Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko tällaisen "design"-asunnon lähes puolella miljoonalla?

Vierailija
06.05.2019 |

Olen etsimässä mahdollisimman huonokuntoista murjua, jonka remontoisin kodikseni. Tässä olisi ollut sopiva määrä neliöitä ja kuvista katsoin, että on varmaan edullinen, kun on noin käsittämättömän sekava - melkein kuin jokin autotalli tai muu varastotila. Hintaa olikin sitten vähän enemmän kuin arvelin!

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/14942199

Sata tuhatta melkein ottaisin hinnasta pois, jotta uusi omistaja voi maksaa kaiken tuon roinan purkamisen ja hävittämisen, ja rahaa jää vielä aidosti laadukkaaseen remonttiin. Sijaintikaan ei kuitenkaan ole missään Katajanokalla, eikä talo mikään erityisen arvokas jugend-rakennus.

Ihmisillä on joskus kumma käsitys oman kotinsa tyylikyydestä ja arvosta. Vai onko minulla vain ymmärryksessä vikaa?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ostaisi.

Vierailija
2/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on kyllä hemmetin kallista. Onneksi on mahdollista asua muualla Suomessa. Eihän mulla olis p-seudulla varaa asua kun pienessä vuokramurjussa näillä tuloilla. :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sijainti mikä maksaa.

Vierailija
4/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tolla sijainnilla ihan normaalihinta.

Vierailija
5/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos tykkää asua Hakaniemessä.

Vierailija
6/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusit kai että ei sitä asuntoa myydä kalusteineen ja sisustustavaroineen? Eihän tuossa itse asunnossa ollut erikoista kuin ehkä pari tapettia jotka jokainen voi vaihtaa parissa tunnissa.

Tuossa maksaa hyvä ja haluttu sijainti.

Vierailija
7/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailun perusteella odotin oikeasti jotain autotallin näköistä murjua. Ihan normikivalta asunnolta näyttää. Onko arvoisensa, sitä en tiedä (en tunne arvoja). Aika rikas mun pitäisi olla, jotta maksaisin mistään asunnosta melkein puoli miljoonaa. Kun riittävän hyviä saa niin paljon halvemmallakin.

Vierailija
8/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen kommariluukku.

Vierailija
9/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on sijaintiin nähden ok. Sisustus on ihana, asukkaat ovat tehneet kodista omannäköisen. Keittiö olisi omaan makuuni täydellinen.

Vierailija
10/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TotuusSattuu kirjoitti:

Tajusit kai että ei sitä asuntoa myydä kalusteineen ja sisustustavaroineen? Eihän tuossa itse asunnossa ollut erikoista kuin ehkä pari tapettia jotka jokainen voi vaihtaa parissa tunnissa.

Samalla sijainnilla on säännöllisesti tarjolla kämppiä arvotaloista samaan neliöhintaan. Olen seurannut markkinoita jonkin aikaa ja todennut näin olevan. Siltasaaressa ja Hakaniemessä noita arvotaloja on vielä aika tiheässä. Tämä ei sellainen ole. Siis hintaa pitäisi pystyä perustelemaan jollain muulla, ja ilmoitustekstissä tuo peruste näyttäisi olevan, että kyseessä on design-asunto.

Ihmettelen vain, että tällaistako tosiaan on hyvä design.

ap

Vierailija
11/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sitä kalustettuna myydään. On muuten huippusijainti.

Vierailija
12/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta on sijaintiin nähden ok. Sisustus on ihana, asukkaat ovat tehneet kodista omannäköisen. Keittiö olisi omaan makuuni täydellinen.

Ehkä minä en sitten vain tajua tuon hienoutta. Mitä mieltä olet tuosta sängystä?

ap

Vierailija
13/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TotuusSattuu kirjoitti:

Samalla sijainnilla on säännöllisesti tarjolla kämppiä arvotaloista samaan neliöhintaan. Olen seurannut markkinoita jonkin aikaa ja todennut näin olevan. Siltasaaressa ja Hakaniemessä noita arvotaloja on vielä aika tiheässä. Tämä ei sellainen ole. Siis hintaa pitäisi pystyä perustelemaan jollain muulla, ja ilmoitustekstissä tuo peruste näyttäisi olevan, että kyseessä on design-asunto.

Ihmettelen vain, että tällaistako tosiaan on hyvä design.

ap

Onhan tuo arvotalo.

Vierailija
14/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt ap:tä. Tuohan on ihan hyväkuntoinen kämppä eikä mikään murju, keittiö ja kylppäri näyttävät uusilta. Ei ne myyjän huonekalut sulle jää ja tapetinkin (Designers Guild) voit varmasti itse vaihtaa, jos kerta oot niin remppaässä.

Vierailija
15/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole huonokuntoinen. Eikä kalustus tule mukana. Taidat olla trolli.

Vierailija
16/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minä en sitten vain tajua tuon hienoutta. Mitä mieltä olet tuosta sängystä?

ap

Siis sänkyäkö sä olet ostamassa? Ehkä oikotie ei ole sitten oikea paikka katsella.

Vierailija
17/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TotuusSattuu kirjoitti:

Minusta toi pohja on myös hyvä, ainakin jos asuu yksin. Perheasunnoksi tuo tuskin taipuu ja kahdenkin ihmisen kanssa voi olla liian avoin.

Vierailija
18/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuolla pitää purkaa? Eiköhän myyjä vie mennessään nuo huonekalunsa? Tuo sänkyrakennelma on ihan normi sängystä rakennettu ja tuo välikkö oh-mh välissä on lipasto. Keittiö on ihan uusi ja tyylikäs (jos noista avohyllyistä ei pidä, senkun ostaa samaa kaappia lisää, maksaa varmaan 2000e), lattia on just laitettu ja upea parketti. Maisemat varmaan kaupungin parhaimmistoa ja liikenneyhteydet samoin. Ei tuo ole mitenkään paha hinta tuolla sijainnilla, noilla neliöillä ja tuolla kunnolla. Sisustustyylistä voi olla montaa mieltä, mutta eihän siitä jää jäljelle huonekalujen ja tavaran pois viennin jälkeen kuin tuo turkoosi tapetti (vaihto maksaa 400e) ja musta amme (uusi maksaa 500-600e). Eli kaiken kaikkiaan 1000e remppa. Eköhän tuossa sen verran ole tinkivaraa... ja ei, en ole ko. asunnon myyjä, asun itse Espoossa.  

Vierailija
19/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sitä kalustettuna myydään. On muuten huippusijainti.

Haluaisin nähdä, kun nykyinen asukas vie tuon sängyn tuolta mennessään. Tuskinpa vain rupeaa sitä purkamaan. Pykää kenties uuden vastaavan hökötyksen seuraavaan kämppäänsä. Ja mitä ihmettä on tuolla sängyn takana? Pohjakuvassa siellä on jokin tila, mutta valokuvien perusteella tilaan ei pääse oikein mitenkään käsiksi.

ap

Vierailija
20/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi, enkä maksaisi. Hinnat on tavalliselle palkansaajalle mahdottomat. Tuolla summalla ostaa tontin ison vesistön rannalta ja rakennuttaa hyvän ok talon. Autolla pääsee palveluihin. Tietenkin jos rakastaa kaupungin hulinaa ja rahaa riittää, niin ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi