Pitääkö mun mennä töihin Isoon Omenaan ylihuomenna?
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
"Laaksosen mukaan poliisi on kauppakeskuksessa huomenna ”vahvasti paikalla”. Kauppakeskuksen on silti määrä olla auki normaalisti."
Turvallisuus ei ole uhattuna, mutta poliisi on vahvasti paikalla? Niin. Joku päättelee siitä että on turvallista, minä päättelen siitä että mahdollinen uhka on. Varmuuden vuoksi en mene iso omenaan. Voin mennä sinne joskus toistekin. Hysteriaa? Ei mielestäni, vaan normaalia järkeilyä.
Poliisi on "vahvasti paikalla" myös kaikissa vähänkään isommissa yleisötapahtumissa sekä vapun kaltaisina juhlapyhinä. Onko sekin mielestäsi merkki, ettei yleisötapahtumissa tai vappuna keskustassa ole turvallista? Tai että niissä olisi merkittävästi turvattomampaa kuin muutenkaan tässä maailmassa? Jos poliisin paikallaolo on jonkun mielestä merkki varmasta uhasta, se on todella kaukana normaalista järkeilystä.
calm down kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin. Jos joku aikoo tehdä joukkomurhan niin en usko että hän ilmoittaa siitä etukäteen. Siinä ei olisi mitään järkeä koska poliisi on paikalla ottamassa vehkeet pois.
Näinpä. Monet näistä massamurhaajista on uhkaillut väkivallalla ennen tekojaan, muttei KUKAAN ole niin hölmö ollut, että olisi kertonut tarkan toteutus ajankohdan julkisuuteen.
Mikäs sen kätevämpää, kuin kertoa tarkoituksella yksityiskohta joka sekä saa ihmiset epäilemään uhkausta pelkäksi pilaksi että ohjaa virkavallan paikkaan a. Uhkaus toteutetaankin sitten paikassa b.
Täällä moni kirjoittaa lähes varmana tietona että Iso Omenassa ei tule tapahtumaan uhattua iskua. No mitä jos sellainen kuitenkin tapahtuu? Onko se vain ikävä sattuma ja tapaus jota ei mitenkään ollut mahdollista ennustaa?
Vierailija kirjoitti:
P E Auvinenkin ilmoitti omasta ammuskelustaan etukäteen, samoin Sri Lankassa.
Enpä tiedä, mitäpä jos tuo onkin ovela keino pitää polliisit POISSA MUUALTA, jotta esim lentokentällä voidaan iskeä?
Oikeesti, hyi helvetti.
Kuitenkin, uhkaus oli tehty anonyymille palvelimelle, todella vaikeaa, ellei mahdotonta on selvittää tyypin henkilöllisyys...
Ahdistaa.
Toi mullekin tuli mieleen... Ilmoittamalla tarkka paikka ja kellonaika saadaan iso osa huomio sinne, ja oikea isku kohdistetaankin muualle.
Luulisi kyllä, että esim. Supolla on keinot selvittää myös tuonne kirjoitelleen tyypin henkilöllisyys, vaikka tavallisella poliisilla ei olisikaan? Näin ainakin haluan ajatella. Tuskin se ihan helppoa on, mutta mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Laaksosen mukaan poliisi on kauppakeskuksessa huomenna ”vahvasti paikalla”. Kauppakeskuksen on silti määrä olla auki normaalisti."
Turvallisuus ei ole uhattuna, mutta poliisi on vahvasti paikalla? Niin. Joku päättelee siitä että on turvallista, minä päättelen siitä että mahdollinen uhka on. Varmuuden vuoksi en mene iso omenaan. Voin mennä sinne joskus toistekin. Hysteriaa? Ei mielestäni, vaan normaalia järkeilyä.
Poliisi on "vahvasti paikalla" myös kaikissa vähänkään isommissa yleisötapahtumissa sekä vapun kaltaisina juhlapyhinä. Onko sekin mielestäsi merkki, ettei yleisötapahtumissa tai vappuna keskustassa ole turvallista? Tai että niissä olisi merkittävästi turvattomampaa kuin muutenkaan tässä maailmassa? Jos poliisin paikallaolo on jonkun mielestä merkki varmasta uhasta, se on todella kaukana normaalista järkeilystä.
3.5. ei ole yleisötapahtuma Ompussa. Luultavasti on hyvin hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P E Auvinenkin ilmoitti omasta ammuskelustaan etukäteen, samoin Sri Lankassa.
Enpä tiedä, mitäpä jos tuo onkin ovela keino pitää polliisit POISSA MUUALTA, jotta esim lentokentällä voidaan iskeä?
Oikeesti, hyi helvetti.
Kuitenkin, uhkaus oli tehty anonyymille palvelimelle, todella vaikeaa, ellei mahdotonta on selvittää tyypin henkilöllisyys...
Ahdistaa.
Toi mullekin tuli mieleen... Ilmoittamalla tarkka paikka ja kellonaika saadaan iso osa huomio sinne, ja oikea isku kohdistetaankin muualle.
Luulisi kyllä, että esim. Supolla on keinot selvittää myös tuonne kirjoitelleen tyypin henkilöllisyys, vaikka tavallisella poliisilla ei olisikaan? Näin ainakin haluan ajatella. Tuskin se ihan helppoa on, mutta mahdollista.
Iso osa HUOMIOSTA siis. Vihaan autocorrectia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni kirjoittaa lähes varmana tietona että Iso Omenassa ei tule tapahtumaan uhattua iskua. No mitä jos sellainen kuitenkin tapahtuu? Onko se vain ikävä sattuma ja yksittäistapaus jota ei mitenkään voinut ennustaa?
Jos ja jos. Jälkimmäistä kysymystä on turha edes lähteä spekuloimaan, kun mitään ei ole tapahtunut. JOS tapahtuu, niin sitten on aika pohtia oliko sattumaan vai mitä oli. Ilman tietoja tapahtumasta kaikki on vain jossittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3.5. ei ole yleisötapahtuma Ompussa. Luultavasti on hyvin hiljaista.
Se ei ollutkaan pointti, vaan se onko jossain todellinen uhka jos poliisi on "vahvasti paikalla". Itse luulen, että Ompussa ei ole huomenna juurikaan hiljaisempaa kuin muinakaan perjantai-iltapäivinä. Ensinnäkin tässä on toista vuorokautta aikaa selvittää tämä tapaus. Ja toisekseen, suurin osa ei tällaisen takia elämäänsä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja jos. Jälkimmäistä kysymystä on turha edes lähteä spekuloimaan, kun mitään ei ole tapahtunut. JOS tapahtuu, niin sitten on aika pohtia oliko sattumaan vai mitä oli. Ilman tietoja tapahtumasta kaikki on vain jossittelua.
Tämä on ihan yksinkertaista matematiikkaa. On uhkaus, on 50% mahdollisuus että se tapahtuu ja 50% mahdollisuus että ei tapahdu. Mielestäni on erittäin tärkeä pohtia MITÄ JOS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien suvakkíen pitäisi mennä Isoon Omenaan kolmas päivä, ihan siltä varalta että uhkaus toteutetaan.
Tällä tavalla uhreiksi valikoituisi vain juuri niitä, jotka ovat tämän epävarmuuden Suomeen luoneet,
ja oikeat suomalaiset olisivat turvassa muualla.Toinen vaihtoehto on, että te suvakít tajuaisitte, että suurin palvelus maailmalle on, jos teette ítsemurhan,
ja vaikkapa hukuttautuisitte kolera-altaaseen.Se olisi ilon ja onnen päivä se. Harkitkaa edes, pliis?
Kerropa, erottaako sinua terroristista mikään muu kuin vielä matalampi äo?
Heh! Riittääkö esimerkiksi se, että minä en uhkaa ketään muuta, vaan toivon heidän itsensä tekevän oikeat johtopäätökset?
Sinuna en muuten puhuisi mitään älykkyydestä saati älykkyysosamäärästä. "Tunneäly", sinun vahvin puolesi, on vain vaiston varassa elävien ihmisten lepyttelytermi, jolla ei ole mitään tekemistä älykkyyden tai g-tekijän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Karhuesimerkki kirjoitti:
Saahan sitä pelätä mitä haluaa. Mutta kovin on heikoilla kantimilla todellisuudentaju, jos pitää tor-verkkoa jotenkin luotettavana lähteenä. Varsinkin kun poliisi tiedotti jo, että uhkaus oli turha. En tiedä sinusta, mutta minulle Suomen poliisi on merkittävästi luotettavampi lähde kuin joku tor-verkosto.
"Saahan sitä pelätä mitä haluaa, MUTTA..."
Tuo on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni taas on täysin järkevää ja aiheellista tuntea pelkoa Iso Omenan uhkailuun liittyen. Poliisi tiedotusvälineenä, no se on sitten taas eri tarina... Missä poliisi tiedotti että uhkaus oli _turha_? Minä luin vaan että kauppakeskus nostaa turvallisuustasoa. Että ei tainnut olla ihan turha uhkaus?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ammuskelu-uhkaus-jarkyttaa-isossa-o…
Esimerkiksi tuossa sanotaan aika selkein sanankääntein, ettei poliisi näe tilanteessa mitään todellista uhkaa.
Voiko poliisi oikeasti edes sanoa muuta? Mikä mekkala siitä nousisi, jos poliisi sanoisi että on todellinen uhka eikä voi taata ihmisten turvallisuutta kauppakeskuksen läheisyydessä..
Jos asia ei ratkeaisi (uhkauksen tekijä jäisi kiinni), en itse menisi. Ihan sama, vaikka kotonakin voi kuolla jos kompastuu maton reunaan.
Riippuen työstä ja pomosta, olisin valmis itse jopa "sairastumaan". Huom. tällaista en käytä koskaan, mutta tässä tapauksessa olisin siihen valmis.
Sama asia kun en oikein halua matkustaa Euroopan isoissa kaupungeissa enää terrorismin vuoksi. Se ei muutu, vaikka kuinka joku lyö faktoja tms pöytään. En osaisi rentoutua siellä niin miksi menisin. Terrorismi (vaikka uhkaus isoon omenaan olisikin suomalaisen tekemä) kyllä vaikuttaa minuun paljonkin, matkustushaluuni jopa aivan suoraan. Tuleepa säästettyä ilmastoa siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä pelätä mitä haluaa. Mutta kovin on heikoilla kantimilla todellisuudentaju, jos pitää tor-verkkoa jotenkin luotettavana lähteenä. Varsinkin kun poliisi tiedotti jo, että uhkaus oli turha. En tiedä sinusta, mutta minulle Suomen poliisi on merkittävästi luotettavampi lähde kuin joku tor-verkosto.
Tuo on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni taas on täysin järkevää ja aiheellista tuntea pelkoa Iso Omenan uhkailuun liittyen. Poliisi tiedotusvälineenä, no se on sitten taas eri tarina... Missä poliisi tiedotti että uhkaus oli _turha_? Minä luin vaan että kauppakeskus nostaa turvallisuustasoa. Että ei tainnut olla ihan turha uhkaus?
Esimerkiksi tuossa sanotaan aika selkein sanankääntein, ettei poliisi näe tilanteessa mitään todellista uhkaa.
Voiko poliisi oikeasti edes sanoa muuta? Mikä mekkala siitä nousisi, jos poliisi sanoisi että on todellinen uhka eikä voi taata ihmisten turvallisuutta kauppakeskuksen läheisyydessä..
Käsittääkseni poliisin tärkein tehtävä on taata ihmisten turvallisuus niin hyvin kuin se on mahdollista. Jos poliisi ei sulkisi aluetta, jolla arvelevat olevan todellista vaara, se olisi pahemman luokan virkavirhe. On sitä poliisi ennenkin alueita eristänyt eikä niistä ole mitään kummempia mekkaloita syntynyt. Ihmiset yleensä ihan omalla järjellään ymmärtävät, että joskus niin täytyy tehdä turvallisuussyistä. Suurempi mekkala tästä pelkästä uhkauksesta näyttää nousseen kuin niistä eristystapauksista on koskaan noussut.
Vierailija kirjoitti:
älä mee ylihuomenna tai myöhemminkään töihin, makaa loppuelämä sohvassa tuijottamassa omaa napaa.
Ja masenna itsesi työkyvyttömyyseläkkelle syrjäytymään yhteiskunnasta, lopulta edessä vääjäämättä itsemurhan mietiskely.
-jos meet töihin, saat elämänhalun ja tarpeellisuudentunteen. Olet osa yhteiskuntaa ja sen rakentamista, siis hyvin tarpeellinen toisille ihmisille. JEE
Hyvin sut on aivopesty? Kotonahan voi tehdä paljon muutakin.. ja tuolla ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Uhkausteksti oli kopioitu jostakin vanhasta tekstistä ja uhkauksen kuva on kuvakapattu netistä ja kuvan ase on kuulapyssy.
Epäilen vahvasti, että tässä kyseessä joku todella surkean luokan pila ja tuskin uhkaus toteutuu. Olen itse vartijana kauppakeskuksessa ja näitä uhkailuja tulee harvasenpäivä ihan suullisesti milloin joltain typerältä teiniltä, milloin narkkarilta..
Niin? Itse en toki ole vartija mutta minusta tuon perusteella uhkausta ei voi pitää pilana. Päinvastoin, tuohan on fiksua tehdä uhkauksesta sopivan "epäuskottava", koska noin saa seulottua paikalle just ne tyhmänrohkeat ja itsekkäät minäminä-ihmiset joita uhk¤aja todennäköisesti halveksii ja vih¤a eniten.
Normaalit osaa varoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään mekkala. Kiiteltäisiin poliisia hyvästä toiminnasta. Mutta siitä nousisi isokin mekkala, jos poliisi sulkisi tilan aina, kun joku kirjoittaa netissä jonkinlaisen uhkauksen. Silloin meuhkattaisiin (aiheesta) kuinka poliisi ylireagoi ja hutkii ennen kuin tutkii ja liikkeenharjoittajilta vietiin turhaan tuottoisan perjantain tulot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni poliisin tärkein tehtävä on taata ihmisten turvallisuus niin hyvin kuin se on mahdollista. Jos poliisi ei sulkisi aluetta, jolla arvelevat olevan todellista vaara, se olisi pahemman luokan virkavirhe. On sitä poliisi ennenkin alueita eristänyt eikä niistä ole mitään kummempia mekkaloita syntynyt. Ihmiset yleensä ihan omalla järjellään ymmärtävät, että joskus niin täytyy tehdä turvallisuussyistä. Suurempi mekkala tästä pelkästä uhkauksesta näyttää nousseen kuin niistä eristystapauksista on koskaan noussut.
Sinä se et vaan halua tajuta ja se on ihan fine. Surullista, mutta fine.
Ei mikään mekkala. Kiiteltäisiin poliisia hyvästä toiminnasta. Mutta siitä nousisi isokin mekkala, jos poliisi sulkisi tilan aina, kun joku kirjoittaa netissä jonkinlaisen uhkauksen. Silloin meuhkattaisiin (aiheesta) kuinka poliisi ylireagoi ja hutkii ennen kuin tutkii ja liikkeenharjoittajilta vietiin turhaan tuottoisan perjantain tulot jne.
Miten voidaan etukäteen tietää mikä netissä kirjoitetuista on todesta otettava uhkaus ja mikä ei? Ja mikä poliisin reagointi on ylireagointia ja mainitsemaasi "hutkimista" ja mikä ei? Ja jos sinulla itselläsi on tällaisia kykyjä nähdä tulevaa ja asiakokonaisuuksia niin ilmoittaudu ihmeessä poliisia avustamaan nettiuhkauksien analysoijaksi. Kirjoituksesi perusteella vaikutat pätevältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi eikä pidäkään sanoa. Niin kauan kuin poliisien näkemyksen mukaan ei ole todellista uhkaa, on turha lähteä mihinkään ylilyönteihin. Niin kuin sinäkin varmasti ymmärrät, poliiseilla on huomattavasti laajemmin tietoa tästäkin asiasta kuin meillä. He eivät vain kuuluta sitä kaikkea tietoaan mediassa niin kuin ei pidäkään tehdä. Jos poliisin näkemyksen mukaan alueella ei olisi turvallista, se ilman muuta eristettäisiin. Kukaan ei siitä mekkaloisi, koska niin poliisin kuuluu tehdä. Sen sijaan poliisin ei kuulu sulkea kauppakeskuksia pelkkien uhkausten perusteella. Siitä syntyisi aiheestakin mekkala, jos niin tehtäisiin.
Joopa joo,oli niin tai näin mutta jos on "vitsi" niin olen kyllä sitä mieltä että tuomiolle vaan! JA sakkoa niin että tuntuu ettei tee mieli toista kertaa leikkiä tommosia tyhmiä leikkejä!
JOS siinä on jotain perää niin se tosiaan iskee jossain muualla kun kaik tarkkailu on ompussa,itikseen tai mitä näitä nyt onkaan.