Minä en ehdi edes maistamaan herkkuja kun mies on jo syönyt ne
Mieheni on todella kova herkkusuu, itse syön ehkä yhden jäätelön kuukaudessa jos sitäkään. Tämä on sinänsä ihan ok, mutta vähän alkaa pikkuhiljaa harmittaa etten koskaan ehdi edes MAISTAA mitään ennen kuin kaikki on syöty. Ihan esimerkkejä tältä viikolta:
-Ostettiin testiksi salted caramel pähkinöitä. Mies söi koko pussin ilman minua, en maistanut YHTÄKÄÄN.
-Ostettiin kuuden tikkujäätelön pahvipakkaus. Tänä aamuna näin tuon pahvilootan roskiksessa, eli kaikki jäätelöt syöty.
-Ostettiin molemmille suklaavanukkaat. Ylläri, molemmat syöty.
Ei mua haittaa edes sinänsä se että syö mutta kun EI ILMOITA MITÄÄN. Minä saatan siis töissä miettiä, että tänään kun pääsen kotiin katson sarjaa ja syön suklaata joka oli mulla säästössä. No eipä sitä tietenkään enää siellä ole. Laitoin jokunen aika sitten kolme suklaapatukkaa vaatekaappiin piiloon mutta mies löysi ne sieltäkin.
Tulkaa jakamaan vitutus ja sanokaa etten ole ainut kellä on tällaista.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luultavasti sanoisin ihan suoraan, että on tosi vaikea kunnioittaa ahmattia, jolla ei ole mitään itsekuria. Aikuisen ihmisen luulisi siitä tajuavan, ettei tämä ole sinulle mikään pikkujuttu, joka nyt vain kuuluu parisuhteeseen. ”Mies” taitaa olla aikamoinen vauva, jos mättää sokerimuroja ja jäätelöä päivittäin.
Tuskin miehesi on kovin pitkäikäinen, jos ruokailutottumukset ovat tuollaiset - mieti siis tarkkaan haluatko ylipäätään elää elämääsi ihmisen kanssa, joka tulee syömään itselleen monta sairautta ja merkittävän ylipainon (jos ei sitä jo ole).
Hän selkeästi oikeuttaa sokerin syömistä juurikin sillä että on timmissä kunnossa eli ei syytä vähentää. AP
Onko hän niin lapsellinen, että kuvittelee etteivät luonnonlait koske häntä? Ei kukaan pysy lopun ikää timminä ja terveenä jos ahmii holtittomasti sokeria.
Onkohan kumppanisi ravitsemus muuten hyvällä tolalla? Voi nimittäin olla, että oikeaa ravintoa tulee liian vähän tai se on liian yksipuolista, mikä saa ahmimaan hillittömästi makeaa.
Jos tulet kotiin ja herkku syöty, niin syöjä kipittää omin pikku jaloin ostamaan uuden tilalle.
Ihan sama, hotkiiko se lapsellinen äijä omat osuutensa herkuista, mutta pitää oppia kunnioittamaan toisen omaisuutta.
Lähetä linkki keskustelusta sille tollolle.
Tuolle lavajankkaajalle: koita jo ymmärtää, että paikoitellen puhekielisenä ilmauksena voidaan käyttää sanaa lava. Tarkoittaen sitä keissiä/konttia/lootaa/koppaa/salkkua. Tai no noistakin varmaan riemastuisit, että kontti on merikontti, koppa kaljaa viittaa lasipulloihin ja salkku on se mitä pukumiehet kantavat!
Teille, jotka sanotte etteivät miehet syö makeaa tai koe makeanhimoa: paskapuhetta. Minunkin puolisoni sanoo, ettei syö karkkia tai muuta makeaa. Noh, jos kaupassa on irtokarkit tarjouksessa, hän on karkkilaatikoissa kainaloitaan myöten kaivelemassa. Joskus ostaa piispanmunkkeja tai hillomunkkeja, kun "ne ovat hyviä kahvin kanssa". Hänellä on tapana ostaa minulle kuukautisiani varten suklaalevyn, ja käy sieltä verottamassa vähintään rivin tai kaksi. Yksi miespuolinen kaverini ravintolassa käydessään tsekkaa ensimmäisenä jälkiruokalistan, mitä suklaisempi ja pähkinäisempi brownie tms. sieltä löytyy niin sitä parempi. Subwayssäkin ottaa aina cookien. Toinen kaveri taas ei kokkaa koskaan, mutta leipoo senkin edestä. Postasi mm. someen vappuna kuvia paistamistaan munkeista.
Tuttua. Olen jo lapsille opettanut, että jos ette halua, että isä syö teidän karkit pitäkää ne huoneissanne. Viimeksi vappuna ostettiin herkkuja. Pussi sipsiä, jokaiselle jotakin karkkia ja 1,5l pullo limsaa. Mä lähdin käyttämään koiran lenkillä ja samalla viemässä äidille muutaman pussin munkkeja ja mies oli tuolla mun parin tunnin reissulla vetäissyt jo sen limsan kitusiinsa. Oli sentään lapsille antanut pienet lasilliset. Lisäksi oli syönyt jo omat karkkinsa ja aloitellut mun pussia. Hän sentään älyää hävetä ja kävi ostamassa uutta. Hän ei voi olla syömättä, jos jotakin herkkua näköpiirissä on. Vappumunkkeja söi tuoreeltaan kunnes hänelle tuli huono olo. Mä paistoin noin 100 munkkia, vein niistä 20 mun äidille, söin itse 4, lapset söi kumpikin 6 ja loput noin 50 veteli mies siinä 2 vuorokauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua. Olen jo lapsille opettanut, että jos ette halua, että isä syö teidän karkit pitäkää ne huoneissanne. Viimeksi vappuna ostettiin herkkuja. Pussi sipsiä, jokaiselle jotakin karkkia ja 1,5l pullo limsaa. Mä lähdin käyttämään koiran lenkillä ja samalla viemässä äidille muutaman pussin munkkeja ja mies oli tuolla mun parin tunnin reissulla vetäissyt jo sen limsan kitusiinsa. Oli sentään lapsille antanut pienet lasilliset. Lisäksi oli syönyt jo omat karkkinsa ja aloitellut mun pussia. Hän sentään älyää hävetä ja kävi ostamassa uutta. Hän ei voi olla syömättä, jos jotakin herkkua näköpiirissä on. Vappumunkkeja söi tuoreeltaan kunnes hänelle tuli huono olo. Mä paistoin noin 100 munkkia, vein niistä 20 mun äidille, söin itse 4, lapset söi kumpikin 6 ja loput noin 50 veteli mies siinä 2 vuorokauden aikana.
Tällä palstalla oli kerran keskustelu, jossa aloittaja pohti, mitä tehdä lihovan poikalapsensa kanssa - tällä kun oli kuulemma pohjaton ruokahalu. Lähes kaikki vastaajat vakuuttelivat, että lapsen pitää antaa syödä niin paljon kuin haluaa. Kun joku esitti arvelun, että ehkä lapsellekin voisi opettaa _kohtuullisuutta_, kaikki vakuuttivat kilpaa että sellaista ei saa tehdä.
Nämä kohtuullisuuden vihaajien lapset ilmeisesti ovat nyt sitten näitä, jotka ahmivat 50(!) munkkia tuosta vain. Ja puoliso varmasti vain silittää päätä, että on se hyvä kun maistuu...
Mitäs oot suhteessa sit ja täällä poraat asian päälle. Ala sinkuksi niin saat mässyttää herkut itse! 😜😋
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Itse vetaisin uunipellin kokoisen kinkkupiirakan melkein kokonaan yhdessä illassa kaljojen kanssa. Ihan luvalla tosin mutta sitä nainen ihmetteli aamulla että miten se on mahdollista? Sitä jäi sellainen sanotaan 10cm kanttiinsa palanen. Kerroin ottaneena palan kerrallaan ja söin sitä kuitenkin jotain 6 tuntia. Kaljaa meni samalla noin 20 tölkkiä. En ole ylipainoinen vieläkään.
Haha, mun mieheni myös on tuollainen pohjaton kaivo mitä ruokaan tulee. Hän saattaa olla koko päivän syömättä (koska ei muista syödä, on hieman adhd) ja sitten illalla voi vetää ihan loputtomasti ruokaa. Hänellä on kuitenkin järki päässä niin ei oikeasti syö kaikkea vaikka voisi, vaan jättää minulle ja lapselle seuraavaksi päiväksi. Herkut hän saattaa armotta vetää naamaan yön pimeinä tunteina, JOS hänelle ei sano että näihin ei saa koskea tai että älä syö kaikkea. Nykyään jopa ostaa omat herkkunsa! Mutta pako myöntää että minäkin syön miehen herkkuja, jos hänellä on paljon. Ostan kyllä uudet aina tilalle. Ja mies ostaa myös jos valitan hänelle että söi kaikki. Joskus hänellä tulee oikosulku aivoihin ja jättää jotkut herkut syömättä jota olen hänelle jättänyt ja hän sanoo että ei uskaltanut syödä koska luuli niiden olevan minun. :D Luulen että hän tykkää syödä "kiellettyjä" herkkuja ja sallitut ei maistu niin hyviltä.
No mutta kuitenkin. Aika rankkaa tollainen että kaivaa vaatekaapistakin herkut! Mielestäni jos laitat herkut piiloon, se jo on selvä viesti toiselle että älä koske näihin. Haluaako mies kostaa että olet kehdannut hankkia herkkuja kertomatta hänelle? Vai onko niin kova herkkujen himo että käy sinunkin piilot läpi kun tietää sinun piilottavan? Kummallista. :D
Minusta olisi ihanaa jos herkkuja olisi aina kotona, mutta ollaan kumpikin sellaisia herkkusuita että se ei vain toimi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suurin osa miehistä ei edes syö makeaa" mikä ihmeen tilastotieto tämä oli? Ilmeisesti makean syönti loppuu kun täyttää 18 vuotta? Voi luoja tätä porukkaa tietoineen ja mielipiteineen.
Lasten makuaisti on erilainen,keskivertomies syö suolaista eikä makeaa.
Ja mihinhän tämä perustuu? Sulla ei voi kokemusta kaikista suomalaisista miehistä niin linkkaa joku tilasto. Ilman dataa olet vain randomi tyyppi, jolla on mielipide.
Oletko kuullut miehen(toisin kuin naisen) epäonnistuneen laihdutuksessa siksi että "makeanhimoa" ei voi estää? Ajatuskin on lähinnä koominen.Joku laihdutusvalmentaja sanoikin että miehiä ei vaivaa makeahimo kuten naisia laihdutettaessa ja siksi laihtuminen onnistuu vakaasti.
Ensin sanot syöväsi vain yhden jätskin kuussa, mutta heti perään hatmottaakin niin kauheasti, kun miehesi syö herkut.
Jäätelöt piilottaisin sopivaan läpinäkymättömään rasiaan ja päälle vaikka teippi mansikoita/lanttukuutioita/sosekeitto mikä nyt on teillä uskottavaa ja sellaista mihi; mies ei varmasti koske.
Vierailija kirjoitti:
Ensin sanot syöväsi vain yhden jätskin kuussa, mutta heti perään hatmottaakin niin kauheasti, kun miehesi syö herkut.
Tässä harmittaa lähinnä periaatetasolla tuo ajattelemattomuus ja itsekkyys. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt jo että montako avattua pakettia siellä pakastimessa pitää olla jos ei koskaan saa ottaa viimeistä? Ja täsmennätkö sen verran, että tuo sääntö viimeisen ottamisesta ei kuitenkaan koske sinua, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt jo että montako avattua pakettia siellä pakastimessa pitää olla jos ei koskaan saa ottaa viimeistä? Ja täsmennätkö sen verran, että tuo sääntö viimeisen ottamisesta ei kuitenkaan koske sinua, vai?
Tässä ei nyt ole kysymys ensimmäisestä tai viimeisestä, vaan siitä, että mies syö yksin KAIKEN. Mitä et oikein ymmärrä? Lapsillekin opetetaan että herkut jaetaan, ja jos omat ahmii saman tien niin toiselta ei mennä siinä vaiheessa ottamaan lisää. AP
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on selkeästi paha syömishäiriö. Tai sitten hän on sairaalloisen itsekäs. Oli kumpi tahansa, hän tarvitsee psykiatrin apua. Milloin ajattelitte varata psykiatrille ajan?
Impulssikontrollin puute ja mielihalujen vastustamattomuus ei välttämättä ole syömishäiriö, jos käytös näkyy muuallakin elämässä. Addiktoituuko mies helposti, tekeekö heräteostoksia miettimättä, osaako hän hallita tunteitaan tai ajatella pitkäjänteisesti?
Jos kyse on isommastakin persoonallisuuden piirteestä tai häiriöstä, ongelmiin voi olla vielä syömishäiriötäkin vaikeampi vaikuttaa.
Oletko aikuinen? Miksi syöt jotain lasten "herkkuja"?
Seuraavalla kerralla kuse niihin, niin oppiipahan olemaan.
Teille molemmille omat herkut ostakaa, mutta sulle vähän ja miehelle paljon. Miehellä ei ole lupaa koskea sinun herkkuihin.