Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aeroflotin lento-onnettomuus osoitti jälleen sen, että kannattaa valita paikat koneen etuosasta.

Vierailija
06.05.2019 |

Totta kai liekit iskee noottoripalon aikana pahiten koneen perälle

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

moottoripalon

Vierailija
2/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan taas ne ainoat eloonjääneet ovat takaosan paikoilla. Riippuu paljon sattumasta ja minkä tyyppinen onnettomuus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni olisi selvinnyt jos jotkut tollot eivät olisi alkaneet ottaa mukaansa kamojaan säilytyslokeroista. Mikä ihme saa jonkun toimimaan noin?

Vierailija
4/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu uhrien ja omaisten kannalta. Nyt varmaan moni lentopelkoinen lopettaa lentämisen ilmastoyöhöttäjien lisäksi. Laskeekohan lippujen hinnat?

Vierailija
5/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan taas ne ainoat eloonjääneet ovat takaosan paikoilla. Riippuu paljon sattumasta ja minkä tyyppinen onnettomuus on.

Aivan, esimerkiksi jos lentokone ajautuu pois kiitoradalta ja törmää johonkin rakennukseen. Silloin eivät eturivin paikat kannata.

Vierailija
6/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan onnettomuuksissa varmimmin selviää istumalla mahdollisimman takana, koska koneet tippuu yleensä nokka edellä. Näin törmäys on ehtinyt jo laantua päästessään koneen takaosaan, jossa on melkein aina ainoat turmista selvinneet. Tämä kyseinen tapaus on poikkeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisinta on kuitenkin mennä koneeseen joka ei osallistu onnettomuuteen.

Vierailija
8/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä juttu uhrien ja omaisten kannalta. Nyt varmaan moni lentopelkoinen lopettaa lentämisen ilmastoyöhöttäjien lisäksi. Laskeekohan lippujen hinnat?

Mikä on ilmasto-yöhöttäjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan onnettomuuksissa varmimmin selviää istumalla mahdollisimman takana, koska koneet tippuu yleensä nokka edellä. Näin törmäys on ehtinyt jo laantua päästessään koneen takaosaan, jossa on melkein aina ainoat turmista selvinneet. Tämä kyseinen tapaus on poikkeus.

Joidenkin tutkimusten mukaan siiven kohdalla koneen keskiosassa olisi turvallisinta, mutta mitään merkittävää eroa paikalla ei tietääkseni ole.

Vierailija
10/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisinta on kuitenkin mennä koneeseen joka ei osallistu onnettomuuteen.

Turvallisinta on olla menemättä ollenkaan lentokoneeseen. Vielä ei ole tullut tilannetta, että olisi pakko matkustaa lentäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisinta on kuitenkin mennä koneeseen joka ei osallistu onnettomuuteen.

Turvallisinta on olla menemättä ollenkaan lentokoneeseen. Vielä ei ole tullut tilannetta, että olisi pakko matkustaa lentäen.

Lentäminen on turvallisempaa kuin autoilu, bussimatkailu, moottoripyöräily, mopoilu, kävely, pyöräily.... Laivoista ja junista en osaa sanoa kun niihin en ole perehtynyt.

Vierailija
12/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja etuosassa voi hätätilan sattuessa ottaa matkatavarat kaikessa rauhassa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne koneeseen sisälle saa edes ottaa pientä käsilaukkua suurempaa kassia? Riittää, kun koneessa on mukana lompakko, puhelin, kotiavaimet, nenäliinoja, kirja, silmälasit ja niille, jotka tarvitsee, niin henkilökohtaiset lääkkeet.

Nyt, kun on trendi matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla, niin ihmiset raahaavat koneeseen sisälle 40 litran vetoisia pakaaseja. Sellaista kun ryhtyy kantamaan hätätilanteessa ulos koneesta, niin onhan se riski.

Vierailija
14/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisinta on kuitenkin mennä koneeseen joka ei osallistu onnettomuuteen.

Turvallisinta on olla menemättä ollenkaan lentokoneeseen. Vielä ei ole tullut tilannetta, että olisi pakko matkustaa lentäen.

Kyllähän jotkut viedään koneeseen ihan poliisin saattamana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset sai koneen tyhjäksi 55 sekunnissa.

Erinomainen suoritus heti siitä alkaen, että henkilökunta sai oven auki, eikä askarrellut oven kanssa minuutteja kuten tapana on.

Vierailija
16/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne koneeseen sisälle saa edes ottaa pientä käsilaukkua suurempaa kassia? Riittää, kun koneessa on mukana lompakko, puhelin, kotiavaimet, nenäliinoja, kirja, silmälasit ja niille, jotka tarvitsee, niin henkilökohtaiset lääkkeet.

Nyt, kun on trendi matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla, niin ihmiset raahaavat koneeseen sisälle 40 litran vetoisia pakaaseja. Sellaista kun ryhtyy kantamaan hätätilanteessa ulos koneesta, niin onhan se riski.

Käsimatkatavaroissa on hyvä olla parin päivän tarvikkeet, koska ruumaan menevä matkalaukku voi tulla viiveellä tai kadota kokonaan. Ei ole mukavaa, jos heti ensimmäisenä kohteessa joutuu menemään vaatekauppaan.

Vierailija
17/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisinta on kuitenkin mennä koneeseen joka ei osallistu onnettomuuteen.

Turvallisinta on olla menemättä ollenkaan lentokoneeseen. Vielä ei ole tullut tilannetta, että olisi pakko matkustaa lentäen.

Lentäminen on turvallisempaa kuin autoilu, bussimatkailu, moottoripyöräily, mopoilu, kävely, pyöräily.... Laivoista ja junista en osaa sanoa kun niihin en ole perehtynyt.

En usko tähän. Joku tilastoharha.

Vierailija
18/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni olisi selvinnyt jos jotkut tollot eivät olisi alkaneet ottaa mukaansa kamojaan säilytyslokeroista. Mikä ihme saa jonkun toimimaan noin?

Laukunpelastajat ikkunapaikoille. Onnettomuustilanteessa he odottavat tyynesti muiden evakuointia.

Laukun kanssa ulos tulleet syytteeseen murhasta.

Itse pidän välttämättömät vaattessani. Lomamatkalla kalastusliivehin mahtuu kaikki tarvittava.

Vierailija
19/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne koneeseen sisälle saa edes ottaa pientä käsilaukkua suurempaa kassia? Riittää, kun koneessa on mukana lompakko, puhelin, kotiavaimet, nenäliinoja, kirja, silmälasit ja niille, jotka tarvitsee, niin henkilökohtaiset lääkkeet.

Nyt, kun on trendi matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla, niin ihmiset raahaavat koneeseen sisälle 40 litran vetoisia pakaaseja. Sellaista kun ryhtyy kantamaan hätätilanteessa ulos koneesta, niin onhan se riski.

Käsimatkatavaroissa on hyvä olla parin päivän tarvikkeet, koska ruumaan menevä matkalaukku voi tulla viiveellä tai kadota kokonaan. Ei ole mukavaa, jos heti ensimmäisenä kohteessa joutuu menemään vaatekauppaan.

Turvallisuus ensin. Jos tavarat katoavat, sitten on vaan mentävä kaupan kautta. Ei hammasharja ja päivän vaatekerta niin paljoa maksa.

Vierailija
20/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä katselin konetta ja jotenkin vanhanaikaisen näköinen ulkoapäin?

Kuin -70 luvun 737 vaikka uusi kone, ei edes winglettejä vaikka niiden hyöty on tunnettu jo -80 luvulta lähtien.

Jos oikein ymmärsin moottorit perustuvat sotakaluston voimanlähteisiin, ohivirtaus pienempää kuin länsimaisissa vastaavissa? Samalla varmaan polttoaineen kulutus suurempaa.