Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalossa asuva, haaveiletko koskaan omakotitalossa asumisesta?

Vierailija
01.05.2019 |

Asun itsekin kerrostalossa mutta haaveilen usein että muuttaisimme ok-taloon. Miksi sinä haaveilet? Miksi suunnittelet muuttoa omakotitaloon oikeasti? Miksi et?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä. En keksi yhtäkään syytä miksi haluaisin muuttaa jonnekin syrjään pihaa kuokkimaan tai lumia auraamaan.

Asuin kyllä pari (elämäni kurjinta) vuotta rivarissa ja takapihalla kasvoi nokkoset niin korkeina, ettei ikkunoista nähnyt ulos. Eikä ole kielikuva tai liioittelua.

Jaa että ihan itsekseen kasvit kasvoivat ja voi kamala? Ei tullut keiju ja trimmannut pihaa?

Sulla ei sitten ole minkäänlaista sisälukutaitoa? No tästähän on uutisoitukin, että suomalaisten lukutaito, ja siis nimenomaan ymmärrys luetusta, on heikentynyt.

Tässä selkokielellä: ne nokkoset kasvoivat koska en hoitanut pihaa, mikä taas oli osoitus siitä kuinka huonosti se asumismuoto minulle sopi.

Vierailija
22/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aiemmassa asunnossa haaveilin pihasta. Muuttaessa käyttökelvoton parveke vaihtui aurinkoiseen, hyväkuntoiseen ja isoon parvekkeeseen ja pihahaaveet jäi siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile koskaan. Kerrosaloelämä on minua ja perhettäni varten.

Vierailija
24/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Lapsuudessa sai ihan tarpeeksi tehdä sitä teennäistä pihan rapsuttamista ja nyt kuunnella leskiäidin kitinää siitä kuinka kukaan - edes minä auta häntä. Eikä edes ymmärretä sellaista asiaa, että minä en ihan hetkessä tai muutenkaan ennätä täältä Oulusta sinne Hollolaan irrotamaan sitä kastelukannun sadetinsuppiloa tai tallomaan lehtokotiloita...

Vierailija
25/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En! Lapsuudessa sai ihan tarpeeksi tehdä sitä teennäistä pihan rapsuttamista ja nyt kuunnella leskiäidin kitinää siitä kuinka kukaan - edes minä auta häntä. Eikä edes ymmärretä sellaista asiaa, että minä en ihan hetkessä tai muutenkaan ennätä täältä Oulusta sinne Hollolaan irrotamaan sitä kastelukannun sadetinsuppiloa tai tallomaan lehtokotiloita...

Sama minulla. 

Älä tunne syyllisyyttä. Ei sun tarvitse kenenkään toisen pihaa alkaa hoitamaan. Talonmiehet ovat sitävarten. 

Vierailija
26/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile.

Työmatka pidentyisi ja olisin liian kaukana kaupungin sykkeestä. Tykkään siitä että voin mennä ovesta ulos ja astua ihmisvilinään. Lisäksi omakotitalossa olisi aivan liikaa hommaa tälläiselle laiskamadolle.

Vierailija
27/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä. En keksi yhtäkään syytä miksi haluaisin muuttaa jonnekin syrjään pihaa kuokkimaan tai lumia auraamaan.

Asuin kyllä pari (elämäni kurjinta) vuotta rivarissa ja takapihalla kasvoi nokkoset niin korkeina, ettei ikkunoista nähnyt ulos. Eikä ole kielikuva tai liioittelua.

Jaa että ihan itsekseen kasvit kasvoivat ja voi kamala? Ei tullut keiju ja trimmannut pihaa?

Sulla ei sitten ole minkäänlaista sisälukutaitoa? No tästähän on uutisoitukin, että suomalaisten lukutaito, ja siis nimenomaan ymmärrys luetusta, on heikentynyt.

Tässä selkokielellä: ne nokkoset kasvoivat koska en hoitanut pihaa, mikä taas oli osoitus siitä kuinka huonosti se asumismuoto minulle sopi.

Tai sitten sinulla ei ole? Kommenttini pointti oli juuri se, että olipa sinulle suuri yllätys, että ok-talossa pitää itse aika paljon pitää yllä asioita. "Ei sovi minulle" = en viitsi osallistua.

Vierailija
28/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin 19 vuotiaaksi omakotitalossa aika syrjässä. Parasta oli se, kun naapureita ei ollut kuulo- tai näköetäisyydellä, sitä kaipaan. Luonto lähellä, mikäs sen parempaa. Oli siistiä kun ikkunasta näki ketun tai jopa hirven.

Miinuksena "metsän keskellä" asumisessa on säiden armoilla oleminen. Sähköt usein poikki, kesällä ukkosen takia ja talvella lumipyryn takia. Joskus on ollut niin kuiva kesä ja syksy että kaivosta on loppunut vesi.

Toinen iso miinus on se että on niin riippuvainen autosta.

Omakotitalo jossakin tiiviissä naapurustossa tai kadun varressa kaupungin laidalla ei kiinnosta yhtään. Siinä saa talon/pihan kunnostustyöt kontolleen, mutta silti pitäisi sietää naapureita. Ei kiitos.

Nautin huolettomasta kerrostaloasumisesta kun onneksi kesämökki täyttää muut tarpeet.

Vierailija
29/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaa (omasta) omakotisaumisesta sama tai jopa enemmän kuin asumisesta vuokralla kerrostalossa, jossa kaikki toimii ja huolto pelaa - toisin kuin omakotitalossa jossa teet aivan kaiken itse tai maksat vielä erikseen siitä että joku tekee...

Kerkeääkö omakotiasuja käymään edes normaalissa palkkatyössä kun sitä pihaa pitää nuolla 8 - 12 tuntia ihan jokaisena vuoden päivänä ja vielä yöt vahtia ikkunassa, ettei kukaan asiaton tule pihaan tai metsän eläimet syömään istutuksia tai järsimään ovenpieliä?

Vierailija
30/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sinulla ei ole? Kommenttini pointti oli juuri se, että olipa sinulle suuri yllätys, että ok-talossa pitää itse aika paljon pitää yllä asioita. "Ei sovi minulle" = en viitsi osallistua.

Lopeta jo, teit jo itsesi naurunalaiseksi, joten älä jatka.

Kun et ymmärrä luettua niin et ymmärrä.

T:Ohis

Vierailija
31/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan en lue asiaa niin kuin sinä. En ota itsestäänselvänä sitä, miten sinun aivodynamiikkasi toimii. Tai ei kykene toimimaan. Minä nimittäin en piittaa hevonp-llua siitä, mikä sinusta on itsestään selvää.

Vierailija
32/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ainakaan tässä elämäntilanteessa en pärjäisi omakotitalossa. Asun yksin ja pelottaisi olla isossa talossa omin päin, enkä osaa tehdä remonttijuttuja. Eikä kyllä lumenluontikaan houkuttaisi.

Vierailija
33/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaa (omasta) omakotisaumisesta sama tai jopa enemmän kuin asumisesta vuokralla kerrostalossa, jossa kaikki toimii ja huolto pelaa - toisin kuin omakotitalossa jossa teet aivan kaiken itse tai maksat vielä erikseen siitä että joku tekee...

Kerkeääkö omakotiasuja käymään edes normaalissa palkkatyössä kun sitä pihaa pitää nuolla 8 - 12 tuntia ihan jokaisena vuoden päivänä ja vielä yöt vahtia ikkunassa, ettei kukaan asiaton tule pihaan tai metsän eläimet syömään istutuksia tai järsimään ovenpieliä?

Muuten olen kanssasi samaa mieltä, mutta mielummin asun kerrostalossa omistusasunnossa kuin vuokralla.

Vierailija
34/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile omakotitalosta. Minulle riittää, että meillä on kesämökki, jossa asumme lämpimämmän puolen vuodesta. Jos olisi lisäksi omakotitalo, niin ylläpitotöitä olisi kyllä niin paljon, että hermothan siinä uhkaisi mennä. Kesällä on kiva olla mökillä, hoitaa pihaa, hoitaa kukkia. Talvella taas vetäydyn milelläni kerrostaloelämän helppouteen. Ei tarvitse stressata lumitöistä tai kämpän huoltoa muutenkaan, lähes kaikki tehdään kerrostalossa puolestasi. Mökillä sitten pitää taas itse vahtia mökin, pihan ja muiden rakennusten kuntoa. Yksi kohde vahdittavaksi riittää minulle vallan mainiosti. Tosin tilanne voisi olla toisenlainen, jos mökkiä ei olisi, silloin voisin kuvitellaki asuvani omakotitalossa.

Vierailija
35/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan en lue asiaa niin kuin sinä. En ota itsestäänselvänä sitä, miten sinun aivodynamiikkasi toimii. Tai ei kykene toimimaan. Minä nimittäin en piittaa hevonp-llua siitä, mikä sinusta on itsestään selvää.

Jatkat sitten kuitenkin suunnattoman typeryytesi osoittamista.

*nauraaaa*

T:samaOhis

Vierailija
36/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkat sitten kuitenkin suunnattoman typeryytesi osoittamista.

*nauraaaa*

T:samaOhis

Otan osaa puolestasi. Hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
37/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa teistä ei näköjään tajua mitä haaveilu tarkoittaa :P

Vierailija
38/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin ja lopulta tein haaveista totta. Ei ole ikävä naapurin kuorsausta ja pissan lorinaa.

Vierailija
39/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilin ja lopulta tein haaveista totta. Ei ole ikävä naapurin kuorsausta ja pissan lorinaa.

Millaisessa läävässä sinä oikeen olet asunut jos tuollaista on kuulunut?

Vierailija
40/73 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen aina välillä omakotitalosta, mutta vain jos se sijaitsee keskellä peltoja ja metsiä, niin on oikeasti se oma rauha. Omakotitaloalueelle en muuttaisi vaikka aseella uhattaisiin.