Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mun mennä töihin Isoon Omenaan ylihuomenna?

Vierailija
01.05.2019 |

Pelottaa tuo uhkaus.

Kommentit (331)

Vierailija
181/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusteeton poissaolo on syy irtisanomiselle. Jos viranomaiset eivät ole todenneet paikkaa vaaralliseksi, ei ole perusteita jäädä kotiin. 

Tämä näin. Vituttaa ihmiset jotka jäävät kotiin kun vähän pelottaa. Potkut sietäis antaa perusteettomasta poissaolosta, varmasti löytyis motivoituneempi työntekijä tilalle.

Vierailija
182/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään mekkala. Kiiteltäisiin poliisia hyvästä toiminnasta. Mutta siitä nousisi isokin mekkala, jos poliisi sulkisi tilan aina, kun joku kirjoittaa netissä jonkinlaisen uhkauksen. Silloin meuhkattaisiin (aiheesta) kuinka poliisi ylireagoi ja hutkii ennen kuin tutkii ja liikkeenharjoittajilta vietiin turhaan tuottoisan perjantain tulot jne. 

Miten voidaan etukäteen tietää mikä netissä kirjoitetuista on todesta otettava uhkaus ja mikä ei? Ja mikä poliisin reagointi on ylireagointia ja mainitsemaasi "hutkimista" ja mikä ei? Ja jos sinulla itselläsi on tällaisia kykyjä nähdä tulevaa ja asiakokonaisuuksia niin ilmoittaudu ihmeessä poliisia avustamaan nettiuhkauksien analysoijaksi. Kirjoituksesi perusteella vaikutat pätevältä.

No ihan vaikka tutkimalla asian perusteellisesti ennen kuin lähdetään eristämään alueita. Ylireagointia on toimia ennen tuota tutkimista. Eli jos poliisi jo tässä vaiheessa sulkemassa kauppakeskusta se olisi hutkimusta ja ylireagointi. Kun niin ei ole tehty, se on järkevää poliisien toimintaa. Keskitytään siihen tutkimiseen niin kuin kuuluukin. Kenelläkään ei ole kykyä nähdä tulevaa ja siksi ei pidä tehdä yhtään minkäänlaisia johtopäätöksiä ennen kuin on edes jotain todisteita suuntaan tai toiseen. Poliisi on tällä hetkellä saanut todisteita, joiden mukaan uhkaus olisi perusteeton ja tiedottaa sen perusteella. Poliisi ei ole saanut todisteita, että kauppakeskuksessa olisi vaarallista, joten he eivät myöskään sellaista tiedota. Jos tiedottaisi, se olisi väärän tiedon levittämistä ja poliisin hommissa vastuutonta toimintaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vähän alustaa juttua mistä puhutaan, että kaikki tajuaisi. Vtun älykääpiö.

Vierailija
184/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uhkaus julkaistiin anonyymissä Tor-verkossa, ja kuvakaappaus viestistä levisi sosiaalisessa mediassa. Länsi-Uudenmaan poliisin viestintäjohtaja Petri Launiainen kannustaa kaikkia myös miettimään, voiko julkaisu sosiaalisessa mediassa levittää perusteetonta pelkoa.

–Se on tietysti päivän henki, että näitä jaetaan. Poliisin puolesta tietysti toivoisin, että ennen jakamista mietittäisiin, onko se hyvä vai huono asian selvittämisen kannalta."

Tuntevatkohan Iltalehti ja Ilta-Sanomat piston sydämessään?

Vierailija
185/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin. En varsinaisesti halua kuolla, mutta sanotaanko, ettei minua harmittaisi jos henki lähtisi.

Vierailija
186/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkausteksti oli kopioitu jostakin vanhasta tekstistä ja uhkauksen kuva on kuvakapattu netistä ja kuvan ase on kuulapyssy

Epäilen vahvasti, että tässä kyseessä joku todella surkean luokan pila ja tuskin uhkaus toteutuu. Olen itse vartijana kauppakeskuksessa ja näitä uhkailuja tulee harvasenpäivä ihan suullisesti milloin joltain typerältä teiniltä, milloin narkkarilta..

Niin? Itse en toki ole vartija mutta minusta tuon perusteella uhkausta ei voi pitää pilana. Päinvastoin, tuohan on fiksua tehdä uhkauksesta sopivan "epäuskottava", koska noin saa seulottua paikalle just ne tyhmänrohkeat ja itsekkäät minäminä-ihmiset joita uhk¤aja todennäköisesti halveksii ja vih¤a eniten.

Normaalit osaa varoa.

Se kun tarpeeksi kauan on mielenvikaisten (asiakkaiden) kanssa tekemisissä niin ei jokainen nettipila hetkauta. Se tietty on sitten oma häpeä jos on tullut tällaisten asioiden kanssa jo liian uhkarohkeaksi. Mutta hyvä jos te normaalit ihmiset pysytte pois sieltä isosta omenasta niin pystyy poliisit ja vartijat tekemään työnsä paremmin, kun ei tartte jokaista omaa varjoansa pelkäävää olla siellä lohduttamassa. Ei sinne kauppakeskukseen tarvitse muutenkaan mennä norkoilemaan, jos ei ole sinne mitään asiaa.

Vierailija
187/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako sitä nyt tässä vaiheessa vielä murehtia. Ehtii helposti selvitä, että kyseessä ei ollut mikään todellinen uhkaus, vaan joku älytön pelleily. Niinhän nämä lähes aina ovat. 

Näin juuri.

Iltalehti vain vastuuttomasti pelottelee kansalaisia tällaisilla uutisilla lietsoen siitä vaarallisemman kuuloista kuin se on.

Vierailija
188/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
189/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin. En varsinaisesti halua kuolla, mutta sanotaanko, ettei minua harmittaisi jos henki lähtisi.

Kuolema ei minuakaan pelota, mutta todennäköisempää on että vammautuu. Harmittaisko se ollenkaan, loppuelämän vaikka kasviksena tai pyörätuolissa?

Vierailija
190/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna päästään kirjoittelemaan kuinka taas langettiin nettitrollin ansaan. Milloinkohan opittaisiin todellisuudentajua`?

Vierailija
191/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P E Auvinenkin ilmoitti omasta ammuskelustaan etukäteen, samoin Sri Lankassa.

Enpä tiedä, mitäpä jos tuo onkin ovela keino pitää polliisit POISSA MUUALTA, jotta esim lentokentällä voidaan iskeä? 

Oikeesti, hyi helvetti.

Kuitenkin, uhkaus oli tehty anonyymille palvelimelle, todella vaikeaa, ellei mahdotonta on selvittää tyypin henkilöllisyys...

Ahdistaa.

On todella vaarallista pelotella ihmisiä tuollaisella epämääräisellä mutuilulla, jolle ei ole mitään todellisuuspohjaa. Lietsotko useinkin kanssaihmisiisi perusteetonta pelkoa?

Katso kaappisi, siellä voi lymyillä vaikka kuka.

Vierailija
192/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna päästään kirjoittelemaan kuinka taas langettiin nettitrollin ansaan. Milloinkohan opittaisiin todellisuudentajua`?

Trolli, trollimpi, toimittaja.

Vierailija
193/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolema ei minuakaan pelota, mutta todennäköisempää on että vammautuu. Harmittaisko se ollenkaan, loppuelämän vaikka kasviksena tai pyörätuolissa?

Harmittaisi, mutta todennäköisyys sille, että vammautuisin huomenna Isossa Omenassa on olemattoman pieni. Ihan jo kotiovesta ulos astuessa todennäköisyys on merkittävästi suurempi. Puhumattakaan mitä se on tietä ylittäessä tai tikkailla kiivetessä. Olen kuitenkin sen verran tervejärkinen, että en jätä asioita tekemättä vai siksi että jotain SAATTAA tapahtua. 

Vierailija
194/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppakeskus on huomenna kiinni, ammuskelu tapahtuu lauantaina. Ei välttämättä ole fiksua sulkea koko rakennusta koska silloin ampuja tekee iskunsa myöhemmin jos on tekemässä

Vierailija
195/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kauppakeskuksiin tulevat uhkauksen julkaistaisiin ja keskukset pistettäisiin joka kerta kiinni, olisi hyvin harvassa ne päivät, jolloin keskukset olisivat auki. Tämä ihan oman työhistorian kautta tehtynä havaintona. 

Vierailija
196/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkuthan tuollaiselle loiselle pitää antaa joka edes kehtaa kysellä noin naurettavalla verukkeella että voisiko loisia muiden rahoilla ja jättää työnantaja pulaan. Ei kukaan voi olla niin tyhmä muuten. Tuo on paskana huumorina heitetty juttu anonyymille foorumille ja silti siellä on varmuuden vuoksi viranomaiset vlamistautunut joten menehän töihin eläkä yritä laiskotella muiden selkänahan kustannuksella.

Vierailija
197/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uhkaus tor verkossa, eiköhän idea ollutkin saada se näkyviin. Kuka uskoo, kuka varoo. Oma valinta.

Vierailija
198/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuitenkin sen verran tervejärkinen, että en jätä asioita tekemättä vai siksi että jotain SAATTAA tapahtua. 

Itsehän esim. jätän lähtemättä ohittamaan tukkirekkaa jos en näe selvästi että tie on vapaa (kaarre, painanne, huono sää tms), mutta kukin toki tyylillään.

Vierailija
199/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä hetki:

Kun on tapahtunut ter'oristi-isku, pommitus, kouluampuminen tms. niin montako kertaa siitä on kerrottu etukäteen uhkauksen muodossa? Ei käytännössä koskaan. Ne ovat aina tulleet yllätyksenä.

Äppäpä. Pekka-Eric laittoi manifestin irc-galleriaan samana aamuna ja youtubeenkin latasi videoita itsestään ja aseesta.

Kuinka moni viimeisestä sadasta uhkailijasta on toteuttanut uhkauksensa? 3,4,5???? 

Jos rupeaa pelkäämään kaikkia nettikirjoituksia, niin saa varautua aika vaikeaan elämään ja sitä tuskin kukaan haluaa.

Vierailija
200/331 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niin lapsellinen, että jonkun sairaan ihmiseen puheet rajoittaisivat elämääni. Päivittäin kuulen kaikenlaista uhkailua, mutta ei se estä minua töihin menemästä. Sairaat on hoidettava oli tilanne mikä tahansa.

Ah, nyt ymmärrän miksi meuhkaat täällä ettei saisi jäädä kotiin.

Meuhkaan? Mielestäni tuo oli ihan asiallisesti kirjoitettu viesti. En ole sanonut, ettei joku saisi jäädä kotiin, jos siltä tuntuu. Minusta se vain olisi lapsellista ja itsekästä toimintaa.

Täällä on trollit taas liikenteessä. Varmaan Iltalehden toimittajilla taas ollut aamupala vähän epäterveellisemmästä päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi