Pitääkö mun mennä töihin Isoon Omenaan ylihuomenna?
Kommentit (331)
Ei sentään terroristi niin tyhmä ole, että etukäteen ilmoittaisi, missä meinaa iskeä. Miten yksinkertaisia te olette?
Hienosti tuette mielisairaiden ihmisten sairaita tavoitteita tällä hysterian lietsonnallanne. Jatkakaa ihmeessä samaan malliin niin olette kohta itsekin heidän joukossaan. Itse menen aivan normaalisti huomenna töihin. Onhan se mukava jos ihmiset helpottavat kiireistä perjantai-iltapäivää jäämällä kotiin. Pitäisi melkein kiittää teitä pelkureita.
Karhuesimerkki kirjoitti:
Saahan sitä pelätä mitä haluaa. Mutta kovin on heikoilla kantimilla todellisuudentaju, jos pitää tor-verkkoa jotenkin luotettavana lähteenä. Varsinkin kun poliisi tiedotti jo, että uhkaus oli turha. En tiedä sinusta, mutta minulle Suomen poliisi on merkittävästi luotettavampi lähde kuin joku tor-verkosto.
"Saahan sitä pelätä mitä haluaa, MUTTA..."
Tuo on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni taas on täysin järkevää ja aiheellista tuntea pelkoa Iso Omenan uhkailuun liittyen. Poliisi tiedotusvälineenä, no se on sitten taas eri tarina... Missä poliisi tiedotti että uhkaus oli _turha_? Minä luin vaan että kauppakeskus nostaa turvallisuustasoa. Että ei tainnut olla ihan turha uhkaus?
Ei sulla ole ohimoaivokuorta ollenkaan.
Musta se kirjoitus vaikutti kyllä vähän feikiltä, jotenkin. Mutta toisaalta mikä motiivi olis kellään tehdä tuollasia piloja? Jos aattelis että kirjottaja on joku , joka tahtoo lietsoa raassiistisia ajatuksia, niin luulisi että ois kirjottanut sen hoonolla soomella... tai lisänny sinne ees jotain kallahu kakbaaria
Ei sulla ole ohimoaivokuorta ollenkaan.
Ja sulla loppui argumentit kun menet henkilökohtaisuuksiin. Ja väittämääsi vastaus tässä: kyllä, mulla on ohimoaivokuori.
Vierailija kirjoitti:
Musta se kirjoitus vaikutti kyllä vähän feikiltä, jotenkin. Mutta toisaalta mikä motiivi olis kellään tehdä tuollasia piloja? Jos aattelis että kirjottaja on joku , joka tahtoo lietsoa raassiistisia ajatuksia, niin luulisi että ois kirjottanut sen hoonolla soomella... tai lisänny sinne ees jotain kallahu kakbaaria
Niillä lukemattomilla muilla vastaavia piloja tehneillä motiivina mm. huomion saaminen, ihmisten pelottelu, julkisuus jne. Kaikki se, mitä tämäkin uhkailija on kirjoituksellaan hienosti onnistunut saavuttamaan.
Evoluutiosta kuoriututuvat pois ihmiset joilla ei ole itsesuojeluvaistoa nääinnn se on
Eikös se turun terroristikin kirjoitellut aiheesta jollain palstalla, kukaan ei vaan sitä uskonut. Ja toteutti uhkauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien suvakkíen pitäisi mennä Isoon Omenaan kolmas päivä, ihan siltä varalta että uhkaus toteutetaan.
Tällä tavalla uhreiksi valikoituisi vain juuri niitä, jotka ovat tämän epävarmuuden Suomeen luoneet,
ja oikeat suomalaiset olisivat turvassa muualla.Toinen vaihtoehto on, että te suvakít tajuaisitte, että suurin palvelus maailmalle on, jos teette ítsemurhan,
ja vaikkapa hukuttautuisitte kolera-altaaseen.Se olisi ilon ja onnen päivä se. Harkitkaa edes, pliis?
Kerropa, erottaako sinua terroristista mikään muu kuin vielä matalampi äo?
Karhuesimerkki kirjoitti:
Saahan sitä pelätä mitä haluaa. Mutta kovin on heikoilla kantimilla todellisuudentaju, jos pitää tor-verkkoa jotenkin luotettavana lähteenä. Varsinkin kun poliisi tiedotti jo, että uhkaus oli turha. En tiedä sinusta, mutta minulle Suomen poliisi on merkittävästi luotettavampi lähde kuin joku tor-verkosto.
Tuo on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni taas on täysin järkevää ja aiheellista tuntea pelkoa Iso Omenan uhkailuun liittyen. Poliisi tiedotusvälineenä, no se on sitten taas eri tarina... Missä poliisi tiedotti että uhkaus oli _turha_? Minä luin vaan että kauppakeskus nostaa turvallisuustasoa. Että ei tainnut olla ihan turha uhkaus?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ammuskelu-uhkaus-jarkyttaa-isossa-o…
Esimerkiksi tuossa sanotaan aika selkein sanankääntein, ettei poliisi näe tilanteessa mitään todellista uhkaa.
Luultavasti omppu on huomenna suomen turvallisin paikka.
Perustelut:
Ostaria on uhattu, joten poliisi on siellä turvaamassa ja tutkimassa.
Jos minä aikoisin tehdä jotain, antaisin etukäteen väärään vihjeen, jotta virkavalta olisi mahdollisimman kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se turun terroristikin kirjoitellut aiheesta jollain palstalla, kukaan ei vaan sitä uskonut. Ja toteutti uhkauksensa.
Kyllä vaan, muuta ei suomeksi.
Wiki: "Bouanane kirjoitti käsin arabiaksi poliittisen manifestin ja teki saman sisältöisen videon ennen puukotuksia"
Kuulu asiaan nääs. Mutta aikataulun kanssa luultavasti vedättää, että saa toteutettua..
Jos minä olisin työnantaja jossain Omenan liikkeistä, en antaisi työntekijöideni olla poissa huomenna muuten kuin lääkärin määräämällä sairauslomalla. Ei muinakaan päivinä käy muu peruste. Siinähän sitten menisivät työterveyteen kertomaan hysterioistaan.
Uhkausteksti oli kopioitu jostakin vanhasta tekstistä ja uhkauksen kuva on kuvakapattu netistä ja kuvan ase on kuulapyssy.
Epäilen vahvasti, että tässä kyseessä joku todella surkean luokan pila ja tuskin uhkaus toteutuu. Olen itse vartijana kauppakeskuksessa ja näitä uhkailuja tulee harvasenpäivä ihan suullisesti milloin joltain typerältä teiniltä, milloin narkkarilta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan, muuta ei suomeksi.
Wiki: "Bouanane kirjoitti käsin arabiaksi poliittisen manifestin ja teki saman sisältöisen videon ennen puukotuksia"
Kuulu asiaan nääs. Mutta aikataulun kanssa luultavasti vedättää, että saa toteutettua..
Valmistautuessaan väkivaltaiseen iskuun Bouanane kirjoitti julistuksen, jossa hän toi esiin tekojensa taustalla vaikuttavan ideologian ja tukensa Isisille. Iskupäivänä hän ilmaisi sosiaalisessa mediassa tukensa Isisille.
Lisäksi hän julkaisi Isisiä kannattavissa ryhmissä videon, jossa hän luki ääneen aiemmin kirjoittamansa manifestin. Siinä hän ilmaisee haluavansa kuolla tekojensa jälkeen marttyyrinä. Ennen videon kuvaamista, hän oli ottanut mukaansa kaksi teräasetta, joilla hän aikoi toteuttaa henkirikokset.
Bouananen tarkoituksena oli alun perin surmata Suomen puolustusvoimiin kuuluvia henkilöitä. Tästä suunnitelmasta hän kuitenkin luopui. Kohteeksi valikoituivat sattumanvaraiset henkilöt Turun keskustassa
"Laaksosen mukaan poliisi on kauppakeskuksessa huomenna ”vahvasti paikalla”. Kauppakeskuksen on silti määrä olla auki normaalisti."
Turvallisuus ei ole uhattuna, mutta poliisi on vahvasti paikalla? Niin. Joku päättelee siitä että on turvallista, minä päättelen siitä että mahdollinen uhka on. Varmuuden vuoksi en mene iso omenaan. Voin mennä sinne joskus toistekin. Hysteriaa? Ei mielestäni, vaan normaalia järkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siis tarkoitus on myös onnistua tekemään se mitä uhkaa tekevänsä, niin ei kai silloin kannata kertoa etukäteen sitä aikaa ja paikkaa missä sen aikoo tehdä? Ennemminkin silloin luulisi tuon ompun olevan maan turvallisin kauppakeskus (koska taatusti ylimääräisiä vartijoita ja varmasti myös poliiseja) ja uhkaus toteutetaankin jossain muussa kauppakeskuksessa ja kenties ihan toisessa kaupungissakin..
Saa olla aika paljon poliiseja isossa kauppakeskuksessa, että estää/lopettaa iskun.
Vartijat nyt eivät mitään voi muutenkaan.
Kauppiaat voisi noudattaa samaa toimintamallia kuin korealaiset kauppiaat LA:n mellakoiden aikaan 1992 ja järjestää itse liiketilojensa puolustuksen: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/175/667/7ad.jpg
Eli työntekijöille "kättä pitempää", vahteja sinnetänne, oville omia tarkistuspisteitä ja tiesulkuja jne.
Täällä moni kirjoittaa lähes varmana tietona että Iso Omenassa ei tule tapahtumaan uhattua iskua. No mitä jos sellainen kuitenkin tapahtuu? Onko se vain ikävä sattuma ja yksittäistapaus jota ei mitenkään voinut ennustaa?