Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mökin omistajat ovat ITSEKKÄITÄ? Ei anneta mökkiä muiden käyttöön vaikka eivät itse ole siellä

Vierailija
04.05.2019 |

Lähetin viestejä kavereille, joilla tiedän olevan mökki. Kysyin, kuka lainaa mökkiä perheellemme viikoksi, että lapset saavat kunnon kesäloman. Kukaan ei vastannut... Mietin, poistanko heidät kavereista facessa.

Pettynyt äiti

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika läheinen ihminen jotta lainaksi.

Vierailija
42/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mi ultakin on joskus kysytty mökkiä lainaan, ihan tosissaan siis. No en lainaa. Siellä on varsin kinkkinen kaasujääkaappi, sen päälle saamiseen tarvitaan hyvät hermot ja vissiin onneakin. Kaasuhella on 60 v vanha, eikä siinä tosiaan ole liekkivahtia. Saunassa on Aitokiuas, ja sen lämmittäminen on monille ihan hepreaa. Ja lämmityskin on Porinmattien varassa ja niiden vetämään saaminen vaatii taitoa, tekniikkaa ja paljon tupakkia (kuvainnollisesti).

Ei niitä voi kirjallisesti ohjeistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoimme juuri viime kesänä oman mökkimme, joka sijaitsee suhteellisen kivalla paikalla. Mökki on siis minun sukuni perintömökki. Tänä keväänä useaan otteeseen miehen sisko (pahimman luokan lokki) on yrittänyt tingata, pääseekö viikoksi kavereiden kanssa tänne lomailemaan. Ennen remonttia erehdyimme antamaan viikonlopuksi kyseiselle henkilölle mökin lainaan, ja sitä siivottiinkin sitten koko päivä, kun seuraavan kerran mökille menimme. Kuivatavarat ja hätävaraeväät oli kaikki syöty tai otettu mukaan, likaiset tiskit olivat seisseet kolme viikkoa tiskipöydällä ja joka paikka roskien, tyhjien pullojen ja tölkkien, viini- ja oluttahrojen peitossa. Tietenkin olivat käyttäneet meidän pyyhkeitä ja lakanoita, vaikka erikseen pyysin, että tuovat omat liinavaatteensa ja pesuvälineet. Yritin saada tätä naista sitten siivoamaan tai edes hyvittämään usean kymmennen euron arvosta näitä kadonneita ruokia, ei kuulemma kuulu hänelle maksaa. 

Nyt yrittää mankua takaisin mökille, kun siellä on palju laitettu pihaan ja sisätilat remontoitu täysin. Kavereille ja luotettaville sukulaisille voin lainata tai vuokrata, mutta missään nimessä en enää jokaiselle suostu mökin avaimia antamaan. 

Vierailija
44/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan toimiva vuokramökkijärjestelmä. Suosittelen sitä

Vierailija
45/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olemme mieheni kanssa vuokra tai laina mökillä niin pyyhin paskaisenmunani verhoihin.

Vierailija
46/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä aina huudellaan provoiksi mutta itselle käynyt myös.Entisen miehen sukulainen pyysi mökkiä lainaan.En antanut.Kova homma pitää paikat kunnossa, polttopuut tehdään itse ja sähköäkin kuluisi.Eikä tämä ihminen mitään olisi maksanut. Pyydän mökille mielelläni vieraita ja tarjoan sitä ystäville käyttöön.Niille keihin luotan ja joista pidän. En jotain random ex- sukulaista jonka kanssa en ole missään tekemisissä.

Vierailija
47/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa itsekkyyttä ilmenee matkailuautojen ja moottoripyörien omistajissa. Käsittämätöntä tosiaan.

Kuulemma hevosten ja koirien omistajissa esiintyy myös huomattavan paljon itsekkyyttä.

Vierailija
48/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästä mökilleni vieraita, koska valtaosa on nykyään uusavuttomia ja aiheuttaisivat tekemisillään vain isoja vahinkoja.

Sama täällä. Nykyihmiset eivät tajua, miten siellä mökillä eletään. En antaisi kenenkään vieraan mennä sotkemaan rikkomaan luxusmökkiämme.

Vierailija
49/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap antaisitko sä vaikka oman kotisi jollekin toiselle perheelle käyttöön jos olette oman perheen kanssa viikon reissussa muualla? Ihan älytöntä itsekkyyttä tuollainen toisten omaisuuden vaatiminen omaan käyttöön. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
50/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun olemme mieheni kanssa vuokra tai laina mökillä niin pyyhin paskaisenmunani verhoihin.

Meidän mökillä vois vähän kikulia sattua, kun joutuisit sen pyyhkimään sälekaihtimiin.

Vierailija
51/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Osta tai vuokraa oma mökki.

Vierailija
52/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaatimaton kesäasuttava mökki.

Ei luxusta, mutta siisti. On ihan rannassa luonnonkauniilla, rauhallisella paikalla,

23 km kaupungista.

Ei anneta tuntemattomien ryyppy- ja kutupaikaksi. Nykyihmiset eivät osaa kunnioittaa toisen omaisuutta.

Tupakoidaan, oksennetaan, säretään.

Mitään ei myöskään haluttaisi maksaa.

Siistille eläkeläispariskunnalle voitaisi vuokrata osaksi kesää. Polttopuita tekeville hyvinkin edullisesti.

Vierailija
53/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En päästä mökilleni vieraita, koska valtaosa on nykyään uusavuttomia ja aiheuttaisivat tekemisillään vain isoja vahinkoja.

Sama täällä. Nykyihmiset eivät tajua, miten siellä mökillä eletään. En antaisi kenenkään vieraan mennä sotkemaan rikkomaan luxusmökkiämme.

Mulla ei ole edes luxusmökkiä, mutta en silti lainaisi tätä kenellekään. Tämä on mun hyvin yksityinen paikkani, ei mikään hollitupa. En kaipaa tänne muita edes silloin, kun olen itse paikalla.

Vierailija
54/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekäs. Vuokraan mökkiäni hyvästä summasta. Puolet on maksettava heti, koska muuten ihmiset katsoo, että tuolla paikkakunnalla sataa ja peruvat varauksen viime tingassa.

Perin maksun myös, jos jotain rikotaan tai jätetään mökki siivottomaan kuntoon.

Vierailija
55/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa pummilta. Häjyä tekee tuo ihmistyyppi. Kokemusta on esim. autokyydin pummaajista, joilta ei löydy edes yhtä euroa bensakuluihin. En kuskaa enää. Enkä muitakaan vastaavia röyhkimyksiä avita.

Vierailija
56/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 euroa viikko ja jätätte mökin ja tontin yhtä hyvään ja siistiin kuntoon kuin oli saapuessanne.

Rikotut astiat ym. aiheuttamanne vahingot korvaatte erikseen.

Huussin huolto ja tyhjennys sisältyvät lomaan, samoin kuin saunapuiden pilkkominen.

Vierailija
57/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on päinvastainen ongelma. Appivanhemmat oikein tyrkyttävät mökkiään meille. Kyselevät, milloin haluamme mökille, haluammeko yksin vai heidän kanssaan samaan aikaan, haluammeko varata mökin käyttöömme juhannuksen tai jonkun tietyn viikonlopun ajaksi jne.

Mutta kun minä inhoan mökkeilyä! Mieluummin menen laavulle tai telttailemaan. Mutta ei mökille. Lapsuudenkotini oli maalla ja siellä oli ihan tarpeeksi mökkitunnelmaa. Nykyään, kun saan valita, asun mieluusti kaupungissa mukavuuksien keskellä.

Vierailija
58/58 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voisin lainata mökkiä kavereille. Tekisivät sitten jotain pihahommia vastineeksi (hakkaisivat halkoja, niittäisivät ryteikköä, haraisivat rantahiekkaa tmv.).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi