Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Helsingissä omakotitalot oikeasti yli 450 000€?

Vierailija
06.05.2019 |

Ei ihme, jos ei kauppa käy. Tuo hinta saatetaan vieläpä pyytää jostain kohtalaisen kämäsestä talosta. Helsingissä esim. tk lääkäri saa palkkaa n. 4500€ kuussa ja kaupungin insinööri n. 3300€. Eihän esim. tällaisella pariskunnalla ole mitenkään varaa hankkia ja elää tuon hintaisessa talossa, jos vielä ajatellaan, että pariskunnalla olisi vaikka kaksi lasta eikä mitään suuria perintöjä. Omakotitalothan ovat varmaan alunperin ajateltu lapsiperheille, mutta kuka niitä nykyään ostaa, kun nuorilla lapsiperheillä ei ole niihin varaa? Sinä joka olet viimeaikoina myynyt omakotitalon Helsingissä, voisitko kertoa, millainen henkilö sen osti ja millä summalla oikeasti?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puoliksi mieheni kanssa juuri tälläinen 450 000 euroa maksava omakotitalo. Ei tosin Helsingissä, vaan Espoossa hyvien kulkuyhteyksien päässä. Olemme tämän ostaneet ihan kahden DI:n palkkatuloilla (ja lainalla, joka maksettiin palkkatuloilla) ilman perintöjä tai avustuksia vanhemmilta.

Tämä ei tietenkään ollut ensiasuntomme, vaan aloitimme ASP-lainalla ostetulla kaksiolla, siitä siirryimme rivarikolmioon ja vasta sen jälkeen 12 vuoden kuluttua ostimme tämän omakotitalon. Saimme lainat maksettua pois, kun minä olin 45 ja mies 47.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän