Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kehtaatte pyytää tuttavalääkäriltä, naapurissa asuvalta lääkäriltä, tai kollegan lääkärimieheltä reseptejä ja soitella omista ja lastenne sairauksista?

Vierailija
05.05.2019 |

Olen seurannut läheltä, kun ihmiset soittelevat, tai menevät pokkana ihan soittamaan naapurissa asuvan lääkärin ovikelloa, että nyt tarvisi tällaiseen vaivaan lääkereseptiä, voisiko reseptin uusia, tulevat näyttämään ties mitä vaivojaan ihottumista alapääongelmiinsa ja lastensa ongelmia, milloin lapsi flunssassa, milloin oksentaa, mikähän sitä vaivaa.. Ja saisiko reseptiä...

Miten ihmisillä on pokkaa? Lääkärillä on velvollisuus hoitaa sairaita ihmisiä, mutta miksi ette varaa aikaa hänen vastaanotolleen? Siksi kun voitte ilmaiseksi käydä välittämässä omia ja lastenne vaivoja siinä naapurissa, tai tuttavalääkärinne luona, kun tiedätte, ettei valan vannonut lääkäri voi kieltäytyä katsomasta pattejanne, ihottumianne, tai luomianne.

Seuraavan kerran, kun mieleenne tulee marssia naapurin lääkärille, tuttavalääkärinne kotiin, soittaa, tai laittaa viestiä, mitä jos ihan soittaisitte kuntanne terveyskeskukseen, tai yksityiselle terveysasemalle ja varaisitte ihan ajan, niin sen tutun tai naapurin lääkärin vapaa-aika ei mene sinun, tai lapsesi vaivojen valittamisen kuunteluun, tai sähköisten reseptien kirjoittamiseen.

Ja tietenkin sitten luullaan, että konjakki- viini- tai viskipullo, kukkakimppu ja muistaminen jouluna korvaa vapaa-ajalla häiriköinnin. Myös lääkäreillä on perhe ja ystäviä, joiden kanssa he haluavat viettää aikaa, eikä tehdä lähistöllä asuville tätä ilmaista vapaaehtoistyötä.

Katsotaan, lukiko oikeat ihmiset tämän ja loppuuko se ilmaisen vapaa-ajan terveyspalveluiden hyväksikäyttö.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriaikoja on niin vaikea saada, ja jos yksityiselle menee niin on kallista. Lääkäriliittohan vastustaa lääkärien koulutusmäärien lisäämistä, vaikka tarvetta olisi.

Vierailija
2/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on useampia lääkäreitä, enkä i k i n ä vaivaa heitä vaivoillani. Käytän työterveyslääkäreitäni tai käyn lekurilla vakuutukseni piikkiin. Ei ole tarvetta jakaa "ongelmia" heidän kanssa ja oikein nolottaa kaikkien osapuolten puolesta, kun jotku sukulaiset eivät näiden lääkäreiden kanssa muusta puhukaan, kun vaivoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lääkäri. Mun naapurit ovat 20 vuoden aikana turvautuneet apuuni vastaanoton ulkopuolella 2-3 kertaa. Ei ole tullut ongelmaksi.

Ei tulisi mieleenkään alkaa hoitaa ihmisiä puutteellisilla tiedoilla ja tutkimuksilla ja ilmeisesti naapuritkin sen tajuavat.

Vierailija
4/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kysy juuri koskaan mitään tutun lääkärin ammattiin liittyviä asioita. Mutta toisaalta, minulta kysytään mun ammatteihin liittyviä neuvoja ja mielelläni niitä annan, mutta ne nyt ei mitenkään häiritse.

Vierailija
5/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi. Varaan ajan sinne vastaanotolle, jos haluan nimenomaan tämän naapurin nuuhkivan nielurisojani.

Mieluummin käyn kuitenkin lääkärillä, jota en tunne yksityiselämässä, vaikka suosinkin samaa lääkäriä, joka jollain tasolla saattaa sitten muodostaa jo syy-seuraussuhteeseen perustuvan näkemyksen esim. toistuvasta vaivastani.

Vierailija
6/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriaikoja on niin vaikea saada, ja jos yksityiselle menee niin on kallista. Lääkäriliittohan vastustaa lääkärien koulutusmäärien lisäämistä, vaikka tarvetta olisi.

Päivystykseen ei ole vaikea päästä, jos on oikea hätä. Tarkistin juuri, jos olisi juuri nyt tarve päästä lääkäriin, vapaita aikoja olisi välittömästi vapaana iltaan asti.

Kyse siis on laiskuudesta ja pihiydestä; siihen naapuriin on niin paljon helpompi soittaa, laittaa viestiä, tai mennä käymään. Korvaukseksi sitten jouluna orkidea ;-)

Vierailija
7/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni valmistui juuri lääkäriksi, mutta ei ole ehtinyt vielä asentamaan hankalaa kortinlukijaa kotikoneelleen. Siihen asti on helppo sanoa, ettei pysty kirjoittamaan työpaikan ulkopuolisia lääkemääräyksiä.

Vierailija
8/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä tapa tämä yleistäminen ja kaikkien syyttely.

Vierailija
9/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä oon kyllä joskus kysynyt antibiootit, myönnetään. Yhtään kaukaisemmalta sukulaiselta en kehtaisi.

Vierailija
10/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että taloyhtiön lääkäriä hirveemmin vaivattais. Sen sijaan lähihoitaja pitää mielellään vastaanottoa kotonaan. Usein huutelee, että hän voi vilkaista, jos on jotain ongelmia. Monihan sitten käyttää itseään tai lastaan siellä. En ymmärrä.

Samat ihmiset myös pyrkii käyttämään hyväksi heitä, jotka osaa tietotekniikasta yhtään mitään. Voisitko vilkaista, kun ei taas buuttaa kunnolla... ihan vaan kun töistä tulee, huikkaavat ohimennen ikkunasta.

Mieheni on poliisi. Häneltä kysellään paljon lakiteknisiä asioita, jotka kuuluvat siis juristin toimenkuvaan, ei konstaapelin.

Vierailija
11/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidiltä oon kyllä joskus kysynyt antibiootit, myönnetään. Yhtään kaukaisemmalta sukulaiselta en kehtaisi.

Tottakai omalta vanhemmalta, tai lapselta voi pyytää reseptejä, tai pyytää katsomaan patteja, mutta ei sukulaisilta, työkaverin puolisolta, tuttavalta, tai naapurilta.

Vierailija
12/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni valmistui juuri lääkäriksi, mutta ei ole ehtinyt vielä asentamaan hankalaa kortinlukijaa kotikoneelleen. Siihen asti on helppo sanoa, ettei pysty kirjoittamaan työpaikan ulkopuolisia lääkemääräyksiä.

Odota vaan, kohta niitä reseptipyynöjä ja ihottuman näyttäjiä alkaa tulla sinunkin luo ja pyytävät välittämään reseptipyyntöjä. Kokemusta on.

Vierailija
13/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisäni on ortopedi, että häneltä olen saattanut joskus kysellä jelppiä.

Vierailija
14/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai omalta vanhemmalta, tai lapselta voi pyytää reseptejä, tai pyytää katsomaan patteja, mutta ei sukulaisilta, työkaverin puolisolta, tuttavalta, tai naapurilta.

Ei lääkäriltä pyydetä reseptejä, vaan kerrotaan oireet, minkä jälkeen lääkäri harkitsee lääkemääräyksen tarpeellisuuden!

H--ti soikoon!!

Vierailija
15/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni lapsi on lääkäri ja ystäväni oli hirveässä räkätaudissa sekä flunssassa ja soitti lapselleen, että nyt niitä antibiootteja tai jäät perinnöttömäksi 😁. Ei kirjoittanut äidilleen. Ilkeä lapsi.

Vierailija
16/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten illanistujaisissa on näitä, jotka alkavat vaivihkaa viemään juttua siihen suuntaan sukulais-/tuttavalääkärin ollessa paikalla, että pikkuhiljaa keskustelu menee sinne terveysasioihin ja sitten aasinsillan kautta pystyy alkaa kysellä omista iholäiskistään, pareista ja karsastuksistaan

Vierailija
17/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoihaa

0/7

Vierailija
18/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on lääkäri. Kolmetoista osa pyytää minua välittämään miehelleni reseptinkirjoituspyyntöjä. Vuosien varrella on pyydetty e-pillereistä astmalääkkeisiin ja nyt keväisin allergialääkkeitä.

Sanon aina näille reseptipyytäjille, että ovat suoraan yhteydessä mieheeni. He eivät ole edes tavanneet miestäni. Osalla on pokkaa soittaa hänelle, mutta hän ei vastaa tuntemattomiin numeroihin ja kollegat valittavat minulle, kun eivät tavoita miestäni. Silloin ohjaan soittamaan hänen työpaikkansa ajanvarausnumeroon.

Ihmiset ovat kauheita hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
19/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoihaa

0/7

Kävikö tunteisiin, tunnistatko itsesi aloituksesta? Onnea, tästäkin ja eilisestä ;-)

Vierailija
20/95 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ihan pokkana pyytänyt mummoltani antihistamiineja ja jotain vahvaa kortisonivoidetta. Tai sitten äiti on pyytänyt, ja kun kotona vielä asuin niin on jaettu niitä. Mummolta se atooppinen iho on periytynyt, niin tää on vähintä mitä hän on tehnyt. Ihan mielellään on niitä kirjoittanut. 

Mutta heti jos on jotain muuta, niin marssin kyllä terveyskeskukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä