Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aeroflotin lento-onnettomuus osoitti jälleen sen, että kannattaa valita paikat koneen etuosasta.

Vierailija
06.05.2019 |

Totta kai liekit iskee noottoripalon aikana pahiten koneen perälle

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni olisi selvinnyt jos jotkut tollot eivät olisi alkaneet ottaa mukaansa kamojaan säilytyslokeroista. Mikä ihme saa jonkun toimimaan noin?

Jo ennen kuin tästä asiasta uutisoitiin niin mielessä kävi että onkohan poimittu käsimatkatavaroita mukaan.

Venäläinen kone, venäläiset matkutstajat. Maailman röyhkein ja itsekkäin kansa.

En yllättynyt.

Surullinen onnettomuus joka tapauksessa.

Vierailija
62/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ninnux kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kännykkäkuvaus menee jo hieman överiksi. "Kone on tulessa ja lieskat nuolevat selkää, mutta otanpa vähän videota Instaan, niin saan paljon tykkäyksiä."

sä oot vissii jostai 90 luvult?????

80-luvulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni olisi selvinnyt jos jotkut tollot eivät olisi alkaneet ottaa mukaansa kamojaan säilytyslokeroista. Mikä ihme saa jonkun toimimaan noin?

Kyllä minäkin toimisin. Sanon suoraan että omat tavarani ovat minulle tärkeämpiä kuin joidenkin random-ihmisten henki ja mikseivät olisi?

No, niille vieruskavereillesi voi olla samoin. Voi voi sulle siinä tapauksessa.

Vierailija
64/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin toimisin. Sanon suoraan että omat tavarani ovat minulle tärkeämpiä kuin joidenkin random-ihmisten henki ja mikseivät olisi?

Sinun feikki-vuittonisi on arvokkaampi kuin ihmishenki?

Tässä on syy, miksi ne laukun kanssa ulos tulleet pitäisi laittaa syytteeseen taposta. Ei sillä, että ihminen osaisi paniikissa aina toimia oikein, mutta siksi, että lentoliikenteessä alettaisiin todella kiinnittää huomiota siihen minkä kokoisen pakaasin matkustamoon saisi tulevaisuudessa tuoda.

Hesarin kommenteissa oli hyvä idea siitä, että hätätilanteessa matkatavaralokerikot menisivät automaattisesti lukkoon. Siinä sitten jotkut tietysti yrittäisivät repiä niitä auki, mutta helpompi heidät on ilman matkalaukkua töniä pois tieltä kuin jos heillä olisi se trolley siinä hidastamassa matkaa.

Hehee, eipä ole vuittoneita, feikkejä tai aitoja mutta zlasengerin reppunikin on minulle tärkeämpi kuin jonkun vittumaisen ihmisen henki. Ja mikä Hyvä Ihminen itse muka olet? Ilmennyt kateellisuutta kun itselläsikään ei ole niihin Vuittoneihin varaa ja kostonhimoa kun huudat murhasyytettä tavaroitaan pelastaneille. Tuossa palotilanteessa minua ärsyttäisi vain, että joutuisi tietysti siellä kentällä turhaan kökkimään koneesta paettuaan. Kone paloi, minä en, joten vaatisin päästä jatkamaan matkaani.

Hyväksyt siis mukisematta senkin, että edessäsi olevat ihmiset yhtä itsekkäästi arvostavat enemmän omia tavaroitaan kuin takanaan olevan, oman ilmaisusi mukaan, vittumaisen ihmisen henkeä?

Vierailija
65/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyt siis mukisematta senkin, että edessäsi olevat ihmiset yhtä itsekkäästi arvostavat enemmän omia tavaroitaan kuin takanaan olevan, oman ilmaisusi mukaan, vittumaisen ihmisen henkeä?

Tietenkin, en muuta kuvittelisikaan ja minulla on kyllä kovat kyynärpäät!

Ja kyllä, ottaisin laukkuni vaikka kuinka moni akka/ukko/mukula huutaisi tukka tulessa.

Ja kyllä, pelastettuani itseni tahtoisin poistua paikalta heti enkä uhraisi koko palolle yhtään minuuttia tai ajatusta. Olen ollut ulkomailla bussiturmassa, jossa ainakin loukkaantui ja vietiin sairaalaan ihmisiä. Turman jälkeen minua olisi tahdottu pitää paikalla turhaan mutta huusin ja kirosin tarpeeksi lujaa ja niinpä marssin kulman taakse. Kasseineni kenenkään estämättä.

Ja En, en joutuisi paniikkiin pakkolaskeutuvassa koneessa. Olen kokenut matkoillani vaarallisia laskuja ja vain ärsyttänyt se ihmisten (muka) kauhistunut mökä.

Vierailija
66/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se että maailma pyörii oman navan ympärillä

Vierailija
67/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä, ottaisin laukkuni vaikka kuinka moni akka/ukko/mukula huutaisi tukka tulessa.

Ja kyllä, pelastettuani itseni tahtoisin poistua paikalta heti enkä uhraisi koko palolle yhtään minuuttia tai ajatusta. Olen ollut ulkomailla bussiturmassa, jossa ainakin loukkaantui ja vietiin sairaalaan ihmisiä. Turman jälkeen minua olisi tahdottu pitää paikalla turhaan mutta huusin ja kirosin tarpeeksi lujaa ja niinpä marssin kulman taakse. Kasseineni kenenkään estämättä.

Ja En, en joutuisi paniikkiin pakkolaskeutuvassa koneessa. Olen kokenut matkoillani vaarallisia laskuja ja vain ärsyttänyt se ihmisten (muka) kauhistunut mökä.

jaahah, aito "internet tough guy" ketjussa

Vierailija
68/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahah, aito "internet tough guy" ketjussa

Hyväksyisit vain suosiolla ettei sinulla ja elämälläsi ole minulle mitään arvoa. Miksi pitäisikään?

Vierailija
69/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisinta on kuitenkin mennä koneeseen joka ei osallistu onnettomuuteen.

Turvallisinta on olla menemättä ollenkaan lentokoneeseen. Vielä ei ole tullut tilannetta, että olisi pakko matkustaa lentäen.

Lentäminen on turvallisempaa kuin autoilu, bussimatkailu, moottoripyöräily, mopoilu, kävely, pyöräily.... Laivoista ja junista en osaa sanoa kun niihin en ole perehtynyt.

Kotiin jääminen on silti kaikkein vaarallisinta.

Vierailija
70/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen samantyylinen onnettomuus, jossa ilmeisesti kiinalainen kone kyseessä. Tässä tapauksessa liekit kyllä "lisääntyivät" hitaammin joten aikaa oli enemmän. Tämä tilanne kuitenkin päättyi hyvin ja kaikki matkustajat ehtivät ylos ja iso kone, jossa oli varmasti enemmän matkustajia oli hetkessä tyhjä. Lentäjä pelastui viimeisenä ja sitten kone räjähti. Näin videon tapahtuneesta ja kenellekään ei ollut laukkuja mukanaan. Itse en olisi niin tyhmä, että ottaisin laukun myöskään.

Vierailija
71/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä palokunta on jo valmiina odottamassa, kun kone tulee hätälaskuun. Ei näköjään Moskovassa.

Olihan sellä palokunta valmiina odottamassa. Vai meinasitko, että olisi pitänyt ihan kiitoradalla odottaa, jotta kone pääsee pahimmassa tapauksessa kovalla vauhdilla paloautojen päälle syöksymään?

Eipä näkynyt videolla

Kannattaa katsoa muitakin videoita, kuin vain se joku 10 sekunin pätkä ennen kuin tulee kirjallisesti julkaisemaan mietteensä aiheesta. Paloautot olivat paikalla minuutin sisällä, eli hyvinkin ripeää touhua.

Vierailija
72/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen mylhäön ja hitaasti paloautot tuli paikalle. Kyllä pitäisi hälytysajoneuvot olla kiitoradan tuntumassa täydessö valmiudessa hätälaskun ollessa kyseessä.

Alle minuutissa olivat lentokoneen luona. Olivat kyllä valmiina odottelemassa, mutta kun eiväthän ne voi mitenkään etukäteen tietää mihin kohtaan kone laskeutuu. Paloautoista ei kauheasti ole apua, jos jäävät laskeutuvan koneen tai koneenosien alle ja ovat tuusan nuuskana.

Vierailija
73/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä todistaa sen, ettei IKINÄ pidä lentää rys sien koneilla ja yhtiöillä.

Vierailija
74/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se osoittanut mitään muuta kuin sen, että ei kannata lentää Aeroflotilla eikä millään muullakaan neukkulaisella koneella. Ilmaisia aterioita ei ole ja näissäkin halvoissa lennoissa maksat hengelläsi. Minä olen lentänyt vaikka minkälaisilla purkeilla ja eri lentoyhtiöiden vanhoilla koneilla. Mutta venäläisillä koneilla en lennä. Mieluummin maksan muutaman satasen enemmän, kuin otan riskin menettää henkeni.

Aeroflot on turvallinen lentoyhtiö, myös venäläiskoneet on turvallisia. Aeroflotin huono maine perustuu neuvostoaikoihin, jolloin valtavassa Neuvostoliitossa jokainen lento oli Aeroflotin, ei ollut muita yhtiöitä. Kaikki kaupalliset lennot, ambulanssi-, pelastuslennot, lennot joilla levitettiin torjunta-aineita pelloille jne. Yhtiön suuruudesta kertonee se että Neuvostoliiton hajottua Aeroflotista muodostettiin SATOJA lentoyhtiöitä, joista yksi on siis tämä nykyinen Aeroflot.

Vierailija
75/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Psykopaatin piirteitä. Kannattaako sillä nyt leveillä sentään?

Vierailija
76/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijjoi ootpa sä kova muija. Not. Säälittävä uhoaja. Yleensä tollaset uhoajat sattuu olemaan kylläkin kaikista pahimpia kus*housuja tosipaikan tullen.

Vierailija
77/91 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se osoittanut mitään muuta kuin sen, että ei kannata lentää Aeroflotilla eikä millään muullakaan neukkulaisella koneella. Ilmaisia aterioita ei ole ja näissäkin halvoissa lennoissa maksat hengelläsi. Minä olen lentänyt vaikka minkälaisilla purkeilla ja eri lentoyhtiöiden vanhoilla koneilla. Mutta venäläisillä koneilla en lennä. Mieluummin maksan muutaman satasen enemmän, kuin otan riskin menettää henkeni.

Entä Air Koryo, lentäisitkö sillä? Taitaa käyttää lähinnä Iljushineita ja Antonoveja.

Vierailija
78/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko se etuosa hyvä, jos ei ehdi edes vöitä irrottaa ennen kuolemaansa?

https://yle.fi/uutiset/3-10779301

Kannatti taas puutteellisilla tiedoilla pauhaa jaskaa.

Vierailija
79/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkään vyölaukkuun mahtuu passi ja luottokortit sekä tarvittava lääke. Meikkipussia te "älykkäät" naiset ette mahdollisessa hätätilanteessa tarvitse.

Vierailija
80/91 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset sai koneen tyhjäksi 55 sekunnissa.

Erinomainen suoritus heti siitä alkaen, että henkilökunta sai oven auki, eikä askarrellut oven kanssa minuutteja kuten tapana on.

Tuskin Finnairin henkilökunta saa edes ovea auki hätätilanteessa, liukumäestä puhumattakaan. 

Kyllä henkilökunta tekee pelastautumisharjoituksia. Miksi luulet ettei Finnairin henkilökunta osaa toimia?