Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei vttu tuon kelan toiminta.

Vierailija
02.05.2019 |

Jouduin ensimmäistä kertaa elämässäni työttömänä sairaslomalle. Ilmoitin siitä rehellisesti kelaan ja se oli virhe. Nyt sain melkein 200 e vähemmän rahaa. Asumistuen ja päivärahan jälkeen jää nihkeästi yli satanen kun maksan vuokran. Kiitti vaan kun taas koitellaan hermoja. Huomenna pitää laittaa tt-tuki vetämään. Siinä vaan menee usein 2 viikkoa ja se on ihan arvoitus minkä verran sitä saa. Miten se voi edes vaihdella kun tulot ja menot on samat?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä kamalaa. Minä maksoin juuri liki tuhannen euron vuokrani ihan sataprosenttisesti omasta pussista, senttiäkään ei kukaan antanut siihen minkään valtakunnan tukea. Eikä ole ikinä antanut. Ja koko ajan pitää laskea, että riittävätkö rahat. Olisi aivan hel-vetin mukavaa, kun tulisi asumistuet ja päivärahat tilille tuosta noin vaan, eikä tarvitsisi nousta joka saa-tanan arkiaamu kuudelta jotta ehtii töihin ja silti joutua miettimään että riittävätkö rahat.

Siitä vaan vapaille pötköttämään.

Ihan kannattaa kokeilla että kuinka ihanaa se on se täysien työpäivien tekeminen sosiaalietuuksien eteen. Nehän nimittäin eivät tule ilman vaivannäköä.

Sit voi elää viikon kuin ihminen, ja loput kolme miettiä että mistäs nyt rahat sitten.

kannattaa muuttaa halvempaan asuntoon, kesällä esimerkiksi teltta on hyvä ratkaisu.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/hollantilainen-yhden-hengen-teltt…

Ilo olla avuksi!

Vierailija
82/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan ensimmäistä kommentoijaa. Jonkin verran olen joutunut elämässäni turvautumaan yhteiseen kassaan aka Kelaan. Ei olisi koskaan tullut mieleen kritisoida. Meillä on ihan fantastinen systeemi, josta muu maailma voi lähinnä haaveilla.

Miksi ihmeessä EU on toistuvasti huomautellut maatamme alhaisesta sosiaaliturvasta?

Pitäisikö sun käydä kertomassa niille, että Suomessa on maailman paras sosiaaliturva.

On aika helvetin hyvä turva. Minusta on ihan käsittämättömän hyvä turva. Nääs kun ei tarvitse tehdä yhtään mitään että toisen lompakosta sekä maksetaan minun vuokra että muut kulut. Ihan järjetöntä. Ihan huonosta omatunnosta jo menin itse töihin.

Tuo "toisen lompakosta maksetaan"-lause kertoo joko trollista tai ettei kirjoittaja pysty aivotyöhön.

Heh. En pysty aivotyöhön? No how's this for aivotyö = sosiaaliset työt tulee verovaroista, verovaroja maksaa ne jotka tekee työt.

älä viitsi, ne rahat tulee taikaseinästä. Li kertoi.

Samasta taikaseinästä josta Petteri ottaa 4x enemmän yritystukiin jotka tutkimusten mukaan turhia?

Kelan maksamat etuudet 2018 14,9 mrd (https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/300202/Tiedote_2-2019_…)

Laitatko lukuja tuohon yritystukeen.

Asumistuet menee suoraan omistajille.

Kela taitaa maksaa eläkkeitäkin ja esim. lapsilisät, otitko ne "turhien tukien" ryhmästä pois?

Nyt puhutaan kelan maksamista tuista. Siinä olet oikeassa että asumistuet menee suoraan omistajille eli mm. ay-liikkeille jotka omistavat merkittäviä osuuksia kiinteistövälitysfirmoista. Verovapaata hyvää.  Poistetaan tuet, katsotaan kuinka käy? Tarkoitan jäävätkö asunnot tyhjäksi vai tuleeko vuokriin muutosta.

Me kuitenkin maksamme nuo kaikki veroina eli lapsilisätkin pysyvät niin kauan kun niitä maksetaan.

On maita joissa ei ole tällaista taikaseinää ja silti niissä tehdään helposti kahdeksan lasta.

Älä ymmärrä väärin, minulle sopii oikein hyvin että kela lakkautetaan, kunhan samalla lakkautetaan kaikki mitä he maksavat, sairashoidosta lapsilisiin. Omat vakuutukset ja säästöt pitää riittää.

Kela maksaa osan eläkkeistä.

Ruokakauppiaiden katteet menee jos ne lopetetaan.

Ymmärrä nyt että jos asumistuet lopetetaan tai niitä pienennetään, omistusasuntojen arvo laskee myös.

Käykö sekin sulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan ensimmäistä kommentoijaa. Jonkin verran olen joutunut elämässäni turvautumaan yhteiseen kassaan aka Kelaan. Ei olisi koskaan tullut mieleen kritisoida. Meillä on ihan fantastinen systeemi, josta muu maailma voi lähinnä haaveilla.

Miksi ihmeessä EU on toistuvasti huomautellut maatamme alhaisesta sosiaaliturvasta?

Pitäisikö sun käydä kertomassa niille, että Suomessa on maailman paras sosiaaliturva.

On aika helvetin hyvä turva. Minusta on ihan käsittämättömän hyvä turva. Nääs kun ei tarvitse tehdä yhtään mitään että toisen lompakosta sekä maksetaan minun vuokra että muut kulut. Ihan järjetöntä. Ihan huonosta omatunnosta jo menin itse töihin.

Tuo "toisen lompakosta maksetaan"-lause kertoo joko trollista tai ettei kirjoittaja pysty aivotyöhön.

Heh. En pysty aivotyöhön? No how's this for aivotyö = sosiaaliset työt tulee verovaroista, verovaroja maksaa ne jotka tekee työt.

Samasta taikaseinästä josta Petteri ottaa 4x enemmän yritystukiin jotka tutkimusten mukaan turhia?

Kelan maksamat etuudet 2018 14,9 mrd (https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/300202/Tiedote_2-2019_…)

Viime vuonna yritystukia maksettiin melkein 9 miljardia euroa. Melkein puoli miljoonaa maksettiin Suomen rikkaimmalle miehelle. Uutisoitiin laajasti, jos uutisia seuraa.

-ohis

yritystuet + maataloustuet eivät olleet yhdeksää. Mutta yhdeksänkin on vähemmän kuin 15, saatika 4 kertaa enemmän.

https://yle.fi/uutiset/3-10049067

eli kun verohelpotukset lasketaan niin laskentatavasta riippuen MOT voi arvioida sinne menevän jopa 9.

ok, poistetaan kuluttajiltakin kaikki verohelpotukset ja laitetaan ay-liikkeet verolle. Oikeasti, ei haittais yhtään.

Toivottavasti täällä ei ole mammoja joiden lapsukaiset saa jotain v*tun koulukyytejä tai ilmaisia dösälippuja.

Vierailija
84/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela taitaa maksaa eläkkeitäkin ja esim. lapsilisät, otitko ne "turhien tukien" ryhmästä pois?

Nyt puhutaan kelan maksamista tuista. Siinä olet oikeassa että asumistuet menee suoraan omistajille eli mm. ay-liikkeille jotka omistavat merkittäviä osuuksia kiinteistövälitysfirmoista. Verovapaata hyvää.  Poistetaan tuet, katsotaan kuinka käy? Tarkoitan jäävätkö asunnot tyhjäksi vai tuleeko vuokriin muutosta.

Me kuitenkin maksamme nuo kaikki veroina eli lapsilisätkin pysyvät niin kauan kun niitä maksetaan.

On maita joissa ei ole tällaista taikaseinää ja silti niissä tehdään helposti kahdeksan lasta.

Älä ymmärrä väärin, minulle sopii oikein hyvin että kela lakkautetaan, kunhan samalla lakkautetaan kaikki mitä he maksavat, sairashoidosta lapsilisiin. Omat vakuutukset ja säästöt pitää riittää.

Ymmärrä nyt että jos asumistuet lopetetaan tai niitä pienennetään, omistusasuntojen arvo laskee myös.

Käykö sekin sulle?

asuntojen hinnanlasku? Käy oikein hyvin, se on yks v*tun kupla etelässä.

Samaten sopii että maataloustuki lakkautetaan, jos joku haluaa syödä, maksakoot siitä tuotantokulut.

Vierailija
85/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin sairas työtön heilutteli Iloisesti olutpulloaan aamulla kun lähdin töihin.

Päätinkin sitten tehdä tänäänkin kaksi vuoroa peräkkäin ettei hänen tarvitse vapun juhlintaa ennen helatorstaita lopettaa.

Vierailija
86/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö sekin sulle?

Samaten sopii että maataloustuki lakkautetaan, jos joku haluaa syödä, maksakoot siitä tuotantokulut.

Yks veen kupla eteläs, sanopa se kokkareil ja niiden kannattajil.

Vierailija
87/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin sairas työtön heilutteli Iloisesti olutpulloaan aamulla kun lähdin töihin.

Päätinkin sitten tehdä tänäänkin kaksi vuoroa peräkkäin ettei hänen tarvitse vapun juhlintaa ennen helatorstaita lopettaa.

Tuo alkoholista jauhaminen on klisee, paljon persompia viinalle ne töissä lorvivat ovat kuin suurin osa työttömistä.

Vierailija
88/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin tosiaan mennään tuosta vaan. Kumma ettei sadat tuhannet työttömät ole tuota hoksanneet? Onneksi meillä on keskuudessamme kaltaisiasi guruja jotka opastavat meitä tyhmiä työttömiä.

Ok, nyt hypättiin aiheesta A aiheeseen F. Puhehan oli siitä, millainen sosiaaliturva meillä on. Mutta jos haluat puhua aiheesta työllistyminen. No. Oman alan töiden löytäminen vai töiden löytäminen ylipäänsä?

Kekusteluilla on tapana rönsyillä. Ei haittaa mua joka aloitin tämän keskustelun. Alan huomenna soitella ja hyvä että kela tallentaa ne puhelut. Täytyy vaan toivoa etteivät sentään ala muokkaamaan niitä tallenteita. Sori jos kuulostaa jo pikkusen vainoharhaiselta. Tässä nyt vaan alkaa jaksaminen olla tosi rajoilla.

Ap.

Joo ok. Jaksaminen rajoilla? Joo niin minullakin, kun velkojat yrittivät soitella ja puhelin pirisi. Sitten menin töihin (en unelmaduuniini vaan siihen surkeimpaan mitä onnistuin saamaan), ja kummasti nuo puhelimen pirinät vähenivät. Suomessa on se kuvottava kulttuuri, että ihan kirkkain silmin valitetaan työttömyyttä vaikka samaan aikaan on oman alan ulkopuolella kämäisiä paikkoja, joita ei suostu ottamaan vastaan. Näin se meni ennen aikaan maailmassa. Otettiin töitä kunhan oli töitä. Nykyään pitäisi saada juuri siihen omaan "osaamisprofiiliin sopivaa tekemistä". Ei tarvi mulle selittää noita. Kaksi korkeakoulututkintoa ja silti duunarihommissa kun ei ole töitä. Ei haittaa mutta tämän palstan prinsessat kyllä haittaa. Työn ensisijainen tarkoitus on kuitenkin toimeentulo eikä trendilehden kannessa heiluminen,

Mä olen tehnyt aina töitä kun olen niitä saanut. Huonollakin palkalla on helpompaa kuin työttömänä. Tuo kelalta oikeudenmukaisen tuen saaminen käy välillä työstä, siitä ei vain makseta. Jos koitit syyllistää sillä ettei työ kelpaa niin nyt tuli huti. Olen jakanut lehtiä ja ollut muuttoapuna rahasta. Ei mitään hohdokasta eikä liksat päätä huimanneet. Että älä ala mulle työn mielekkyydestä.

Sille en voi mitään että tuli vaiva. Vtuttaa jo työttömyys niin nyt on lisäksi vaarassa terveys. Ei tiedä vielä kun seuraava tutkimus on vielä edessä. Arvaa kahdesti hermostuttaako? Mutta hauku toki lisää jos se helpottaa sun elämääsi.

Ap.

Vierailija
89/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö sekin sulle?

Yks veen kupla eteläs, sanopa se kokkareil ja niiden kannattajil.

pahoittelut, mutta ay-liikkeet omistavat merkittävän osan asunnonvuokrausfirmoista. Siinä ei muutama kokkari kantakaupungissa paina kun Kojamo puskee voittoa. Muistetaan vielä ay-liikkeiden verovapaus. Lasketaanko sekin muuten yritystukiin? Kyllä varmaan...

--

Vuonna 2016 VVO jakoi yhteensä 104 miljoonan euron ennätysosingot omistajilleen. Jo aiemmin ay-johtajat joutuivat kiusallisesti selittelemään, miksi rahoja ei käytetty pienentämään vuokrankorotuksia kohtuullisiksi, kun asunnoissa asuu paljon liittojen jäseniä. Kansanedustaja Leena Meri teki eduskunnassa kirjallisen kysymyksen siitä, miksi ammattiliitot lasketaan yleishyödyllisiksi omistajiksi, niin että niiden ei tarvitse maksaa veroja osingoista.

Kuluttajaliiton tutkimuksessa vuonna 2016 korkotuettujen vuokra-asuntojen vuokrat olivat korkeampia kuin vapaarahoitteisten jokaisessa vertailukelpoisessa saman alueen esimerkkiparissa. Esimerkiksi Vantaalla VVO:n korkotuetun kolmion vuokra oli 1 157 euroa, VVO:n vapaarahoitteisen kolmion 1 002 euroa ja yksityisen vuokranantajan kolmion 900 euroa. Syyksi epäiltiin julkista asumistukea. Takana ovat VVO:n, Saton, Ovenian ja muiden suuryhtiöiden kovat vuokrankorotukset.

--

siinä sinulle kokkareita.

Vierailija
90/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pienituloisena kahden teinin yh:na otin lisätyön, ettei tarvisi niin kituuttaa. Kelassa olivat arvioineet lisätyöni tulot 170€ isommiksi kuin mitä oikeasti ovat. Tuli 500€ takaisinperintä päätös. Toimitin heti todelliset palkkanauhat Kelaan ja nyt viettänyt kohta 3,5 vkoa unettomia öitå ja odottanut Kelasta uutta päätöstä. Saas nähdä miten käy. Köyhän ei vaan kannata yrittää. Tsemppiä ap 🤩

Vierailija
91/91 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pienituloisena kahden teinin yh:na otin lisätyön, ettei tarvisi niin kituuttaa. Kelassa olivat arvioineet lisätyöni tulot 170€ isommiksi kuin mitä oikeasti ovat. Tuli 500€ takaisinperintä päätös. Toimitin heti todelliset palkkanauhat Kelaan ja nyt viettänyt kohta 3,5 vkoa unettomia öitå ja odottanut Kelasta uutta päätöstä. Saas nähdä miten käy. Köyhän ei vaan kannata yrittää. Tsemppiä ap 🤩

Tuo on niin vtun väärin. Tee töitä ja joudut silti hakemaan tukia. Sitten kun kaikki laskuvirheet kelalla on niinpäin että ne menee hakijan kärsittäviksi. Kokemusta tuostakin kun jaoin lehtiä eikä pelkkä palkka riittänyt elämiseen. Valitettavasti tuttua tuo valvominen kun stressaa. Ajattele jotkut kehtaa vielä olla kateellisia työttömien vähistä rahoista?

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi