
38/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Minua alkoi kiinnostaa, minkä "genren" ihmiset tällaisesta tykkäävät. Onko tämä siis ihan jokin olemassaoleva tyylisuuntaus? En ole itse koskaan aiemmin törmännyt tällaiseen. Kertoisiko joku lisää?

ap

Monesti esim. mainosalan ihmiset harrastaa tuollaista. Tai muut luovien alojen Kalliossa ja tuolla päin asuvat ihmiset.

Vierailija
39/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis siellä on jokin pukeutumistila? Miten en itse tajua sitä noista kuvista. Katsoin vain että siellä joku metallilankakorihässäkkä täyttää koko tilan.

Ei ole vihamiehen asunto :D, yllätyin vain niin paljon että tämmöinen oikein erikseen ilmoituksessa nostetaan sanalla design, että tuohduin ihan. Mutta uskon kyllä kun jo pari kommentoijaa on sanonut tämän tyylin olevan joillekin mieleinen. Ehkä olen vain liikaa skandinaavisen minimalismin aivopesemä (en tosin itsekään tykkää siitä iänikuisesta kokovalkoisesta, mutta silti).

ap

Vierailija
40/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko asunnon myyjä ja haluat asunnolle näkyvyyttä? Luulen niin.

Tuo sijainti maksaa. Kallio ja Hakaniemi ovat nykyisin haluttua aluetta. Ja talo rakennettu silloin kun vielä osattiin rakentaa, eikä tehty elementeistä vuotavia homepesiä.

Ja onhan tuo kaupunkiasunnoksi iso, 67 neliötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä