Jos kävelen 7mk kävelylenkin tunnissa ja olen ylipainoinen,
Niin laihdunko tällä liikunnalla? Muuta liikuntaa ei ole, ehkä kävelemällä kauppaan 799m ja kotona puuhailu.
Pit 168cm, paino 83kg, ikä 53v
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Sattumalta kävelin juuri tänään 7 km matkan tunnissa, tarkemmin ottaen 3,5 km suuntaansa, hoidin yhden nopean asian välissä ja sitten takaisin. Olen itse 40-vuotias ja harrastan juoksua säännöllisesti. Olen melko varma, että ap ja yo. 60-vuotias eivät kävele tuota vauhtia ainakaan tuntia.
No minä 60v vastaan tuohon. Se kävelylenkki, jonka teen on tasan 7km ja siihen minulla menee tasan tunti. Siis tällaisella säällä kun nyt on. Talvella ja liukkaalla menee tietysti enemmän. Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattumalta kävelin juuri tänään 7 km matkan tunnissa, tarkemmin ottaen 3,5 km suuntaansa, hoidin yhden nopean asian välissä ja sitten takaisin. Olen itse 40-vuotias ja harrastan juoksua säännöllisesti. Olen melko varma, että ap ja yo. 60-vuotias eivät kävele tuota vauhtia ainakaan tuntia.
No minä 60v vastaan tuohon. Se kävelylenkki, jonka teen on tasan 7km ja siihen minulla menee tasan tunti. Siis tällaisella säällä kun nyt on. Talvella ja liukkaalla menee tietysti enemmän. Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa?
Ja minä 60v vielä lisään, että olen 165 cm ja normaalipainoinen (55kg)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä 60v vielä lisään, että olen 165 cm ja normaalipainoinen (55kg)
Voi olla, ei tuo mahdotonta ole. Aika todennäköistä vain, että olet aliarvioinut lenkkisi pituuden.
T. se 40-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä varmaan kävele tunnissa seitsemää kilometria.
Minä kävelen ihan helposti, ja painan hieman yli 90-kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt enää jaksa.
Minäkin olen 60 täyttänyt. Kävelen puolessa tunnissa 3½ km kesäkelillä. Se on ihan virallisesti mitattu matka täällä missä asun. Yleensä teen kyseisen lenkin kahteen eri otteeseen, toisen aamulla ja toisen päivällä. Joskus olen kävellyt lenkin kaksi kertaa ja kyllä se menee tuntiin (kesäkelillä).
Ei, et laidu seitsemän markan lenkillä.
Sun ikäiselle tunnin mittaiset ripeät kävelylenkit ovat just hyväksi. Sivuseikka onko nopeus 6 vai 7 km tunnissa. Aerobista liikuntaa, ja rasitusta jaloille. Oikein hyvä, kolmisen kertaa viikossa ensi alkuun. Sitten vaikka päivittäin. Painon putoaminen riippuu ruokailutavoistasi, mutta tuo kohentaa hyvin lihaskuntoasi. Ja saa kroppasi näyttämään paremmalta.
Urheilussa naiskävelijöiden vauhti on n. +11 km/h joten ei mitenkään mahdotonta kävellä 7km/h, itse kyllä mielummin holkkäisin kevyesti tuossa vauhdissa. Pituudella ei ole tuon kanssa mitään tekemistä sillä juoksukadenssi on vaan ripeämpi lyhyellä askelluksella. Kaikki liikunta auttaa painonhllinnassa ja matalasykkeinen on kaikkein tehokkainta rasvojen kulumisen kannlta, keho alkaa käyttämään hiilihydraatteja korkeammalla sykkeellä. Kuitenkin ravinnolla on suuri merkitys, mitä ja kuinka paljon, juuri niin kuin ihmiset jo aikeisemminkin kommentoivat
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla ylipainoinen jos tuollaista vauhtia. Kestää tunnin 4 km lenkki, ja olen normi.
Aika hitaasti kävelet, jos kilometriin kuluu varttitunti.
Vierailija kirjoitti:
Aloita vaikka tunnustamalla, että kävelet max 6 km/h.
Sekin on jo melko hyvä vauhti
No on kova vauhti jos pitää paikkansa. Kieltämättä hämmästyttää jos ylipainoinen pystyy noin kovaan aikaan mutta miten vaan. Itse joskus kävelin tunnissa 5,5 km ja juuri sen nopeammin en olisi jaksanut. Toki pari suurta ylämäkeäkin,mutta silti.
Tehokas laihtumistapa on syödä vähärasvaisesti ja kuitupitoisesti. Liikunta kannattaa pitää ajattomana/tuloksettomana,jääkaapilta poissa pitävänä ilona,ettei käy vanhanaikaisesti.
Jos kävelet sen joka päivä, ja lasket kalorimääräksi se mikä sopii kulutuksesi määrään, en näe syytä että miksi et voisi laihtua. Ei laihtumiseen tarvita maratonjuoksua tai muuta erityisen raskasta liikuntaa. Ruoasta saadut kalorit merkkaavat eniten, liikunta on laihdutuksen tukena.
Vierailija kirjoitti:
No on kova vauhti jos pitää paikkansa. Kieltämättä hämmästyttää jos ylipainoinen pystyy noin kovaan aikaan mutta miten vaan. Itse joskus kävelin tunnissa 5,5 km ja juuri sen nopeammin en olisi jaksanut. Toki pari suurta ylämäkeäkin,mutta silti.
Tehokas laihtumistapa on syödä vähärasvaisesti ja kuitupitoisesti. Liikunta kannattaa pitää ajattomana/tuloksettomana,jääkaapilta poissa pitävänä ilona,ettei käy vanhanaikaisesti.
Vähärasvaisuus ei suinkaan ole tehokas laihdutustapa.
Tyrant kirjoitti:
Urheilussa naiskävelijöiden vauhti on n. +11 km/h joten ei mitenkään mahdotonta kävellä 7km/h, itse kyllä mielummin holkkäisin kevyesti tuossa vauhdissa. Pituudella ei ole tuon kanssa mitään tekemistä sillä juoksukadenssi on vaan ripeämpi lyhyellä askelluksella. Kaikki liikunta auttaa painonhllinnassa ja matalasykkeinen on kaikkein tehokkainta rasvojen kulumisen kannlta, keho alkaa käyttämään hiilihydraatteja korkeammalla sykkeellä. Kuitenkin ravinnolla on suuri merkitys, mitä ja kuinka paljon, juuri niin kuin ihmiset jo aikeisemminkin kommentoivat
Niin siis minkäikäiset naiset sitä käveleekään +11 km/h vauhtia?
Ei mulla muuta...
Minkäkokoisia riukuja ja kuivan kesän oravia täällä vastaajat oikein on? Eihän ap ole sentään mikään niin lihava tankki, ettei sen takia pystyisi liikkumaan?? Yli 50 vee nyt tuppaa paino nousemaan ja kertymään esim keskivartaloon.
Mutta eihän tässä nyt olla lähelläkään sellaista painoa että se itsessään estäisi esim tehokkaan kävelynopeuden.
Painonhallinta on pelkkää matematiikkaa kirjoitti:
Nykyään ei hevoskuureja suositella, joten laadipa terveellinen 1500 kcal:n ruokavalio päiväksi ja jos liikut tuon verran päivittäin, liikunta kuluttanee parisataa kilokaloria päivässä. Jos kulutuksesi on vaikkapa liikunnan kera 2000 kcal, vajausta tulee 500 kcal päivässä, mikä on täysin terveellinen määrä eivätkä lihakset mene "pesuveden mukana". Kuukaudessa kertyy 15000 kcal vajausta, mikä tarkoittaa vähintään kahden kilon pudostusta (rasvan lisäksi lähtee nestettä ja rasvatonta kudostakin pois) kuukaudessa.
Monet laihduttavat liian rajusti ja menettävät kalliit ja työllä hankitut lihakset. Juuri ne, jotka kuluttavat paljon paljon enemmän kuin läski. Tutki netistä tietoa.
Tuon painoisen ihmisen kulutus liikunnan kera ei ole 2000 vaan pikemminkin 2300-2600 riipuen tietysti siitä kuinka usein lenkkeilee ja miten sen muun ajan viettää. Mutta 1500 kcal on hyvin todennäköisesti tarpeettoman tiukka ja pitkällä tähtäimellä kestämätön kalorimäärä.
Jos maksat minulle 1000 mk viikossa niin laihdut!
Kauppaan siis 799m eikä 800m. Ok :)
Et taida olla ylipainoinen jos tuollaista vauhtia. Kestää tunnin 4 km lenkki, ja olen normi.