Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö olemaan viikon kesälomalla mökillä jossa vesi pitää kantaa järvestä sisälle ja jossa on vain ulkohuussi?

Vierailija
03.05.2019 |

Mä pystyisin. Musta olis vaan ihana päästä vähäksi aikaa ihan luonnon rauhaan kauas nykymukavuuksista.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pystyisin, mutta miksi tyytyisin elämään kuten köyhät. Makaan viikon mieluummin viiden tähden hotellin uima-altaalla fijillä.

Vierailija
22/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan ,olen jopa viettänyt sellaisella pari viikkoa kaksiviikkoisen esikoisen kanssa. Vauvan kylpyvesi piti suodattaa järvivedestä ja juomavesi tuotiin itse. Hyvin meni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika onneton tyyppi saa olla, jos ei pystyisi sellaisessa paikassa olemaan.

Kahta kuukautta.

Vierailija
24/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, jos olisi pakko. Millä tahansa mökille korvessa viihdyn max. kaksi päivää.

Vierailija
25/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin mutta en todellakaan haluaisi.

Vierailija
26/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää mökillä, että vettä saa kaivosta eikä tarvitse juomavettä kantaa kotoa mukanaan. Ulkohuussi ok, joskin mieluummin olen kussut pihalle, siellä on just sopiva rinne naisenkin lirutella. Talvella sisävessa on ihan mahti juttu, sekään ei tosin ole mikään vesivessa vaan kuivikekäymälä kuten ulkohuussissakin.

Sauna ja vesi lämpeää puilla, tupa ja ruoka myös. Sähköt tulee, niillä pysyy jääkaappi kylmänä ja talvella mökissä peruslämpö. Tällaiseen kun on lapsesta asti tottunut, ei sitä osaa oikein edes ajatella pärjäävänsä ilman sähköä. Pimeään aikaan on kiva käydä huussissa kun pihalle saa kunnolla valot. On sen verran metsässä, ettei susiin törmääminen pihamaalla olisi mitenkään erikoista.

Mökillä kuuluu myös olla puutöitä, pihatöitä, nikkarointia, projekteja, marjametsää ja sen sellaista ulkoilmaelämää ettei käy olo tylsäksi. Niitä tehdessä mieli lepää ja yöllä unikin on sikeämpää.

Vierailija
27/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin ja olen ollutkin mutta enää en mene. Kun on keksitty sanitaatio jne niin käytän niitä.

Mun mökillä on myös tiskikone. Kun olen vapaalla haluan olla vapaalla.

Vierailija
28/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisesti. Kokemusta kolmesta viikossa sähköttäkin eli känny lataamatta tosi hädän varalta. Suosittelen.

Vierailija
29/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, en lähtisi viikoksi kehitysmaa olosuhteisiin.

Vierailija
30/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartioiden takia en pystyisi järvivettä kantamaan, enkä kyllä haluaisi vaikka olisin tervekin. Ilman sähköä pärjäisin hyvin jos ei tarvitsisi kantaa ja pilkkoa puita takan tai liden lämmitykseen, muuten en.

Sen sijaan ulkohuussi tai vaikka suihkun puuttuminen (jos käytössä olisi siis kuitenkin esim. vesihana) kelpaisivat kyllä ja tykkäisinkin niistä enemmän kuin mökistä kaikilla mukavuuksilla. Yksi tuttuni omistaa tällaisen paikan ja se on aivan käsittämättömän ihana, sellainen maaginen pikkupirtti katseilta piilossa <3

Vierailija
31/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viikon Lapissa telttailemassa, mutta siellä oli juokseva vesi (= tunturipurot).

Vierailija
32/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa jouduttiin olemaan parikin viikkoa teltassa ja paskalla käytiin riu'ulla.

Vierailija
33/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä asun sellaisessa ympäri vuoden. Veden kannan saunasta, koska talossa ei ole vesijohtoa eikä viemäriä, mutta saunassa on. Ulkohuussi on ja kuistin komerossa komposti wc. Eikä ole tässä torpassa sähköjäkään.

Vierailija
34/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjään 365 päivää vuodessa ilman juoksavaa vettä ja vesivessaa. Tosin veden haen kaivosta, järveä ei ole lähistöllä.

Vierailija
35/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, ja olisi aivan ihanaa! Minäkin olen lapsuudessa viettänyt lomia tuollaisilla mökeillä paljon, niin kesäisin kuin talvellakin, Lapista kun olen kotoisin.

N29

Vierailija
36/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain viikon? Olen koko kesän :)

Vierailija
37/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin ja olen monesti ollutkin. Mutta nykyään minulla on matkailuauto joka mahtuu parkkiruutuun ja jossa on wc, suihku, kaasuliesi, jääkaappi ja pediksi taittyva pöytäryhmä. Siinä viihtyy pidempiäkin aikoja ja maisemaa ikkunoissa voi vaihtaa mielensä mukaan.

Vierailija
38/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työnkin puolesta paljon yhteusmajoitusmökeissä joissa vesi tulee kannettuna ja sähköäkään ei ole, joissain ruokakin vain maakuoppa/säilyvät tuotteet. Syöty aina todella hyvin. Hyttyset isoin miinus, paikkana Perämeren saaristo. Suomenlahden/selkämeren saarilla ei sitäkään.

Vastaus: kyllä, ja mielelläni. Mökkikokemus on pilalla viimeistään jos siellä on tv.

Vierailija
39/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, eikä tekisi tiukkaakaan. Nauttisin kovasti. Ja viikko olis ihan liian lyhyt aika mökkeillä, kyllä siellä pitäisi saada olla pidempään.

Vierailija
40/131 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun vailla juoksevaa vettä, ihan omasta valinnasta. Vesijohdot olisivat vain riesa tässä pienessä vanhassa hirsitalossa, tuovat aina jonkin verran kosteutta talon rakenteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi