Vaaka näyttää 175kg ja raskaustesti plussaa.. !!!
Siis en voinut kuvitellaakkaan että painan näin paljon. Viime kesänä olen viimeksi käynyt puntarilla ja paino oli 148kg! Itse en ole huomannut painon nousua! Housut ja kaikki mahtuu ihan samanlailla päälle kun viime kesänäkin!
No kumminkin painon ottivat eka neuvolassa. Suosittelivat aborttia tän painon takia ja siksi että raskausajandiabetes on aika varmasti. :/
Jätimme ehkäisyn viime kesänä miehen kanssa kun lääkäri sanoi että voin hyvin yrittää raskautta vaikka painoa oli tuon 148kg. Terve kun olen/olin noin muuten.
Nyt oli sitten sokerit tosiaan koholla kun neuvolassa mittasivat. En tiedä mitä ihmettä teen! Voinko selviytyä raskaudesta tällä painolla?
Kommentit (111)
Ihme, että th ei passittanut sinua sinne.
En osaa sanoa, miten raskaus onnistuu, mutta varmasti tarvitset tiheää seurantaa.
Raviotsemusterapeutin puheilla kannattaisi myös varmasti käydä.
Tsemppiä!
Mutta melkoisia riskejä raskaudessasi on kyllä. Toisaalta voit antaa painon pudota raskauden aikana ilman, että laihdutat sen suuremmin ( siis vain syömällä järkevästi ). Tuolla tavoin riskit pienenevät oleellisesti.
Seuraava neuvola on viikon päästä.
Pelottavaahan tämä on..
Liikun kyllä hyvin, käyn kävelylenkeillä jne. fyysisesti olen ihan kohtalaisessa kunnossa. tietysti hengästyn helposti jne., mutta noin muuten ole oikein " reipas" jos näin voi sanoa.
Nyt alat vaan syödä terveellisesti nin paino putoaa raskausaikana itsekseen.
Raskausajan diabeteshan on monella äidillä vaikka painoa on vähemmän, ja sitä voi ehkäistä ainakin ruokavaliolla, liekö lääkitystäkin vaikeisiin tapauksiin? En kuitenkaan oikein ymmärrä, miksi vain sen takia suositellaan aborttia...
Vaan alat nyt syömään terveellisesti, kyll se siitä laskee ja sitten käyt vauvan kanssa vaunulenkeillä!
tee jotain itelles ihminen! oiskohan kannattanu pudottaa puolet painosta ennen raskauden yritystä?
Mieti nyt vähän itekin, miten oot päästänyt ittes tohon tilaan.
Sanoi ettei ole koskaan tavannut ihmistä joka tulisi raskaaksi tällä painolla. Sanoi myös etten selviäisi raskaudesta.. !? Kuulema jos joudun keisarinleikkaukseen niin joutuvat nukuttamaan koska puudutusta ei saa selkään laitettua. Ja nukutus on minun painoisella hengenvaarallinen.
Näin hän siis perusteli omaa mielipidettään.
että joku tosi ylipainoinen oli koko raskausajan valvotulla dietillä, laihtui. Mutta oli koko ajan seurannassa. Kysele nyt ainakin eri vaihtoehdot. Kieltämättä olet päässyt kasvattamaan itseäsi.
Eihän tuollainen voi normaalia olla. Ainakin jonkinlainen syömishäiriö on pakko olla.
Miten th voi vaatia sinua tekemään päätöksiä ilman lääkärin mielipidettä? Täytyyhän sinun tietää, mitkä ovat riskit ja niiden pohjalta voit sitten miettiä tulevaisuutta.
Pelkkä diabetes ei ole syy keskeyttää raskautta.
t. 3
Jos ihan oikeasti olet kätilö, niin kyllä sinun pitäisi tietää, että noin obeesit synnyttäjät ovat todella riskisynnyttäjiä. Toki kaikki voi hyvin, mutta huomattavasti suurempi riski on komplikaatioille. Minä en ainakaan henkiläökohtaisesti toivoisi joutuvani hoitamaan ko. tapauksen synnytystä.
T. Toinen kätilö
Mene lääkärin puheille ehdottomasti, pelkkä th:n asiantuntemus ei riitä antamaan tarpeeksi informaatiota. Sen näkee jo noista kommenteista, jotka häneltä sait.
t: 9
En syö kamasti. ehkä n. 1800kaloria päivittäin. Siksi ihmettelenkin suuresti miten tämä paino on noussut näin paljon viime kesästä.
Viime kesänä tosiaan menin lääkärille kun halusin tietää onko raskaus mahdollista sillä painolla ja lääkäri tosiaan antoi siunauksesta raskaudelle. Olen tosiaan siitä asti yrittänyt pudottaa painoa, mutta vaaka näyttikin nyt tuollaista kilo määrää sitten! :(
Selvittelehän asiaasi alan lääkärillä, ja alat noudattaa terveellistä ruokavaliota. Hakeudu ravitsemusterapeutille tietoa saamaan. 5 säännöllistä ateriaa viikossa, kasviksia ja marjoja ym. kuten kelle tahansa. Jonkin asteisesta hiilihydraattien pois jättämisestä olis varmaan hyötyä, muttei laihdutusmielessä. Eli ei makeita herkkuja tms. vaalea leipä pois: ruisleipää, puuroja tms. normaaliruoan yhteydesä kohtuudella.
Jos vaikka osattais sua vähän neuvoa et jaksaisit paremmin raskauden. Paljon onnea sulle kuitenkin!
Täs tää taas nähtiin...lapsia ei saa arvostella, vammaisia ei saa tuijottaa, laihoja ei saa haukkua mutta lihaville saa sanoa ihan mitä tykkää
ja minuakin varoiteltiin raskausdiabeteksesta ym. Paino kuitenkin lahti laskuun jo heti raskauden alkuvaiheessa ja viimeisillani raskaana painoin 82 kg ja synnytksen jalkeen 73 kg. Joten ala ainakaan aborttia tee. Alat syomaan vaan terveellisesti, rasvat ja sokerit pois niin varmasti alkaa paino laskemaan jopa raskaus aikana. Minulle tosin th sanoi ettei lahduttaa kannata mutta ei ole haittaakaa vaikkein paino nousisi yhtaan.
Ihan terve vauva meillekin syntyi ja nyt olen sitten lahes 20 kg kevyempi kuin ennen raskautta. Noudatin painonvartijoiden syontisuosituksia (silloin 24 p/paiva )ja lisasin siihen viela muutaman pisteen verran leipaa tai maitotuotteita.
kamalaa olis tehdä abortti, mut jos oma terveys on vaakalaudalla...