Juuri kukaan ei tykkää facebook päivityksistäni
Esim päivityksestä jossa lapseni voitti kultaa. Ystäviä ei ole joten pitäisikö häipyä Facebookissa?
Kommentit (87)
Älä välitä, ei munkaan päivityksistä kukaan tykkää. Sen takia en viitsi sinne enää mitään laittaakaan. Olen itse tykännyt kaikista kavereitteni kirjoituksista ja joskus myös kommentoinut. Vaikka minulle tapahtuisi mitä, vaikka että lentäisin kuuhun, kukaan ei tykkää. Joten antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Vaihdoin kansikuvan pari päivää sitten eikä yhtään tykkäystä! Oli mun mielestä vielä tosi hyvä kuva. Nyt on itkettänyt siitä asti ja tekis mieli päättää päivät. Ehkä kuitenkin facesta häipyminen voisi olla alkuun riittävää. Että voikin satuttaa huomiotta jättäminen.
Ja mä tyhmä menin vielä instaan koska lapseni sitä suositteli. Eihän siellä kukaan tykkää mistään. Ja joidenkin jutuista tykätään ja mun ei mistään. Tsemppiä sullekin.
Mä luulen että tää on yksi aikuisten naisten dissausmuoto, että ei tykätä toisen päivityksistä. Ollaan ilkeitä ”salaa”.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä, ei munkaan päivityksistä kukaan tykkää. Sen takia en viitsi sinne enää mitään laittaakaan. Olen itse tykännyt kaikista kavereitteni kirjoituksista ja joskus myös kommentoinut. Vaikka minulle tapahtuisi mitä, vaikka että lentäisin kuuhun, kukaan ei tykkää. Joten antaa olla.
Juu mulla sama. Tsemppiä sulle. Mä myös tykkään muiden kuvista ja välillä kommentoin. Ei mitään apua.
Se on some ja päivitykset nyt jäävät välillä huomaamatta tai puolituttujen juttuihin ei viitsi reagoida. Onko teillä ystäviä tosielämässä? Jos on, niin mitä niistä peukutuksista tai niiden puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Se on some ja päivitykset nyt jäävät välillä huomaamatta tai puolituttujen juttuihin ei viitsi reagoida. Onko teillä ystäviä tosielämässä? Jos on, niin mitä niistä peukutuksista tai niiden puutteesta.
Ei ole valitettavasti ystäviä tosielämässä. Ap
Mikä ihme teillä on? Ei vain tule tykättyä, tai mistäs minä tiedän, kun noita sovelluksia harrasta. Mutta ottakaapa nyt pari askelta elämästänne sivuun päin ja katsokaa, miltä tuo vinkuminen näyttää. Nyt, riehakas hymy naamalle ja elämä kevyeksi!
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes hyväksyä puolituttuja fb kavereiksi jos ei ole aikomustakaan reagoida heidän julkaisuihinsa? Itsekkäistä syistä, että saisi itselleen mahdollisimman paljon tykkäyksiä?
Face suosii niiden päivityksien näkyvyyttä, joissa jo ennestään paljon reagointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onko teillä sitten kavereina juurikin vain niitä hyvän päivän tuttuja? Ei niitä kiinnosta tai eivät huomaa. Jos eivät jo kun kuulumiset kiinnosta IRL, niin ei niitä seuraa somessakaan.
No ei munkaan. Mutta ei mulla ole kavereitakaan, vain muutama sukulainen, eikä nekään tykkäile.
Pysyn silti siellä jotta näen mistä paikkakunnan ryhmässä puhutaan, ja jotta pysyisin noiden lähisukulaisten elämästä vähän kartalla, kun en kuule kenestäkään mitään muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onko teillä sitten kavereina juurikin vain niitä hyvän päivän tuttuja? Ei niitä kiinnosta tai eivät huomaa. Jos eivät jo kun kuulumiset kiinnosta IRL, niin ei niitä seuraa somessakaan.
Juu, pelkästään on hyvän päivän tuttuja kun ei ole ystäviä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes hyväksyä puolituttuja fb kavereiksi jos ei ole aikomustakaan reagoida heidän julkaisuihinsa? Itsekkäistä syistä, että saisi itselleen mahdollisimman paljon tykkäyksiä?
No mutta juuri näinhän monet fb:ssa toimivat: kartutetaan kaverilistaa, vaikka olisi kerran elämässään vaihtanut kys. tyypin kanssa kaksi sanaa tai suurinpiirtein naaman tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin tai ei kehdata pyyntöä hylätäkään, ajatellaan että ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta juuri näinhän monet fb:ssa toimivat: kartutetaan kaverilistaa, vaikka olisi kerran elämässään vaihtanut kys. tyypin kanssa kaksi sanaa tai suurinpiirtein naaman tietää.
Eli pelkästään hyötymistarkoituksessa? Halutaan näyttää, että olis muka kauheesti kavereita, muttei kuitenkaan olla lainkaan kiinnostuttu heidän tekemisistään. Onpa mukavaa.
Lähde pois facebookista. Eihän siellä enää nykyään taida kauheen moni edes pyöriä enää. Itse olen ollut nyt neljä vuotta pois ja elämä on paljon mukavampaa. Alkuun oli outoa olla ilman, mutta nopeasti sitä tottui tähän paljon luonnollisempaan elämään.
Ennen poistumistani mietin, miksi minun pitäisi tietää puolituttujen arjesta ja elämästä noin yksityiskohtaisesti saatika yhtään mitään? Miten paljon facebook vaikuttaa ajatuksiini.. alanko toteuttamaan elämää joka ei edes ole omaani? vain siksi kun olen nähnyt siellä muiden elämää ja saanut vaikutelman miten hyvää ja hauskaa heillä on, jotenkin itsenikin täytyy ne asiat saada.. Lisäksi se mieltä alentava tunne juuri siitä ettei oma elämäni olisi ollenkaan hohdokasta. Alkoi myös tuntua ettei mikään ole enää aitoa, tai tarpeeksi aitoa. Tuntui että suurin osa ihmisistä lähti esimerkiksi juhlimaan vain siksi että saisivat kuvia someen. miksi? mitä iloa siitä on pidemmän päälle?
Siinä joitakin asioita mitkä saivat mut lähtemään pois tuosta feikkibookista.
En edes muista, milloin viimeksi olisin nähnyt Facebookissa jonkun kaverini päivityksen etusivulla, vaikka seuraan kaikkia. Jos siellä joku vielä postailee, jäävät täysin seurattujen sivujen ja ryhmien varjoon uutisvirrassa...
Mä olen hyväksynyt kavereiksi vain sellaisia, jotka oikeasti tunnen, en mitään puolituttuja. Siltikään en saa tykkäyksiä. Eli ei se sitä välttämättä ole, että listoillani olisi jotain sellaisia, jotka hädin tuskin edes tietävät kuka olen. En myöskään päivitä kovin usein, joten ei niihin päivityksiini voi oikein kyllästyäkään. Jos olisin vaikka laittanut päivityksen, että tässä kuva kun olin laskettelemassa Elisabeth II: n kanssa, niin tulee max 1 tykkäys. Kun joku toinen laittaa, että söin tämmösen pitsan ToriPitsassa, niin tulee 39 tykkäystä. Että mitä ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Lähde pois facebookista. Eihän siellä enää nykyään taida kauheen moni edes pyöriä enää. Itse olen ollut nyt neljä vuotta pois ja elämä on paljon mukavampaa. Alkuun oli outoa olla ilman, mutta nopeasti sitä tottui tähän paljon luonnollisempaan elämään.
Ennen poistumistani mietin, miksi minun pitäisi tietää puolituttujen arjesta ja elämästä noin yksityiskohtaisesti saatika yhtään mitään? Miten paljon facebook vaikuttaa ajatuksiini.. alanko toteuttamaan elämää joka ei edes ole omaani? vain siksi kun olen nähnyt siellä muiden elämää ja saanut vaikutelman miten hyvää ja hauskaa heillä on, jotenkin itsenikin täytyy ne asiat saada.. Lisäksi se mieltä alentava tunne juuri siitä ettei oma elämäni olisi ollenkaan hohdokasta. Alkoi myös tuntua ettei mikään ole enää aitoa, tai tarpeeksi aitoa. Tuntui että suurin osa ihmisistä lähti esimerkiksi juhlimaan vain siksi että saisivat kuvia someen. miksi? mitä iloa siitä on pidemmän päälle?
Siinä joitakin asioita mitkä saivat mut lähtemään pois tuosta feikkibookista.
Niin. Mulla vaan ei ole yhtään ystävää eikä juuri kodin ulkopuolista elämää joten tuo on tuonut vaihtelua elämään. Ap
Sama. Vaihdoin kansikuvan pari päivää sitten eikä yhtään tykkäystä! Oli mun mielestä vielä tosi hyvä kuva. Nyt on itkettänyt siitä asti ja tekis mieli päättää päivät. Ehkä kuitenkin facesta häipyminen voisi olla alkuun riittävää. Että voikin satuttaa huomiotta jättäminen.