Pystyisitkö olemaan viikon kesälomalla mökillä jossa vesi pitää kantaa järvestä sisälle ja jossa on vain ulkohuussi?
Mä pystyisin. Musta olis vaan ihana päästä vähäksi aikaa ihan luonnon rauhaan kauas nykymukavuuksista.
Kommentit (131)
Toki, mun äidin mökki on sellainen ja jopa mun teinit viihtyy siellä. Ei sähköä, ei juoksevaa vettä, puucee, vastapainoksi järven ranta ja upea luonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta omaan pitäisi hommata vesipumppu ja erotteleva vessa, joka olisi mielellään sisällä. Hajun takia ne huussit on siellä jossain tontin nurkassa.
Ei mun huussi haise, kompostikäymälä.
Useimmille huussi tarkoittaa näköjään edelleen ämpäriä tai riukua jossain lautakasassa.
Kompostikäymälä ei todellakaan haise ja jopa tyhjennys siedettävää kun tavara lähes multaa.
Alkuperäiseen kysymykseen , olen viettänyt lomani otsikossa mainitut "mukavuudet" omaavalla mökillä jopa 8 kk vanhan lapsen kanssa. Nyt on sähköt , silloin ei.
Sähköllä saa paljon kaikkea kivaa ja elämää helpottavaa pihavaloista alkaen. Kaasuliedestä en luovu, jos ei muuta niin toimii kun ne sähköt on poikki.
Pystyisin ja olenkin mielelläni ja usein. Kaikista parasta koiran kanssa kahdestaan, seuraavaksi kavereiden kanssa ja sitten vasta valitsisin kitisevän perheen mökkiseuraksi. Ja kyllä pidän perheestäni paljon. Jotkut asiat on vaan parempia ilman.
Meidän mökki on tuollainen. Viihdyn ihan hyvin, mutta edes aurinkopaneelit olisivat kivat, niin näkisi illalla jotain... Suvun nostalgiamökillä mikään ei muutu.
Olen elämäni ensimmäiset 20v asunut tuollaisissa olosuhteissa kesät talvet. Tosin vesi kannettiin kaivosta. Pystyisin olemaan, mutta en haluaisi. Vapaaehtoisesti en lähtisi.
En todella. Inhoan mökkielämää. Just ja just voin mennä, jos aamupäivällä mennään ja viimeistään samana päivänä viiden kuuden aikaan nokka kohti kaupunkia.
Kuulostaa täysin normaalilta eikä miltään pystymiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn toki, mut juomavettä pitää olla ja sähköjääkaappi.
Niillä mökeillä ei yleensä ole edes sähköä, joten puita joutuu kantamaan lämmitystä varten. Kaasulla voi tietenkin keittää, ja mikä vika on kaasujääkaapissa kun pitää olla sähköjääkaappi? Ei tarvita minkäänlaista jääkaappia, jos on kellari.
Entä millä tavalla sinun juomavesi poikkeaa kantovedestä? Ei sitä vettä oteta kannoista vaan kannetaan sisään kaivosta tai lähteestä, eli on tavallisesti aivan juomakelpoista.
Talvella ulkohuussi ei ole mitenkään kiva, ei varsinkaan pimeässä.
Mitä ihmettä? Monessa paikassa kantovesi kannetaan järvestä. Eihän sellaista voi juoda! Juu ei tosiaan mistään puunkannosta saa vettä, mutta järvestä kylläkin saa! Ei pesuveteen monesti tuhlata kaivovettä tai lähdevettä, jos sellaista ylellisyyttä edes on tarjolla.
Tää on just tätä, kun ihmiset miettii vain sitä omaa paikkaansa, jossa on aina toimittu tietyllä tavalla.
Olen "90-luvun vätys" kuten jotkut vanhemman ikäluokan edustajat asian ilmaisee, mutta kesät vietimme lapsena mökillä jossa oli ulkohuussi mutta ei ollut vettä ja sähköjä. Pesuvesi kannettiin järvestä ja juomavesi haettiin kaivosta (tai tuotiin kaupungista). Puut sahattiin itse. Vietimme pitkät ajat järvellä soudellen ja kalastaen, jopa me lapset keskenämme. Verkot ja katiska oli, itse perattiin kalat ja oli kasvimaa. Joka ei kyllä menestynyt. Sisällä oli kaasuhella jossa keitettiin kahvit ja perunat, mutta suurin osa ruuasta tehtiin nuotiolla tai grillissä. Joskus saunan kiukaalla folioon käärittynä. Lapsena sain vapaasti toimia tulen kanssa ja liikkua järvellä.
T. Alle 30v pullamössöläinen joka ei Oikeasta Elämästä ja Kunnon Ihmisistä kuulemma mitään tiedä
Niin ja styroksiset laukut ja järvi toimivat jääkaappina. Jossain vaiheessa oli pieni jääkaappi joka viilennettiin laittamlla sinne jäisiä mehukattipulloja.
110
Tuollainen meidän mökki on :D tai siis juomavesi tuodaan kyllä muualta kuin järvestä mutta ei löydy sisävessaa eikä ole juoksevaa vettä. Sähköt vedettiin pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut, ei kiitos. Kiva pestä lapsen peppu kakkavaipan jälkeen kylmällä vedellä. Toki se pitää ensin hakea järvestä. Ulkohuussiista muistan hämähäkit, paskakärpäset ja kylmyyden. No thanks.
No jos otat lapsen tuollaisiin olosuhteisiin niin kai ymmärrät pitää koko ajan lämmintä vettä?
Pystyn ja olen aina toukokuusta lokakuuhun kaikki viikonloput ja suurimman osan lomasta. Vesi on kyllä lähteestä kun järveä ei ole, kuivan maan mökki keskellä ei mitään, lähi naapuriin yli kilometri, parasta!
Pystyisin ja voisin viihtyäkin yhden viikon jos olisi lämmintä.
Kyllä pystyisin jos mökki olisi oma ja saisin olla siellä yksin. Kenenkään toisen mökille vieraaksi en lähtisi, kun siellä pitäisi olla koko ajan sitä vettä kantamassa ja riehumassa töitten kanssa. Juu ei. Koko ajan sellainen tunne takaraivossa, että en tee olemiseni eteen mitään, vaikka tekisin mitä. Ja kun toisen pään sisälle ei näe, niin ei tiedä mitä multa siinä koko ajan odotettaisiin.
Itsekseni voisin olla vaikka kuinka alkeellisesti.
Pystyisin varmaan pakon edessä, mutta en haluaisi. Olen kaupunkilainen. Mutta mikäs siinä jos joku tykkää. Kaikki on erilaisia.
Pystyisin, mutta en halua. Kun luontoon kaipaan, lähden telttailemaan tai vaeltamaan.
Meidän mökki on sellainen, yleensä otetaan kanisteri tai vain heataan järvestä. Ulkohuussi on ja tulimuurahaisia kaikkialla. :D Viime kesänä sain varmaan 50 puremaa vai mitä ne nyt tekeekään.
Oho tuli pikku kirjoitus virhe, korjaanpas: *haetaan
Pystyisin ja olen ollutkin useamman viikon. Mutta en oikein tykkää ulkohuusista, siksi nykyään vuokrataan mökki mukavuuksilla.