Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mun mennä töihin Isoon Omenaan ylihuomenna?

Vierailija
01.05.2019 |

Pelottaa tuo uhkaus.

Kommentit (331)

Vierailija
121/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella epäluonnollista yrittää tukahduttaa pelkoa, joka on täysin luonnollinen reaktio. Pelko auttaa meitä selviämään vaaroista. Jos kuulet metsässä karhun äänen, jatkatko silti eteenpäin työntäen pelon tunteet syrjään koska "ei täällä metsässä ole koskaan kukaan karhua nähnyt"? Jos luet selvän uhkauksen "iso Omenassa ammutaan ja räjäytetään pommeja 3. 5. klo 16", niin minusta on täyttä hulluutta olla reagoimatta mitenkään asiaan, että ei saisi pelätä tai olla hieman tarkkaavaisempi ympäristöstään kuin yleensä, tai jättää menemättä omppuun tuona mainittuna ajankohtana. Itse aion välttää kauppakeskuksia nyt muutamana päivänä ainakin, lasten kanssa kun kuljen päivisin. Haluan suojella heitä ja itseäni myös, järkevissä määrin.

Hysteria on sitten taas asia erikseen, se tuskin hyödyttää ketään.

Vierailija
122/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vaan tekosaikuttako, menetätte koko palkan. Ei sinne tarvi töihin mennä,jos oikeasti pommia epäilevät. Odottakaa rauhassa huomiseen, voitte saada ihan palkallisen vapaapäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl ja prisma tehneet prankin, että asiakkaat heille..

Isossa Omenassa on sekä Prisma että Lidl. Se siitä sinun prankistasi.

Vierailija
124/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella epäluonnollista yrittää tukahduttaa pelkoa, joka on täysin luonnollinen reaktio. Pelko auttaa meitä selviämään vaaroista. Jos kuulet metsässä karhun äänen, jatkatko silti eteenpäin työntäen pelon tunteet syrjään koska "ei täällä metsässä ole koskaan kukaan karhua nähnyt"? Jos luet selvän uhkauksen "iso Omenassa ammutaan ja räjäytetään pommeja 3. 5. klo 16", niin minusta on täyttä hulluutta olla reagoimatta mitenkään asiaan, että ei saisi pelätä tai olla hieman tarkkaavaisempi ympäristöstään kuin yleensä, tai jättää menemättä omppuun tuona mainittuna ajankohtana. Itse aion välttää kauppakeskuksia nyt muutamana päivänä ainakin, lasten kanssa kun kuljen päivisin. Haluan suojella heitä ja itseäni myös, järkevissä määrin.

Jos ihminen vuonna 2019 alkaa pelätä jokaista nettikirjoitusta, hän ei ehdi muuta tehdäkään kuin vapista pelosta kotonaan. Sen verran pitäisi olla aikuisilla ihmisillä järkeä päässä, että ymmärretään, ettei kaikki mitä netissä kirjoitetaan ole totta. Nämä hysteerikot ovat varmaan samoja ihmisiä, jotka kerta toisensa jälkeen lankeavat antamaan rahansa ja pankkitietonsa huijareille. "Mutkun siinä luki, että poliisi tarvitsee niitä turvallisuuteni takaamiseksi niin tottakai annoin" jne. Jokainen vähäiselläkin älyllä varustettu ihminen ymmärtää, ettei kukaan terr'risti ilmoita päiviä etukäteen tarkkaa kellonaikaa ja päivää iskulleen. Sehän on sama kuin menisi suoraan poliisilaitokselle pyytämään pidätystä. Todellisissa uhkauksissa saatetaan kertoa summittainen ajankohta, mutta ei tosiaan noin tarkkoja tietoja. Ellei sitten haluta suunnata huomiota muualle siksi aikaa kun isketään toisaalla. Mutta saahan sitä toki jättää elämänsä elämättä ja pelätä kaikkia mahdollisia ja mahdottomia uhkia, joita maailma tarjoaa. Niitähän kyllä riittää.

Vierailija
125/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinmäinen vasta varoituksen arvoinen. 

Vierailija
126/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä antaa pelolle valtaa. Sehän näiden hullujen tarkoitus on, että saadaan ihmiset pelkäämään ja siksi jättämään asioita tekemättä. Hullut saavat sillä tavoin ohjakset käsiinsä kun pääsevät kontrolloimaan ihmisten tekemisiä kirjoittelemalla satuja. Paras lääke näitä hulluja vastaan on elää elämään välittämättä heidän jutuistaan. Näin he eivät saa sitä mitä tavoittelevat ja tuollainen kirjoittelu menettää merkityksensä.

Vierailija
127/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi suojella lapsiasi täysin, vaikka sulkisit heidät kellariin etkä päästäisi koskaan ulos. Se teidän talokin voi romahtaa tai voi tulla tulipalo tms. 

Mitä tulee tuohon karhuesimerkkiisi, niin toki kannattaa olla varovainen, jos oikeasti metsässä kuulee karhun äänen. Mutta jos joku kirjoittaa epävirallisella nettisivulla, että "Perjantaina kello 16 Nuuksion metsässä liikkuu karhu", nauraa naapurin variksetkin jos sen takia jättää menemättä Nuuksion metsään. 

Vierailija
128/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin viettää koko päivän kauppakeskuksessa, koska oon aika rohkea enkä anna pelolle valtaa. Lapsetkin otan mukaan, etteivät hekin opi pelkäämään tollasia kirjotuksia. Siis näytin sen kuvakaappauksen heille. Ovat 5 ja 9 vuotiaita. Ajateltiin viettää koko päivä omenassa ja jos nähdään jotain epäilyttävää niin mennään kertomaan vartijoille.

Toinen lapsistani on aina halunnut poliisiksi niin tämä on aika hyvää käytännön harjoittelua, pelon sietämistä ym

Vierailija
129/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa toki elää miten haluaa, mutta itse en aio jättää asioita tekemättä vain siksi että jotain voi sattua. Kaikkialla voi ja jokaiselle meistä on ennalta määrätty päivä, jolloin lähtö tulee. Siihen ei voi itse vaikuttaa, vaikka sulkeutuisi kotiin loppuiäkseen. Siihen sen sijaan voi vaikuttaa, miten ne annetut päivät elää. Voi pelätä kotona tai voi elää ihan normaalisti. Kukin tavallaan. 

Vierailija
130/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin viettää koko päivän kauppakeskuksessa, koska oon aika rohkea enkä anna pelolle valtaa. Lapsetkin otan mukaan, etteivät hekin opi pelkäämään tollasia kirjotuksia. Siis näytin sen kuvakaappauksen heille. Ovat 5 ja 9 vuotiaita. Ajateltiin viettää koko päivä omenassa ja jos nähdään jotain epäilyttävää niin mennään kertomaan vartijoille.

Toinen lapsistani on aina halunnut poliisiksi niin tämä on aika hyvää käytännön harjoittelua, pelon sietämistä ym

Höpö höpö. Ei kukaan täysjärkinen aseta lapsiaan vaaraan viemällä heitä Omenaan huomenna.

Vierailija
131/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut pelkäävät, normaali ihminen ei pelkää eikä ole persu.

Turun uhkauksen esitti mielisairaalan osastolla oleva potilas. Niin varmasti tämänkin.

Vierailija
132/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi suojella lapsiasi täysin, vaikka sulkisit heidät kellariin etkä päästäisi koskaan ulos. Se teidän talokin voi romahtaa tai voi tulla tulipalo tms. 

Mitä tulee tuohon karhuesimerkkiisi, niin toki kannattaa olla varovainen, jos oikeasti metsässä kuulee karhun äänen. Mutta jos joku kirjoittaa epävirallisella nettisivulla, että "Perjantaina kello 16 Nuuksion metsässä liikkuu karhu", nauraa naapurin variksetkin jos sen takia jättää menemättä Nuuksion metsään. 

Puhut itse aivan eri asiasta. Minä en väittänyt että pystyisin suojelemaan lapsiani täysin. Sanoin etten mene kauppakeskuksiin pariin päivään. Pystymme menemään ruokaostoksille vaikka pieneen lähikauppaan.

En ajatellut myöskään sulkea lapsiani kellariin tai olla päästämättä ulos - se olisi mielestäni hysteeristä. Kuten sanoin, hysteria ei ole mielestäni järkevää.

Karhuesimerkistä olemme kanssasi eri mieltä. Ja Nuuksio-esimerkkisi on ns. "Strawmans argument" eli ei mitenkään liity kirjoittamaani esimerkkiin jota kritisoit. Sinulla on oikeus olla pelkäämättä Iso Omenan uhkausta, ja mennä vaikka sinne Omppuun mainittuna kellonaikana. Minä en aio mennä, sillä mielestäni on järkevää olla menemättä kun tietty ajankohta on tor-verkossa ilmoitettu.

-se karhuesimerkistä kirjoittanut

Vierailija
133/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei kukaan täysjärkinen aseta lapsiaan vaaraan viemällä heitä Omenaan huomenna.

Omppu on maan turvallisin paikka huomenna, sinä vähäjärkinen.

Jos antaa mokomien uhkausten häiritä, sekopää on jo voittanut.

Eiköhän tuonkin uhkauksen tehnyt joku kolmen promillen vappupersu läpällä.

Vierailija
134/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla lapsiaan ei voi päästää uloskaan. Eikä muuten pitää sisälläkään. Koska tahansa missä tahansa voi tulla joku hullu ja tehdä heille pahaa. Voi myös auto ajaa päälle (liikenteessä kuolee merkittävästi enemmän ihmisiä kuin terr'ri-iskuissa) tai voi tippua puusta kiipeillessään tms. Talokin voi syttyä tuleen tai joku voi ajaa autolla talon läpi. Asetit lapsesi vaaraan jo sillä hetkellä kun heidät synnytit (lapsia kuolee synnytykseenkin) tai itse asiassa jo paljon aiemminkin (keskenmenojakin tapahtuu), joten turha enää on panikoida kun riski on jo otettu. 

Vierailija
135/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tilanne. En tiedä mitä itse tekisin. En ehkä uskaltaisi mennä. Mielenkiintoista nähdä onko sielä huomenna asiakkaan asiakasta tai työntekijää.

Vierailija
136/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei kukaan täysjärkinen aseta lapsiaan vaaraan pitämällä heitä tynnyrissä.

Vierailija
137/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut itse aivan eri asiasta. Minä en väittänyt että pystyisin suojelemaan lapsiani täysin. Sanoin etten mene kauppakeskuksiin pariin päivään. Pystymme menemään ruokaostoksille vaikka pieneen lähikauppaan.

En ajatellut myöskään sulkea lapsiani kellariin tai olla päästämättä ulos - se olisi mielestäni hysteeristä. Kuten sanoin, hysteria ei ole mielestäni järkevää.

Karhuesimerkistä olemme kanssasi eri mieltä. Ja Nuuksio-esimerkkisi on ns. "Strawmans argument" eli ei mitenkään liity kirjoittamaani esimerkkiin jota kritisoit. Sinulla on oikeus olla pelkäämättä Iso Omenan uhkausta, ja mennä vaikka sinne Omppuun mainittuna kellonaikana. Minä en aio mennä, sillä mielestäni on järkevää olla menemättä kun tietty ajankohta on tor-verkossa ilmoitettu.

-se karhuesimerkistä kirjoittanut

Saahan sitä pelätä mitä haluaa. Mutta kovin on heikoilla kantimilla todellisuudentaju, jos pitää tor-verkkoa jotenkin luotettavana lähteenä. Varsinkin kun poliisi tiedotti jo, että uhkaus oli turha. En tiedä sinusta, mutta minulle Suomen poliisi on merkittävästi luotettavampi lähde kuin joku tor-verkosto. 

Vierailija
138/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavaa ängetä sinne. Noinko on ostos huuma teillä???

Itse en käy kauppakeskuksissa koskaan.

Järkevä ihminen varoo vaikka olisikin vaan pilaa.

Töihin varmaan pakko mennä.

Vierailija
139/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikkasi on Iso Omenassa niin silloin kannattaa mennä, jos taas olet töissä muualla niin en menisi paitsi jos sinulla on vapaapäivä ja haluat käyttää sen shoppailuun

Vierailija
140/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha tilanne. En tiedä mitä itse tekisin. En ehkä uskaltaisi mennä. Mielenkiintoista nähdä onko sielä huomenna asiakkaan asiakasta tai työntekijää.

Suurin osa ihmisistä on täysijärkisiä ja menee ihan normaalisti töihin ja asiakkaaksi ko. keskukseen. Sitten on nämä muutama hysteerinen av-mamma, jotka pelkäävät kotona. Pitävät varmaan lapset poissa koulustakin ettei vaan sattuis mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme