Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin ssri lääkityksen ja nyt olo on kamala! Olisko vertaistukea :(

Vierailija
01.05.2019 |

5 päivä menossa, 2 ensimmäistä päivää oli kauheimmat, tuntui että paniikkikohtaus on päällä kokoajan. Minulla siis pelko oireinen ahdistuneisuushäiriö, pelkään sairauksia ja saan itselleni kuviteltua fyysiset oireet.

Lääke aloitettiin 50mg suoraan ja heti pamahti kamala ahdistus ja niiden sairauksien mitä pelkään niin oireet päälle. Tuntuu että kuolen ja sekoan pian. Onko tämä normaalia? Myös niitä haittavaikutuksia on, päätä särkee, väsyttää, näkö sumea muuta. :( kamala vappu!

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kuulostaa kamalalta. Kannustan kuitenkin jatkamaan. Olo voi helpottaa isostikin kun aloitusoireet 2-3 viikossa loppuvat. Arvaan että nyt tuntuu hirveältä ja saattaa tuntua siltä että haluat lopettaa lääkkeen.

Mulla on myös ahdistuneisuushäiriö ja lääkkeen aloittaminen oli just tuollaista tuskaa. Sitten kun lääke alkoi toimia, mun olo parani tosi paljon.

Tsemppiä!

Vierailija
2/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uusi aloitui ILMAN HYMIÖITÄ, niin voin ehkä jopa auttaakin.

T: kohtalotoveri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin, ahdistus vain paheni  ja lopetin lääkkeen käytön.

Vierailija
4/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääke toimi hyvin, ja olen samanlainen, että saan kuviteltua kaikki oireet, vaikkei mitään todellisuudessa olisi. Alku oli lääkkeessä tosiaan vaikea, mutta sitten se tasoittui. Mukavaa, kun pääsi tilaan, ettei tule ääripäätunteita.

Vierailija
5/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke pitäisi aloittaa osastohoidossa eikä yksin kotona.

Ei kukaan yksinäinen ihminen kestä niitä ahdistuskohtauksia jotka alussa tulevat itsekeseen ollessaan.

Vierailija
6/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi!

Kuulostaa kamalalta. Kannustan kuitenkin jatkamaan. Olo voi helpottaa isostikin kun aloitusoireet 2-3 viikossa loppuvat. Arvaan että nyt tuntuu hirveältä ja saattaa tuntua siltä että haluat lopettaa lääkkeen.

Mulla on myös ahdistuneisuushäiriö ja lääkkeen aloittaminen oli just tuollaista tuskaa. Sitten kun lääke alkoi toimia, mun olo parani tosi paljon.

Tsemppiä!

Mitä ovat aloitusoireet? En epäile ettrikö olisi virallinen termi, mutta eihän muissakaan lääkkeissä ole mitään oireita, jajos onkin niin lääke vaihdetaan äkkiä toiseen vrt kolesteroli lääkkeet

Vierailija
7/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke pitäisi aloittaa osastohoidossa eikä yksin kotona.

Ei kukaan yksinäinen ihminen kestä niitä ahdistuskohtauksia jotka alussa tulevat itsekeseen ollessaan.

Mulla lukee papereissa, ettei enää sais aloittaa lääkitystä kuin osastolla, koska on tullut todella rajuja fyysisiä oireita. Ei kuulemma ole resursseja, vaan pitäis yksineläjän soittaa apua, jos on mennyt taju ja kouristellut, mitä ei ees tiedä, jos oot tajuton. Meillä on pahoinvointivaltio.

Vierailija
8/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan syytä mennä terapeutille.....en voi ymmärtää pääkopan sisäistä vikaa jonka itse tiedostaa ja silti toimii kuten ei tietäisi. Päätät vaan että pelolle ei pidä antaa valtaa, niin ex-pääministerimmekin sanoi.

Tässähän oltais kaikki lääkityksen alaisia jos olisimme antaneet pelolle vallan.

Vierailija
9/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aloitettiin myös ssri-lääkitys viikko sitten masennuksen hoitoon, mutta varmaan eri lääkeaine kun sulla. Pahoinvointia ja vatsavaivoja sekä hampaiden puremista yhteen niin että hampaisiin sattuu sekä yöllisiä heräilyjä oon huomannut tässä alkuoireina, mutta ei mitään sellaista mitä en kestäis. Tänään ja eilen on tuntunut jo siltä että lääke alkais vaikuttaan ja helpompi sietää sitä ahdistuneisuutta ja masentuneisuutta. Toivottavasti nää alotusoireetkin kohta helpottais. Syön itse escitalopramia ja muutaman päivän otin 5mg ja nyt kaksi päivää 10mg.

Oot kohta jo viikon selvinnyt ja todennäköisesti kohta alkaa helpottaa enemmän se olo. Tsemppiä sulle.

Vierailija
10/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle masennuslääkkeistä ei ollut mitään hyötyä, ja niiden seurauksena seksuaalisuus katosi pysyvästi. Alapäässä ei ole laisinkaan tuntoa. Olen puhunut ihmisille, joilla mm. seksuaalihaitta on jäänyt pysyväksi. Yksikään psykiatri ei sanallakaan maininnut siitä, että tämä vaiva saattaisi jatkua lääkkeiden lopettamisen jälkeenkin :(

Vierailija
11/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Kokeilin kerran yhtä lääkettä vain yhden kerran kun kaverilta sain. Ihan järkyttävä ja ylitsepääsemätön ahdistus.

Helpotti kun vaikutus meni ohi.

Paljon mukavampaa pitää se oma ahdistus kuin lääkkeellä hankittu!

Sitäpaitsi terapian kautta sain kiinni ahdistuksen syistä.

Vierailija
12/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti 2-3viikkoa huimauksen, pahoinvoinnin ja pääkivun kanssa. Lääkkeen aloitusvaihe on kamala mutta myöhemmin sivuoireet vähentyvät.

Vierailija
13/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle puhesivat noiden lääkkeiden ansiosta myös käsittämättömät paniikkioireet, naaman nykimiset ja seksuaalinen toimintahäiriö. Lopetin lääkkeet neljän kuukauden jälkeen, mutta osa oireista jatkuu vielä melkein vuosi siitä.

Ainuttakaan positiivista vaikutusta en saanut niistä ja suosittelen kaikkia miettimään hyvin tarkasti kyseisten lääkkeiden ottamista. Kysy lääkäriltäsi montaako ihmistä niillä pitää keskimäärin hoitaa, jotta yksi ihminen kokisi hyötyjä...

Vierailija
14/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke on kemiallinen pakkopaita.

Vierailija
15/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus pahenee usein alkuvaiheessa, ihan tyypillistä. Olo rupeaa paranemaan sitten pikku hiljaa ja täysi teho voi olla päällä vasta usemman kuukauden kuluttua. Kannattaa vain jatkaa vaikka tuntuu hankalalta. Kannattaa pyytää lääkäriltä apulääkkeeksi alkuvaiheen tueksi esim. jotain bentsoa.

Vierailija
16/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Itselleni määrättiin Cipralex pahoihin paniikki- ja ahdistusoireisiin vuosia sitten. Olin pitkään koittanut sinnitellä ilman lääkitystä - käynyt akupunktiossa, lopettanut kahvin ja alkoholin käytön ym. Lopulta suostuin aloittamaan lääkityksen koska oireet olivat todella pahat. Pari ensimmäistä viikkoa meni ihan kärvistellessä lääkkeen kanssa, mutta pikkuhiljaa aivot ja elimistö alkoivat tottua lääkkeeseen. Nyt olen syönyt kyseistä lääkettä yli kymmenen vuotta, elämäni on normalisoitunut täysin, eikä paniikkikohtauksia tule enää kuin hyvin hyvin harvoin, ja silloinkin osaan niihin suhtautua rennosti. Luota siihen että lääke alkaa vaikuttaa pikkuhiljaa, älä hätäänny lisääntyvästä paniikista - se menee pian ohi, ja sitten kevenee kummasti. En ole millään muotoa lääkkeiden suurkuluttaja tai niiden kritiikitön puolestapuhuja, mutta tässä tapauksessa ssri -lääkitys toi elämäni takaisin.

Vierailija
17/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitit? Ei tuollaisista lääkkeistä muuta seuraa kuin harmia.

Vierailija
18/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä löytänyt terapiaoimalla itseäni, kuuntelen kehon tunteita ja matka jatkuu vielä.

Syyt ahdistukseen ovat osittain löytyneet ka tunteiden tukemisella olo helpottuu.

Kemiallinen pakkopaita estää nuo tunteet joiden pitäisi nousta esiin.

Vierailija
19/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS: Tutkimus: Masennuslääkkeet aiheuttavat pahempia vieroitusoireita kuin virallisesti tiedetään

https://www.vauva.fi/keskustelu/3285589/hs-tutkimus-masennuslaakkeet-ai…

SSRI Läkkeet ovat kyllä ihan saatanasta. "Vanhemman polven" lääkitykset haittavaikutuksineenkin paljon parempia.

Vierailija
20/109 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin ssri lääkettä kuukauden. Olo oli ihan kauhea. Lääkäri sanoi että aloitusoireet pahentaa oloa ja kestvät muutaman päivän. Kuukaudessa menin täysin toimintakyvyttömäksi. Ahdistus paheni niin etten pystynyt tekemään mitään enkä menemään minnekään. Lopetuksen jälkeen olo palautui samaan kuin ennrn lääkettä. Nyt ahdistaa , mutta jonkinverran toimintakyjyä on ja pystyn käymään esim lähikaupassa. Empä uskalla enää moisiin lääkkeisiin turvautua. Kauhea kokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi