Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaka näyttää 175kg ja raskaustesti plussaa.. !!!

Vierailija
22.05.2006 |

Siis en voinut kuvitellaakkaan että painan näin paljon. Viime kesänä olen viimeksi käynyt puntarilla ja paino oli 148kg! Itse en ole huomannut painon nousua! Housut ja kaikki mahtuu ihan samanlailla päälle kun viime kesänäkin!

No kumminkin painon ottivat eka neuvolassa. Suosittelivat aborttia tän painon takia ja siksi että raskausajandiabetes on aika varmasti. :/

Jätimme ehkäisyn viime kesänä miehen kanssa kun lääkäri sanoi että voin hyvin yrittää raskautta vaikka painoa oli tuon 148kg. Terve kun olen/olin noin muuten.

Nyt oli sitten sokerit tosiaan koholla kun neuvolassa mittasivat. En tiedä mitä ihmettä teen! Voinko selviytyä raskaudesta tällä painolla?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja raskaus sujui raskausajan diabetestä lukuunottamatta oikein hyvin.

Insuliinihoidolla olin, mutta kun olin kohtalaisen tarkka syömisissä, arvot pysyivät hyvinä. Tiheää seurantaa tietty vaatii, koska seuraavat sokruja, sekä vauvan kasvua polilla.

En nyt ainakaan oikopäätä neuvoisi aborttia tekemään...itseasiassa mielestäni aika tökeröä alkaa puhumaan abortista, kun on neuvolaan mennyt.

Uskon, että pystyt pudottamaan painoa hyviäkin lukemia jo raskauden aikana.

Mulla ainakin paras keino oli mitata verensokeria säännöllisesti 5 kertaa päivässä, ja joka päivä (suositus oli 2 pvnä/vk) kun mittasin näin ueasti, niin tietenkin jokainen napostelu sitten näkyi myös mittarissa...

Oikein paljon tsemppiä sulle!!

Vierailija
42/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos laitan eilisen esimerkin:

aamulla pari leipää(ruispala), päällä leikkelettä(gotler) ja kurkkua. Niin ja oivariinia sipaukset(käytän tosi vähän voita leivällä), sit lasi tuore mehua ja kahvi(kasvissa vain maitoa)

Sit taisin syödä 12 aikaan makaroonilaatikkoa puoli lautasellista ja puolet oli fetasalaaattia, maitoa juomana

Sit join taas kahvia ja söin yhden leivän. Oliskohan ollut kolmen aikaan.

Viiden maissa söin puolikkaan maksalaatikon ja jälkkäriksi marjarahkaa.

Illalla syötiin lämpimiä voileipiä(päällä tonnikalaa ja juustoa). Ne oli vaaleasta leivästä. Söin niitä kaksi ja sitten yhden omenan.

Herkuttelen kerran-kaksi viikossa ja sillon syön pussin salmiakkia tai suklaalevyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttia ei kannata tehdä ja ei siiten ole nykyisin syytäkään. Minulla on tuttava, jolle oli pakko tehdä abortti yli 150 kg painon ja siitä johtuvan erittäin korkean verenpaineen takia. Tuosta aikaa jo 30 vuotta ja silloin ei verenpainelääkitys ollut tämän päivän tasoa, joten abortti oli pakko tehdä tai henki olisi mennyt. Lapsia heille ei sitten tullut, koska tämä nainen ei painoaan ole alas saanut. Nykyisin on 60 vuotias ja verenpaine- ja diabeteslääkityksellä eikä jaksa kävellä kuin muutaman askeleen matkoja.

Raskautesi menee todennäköisesti hyvin seurallalla ja jos olet itse valmis elämään terveellisesti. Saat varmasti ohjeet ettei paino saa nousta ollenkaan ja liikuntaa on harrastettava. Ihmeelistä, jos syöt 1800 kaloria ja olet lihonut. Sinun täytyy napostella jotain tai sitten arvioit syömäsi määrän liian pieneksi. Sinun painollasi ja tuolla ruokamäärällä ei pitäsi lihoa. Joku mättää!

Vierailija
44/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vastaukset tulee herjaajille eikä auttajille. Blaah.

Vierailija
45/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman vastuu alkaa jo silloin, kun lapsi vasta kasvaa masussa.

Vierailija
46/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään tulee mieleen, että onkohan sinulla jokin aineenvaihduntasairaus. Tuolla syömisellä jota kuvailit ei pitäisi painon noin hurjasti nousta, vaikke tuo toki mikään dieettiruokavaliokaan ole.

Onko sinulla PCO? Ovatko kuukautiset tulleet normaalisti ennen raskautta?

Vierailija
47/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto on hirveen lihottavaa. Sitä kannattais miettii et syökö ja niitäkin on vähärasvaisia tuotteita. Marjarahkassa on sokeria..Vaalee leipä kokonaan pois. Maito pitäs olla rasvatonta eikä sitäkään kauheesti päivän mittaan. Kalkkitapletit tilalle. Feta juusto on rasvaista..salaatti tosi hyvä juttu. Tonnikalaa saa sekä öljyssä että vedessä jne..

Tämmösillä pienillä valinnoilla jo paino putoaa helposti

Vierailija
48/111 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kutri. net

ja mun mielestä YKSIN et saa nyt laihduttaa, vaan asiantuntevan ravitsemusterapeutin, terveydenhoitajan(diabeteshoitajan) ja lääkärin valvonnassa ja ohjeilla

Vierailija
49/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran kauppakeskuksessa ihan älyttömän lihavan äidin ihan pienen vauvan kanssa. Mietin ensimmäiseksi, kuinka ko. äiti pystyy edes halaamaan vauvaansa, kun on niin lihava. Kädet ei riitä ympäri ja hän piteli vauvaa sylissään pelkillä kämmenillä. Olipa tosi lämminhenkisen näköistä, vaikka muuhun ei ollut mahdollisuuttakaan, kun läskit olivat tiellä.

Vierailija
50/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat on olleet aina tosi säännölliset ja tulleet siis joka kk. Ovuloinkin joka kk ainakin testien mukaan.

Vierailija:

Äkkiseltään tulee mieleen, että onkohan sinulla jokin aineenvaihduntasairaus. Tuolla syömisellä jota kuvailit ei pitäisi painon noin hurjasti nousta, vaikke tuo toki mikään dieettiruokavaliokaan ole.

Onko sinulla PCO? Ovatko kuukautiset tulleet normaalisti ennen raskautta?

Vierailija
51/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei lihota mutta saisit vatsasi pysymään täytenä. Sekaan vaan tykkäämiäsi vihanneksia (kukkakaali, porkkana, sipuli, paparika jne).

Vierailija
52/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 kcal/vrk laihtuisit hyvää vauhtia tuolla massalla.

Vierailija
53/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pudottaa painoa :) Nyt ihmeessä tiukassa terveydenhoitajan tai lääkärin valvonnassa kunnon ruokavalion muutos. Ihme, ettei terveydenhoitaja neuvonut tähän. Uskon, että painosi voi hyvin laskea seuraavan 9 kk aikana jopa parikymmentä kiloa, kunhan ajattelet koko ajan lapsesi parasta ja olet tiukkka tuon ruokavalion suhteen.

- itse 125-kiloisena synnyttänyt-

Vierailija
54/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi vaan ole mahdollista, ei terve ihminen liho tuollaisella ruokavaliolla noin hirveästi.

Alapa kirjata tosissaan ylös mitä syöt, siis IHAN JOKAINEN suupala. Saattaisit yllättyä.

Vierailija
55/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty niitä päivinä kun syön karkkia tai suklaata niiin tulee enenmmän kaloreita. Mutta tosiaan herkuttelen ehkä kerran viikossa. Roskaruokaa tulee syötyö kerran kuussa suunnilleen, mutta sinä päivänä en yleensä juurikaan muuta syö kun on niin ähky olo.

Varmasti pienillä muutoksilla paino putoaa ja tosiaan sen aionkin tehdä! Mies ostaa yleensä leikkeleet yms. meidän perheeseen niin niitä joskus sitten leivällä laitan. Aika harvoin makkaraa kyllä leivälle tulee laitettua.. Enemmän suosin kurkkua, tomaattia ja juustoa.

Vierailija
56/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuota kontrolloitu? Sieltä voisi löytyä selityksiä.

t. 31

Vierailija
57/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan jos voisitte yhdessä muuttaa ruokailutottumuksia. Noin suurilla paino lukemilla ei oikeen jaksa lapsen kanssa puuhailla ja oikeesti, lapsi voi hävetä hieman isompana. Suosittelisin kyllä että alottaisitte nyt elämäntapa remontin motivaationa oma lapsi

Vierailija
58/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi painaa noin paljon jos todella syöt tuonverran aina kuin eilinen esimerkkisi antaa ymmärtää. Jos todella syöt noin ja painosi on se minkä ilmoitit, täytyy sulla olla jokin sairaus. Jos tää on provo, jolta vaikuttaa kyllä, lopeta tallaisten kirjoittaminen, muutoin hakeudu heti lääkäriin!

t. lääkäri, joka ylipainoisia hoitanut paljon

Vierailija
59/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä syön kaiken tuon vähintään ja joka päivä pussillisen karkkia, suklaapatukan tai pullaa. Olen 165/55.

Vierailija
60/111 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuallakin kuin Porvoossa. Eikö tuollaisissa painoissa lähde jo henki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän