Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaka näyttää 175kg ja raskaustesti plussaa.. !!!

Vierailija
22.05.2006 |

Siis en voinut kuvitellaakkaan että painan näin paljon. Viime kesänä olen viimeksi käynyt puntarilla ja paino oli 148kg! Itse en ole huomannut painon nousua! Housut ja kaikki mahtuu ihan samanlailla päälle kun viime kesänäkin!

No kumminkin painon ottivat eka neuvolassa. Suosittelivat aborttia tän painon takia ja siksi että raskausajandiabetes on aika varmasti. :/

Jätimme ehkäisyn viime kesänä miehen kanssa kun lääkäri sanoi että voin hyvin yrittää raskautta vaikka painoa oli tuon 148kg. Terve kun olen/olin noin muuten.

Nyt oli sitten sokerit tosiaan koholla kun neuvolassa mittasivat. En tiedä mitä ihmettä teen! Voinko selviytyä raskaudesta tällä painolla?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä paino muuttunut raskauden aikana miksikään. Kaikki kielsivät laihdutuksen raskauden aikana, ettei vuosien kuluessa kertyneet " myrkyt" ja muut haitalliset aineet lähde liikkeelle. Jätin vain suklaan jätin pois. Ei diabetestä eikä mitään muitakaan oireita. Terve tyttö syntyi reilu vuosi sitten, kävimme pari viikkoa sitten 1v neuvolassa. Painoni on edelleen 125kg, eli ei juuri muuttunut raskauden aikana eikä sen jälkeen. Olen 180cm ja 30v. Eli ainakin näillä kiloilla saimme aikaan ihan terveen lapsen ja olemme onnellisia.

Vierailija
2/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani kätilö ja olen hoitanut painoisiasi synnytyksissä. Onnittelut raskaudesta ja tsemppiä odotukseen. Ketään ei voi pakottaa aborttiin ja päätös on oltava sinun ja miehesi.

Raskausaikana kyllä kannattaa katsoa, mitä suuhun laittaa ja siksi painosi ei tarvitsisi enää nousta. Vauva kyllä ottaa omansa. Ainakin joissain isommissa sairaaloissa on ylipainoisille odottajille oma seurantaryhmänsä, joista voi saada apua painon hallintaan raskausaikana.

Synnytys kokemukseni mukaan voi mennä aivan normaalisti, joten älä ota siitä stressiä. Siihen toksi kannattaa varautua, ettei esim. epiduraalipuudutus ole mahdollinen. Mutta ilman puudutusta voi toki hyvin synnyttää niinhän on tehty halki vuosisatojen.

Haluan vaan antaa sinulle toivoa, ettet suinkaan ole ainoa tuon painoinen synnyttäjä, vaikka tämä palsta tyrmääkin! Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ylipaino on erittäin yleinen ongelma

Vierailija
4/111 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No jos laitan eilisen esimerkin:

aamulla pari leipää(ruispala), päällä leikkelettä(gotler) ja kurkkua. Niin ja oivariinia sipaukset(käytän tosi vähän voita leivällä), sit lasi tuore mehua ja kahvi(kasvissa vain maitoa)

Sit taisin syödä 12 aikaan makaroonilaatikkoa puoli lautasellista ja puolet oli fetasalaaattia, maitoa juomana

Sit join taas kahvia ja söin yhden leivän. Oliskohan ollut kolmen aikaan.

Viiden maissa söin puolikkaan maksalaatikon ja jälkkäriksi marjarahkaa.

Illalla syötiin lämpimiä voileipiä(päällä tonnikalaa ja juustoa). Ne oli vaaleasta leivästä. Söin niitä kaksi ja sitten yhden omenan.

Herkuttelen kerran-kaksi viikossa ja sillon syön pussin salmiakkia tai suklaalevyn.

Vierailija
5/111 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai jännittää kovasti. Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin.

Olen nyt pitänyt kirjaa syömisistä. Energy netissä kävin laskemassa kalorit ja tänään niitä tuli n. 1900. Vielä meinaan ehkä pari hedelmää ottaa. Tänään kyllä grillattiin joten kanansiivistä tuli hieman ylimääräisiä kaloreita. Vettä yritän juoda 2.5l päivässä. :)

Vierailija
6/111 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivusilmällä pari päivää lukenut tätä ketjua ja täytyy sanoa, että tuo kertomasi ruokavalio on vähemmän kuin mitä itse syön päivässä ja olen aina hoikka vaikka teen istumatyötä. Tosin kävelen kahdesta kuuteen kilometriä päivittäin, mutta silti tuli mieleen, että ethän huijaa itseäsi juomalla esim. paljon mehuja ja limsoja.

Mulla on yksi kaveri, joka on todella ylipainoinen ja jatkuvasti terveys reistailee. Yrittää syödä terveellisesti, mutta juo aivan mielettömät määrät limsaa joka päivä. Jotenkin hän ei näe sitä yhteyttä limonaadin ja painonnousun välillä. Enkä ole kehdannut asiasta huomauttaa, kun ei varsinaisesti ole kysynyt neuvo minulta, valittanut vain että pitäisi päästä kiloista eroon.

Vierailija
7/111 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä raskausdiabetikoille sopiva ruokavalio. ainakin miulla toimi mainiosti.

7,5 MJ: 1800 kcal

>AAMUATERIA

>Puuro 2,5 dl

>Kasvis/hedelmä 50 g/100 g

>Leipä+margariini 2 viipaletta

>Leikkele 1 viipale

>Rasvaton maito 2 dl

>Kahvi/tee

>

>LOUNAS

>Liha/kala 80 g/100 g

>Kastike 0,75 dl

>Peruna/riisi, makaroni 120 g/1,5 dl

>Kasvislisäke 75 g

>Salaatti+salaatinkastike 2,5 dl

>Rasvaton maito/piimä 2 dl

>

>VÄLIPALA

>Kahvileipä 1 kpl

>Kahvi/tee

>

>PÄIVÄLLINEN

>Keitto, pata, risotto/laatikko 2,5 dl/250 g

>Leipä+margariini 2 dl

>Rasvaton maito/piimä 2 dl

>Jälkiruoka 1,5 dl

>

>ILTAPALA

>Hedelmä/marjat 100 g

>Kasvis 50 g

>Leikkele 1 viipale

>Tee

lautasmalli on hyvä (1/4 lihaa/kalaa/kanaa, 1/4 perunaa, tummaa pastaa/riisiä, loput rehuja). vain vihreitä saa santsata ja niitä saakin syödä sitten ihan niin paljon, kun jaksaa.

ps. ketjua en jaksanut kokonaan kahlata, eli jos tää nyt tuli hölmoon väliin, niin ei voi minkään. tuo ruokkis on kuitenkin ok, sain neuvolasta viime heinäkuussa 29 kiloa sitten.

Vierailija
8/111 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suositellaanko neuvolassa aborttia, lapsen murhaamista äidin ylipainon vuoksi?

On ne lihavammatkin lapsia tehneet.

Vierailija
9/111 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nyt ei vaan ole niin isoja ja tuominta kyvyttömiä kun ihmiset luulee. Sitten kun paino lähestyy 200kiloa niin liikkuminen alkaa olemaan hankalaa, niinkun jokainen varmaan näki tässä Suuressa pudottajassa. Tosin sekin on hyvin yksilöllistä.

Vierailija
10/111 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mäkin olen ylipainoinen, elopainoa 92 kiloa ja vyötärön ympärys 116 senttiä (lääkärin mittaamana) pituus 172 senttiä.

Olet sitten tosi hoikka tommoisilla kiloilla. ;-)

Tsemppiä raskauteen!!

Ei voi sanoa että se liha kertyy aina vyötärön seudulle, se riippuu niin vartalotyypistä. Minäkin painan sinua enemmän ja minun vyötärön ympärys on 102cm..

Vierailija
11/111 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki raskausmateriaali ei tule ulos lääkkeellisellä abortilla niin joutuu kaavintaan. Kaavinta tehdään nukutuksessa ja nukutus on vaarallista noin lihavalle.. että eipä tuokaan vaihtoehto turvallinen ole :/

Vierailija
12/111 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka usein kuulee ihmisten voivottelevan että eivät syö juur mitään ja silti eivät vaan laihdu. Jos sitten pääsee näkemään mitä se " juur mitään" tarkoittaa niin usein se on viineri kahvin kanssa, isommat ranskalaiset, pari palaa suklaata kiireesti ennen palaveria, grillimakkaraa kesäiltoina, siideriä viikonloppuisin... Äkkiäkös niistä kiloja kertyy.

Aika harvassa on ihmiset, jotka myöntävät ihan suoraan olevansa lihavia koska eivät pysty hillitsemään syömistään.

Vierailija
13/111 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aika harvassa on ihmiset, jotka myöntävät ihan suoraan olevansa lihavia koska eivät pysty hillitsemään syömistään.

Vierailija
14/111 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin valittamaan selkäkipuja ja kysyin samalla että paraniskohan myös selkä jos saisin painoa pudotettua. Lääkäri kysyi että no oletko yrittänyt laihduttaa. Sanoin että olen, mutta kun ei tuo itsehillintä riitä. Mitään jeesustelematta lääkäri kirjoitti (yllättäen ja pyytämättä ;-) Reductil-reseptin ja sanoi että kokeile noilla 3kk, jos on apua niin kirjoitetaan sit jatkoa.

Nimimerkillä 9 kiloa 2,5 kuukaudessa laihtunut

Vierailija
15/111 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut painon pudotuksesta.

Vierailija
16/111 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita isojakin äitejä

Vierailija
17/111 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta NOIN isoja ei varmaan sentään useita. Eikö se raskaaksi tulokin tuollaisella painolla ole aika vaikeaa (hormonitoiminnan häiriöt ym.)!

Sitä paitsi tällä palstalla on varsinkin viime aikoina ollut niin paljon abortti-provoja, että taitaa tämäkin lukeutua niihin. Haluaa ap vaan tästä mahdollisimman pitkän juupas/eipäs -ketjun!

Vierailija
18/111 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä raskauteen ja laihdutukseen MAHDOTTOMAN paljon!!!

Vierailija
19/111 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tohon ruokavalioo et jos vaan tykkäät niin kantsii aamu leivätkin vaihtaa puuroon:neljänviljan-ruis ja kaurapuuroon ja niiden kanssa vähän makeutusainetta ja pakastemarjoja, kohtaa saa tuoreitakin! ja nyt on myös tullut markkinoille täysjyvähiutaleita jossa on paljon kuitua!

muista kuitenkin hyvän rasvan merkitys ruokavaliossa (sitä ei saa jättää kokonaa pois!!) ja makkarat vaihdat kevyisiin kinkku-,kalkkuna leikkeleisiin

sit välipalalla kantsii syödä vähä rasvaista raejuustoa ja/tai maitorahkaa hedelmien kanssa.

Kantsii käydä tälläsellä sivustolla w w w . kutrit . net sieltä saa paljon hyvää tietoa laihduttamisesta ja ruokavaliosta jne.

Vierailija
20/111 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän aspartaamia jota ei suositella lapsille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi