Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko tällaisen "design"-asunnon lähes puolella miljoonalla?

Vierailija
06.05.2019 |

Olen etsimässä mahdollisimman huonokuntoista murjua, jonka remontoisin kodikseni. Tässä olisi ollut sopiva määrä neliöitä ja kuvista katsoin, että on varmaan edullinen, kun on noin käsittämättömän sekava - melkein kuin jokin autotalli tai muu varastotila. Hintaa olikin sitten vähän enemmän kuin arvelin!

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/14942199

Sata tuhatta melkein ottaisin hinnasta pois, jotta uusi omistaja voi maksaa kaiken tuon roinan purkamisen ja hävittämisen, ja rahaa jää vielä aidosti laadukkaaseen remonttiin. Sijaintikaan ei kuitenkaan ole missään Katajanokalla, eikä talo mikään erityisen arvokas jugend-rakennus.

Ihmisillä on joskus kumma käsitys oman kotinsa tyylikyydestä ja arvosta. Vai onko minulla vain ymmärryksessä vikaa?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen luettuani odotin synkkää sokkeloista asuntoa, jossa on alkuperiäset repsottavat tapetit ja Aatamin aikuinen keittiö ja kylpyhuone. Mutta vastassahan oli avara valois asunto. Noista tehosteseinistä en pitänyt, mutta tapetit voi aina uusia. Eniten minua nyppi ehkä se, että asunnosta oli kaadettu lähes kaikki seinät. Olen ehkä vanhanaikainen, mutta haluan nukkua rauhallisessa makuuhuoneessa, en olohuoneen nurkassa. Makuuhuoneen takana oli vaatehuone / pukeutumistila, mikä oli oiva ratkaisu. Kunpa välittäjä olisi ollut taitavampi kamerankäyttäjä, niin asunnosta olisi saanut paremman kuvan kaikkineen. Nyt kuva jäi aika sekavaksi. Hinta oli mitä oli. En tunne pääkaupunkiseudun hintatasoa, mutta en kyllä maksaisi kaksiosta noin huimia summia.

Vierailija
42/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TotuusSattuu kirjoitti:

Tajusit kai että ei sitä asuntoa myydä kalusteineen ja sisustustavaroineen? Eihän tuossa itse asunnossa ollut erikoista kuin ehkä pari tapettia jotka jokainen voi vaihtaa parissa tunnissa.

Tuossa maksaa hyvä ja haluttu sijainti.

Samalla sijainnilla on säännöllisesti tarjolla kämppiä arvotaloista samaan neliöhintaan. Olen seurannut markkinoita jonkin aikaa ja todennut näin olevan. Siltasaaressa ja Hakaniemessä noita arvotaloja on vielä aika tiheässä. Tämä ei sellainen ole. Siis hintaa pitäisi pystyä perustelemaan jollain muulla, ja ilmoitustekstissä tuo peruste näyttäisi olevan, että kyseessä on design-asunto.

Ihmettelen vain, että tällaistako tosiaan on hyvä design.

ap

Mikä tuosta tekee mielestäsi arvotalon? Aikansa tuotos joka on mahdollisimman halvalla rakennettu. 

Onhan tuo arvotalo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinäköala maksaa. Meren läheisyys nostaa neliöhintaa jopa 20 %.  Ihme että sitä ei ole korostettu ilmoituksessa. 

Makuuhuone olisi helppo rakentaa uusiksi, edelleen tilava kaksioksi. 

Putkiremontti tulossa kymmenen vuoden sisään, mutta onneksi keittiö ja kylppäri ovat ok kunnossa, niin niillä pärjää ostajakin. 

Vierailija
44/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta on sijaintiin nähden ok. Sisustus on ihana, asukkaat ovat tehneet kodista omannäköisen. Keittiö olisi omaan makuuni täydellinen.

Ehkä minä en sitten vain tajua tuon hienoutta. Mitä mieltä olet tuosta sängystä?

ap

Sänky oli ainoa, mistä en pitänyt, mutta se asia on helposti muutettavissa. Hassua että jonkun huomio kiinnittyy tuollaiseen yksityiskohtaan, kun ostaessa pitäisi erityisesti tarkastella huonejärjestystä, lattiamateriaaleja sekä keittiön ja kylpyhuoneen toimivuutta. Taidat osalla talokaupoilla vain mielikuvituksessasi?

Itse en tarkastele materiaaleja, koska aikomuksenani on tosiaan remontoida asunto kokonaan uusiksi. Huonejärjestyskin kiinnostaa vain siinä määrin kuin se rajoittaa uuden, toimivamman järjestyksen toteuttamista. Minua kiinnostaa talon tyyli (eivät mitenkään erikoisen hieno tässä talossa), pohjan muoto ja se, missä pystylinjat sijaitsevat, kantavien rakenteiden sijainti, ikkunoiden ilmansuunnat, koko ja malli (tässä ei erityisen kaunis) jne. En maksa ekstraa suihkuverhoista ja sänkyhökötyksistä tai lattiaan laitetusta laminaatista, mutta jos maksaisin, toivoisin kyllä että ne olisi valittu paremmalla maulla kuin tässä asunnossa on.

ap

Vierailija
45/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merinäköala maksaa. Meren läheisyys nostaa neliöhintaa jopa 20 %.  Ihme että sitä ei ole korostettu ilmoituksessa. 

Makuuhuone olisi helppo rakentaa uusiksi, edelleen tilava kaksioksi. 

Putkiremontti tulossa kymmenen vuoden sisään, mutta onneksi keittiö ja kylppäri ovat ok kunnossa, niin niillä pärjää ostajakin. 

Tässä tulikin vielä yksi olennainen hinnoittelua koskeva ongelma: putkiremontti tekemättä. Lähes kaikki mainitsemani arvotalojen asunnot, joissa hinta on ollut tätä luokkaa, ovat olleet lisäksi putkiremontoituja. Merinäköalasta olet varmasti oikeassa, mutta putkiremontista tulevat lisäkustannukset on myös huomioitava.

ap

Vierailija
46/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään kuinka stailaus olisi paikallaan.

Avokeittiö, avonaiset hyllyt täynnä krääsää - minulle totaalinen turn off, ja saa koko asunnon vaikuttamaan sekavalta ja sekaiselta.

Tapetti vaihtoon.

Sänkyhökötys merkillinen verhoineen, tuo lisäkuluja lähteä sitä purkamaan ja korjaamaan pintoja. Mitä sen takan on?

Väliseinä kylppärissä ihan turha tilanviejä. Ja musta amme on kamala. En myöskään tykkää tuosta raa’asta maalatusta betonista kylpuhuoneen pinnoitteena.

Lopputulema: en ostaisi tuohon hintaan, koska rahaa palaisi reilusti remonttiin.

Olen juuri myynyt kolme suurin piirtein samanhintaista kaksiota, kaikki rempattuja ja sopivat monien makuun neutraaleilla pintamateriaaleilla, valoisuudella ja hyvällä sijainnilla.

Yleensä sivuutan kaikki asuntoilmoitukset, joissa mainitaan sanat ”yksilöllinen”, ”design”, ”uniikki”, ”persoonallinen” jne.

Vierailija
47/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on aito Eero Aarnion pallotuoli, niin onhan se designia. Voi olla, että muukin on, vaikka ei niin tunnistettavaa. Tapetti kai on Designers Guild.

Vierailija
48/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avokeittiö, avonaiset hyllyt täynnä krääsää - minulle totaalinen turn off, ja saa koko asunnon vaikuttamaan sekavalta ja sekaiselta.

Tapetti vaihtoon.

Sänkyhökötys merkillinen verhoineen, tuo lisäkuluja lähteä sitä purkamaan ja korjaamaan pintoja. Mitä sen takan on?

Väliseinä kylppärissä ihan turha tilanviejä. Ja musta amme on kamala. En myöskään tykkää tuosta raa’asta maalatusta betonista kylpuhuoneen pinnoitteena.

Lopputulema: en ostaisi tuohon hintaan, koska rahaa palaisi reilusti remonttiin.

Olen juuri myynyt kolme suurin piirtein samanhintaista kaksiota, kaikki rempattuja ja sopivat monien makuun neutraaleilla pintamateriaaleilla, valoisuudella ja hyvällä sijainnilla.

Yleensä sivuutan kaikki asuntoilmoitukset, joissa mainitaan sanat ”yksilöllinen”, ”design”, ”uniikki”, ”persoonallinen” jne.

Mietin vain, minkä takia stailaus olisi paikallaan, jos kyse on siitä, että sinä et tykkää?

Vierailija
49/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpästä en maksaisi edes 350te mutta sijaintihan tossa maksaa. Joku sen ostaa, voi olla että maksaa jopa yli pyyntihinnan.

Vierailija
50/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä tietää, mitä ihmettä on tuossa sängyn yläosassa nukkujan pään yläpuolella? Nuo harmaat laatikkomaiset asiat? Jotain kaapistoja? Miten niitä käytetään, sängyssä patjan päällä seistenkö?

Joku luuli minun olevan tämän asunnon myyjä, no en tosiaan ole! :D Olen varmaan henkilökohtaisesti närkästynyt, koska luulin ymmärtäväni jotain suunnittelusta, ja sitten minulle väitetään tämän olevan niin arvokasta suunnittelutyötä että siitä oletetaan ostajan maksavan ylimääräistä.

ap

Vierailija
51/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä koskaan siitä edeltävän asukkaan sisutusmausta maksa, vaan sijainnista, asunnon rakenteiden kunnosta ja taloyhtiön kunnosta (onko remontit tehty vai tulossa). Mutta, jos oikeasti olisit etsimässä murjua rempattavaksi, olisit hauissa käyttänyt rajauksena myös hintaa ja kuntoa. Eli aloituksesi ainoa tarkoitus oli päästä ilmeisesti ilkeilemään toisen ihmisen mausta ja sitä kautta tuntemaan itsensä paremmaksi. Onnistuitko tavoitteessasi?

Vierailija
52/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva asunto. Kylpyamme on ihana.

Vierailija
53/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on aito Eero Aarnion pallotuoli, niin onhan se designia. Voi olla, että muukin on, vaikka ei niin tunnistettavaa. Tapetti kai on Designers Guild.

On se, ja se onkin ainoa asia jonka voisin tuolta ostaa. Mutta kun tuossa myydään asuntoa eikä sitä tuolia, jonka varmastikin myyjä vie mennessään.

ap

Vierailija
54/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapetti vaihtoon.

Mietin vain, minkä takia stailaus olisi paikallaan, jos kyse on siitä, että sinä et tykkää?

Löytyisi enemmän halukkaita ostajia. Mutta hyvä, jos menee kaupaksi.

Vierailija
55/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapetti vaihtoon.

Eiköhän mene, helposti.

Vierailija
56/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä koskaan siitä edeltävän asukkaan sisutusmausta maksa, vaan sijainnista, asunnon rakenteiden kunnosta ja taloyhtiön kunnosta (onko remontit tehty vai tulossa). Mutta, jos oikeasti olisit etsimässä murjua rempattavaksi, olisit hauissa käyttänyt rajauksena myös hintaa ja kuntoa. Eli aloituksesi ainoa tarkoitus oli päästä ilmeisesti ilkeilemään toisen ihmisen mausta ja sitä kautta tuntemaan itsensä paremmaksi. Onnistuitko tavoitteessasi?

Rajaukseni on laitettu tällä tavalla siltä varalta, että löytyisikin asunto joka kävisi minulle sellaisenaan, remontoimatta. En pidä sitä todennäköisenä, mutta en halua sellaisen myöskään menevän sivu suun, jos yksi sellainen sattuukin ilmaantumaan.

Ei ollut tarkoitus olla ilkeä, enkä varmaan olisikaan kommentoinut mitään, jos ilmoituksessa ei olisi erikseen korostettu tämän asunnon design-ominaisuuksia.

ap

Vierailija
57/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vielä tietää, mitä ihmettä on tuossa sängyn yläosassa nukkujan pään yläpuolella? Nuo harmaat laatikkomaiset asiat? Jotain kaapistoja? Miten niitä käytetään, sängyssä patjan päällä seistenkö?

Joku luuli minun olevan tämän asunnon myyjä, no en tosiaan ole! :D Olen varmaan henkilökohtaisesti närkästynyt, koska luulin ymmärtäväni jotain suunnittelusta, ja sitten minulle väitetään tämän olevan niin arvokasta suunnittelutyötä että siitä oletetaan ostajan maksavan ylimääräistä.

ap

Mä luulen, että se pukeutumistila on sen sängyn takana. Ylemmät harmaat laatikot ovat kaappeja, joiden ovet ovat toisella puolella, alemmassa on spottivalojen asennukset (ne tarvitsevat tilaa).

Vierailija
58/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin, kun eihän tämä sovi ap:n spekseihin yhtään. Tämä on jo huolella remointoitu.

Vierailija
59/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapetti vaihtoon.

Kyllä niitä taitaa tuolla sijainnilla löytyä ihan riittävästi. Mä ymmärrä, että joidenkin mielestä kaikkien asuntojen pitäisi olla Alvhem-tyyliä, jotta ne menisivät kaupaksi, mutta ei se asia ihan niin taida kuitenkaan olla.

Vierailija
60/89 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi